1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 12] ‎

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door WinterBase, 12 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Volkoren

    Volkoren Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.096
    Leuk Bevonden:
    3
    Als je hem gratis kunt hebben, waarom inderdaad niet proberen en kijken of hij aan jouw wensen voldoet? :)
     
  2. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Ja ik had ook een slechte kaart. Heeft me een half jaar geleden 25 euro gekost. Maar goed. Beide kaarten zijn dus slecht. Ik ben een zeikerd, maar wat denk je van deze kaart? Of is die ook niet goed 8)
     
  3. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Is iets beter dan die eerste kaart die je op het oog had en beter dan de 7600gt, maar de kaarten die ik je eerder had aangeraaad zijn beter (en maar zo'n €10 duurder).
     
  4. Virus666

    Virus666 BIER!!!

    Berichten:
    188
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan iemand mij helpen bij mijn netwerk probleempje? Ik heb mijn normale pc en mijn media-pc met een utp cat 6 kabel verbonden, beide hebben de mogelijkheid tot 1 Gbps overdracht, maar ik krijg maar niet de gewenste snelheid. Wanneer ik een bestand van zo'n 10 gig van de 1 op de andere zet, wordt er een snelheid van zo'n 25 MB/s gehaald. Hoe krijg ik die snelheid omhoog?
     
  5. Volkoren

    Volkoren Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.096
    Leuk Bevonden:
    3
    25mb/sec is ongeveer de schrijfsnelheid van de meeste harde schijven. Dat is waarschijnlijk waarom hij niet boven de 25mb/sec komt.
     
  6. xboxgangsta

    xboxgangsta Reëel

    Berichten:
    1.981
    Leuk Bevonden:
    2
    Dan heb je het over behoorlijk oude exemplaren.
     
  7. Fingon NL

    Fingon NL Active Member

    Berichten:
    449
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik haal meestal ook niet meer hoor, het ligt natuurlijk ook aan het feit of je allemaal kleine bestandjes kopieert of 1 groot bestand.
     
  8. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Meerdere identieke hardeschijven in RAID0 zetten is een mogelijkheid ;)

    en @Winterbaas:
    Druk die 7600GT van die maat er eerst maar in, misschien doet ie 't wel prima voor wat jij wilt :)
     
  9. Virus666

    Virus666 BIER!!!

    Berichten:
    188
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben alleen geen fan van RAID 0. Maar iedereen toch bedankt voor de hulp. Dacht eerst dat het aan m'n netwerk lag, maar ik heb de pc's direct aan elkaar gelinkt. Dus het kan idd m'n harde schijf zijn. Tis een 5400rpm schijf (wel lekker stil).
     
  10. Hallooow

    Hallooow Active Member

    Berichten:
    115
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb momenteel:
    -Asus A8N-SLI moederbord
    -AMD 64 3000+ @ 2400mhz
    -1 gig ram geheugen (corsair)
    -ATI Sapphire X1950GT 256mb PCIEex16

    Ik wil graag meer RAM geheugen omdat ik vermoed dat m'n pc dan echt aanzienlijk sneller zal werken. Maar aangezien DDR-400 geheugen vrij prijzig is in vergelijking met het nieuwere DDR2/3 geheugen overweeg ik een nieuwe processor+moederbord+geheugen te nemen. Ik ben dan bijna even duur uit aangezien DDR2 geheugen een stuk goedkoper is. Het is wel wat duurder maar ik heb dan wel nieuwer + sneller geheugen + een snellere processor en een moederbord met een hogere bussnelheid (2*1800 ipv nu 1*1000).

    Ik had het volgende op het oog graag jullie mening/advies

    -AMD Athlon X2 7750 (2x 2700 mhz) (socket AM2+) wat houdt dat eigenlijk in 2x ?
    -MSI K9A2VM-FD
    -Kingston HyperX 4 GB DDR2-1066 Kit

    Doe ik hier goed aan ?

    Ik ben wel zo'n 30-40 euro duurder uit dan wanneer ik alleen nieuw DDR-400 geheugen zal kopen maar ik heb nu wel een nieuwe processor+moederbord+ geheugen voor slecht 30-40 euro meer.
     
    Laatst bewerkt: 21 jun 2009
  11. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Moet voor iemand een pc samenstellen die vooral bedoeld is voor films enzo (geen HTPC though) maar ook nog voor een occasioneel potje gamen. Dus geen hig-end gedoe en aagezien dat niet mijn specialiteit niet is de setup maar even laten nachecken:

    Moederbord: ASUS P5QL S775
    CPU: Intel® Pentium® Dual-Core E5400 Box 2.7 GHz
    RAM: Corsair TWIN2X4096-6400C5 2X2048
    Grafische kaart: Sapphire Radeon HD4650 1GB PCI-E
    OS HDD: WD Caviar Blue 160GB 8Mb SATA II 8MB cache WD1600AAJS
    Data HDD: WD Caviar® Black™ 1000GB 7200RPM S-300 32MB WD1001FALS
    DVD-RW: Sony NEC Optiarc AD-7203S zwart Sata labelflash
    DVD-ROM: Samsung Samsung SH-D163A Black
    OS: MS Windows VISTA Home Premium 64Bit NL OEM

    Voeding en case hoeft er niet meer bij.


    Die 2x duidt er op dat het om een dual core CPU gaat en die CPU is beter dan jouw huidige. Wat het geheugen betreft kan je ook voor DDR2 800MHz gaan (pc6400) maar aangezien het prijs verschil waarschijnlijk niet al te groot zou maakt dat niet veel uit. Moederbord ken ik al weet ik dat Asrock een budget merk is (wel niet slecht), misschien eens kijken voor een moederbordje van Asus, MSI of Gigabyte om maar een paar andere merken te noemen.

    Maar welk geheugen voor je huidige pc wil je kan kopen? DDR1 geheugen is (dubbel) zo duur als DDR2 geheugen, maar je kan nooit zo duur uitkomen als die setup hoor. Kijk hier maar eens, €40 voor 1GB (1x 1GB of 2X512MB maakt niet uit, beide staan er tussen).
     
  12. Hallooow

    Hallooow Active Member

    Berichten:
    115
    Leuk Bevonden:
    0
    4 gig DDR-400 geheugen ban een dergelijk mer als kingston is tog al snel zo'n 120 euro ...

    Dan vervangen we het moederbord bij deze voor de volgende van MSI :):

    -MSI K9A2VM-FD

    Maar de AsRock ondersteunt wel SLI (2 PCIex16 sloten) dit MSI moederbord niet die heeft er slechts 1

    Maar deze bevat een onboard ATI RADEON 3100, is die beter dan mijn kaart :x Nee tog :)
     
    Laatst bewerkt: 21 jun 2009
  13. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    En waarom direct 4GB? Van 1 naar 2GB voel je al hard hoor. Van 2GB naar 4GB wordt al een pak minder merkbaar.

    Die onboard GPU is zeker niet zo goed als je huidige kaart maar je kan je huidige kaart er nog gewoon bijplaatsen ;). Is er een specifieke reden waarom je voor een micro ATX moederbord gaat? Want anders raad ik je eerder het MSI K9A2 Neo-F moederbord aan. Is qua specs en prijs (bijna) hetzelfde, alleen zit je dan niet met zo'n gare on-board GPU.
     
  14. Hallooow

    Hallooow Active Member

    Berichten:
    115
    Leuk Bevonden:
    0
    Op de maat heb ik nog ineens gelet ! Is het een micro ATX ? Die past volgensmij geen eens in m'n kast. Het prijsverschil tussen 2GB en 4GB is niet zo heel erg groot, vandaar. Geeft een onboard GPU + externe grafische kaart dan problemen ? De onboard kan je toch gewoon uitzetten ?

    Waarom is AsRock trouwens geen goed merk ? Als je ze vergelijkt met andere merken uit dezelfde prijsklasse, hebben ze voor het zelfde geld meer opties (bijv. 2xPCIe-16, maximaal 16gb geheugen waar de meeste moederborden uit dezelfde prijsklasse maar maximaal 8gb ondersteunen).
     
    Laatst bewerkt: 22 jun 2009
  15. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Onboard GPUen en externe grafische kaarten kunnen problemen opleveren, maar als alles normaal werkt dan niet (als je de on-board uitschakelt in de BIOS natuurlijk).

    Asrock is geen slecht merk, maar het is een budget merk. Het gebruikt goedkopere onderdelen en daardoor kan het voor dezelfde prijs meer aanbieden. Ik raad Asrock zeker niet af, ik raad je gewoon aan voor een ander merk te gaan als je budget het toelaat ;).
     
  16. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Asrock is voor Asus wat Dacia voor Renault is ;)

    @HTPC Pegas: Erg leuk ding!
    Wat voor case heb je er bij genomen? En in Vista zit media centre ingebakken of niet?
     
  17. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Case was toen nog niet besloten. Hij is uiteindelijk voor de prachtige, maar grote (groter dan mijn Stacker 830) Silverston Raven gegaan. Zware overkill voor zo'n pc maar het is mijn keuze niet en uiteindelijk maakt de case geen bal uit (en ik zou zelf waarschijnlijk ook wel voor die case gegaan zijn :p).


    MC zit enkel in Premium en in Ultimate (dik half jaar geleden dacht ik enkel Ultimate :+).
     
  18. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Hmm zon kast? Ik had wel een HTPC kast gekocht met die specs ;) :+
     
    Laatst bewerkt: 22 jun 2009
  19. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Jah, ik verschoot ook even van zijn keuze maar ja. Klant is koning hé :+.
     
  20. Hallooow

    Hallooow Active Member

    Berichten:
    115
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar een AsRock moederbord presteert er dus niet minder om ? Om het heel zwart op wit te zeggen gebruiken ze dus als het ware alleen goedkoper materiaal bijvoorbeeld een Northbridge/processor koeler van goedkoper materiaal dan bij een Asus/MSI ? Overklokmogelijkheden en dergelijke verschillen die erg ?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina