1. keesvantolwegen

keesvantolwegen Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou graag eens een keer de discussie opgang willen brengen over het gedrag van sommige zgn moderators hier. Allereerst wil ik even zeggen dat ik weet dat dit het verkeerde forum is maar van dit forum weet ik tenminste zeker dat veel mensen het zien.

Ik ben het absoluut niet eens met de manier hoe snel sommige mods threads sluiten en al helemaal niet om de redenen die ze dan geven. Het zogenaamde argument dat het offtopic is wordt maar te pas en ontepas geroepen terwijl ze vaak zelf ook offtopic reageren. Wat maakt in hemelsnaam nou uit als je ergens offtopic op reageert. Als je er zo aan stoort dan lees je het toch niet. Ook mag je geen threads plaatsen waar al een thread voor loopt, wat boeit het nou als je geen zin hebt om te zoeken en een thread plaatst. Als je erop wil reageren doe je dat en als je het irriteert dan lees je het niet. Pech voor degene die hem geplaatst heeft maar dan moet tie maar beter zoeken.
    Ik kom veel op buitenlandse forums en ik heb nog nergens meegemaakt dat mods zoveel misbruik maken van hun macht.
    Ik ben ook heel benieuwd hoe die mods hier op reageren en ik hoop niet dat ze zo kinderachtig zijn om deze thread te sluiten, waar ik overigens wel bang voor ben.

Ik weet zeker dat er een hoop mensen zijn die er net zo over denken maar het niet hardop durfen te zeggen.

2. Daanos

Daanos Achievementhoer

Leuk Bevonden:
    0
    Move--->Problemen/opmerkingen. Heb het nu druk, een goeie reactie komt zo ;)

3. RumbleBumble

RumbleBumble Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Man je bent net geregistreerd! Hoe weet jij nou van de gang van zaken hier?

4. Daanos

Daanos Achievementhoer

Leuk Bevonden:
    0
    Mag ik dan nog even opmerken dat er ook mensen zijn die veel lezen zonder lid te worden ;)

5. Lord<>Snowboard

Lord<>Snowboard ~XBW Member~

Leuk Bevonden:
    4
    Uh Xbox/Hardware?? genarel -> MOVE THIS PLZ :p

-> moderaters zijn goed en ze zijn mild naar mijn goesting :cool:
    Ze doen goed hun best om het forum schoon te houden van stukken "stront"

Wat ze proberen is er een Informatief forum van wille houden als je wilt onnuttige post plaatsten ga den chatten met iemand maar plaats dan geen onzin op het forum!

Ze begeleiden de Newbies door Hun fout post te sluiten en er uitleg bij geven waarom
    De mods zijn ommers geen slecht gasten!!!!!!!!!!! Ze Doen Job

6. Lord<>Snowboard

Lord<>Snowboard ~XBW Member~

Leuk Bevonden:
    4
    was dit een nuttige post Xenox :cool: Ik bedoel dus de post hier boven :cool: En de post hier nog en beetje boven is ook goed Je bent hier pas ik denk dat jij hier iets probeert te forceren wat on nodig is Wij zijn een forum van vrede en geluk :+

Laatst bewerkt: 20 mrt 2003
  7. Daanos

Daanos Achievementhoer

Leuk Bevonden:
    0
    De bovenste wel, deze niet :cool:

Anyway, te streng? Naar mijn mening zijn wij niet streng, maar de mensen te eigenwijs! In elk forum staat een duidelijk beleid hoe het moet gaan hier, en regels zijn regels (op school breek je die ook niet). Wij sluiten alleen threads of hebben alleen iets aan te merken op mensen die niet volgens het beleid postten. En volgens mij heeft de helft het beleid nog niet eens gelezen.

8. slicer

slicer iech bin de beste

Leuk Bevonden:
    0
    jep sommige denken dat ze god zijn
    wilde een keer een logitech z680 verkopen voor 425 euro hier kost dat ding 500 euro
    was nog nieuw in doos nog nooit open geweest
    een mod noem zijn naam niet wilde hem voor een prikke kopen
    begint me uit te schelden voor lul en sluit mijn tread
    gelukkig had ik net een koper gevonden
    beetje normaal mens weet toch dat je meer moet vragen zodat je kunt pingelen
    vervolgens kom ik ondr mijn eigen naam niet meer op het forum
    tja denken dat je god bent en god zijn is nog een heel groot verschil
    ze moeten een mod aanstellen die de mods controlleerd
    weet zeker dat ik er weer af gegooid zal worden

http://archief.xboxworld.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=18536&highlight=logitech z680

kijk maar eens bij deze link

9. slicer

slicer iech bin de beste

Leuk Bevonden:
    0
    trouwens dat geld niet voor iedere mod hoor

hahahahahaha

10. Dioga

Dioga Piraat

Leuk Bevonden:
    52
    @keesvantolwegen

Ik zie net dat je 2 threads voor dit verhaal hebt geopent...

Tja, nou heb ik maar 1 simpele verklaring voor je probleem...

Hiervoor zijn nou moderators nodig

11. keesvantolwegen

keesvantolwegen Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik kom hier vaak genoeg op het forum, weet dus echt wel hoe het er hier aan toe gaat.
    Ik zeg ook niet dat alle mods slecht maar er zitten er ook een paar tussen die hun macht misbruiken. Heb vaak genoeg gezien dat een mod offtopic reageert

12. PONKX

PONKX New Member

Leuk Bevonden:
    1
    slicer, zie maar de reden waarom een mod jou een lul noemt in jouw eigen thread, ik neem aan dat je die golden zoveel was.....

Waarom moet de topicstarter zo'n thread openen vraag ik me af? Laatste tijd gaat het namelijk weer aardig met het forum. Maar goed.

Ik neem aan dat je alles hebt gelezen en dat je daarom maar 's lid bent geworden. Prima, maar je hebt niet verder gekeken dan je neus langer is, want je hebt waarschijnlijk bepaalde zaken over geslagen, waarvan ik vind dat ie ook belangrijk zijn, zoals dat er bepaalde leden soms een beetje respectloos tegen mods kunnen zijn, dan vind ik correct om ze te corrigeren. Off topic posten in xbazaar? WAARSCHUWING, klaar! Wat is er nou zoooo moeilijk aan om gewoon niet te reageren als iemand een advertentie neerzet. Ik vraag me af of jij dat ook zou doen als je advertentie zou lezen in de krant, en dat je die persoon zou bellen en zou zeggen van "euh......heb je ook kaas in huis?" Slaat natuurlijk als een tang op een varken, maar je snapt mijn punt hoop ik. Ik voeg er nog aan toe dat geen enkele mod tot nu toe iemand een waarschuwing heeft gegeven bij zijn/haar allereerste foute/verkeerde reactie. Kijk mij, ik ben tevreden met dit forum, ik ben er behoorlijk lang en heb nog nooit problemen gehad! Ik bedoel waarom kan het niet op die manier met iedereen? Ik gedraag me ook en maak ook geintjes om me heen...Ik snap het probleem niet....

Mods horen hier de orde te handhaven en dan kan je wel gaan klagen over dat mods topics sluiten, maar daar zijn redenen voor. Zoals over modchips, daar beginnen ze gewoon niet aan. Ok geen probleem. Over het feit dat je zegt als je geen zin hebt om te zoeken, dat is dan JOUW probleem en van niemand anders. Jij bent op zoek naar antwoord op jouw vraag, dan maak je maar lekker zin en ga je niet je probleem opleggen bij een ander, dat is egoistisch.

Ik denk dat ik mijn punt duidelijk heb gemaakt :|

13. The FragmaN

The FragmaN Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit hier nou al iets langer als een half jaar op dit forum en ik ben 2 maanden offline geweest. Ik ben nu weer wat aan het posten en ik moet zeggen dat het forum enorm is veranderd: veel meer mensen, andere regels waardoor mijn eerste 2 threads meteen werden geclosed :mad: en veel meer mods. Je threads worden nogal snel geclosed om de meest blije redenen +). Voordat je een thread wil aanmaken moet je eerst het halve forum afzoeken of er al zo'n thread is als de jouwe en je moet elke FAQ lezen en nog in het goede forum plaatsen (overigens erg moeilijk voor sommige hier), dit moest ik ff kwijt. Het enige goede wat er volgens mij is bijgekomen is dat je leestekens moet gebruiken en goed taalgebruik.

14. PONKX

PONKX New Member

Leuk Bevonden:
    1
    Als je zo vaak op buitenlandse forA aanwezig bent, dan zou je moeten weten dat het forA is....maar goed. Ik ben een beetje pissig om het feit dat je alleen maar door lezen een conclusie hebt getrokken over dit forum. Tuurlijk mag je je mening hebben, maar doe nou niet alsof je alles hebt gelezen, ik weet 100 % zeker dat je maar een paar topics hebt gelezen en dat jij daaruit je conclusie trekt is ronduit zielig.

15. Dioga

Dioga Piraat

Leuk Bevonden:
    52
    Hmz, ik zoek eigelijk nooit voordat ik een nieuwe thread open... Wat ik wel doe is ff nadenken, ff denken of dat er niet iemand eerder zo'n thread zou kunnen geopent hebben... Als mijn gedachtes lijden naar het idee dat een thread al bestaat open ik 'm niet en ga ik zoeken...

Verder is het een kleine moeite om de FAQ te lezen, je leest toch ook reviews ? Als je die interresant vind en dat vind je denk ik van 't forum ook moet de FAQ een peuleschilletje zijn.

En een thread in het goede forum zetten moet volgens mij een eitje zijn.. De verschillende tussen de fora zijn volgens mij duidelijk genoeg.

16. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Mijn visie is heel simpel ... als je een klacht heb kan je dat in deze thread beargumenteerd melden

Is deze gegrond heropen ik hem weer, anders blijft deze gesloten en heb je je feedback gehad

link NB plaats dan wel een link van de thread er bij (dan kunnen wij makkelijker zoeken)

Ik laat deze thread nog even open eigenlijk een goede discussie

17. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    1. Waarom ben jij zo enorm arrogant dat je denkt dat je topics in een ander forum kan plaatsen? Je bent echt niet superieur over andere mensen. Status: Wouter is pissed.

Uhum, er zijn ook mensen die een vraag of probleem hebben en graag een antwoord zien. Status: Wouter denkt dat de topicstarter niet helemaal de bedoeling van een forum snapt.
    Waarom een dubbele discussie voeren? (retorische vraag, just in case :cool:). Status: Wouter denkt dat de topicstarter niet helemaal de bedoeling van een forum in ziet en niet nadenkt over eventuele gevolgen voor de algemene sfeer.
    Haha misbruiken? Sluiten? Ik ben benieuwd waar je die crap vandaan haalt en ik zie graag een aantal voorbeelden alvorens je doorgaat met je rede. We handelen slechts via openbare policy's, ben je het niet eens met die policy's? Dan post je toch lekker niet? Ik snap echt je probleem niet.

Misschien reageer ik hier wat arrogant/pissed/whatever, maargoed, tis ook de 300e keer dat ik dit uit leggen moet aan onwetenden..

18. T-box

T-box XBW donkergroentje

Leuk Bevonden:
    0
    als hij bazin zou zijn zou het hier in grote onoverzichtelijk troep worden volgens mij.
    Maar in 1 ding heeft hij gelijk
    Iedereen is hier doodsbang voor het stalen/stalin regime van Comrad WouteR! Gelukkig dat iemand het eruit gooit:{

19. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Ok, Wouter afgekoeld;

Een aantal moderator beheren dit forum al een dikke 2 jaar en hebben het forum zien groeien vanaf een schamele 10 members tot het huidige ledenaantal; Een aantal waar een amateur voetbalclub alleen maar van kan dromen. Het 'beheren' van een community van 5200 mensen is echt niet simpel en vooral de laatste maanden steken we erg veel tijd in positieve veranderingen. Misschien omdat we in het begin ietwat te laks waren? Ik weet niet, misschien juist omdat de leden vd community in de laatste 12 maanden zo enorm explosief is toegenomen dat we het overzicht kwijtraakten. Hier en daar waren al het eea aan policy's gekweekt en sinds kort dan ook het alles omvattende beleid. Een beleid dat duidelijk is opgesteld aan de hand van dagelijks voorkomende zaken. Machtsmisbruik? Neh, machtgebruik is misschien beter te gebruiken. Er zijn (onderutssen een groot) aantal mensen met de moderator-rechten die er zijn om die rechten ook daadwerkelijk te gebruiken en het forum en daarmee dus de community te beheren. Dat gebeurd aan de hand van het beleid (waarvan we verwachten dat iedereen dat kent). Het is echter erg frustrerend als er keer op keer niet wordt gekeken naar een dergelijk beleid en dan dus waarschijnlijk ook wordt overtreden (of iniedergeval niet worden gehandeld naar het beleid). Dat daar de laatste weken harder tegen wordt opgetreden is begrijpelijk. Ik denk dat jij doelt op het Live forum alwaar veel mensen serieuze problemen hebben en serieuze antwoorden tegemoet zien. Dat proberen wij te ordenen in de Centrale threads zodat je makkelijk kan zien of een van je problemen reeds besproken is. Als iedereen voor zijn eigen kleine probleempje een topic start kan je door de bomen het bos niet meer zien en werkt dat de overzichtelijkheid niet echt in de hand.

Moderators gebruiken dan ook hun rechten ter bescherming van de community tegen evil terorr ehh onwetende en luie usertjes. Ik weet eigenlijk niet wat ik nu nog tikken moet, ik geloof dat dit soort zaken toch wel vrij duidelijk zijn? I vraag me zelfs af waarom ik dit tik.

Anyways, je bent niet de eerste die zijn of haar hart lucht (daar hoef je je dus niet stoer om te voelen) en je bent ook zeker niet de eerste die imho behoorlijk onterecht de moderators aan valt.

20. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    :{ Wow eindelijk snap ik mijn taak :{

Deel Deze Pagina