[XOne] Xbox Live Vragen [Deel 5 - Korte vragen/Connectie problemen? ‎

Discussie in 'Games' gestart door Fardo, 29 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loopy463

    Loopy463 Active Member

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    0
    Het Probleem

    Wat is het probleem (korte omschrijving)?: Ports geforward, upnp staat op open nog steeds problemen
    Welke provider?: speedtouch
    Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?: adsl
    Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?: geen idee

    Modem

    Welk merk modem heb je?: Thomsom
    Modem type?: 780 WL ofzo
    USB/ Ethernet?: USB

    Internet Delen / ICS

    Werk je net ICS (Ja/Nee)?: Ja
    Welke Firewall heb je (Zone Alarm/Mc Afee/ Windwos/ Norton/ etc)?: Windows XP

    Router

    Welk merk router heb je?: KPN Experia Box
    Welk router type?: Speedtouch 780
    Welke firmware?: gewoon de laatste denk ik
    Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?: ethernet

    De Foutmelding
    Wat is de exacte foutmelding?: Cannot find an IP using a static IP adress of dat het strict is (soms kan ie wel verbinding maken)
    Wat heb je geprobeerd?: Ports geforward, draadloze netwerkverbinding is statisch, weet niet of dat bij LAN ook moet (die staat op automatisch IP, maar dan geeft ie aan dat er beperkte verbindingsmogelijkheden zijn) Xbox staat ook op automatisch IP
    Waar stopt de test?: eerste stap
    Wat zijn de suggesties van de xbox 360? (zie more info): router aan en uit zetten (werkt niet ofc)

    Als je iemand niet kan zien of horen

    Wat staat er bij NAT?: strict


    Als ik de LAN IP statisch maak kan ik geen normale verbinding meer maken met mijn draadloze verbinding en andersom, moet de IP van mijn LAN kabel wel statisch zijn of kan ik dat houden op automatisch? Als het op automatisch staat dan staat er bij LAN-verbinding dat er 'beperkte verbindingsmogelijkheden zijn'
    En kan ik de IP van mijn xbox ook op automatisch houden of moet ik het manual invoeren?
     
  2. lukeman

    lukeman Up and running...

    Berichten:
    489
    Leuk Bevonden:
    0
    Iemand anders ook problemen om nu op Live te komen of ben ik de enige? :confused:

    Edit: Hm, nu lijkt alles het weer te doen. Zal wel aan mij hebben gelegen...
     
    Laatst bewerkt: 11 jun 2009
  3. Rebel8319

    Rebel8319 XBW Addict

    Berichten:
    2.784
    Leuk Bevonden:
    0
    Hebben jullie ook het probleem om op live te komen , en als ik dan online ben is er niks beschikbaar , alleen "Friends" en "my Xbox" doen het ??

    snap er niks van ,internet en alles doet t perfect hier
     
  4. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    -nvm-
     
    Laatst bewerkt: 14 jun 2009
  5. dudeer82

    dudeer82 Hit-Girl

    Berichten:
    617
    Leuk Bevonden:
    0
    kan iemand me (duidelijk) uitleggen waar internet connection sharing start, en heb je een router of modem nodig om te kunnen sharen met je xbox ?
     
  6. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Voor ICS heb je 2 netkaarten nodig in jouw pc.
    Dat kunnen 2 UTP-kaarten zijn of 1x utp en 1x wifi.

    In netwerkbeheer selecteer je beide netwerkkaarten en kies vervolgens voor burgverbindingen maken.
    De Xbox360 sluit je dan aan de 2e netwerkkaart van de pc en met de 1e (utp of wifi) ga je het net op.

    Maar je kan ook wat anders doen , je koop een Switch voor ongeveer € 15
    De kabel die nu achterin de pc gaat sluit je aan de op de Switch.
    Van de Switch gaat er een kabel naar de PC en Xbox360.
     
  7. dudeer82

    dudeer82 Hit-Girl

    Berichten:
    617
    Leuk Bevonden:
    0
    als ik probeer te bridgen dan staat er dat ik minimaal 2 netwerkverbindingen die ik niet gebruik voor internetverbinding gedeeld of firewall voor internetverbindingen moet gebruiken ???
     
    Laatst bewerkt: 14 jun 2009
  8. Dr0kz

    Dr0kz Niet?

    Berichten:
    4.743
    Leuk Bevonden:
    66
    Ff een snel vraagje tussendoor, ik heb's een jaar of twee geleden deze account gerecovered bij een vriend, die is dus iets later op zichzelf gaan wonen en krijgt volgende week pas voor het eerst weer fatsoenlijk internet.
    Nou heb ik bij hem in die twee jaar heel wat Co-Op gespeelt en achievements etc unlocked, maar die zijn nooit ge-update op live.

    Als ik nu bij hem online ga, updaten die co-op achievements daar dan naar m'n normale account (die wel online is geweest in die tijd) of wist ie ze en update de oude naar wat op live staat?
     
    Laatst bewerkt: 15 jun 2009
  9. Chorus

    Chorus youtube.com/CH0RUS

    Berichten:
    2.313
    Leuk Bevonden:
    2
    edit: nvm
     
    Laatst bewerkt: 15 jun 2009
  10. jonbong

    jonbong Active Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Opeens was ik niet meer online

    Het Probleem

    Wat is het probleem (korte omschrijving)?:
    Ik kan niet meer online. De xbox geet bij troubleshooting aan "zijn de kabels wel aangesloten" Het werkte altijd top maar opeens doet ie het niet meer. Kabel reeds vervangen en getest met laptop die wel een internetverbinding krijgt.
    Welke provider?:
    online
    Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?:
    ADSL
    Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?:
    Download: 380 Kbyte/sec
    Upload: 66 Kbyte/sec

    Modem

    Welk merk modem heb je?:
    livebox
    USB/ Ethernet?:
    Ethernet

    Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?:
    Ethernet


    Wat heb je geprobeerd?:
    Modem gerest
    kabel vervangen
    Xbox op manual instellingen
    Waar stopt de test?:
    Bij test connection
    Wat zijn de suggesties van de xbox 360? (zie more info):
    Kabels aansluiten


    Het gekke is dat het tot paar week terug gewoon werkte. pc op uitgang 1 en xbox op uitgang 2. Nu wil de xbox met geen mogelijkheid meer online. Ook de lampjes achterop de livebox branden alleen als ik de kabels verbind met pc of laptop. Iemand nog tips of zou mijn aansluiting op de xbox kapot zijn?

    Zag bij iemand anders een soortgelijk probleem alleen gaf diegene aan dat hij even later rrod kreeg.
     
  11. roy2512

    roy2512 Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    connectie problemen

    Ik probeer vandaag sinds ongeveer weer een half jaar verbinding te maken met xbox live, maar op de een of andere manier krijg ik de connectie niet tot stand gebracht.

    Dit is het error status rapport:

    W: 0000-000B
    X: 0000-F001
    Y: 00A8-6820
    Z: 8015-190D
    ID: 0006-0000

    Als ik de verbinding test dan krijg ik wel verbinding met het netwerk, erna ook met internet, maar de stap erna om verbinding te krijgen met xbox live daar gaat het fout.

    Ik heb een internetabonnement via ziggo, motorola modem en netgear router.

    Ik heb al vanalles geprobeerd, van firewall open zetten tot routerpoorten forwarden, wie kan me helpen?
    Een half jaar geleden kon ik zonder probleem verbinding maken...
     
  12. jepzel

    jepzel YEAH BUDDY!

    Berichten:
    267
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat geeft je xbox als oplossing aan?
     
  13. roy2512

    roy2512 Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Het openzetten van poort 3074, maar dat heb ik al gedaan en dat werkt niet.
    Als ik de connectie test dan krijg ik een rood kruis tussen internet en xbox live.
     
  14. Dr0kz

    Dr0kz Niet?

    Berichten:
    4.743
    Leuk Bevonden:
    66

    Iemand? :)
     
  15. jepzel

    jepzel YEAH BUDDY!

    Berichten:
    267
    Leuk Bevonden:
    0
    Hij update je achievements gewoon bij je account. :)

    http://www.xlife.nl/article.php?id=20548
    Zie net dat je error code Z: 8015 - 190D hebt
    Je bent geband van xbox live :+
     
    Laatst bewerkt: 16 jun 2009
  16. Midlake Roscoe

    Midlake Roscoe Active Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    MTU waarde te laag?

    HET PROBLEEM

    Wat is het probleem (korte omschrijving)?: Kan opeens geen verbinding meer krijgen met Xbox live. Deze geeft aan dat MTU waarde te laag is, deze moet minstens 1364 zijn. Hier heb ik eerder nooit last van gehad.

    Ik heb de helpdesk van Sitecom (van router) gebeld, maar die zeggen dat deze niet in routerinstellingen te veranderen zijn, zij hadden over dit probleem nog nooit gehoord

    Welke provider?: Ziggo
    Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?: adsl
    Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?: geen idee

    Modem

    Welk merk modem heb je?: Motorola
    Modem type?:
    USB/ Ethernet?: Ethernet

    Internet Delen / ICS

    Werk je net ICS (Ja/Nee)?: ??
    Welke Firewall heb je (Zone Alarm/Mc Afee/ Windwos/ Norton/ etc)?: Windows XP

    Router

    Welk merk router heb je?: Sitecom
    Welk router type?: WL-173 54g turbo
    Welke firmware?: gewoon de laatste denk ik
    Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?: ethernet

    De Foutmelding
    Wat is de exacte foutmelding?: Kan niet op xbox live inlooggen omdat MTU waarde te laag is, kijk op xboxworld.com/helpdesk voor meer info.

    Wat heb je geprobeerd?: Internet helpt niet. Sitecom gebeld, helpt ook niet. In routerinstellingen kan ik nergens de MTU waarde vinden.

    Waar stopt de test?: Verschijnt rood kruis bij laatste stap. Geeft aan dat ik wel verbinding met internet heb.

    Wat zijn de suggesties van de xbox 360? (zie more info): Zie hierboven, en, sluit xbox aan op modem ipv router. Alleen dan kan deze geen verbinding maken omdat het ip-adres niet klopt wat je blijkbaar dan weer verhelpen kan door deze handmatig in te voeren. Hier heb niets aan, wil gewoon via router op xbox kunnen, zoals ik dat al een heel jaar kon!



    Wat staat er bij NAT?: enabled
     
  17. jepzel

    jepzel YEAH BUDDY!

    Berichten:
    267
    Leuk Bevonden:
    0
    Xbox 360 Internet opties resetten, Router uit zetten, 30 sec. wachten en weer aan zetten.
    Hielp bij mij.
     
  18. Dr0kz

    Dr0kz Niet?

    Berichten:
    4.743
    Leuk Bevonden:
    66
    Oke dan! :thumbs: danke!
     
  19. D4m4n

    D4m4n Active Member

    Berichten:
    22
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb hetzelfde probleem als Midlake Roscoe, dat er plotseling te weinig MTU is (terwijl dat nog nooit eerder is geweest.
    Ik denk dat het wel zou kunnen liggen aan de LIVE Sheduled Downtime van vandaag. En dat de Xbox denkt dat het ligt aan iets waar het niet aan ligt.
    Werkte het rebooten van je router vandaag jepzel? Of was dat een andere keer?
     
  20. sjaakie1987

    sjaakie1987 Active Member

    Berichten:
    471
    Leuk Bevonden:
    2
    uhh jongens er is aangegeven dat xbox live er vandaag uit zouliggen dus als die het niet doet ligt het daaraan ;)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina