Vertraagd beeld HDTV

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Smoby NL, 26 jun 2009.

1. Smoby NL

Smoby NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

Ik heb een vraag mijn ouders hebben een tijdje terug een (Loewe) HDTV gekocht, prima natuurlijk maar het beeld reageert erg traag misschien wel een seconde later dan wanneer ik een bepaalde knop in druk.

Ik heb nog de eerste xbox 360, in die tijd de duurdere versie (premium?)

Dus is het volgens mij ook niet mogelijk om eht via een HDMI kabel te proberen.

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen.

Groeten,

Smoby NL*)

2. Loonens

Loonens Mclovin!!

Leuk Bevonden:
    0
    Nee, kabels maken niet zo heel veel uit. Het gaat hier waarschijnlijk om Inputlag. Het is een LCD tv neem ik aan? Die hebben vaak veel beeldverbeteraars nodig om het beeld te tonen. Hierdoor heeft de tv even tijd nodig om het beeld te tonen, terwijl jij allang op de knop hebt gedrukt.

3. Smoby NL

Smoby NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja het is een LCD- tv, maar dit houd dus in dat ik eigenlijk gewoon vette pech heb en dat ik er niks aan kan veranderen?

4. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Denk eerder dat Beeld Engine van de Loewe niet optimaal werkt.

1 seconde vertraging komt bij de slechte lcd's nog niet eens voor.
    Ik zou even naar de winkel gaan en de Xbox360 daar op een LCD aansluiten.

5. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    Dit lijkt me ook nogal extreem.

Welke kabel gebruik je om de xbox op de Loewe aan te sluiten?

Je gebruikt toch wel een HD kabel zoals de componenten of de vga kabel? De componentenkabel zat bij je xbox als het goed is. Het is die kabel met de 5 tulpjes: rood blauw en groen. De andere rood en witte gebruik je voor het geluid. Heb je de schuif die op de kabel zit bij die dikke plastic kap op HD gezet?

Op welke resolutie heb je de xbox gezet?

Deze moet het liefst op de resolutie van de tv staan, 720p of 1080p

(Ik kan me namelijk voorstellen dat je de kabel voor de oude tv nog gebruikt en op SD aan het gamen bent en dat dan de Loewe veel tijd nodig heeft om het beeld om te zetten)

Dit is de componentenkabel (dat gele tulpje gebruik je niet!! dat is voor composiet)

Hier zit de schuif voor gewone TV en HDTV. Jij moet hem op HDTV zetten.

Laatst bewerkt: 26 jun 2009
  6. Smoby NL

Smoby NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja dit heb ik allemaal. met de juiste tulpen aangesloten. en die schakel op HD gezet. dus aangesloten met component kabel. Het maakt niet veel uit welke resolutie ik kies het beeld vertraagd op 720P, en 1080I ik weet niet waarom maar 1080P pakt hij sowiezo niet.

7. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Als je op de schakelaar op TV zet heb je dan ook beeld en zo ja is er dan nog steeds een 1 seconde vertraging ??

8. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    De meeste full hdtv's pakken alleen 1080p over hdmi. Samsung en sommige Sony's vormen de uitzonderingen.

De inputlag die jij beschrijft is wel ernstig zeg. Er zit zeker geen game-mode op die Loewe?
    Ook kan je proberen electronische beeldverbeteraars uit te zetten. De beeldinstellingen worden waarschijnlijk per source opgeslagen, dus je zult geen instellingen van andere sources veranderen.

(als er geen verbetering optreedt, moet je inderdaad s naar die winkel gaan met je xbox. Helpt het allemaal niet dan moet je misschien je ouders s lief aankijken voor een leuke tv op je kamer ;) )

Laatst bewerkt: 27 jun 2009
  9. Smoby NL

Smoby NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou hier vanmiddag eens naar kijken. Ja op me kamer ben ik tevreden met me HD- ready tvtje:). Het is alleen kut als zo'n ding in huis is moet je er ook gebruik van kunnen maken. Op mijn eigen tv (Samsung) nergens problemen mee dus het licht sowiezo aan die tv. mensen er een x bijgehaald van die winkel en die ontkennen gewoon keihard dat het beeld niet traag reageerd en dat ze niks zien:confused:

10. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Zie dat de importeur van Loewe in Belgiƫ zit.

Loewe Opta Benelux NV
    Uilenbaan 84
    2160 Wommelgem
    Tel: 00 32 - 3 - 270 38 28
    Fax: 00 32 - 3 - 2 71 01 08
    E-mail: ccc(at)loewe.be
    Belgiƫ
    Ma-vrij: 8h00 - 12h00 en
    13h00-18h00 (vrij. tot 16h00)

Misschien dat de klacht bij hun bekend is.

11. lukeman

lukeman Up and running...

Leuk Bevonden:
    0
    Heb zelf ook sinds een paar maanden een Loewe staan (46" Individual Compose) en mijn oorspronkelijke xbox via component op 1080i aan kunnen sluiten. Recent een Elite gekocht en e.e.a. via HDMI nu op 1080p staan. Via component pikte de LCD het niet.

In vergelijking met mijn analoge Loewe had ik in het begin ook het idee dat het allemaal net iets trager ging maar blijkbaar went dat en ervaar ik het niet meer als storend. Maar een seconde dat probleem heb ik helemaal niet.

Enige wat echt niet meer werkt is bij Rock Band 2 wanneer je een drumfill wilt spelen, dat gaat voor geen meter. RB2 is gecalibreerd en werkt normaal behalve bij de drumfills. Jammer maar dat is niet anders tenzij er een patch voor RB2 komt.

Ben op een Elite overgegaan i.v.m. de in de Loewe ingebouwde DTS module. Niet voor het beeld dus maar voor het Surround geluid.

Mijn ervaringen met de helpdesk van Loewe zijn niet al te goed helaas. Op mijn vraag of het mogelijk was via component op 1080p te gamen heb ik nooit antwoord ontvangen. Ook mijn tweede e-mail is nooit beantwoord.

Vreemd probleem wat jij omschrijft en ik hoop dat het toch opgelost kan worden. Succes!

Laatst bewerkt: 28 jun 2009
  12. lukeman

Leuk Bevonden:
    0
    Toch nog even een aanvulling wat mogelijk kan helpen: Heb je al een software update gedaan?

Kijken jullie via de sateliet (DVB-S) dan gaat dat bij de Loewe automatisch. Kijk je via DVB-C (kabel) of DVB-T (antenne) dan moet je de software update handmatig doen.

Je kunt op de Loewe kijken welke versie je nu hebt en vraag bij de winkelier na welke software versie de meest recente is. Vraag hem om de meest recente update, je kunt hem niet zelf downloaden.

Hopen dat dit werkt!

13. Pine NL

Pine NL WannaB | BannaW

Leuk Bevonden:
    29
    Ik heb bij me vader zijn tv precies hetzelfde, hij heeft een Samsung van 32inch en daar heb ik dus ook vertraging op. Het gekke is dat mijn moeder precies dezelfde tv heeft alleen 26inch en daar heb ik geen vertraging op???

14. Loonens

Loonens Mclovin!!

Leuk Bevonden:
    0
    1 seconde is wel extreem voor inputlag, maar het kan ook dat het voor je gevoel 1 seconde lijkt maar dat het wel meevalt. KAn je het niet meten o.i.d. met een stopwatch ofzo?

Het zal wel met de beeldengine te maken hebben inderdaad, maar als ze van de winkel je niet helpen kan je idd de Loewe monteur bellen o.i.d.

15. lukeman

Leuk Bevonden:
    0
    Controleer eerst even de software versie. Druk op "info" en dan op "uitrusting" van het toestel. Daar vind je de geinstalleerde versie. Zelf heb ik momenteel V7.8.0.

16. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Verschillende hdtv's hebben trouwens nog wel een paar foefjes waarmee inputlag verminderd kunnen worden.

Allereerst is er natuurlijk de Game-mode optie.
    Ten tweede geeft de VGA input bijna altijd de minste inputlag.

Helaas kan de game mode optie soms zorgen voor een minder mooi beeld en daarom kan je bij de Samsungs vaak ook hetvolgende doen:
    sluit de xbox aan op de hdmi input die is bedoeld voor hdmi/dvi (kijk ff in de handleiding welke dit precies is).
    Als je daarna de naam van deze source verandert in PC, wordt de inputlag minder.

When a PC with a resolution of 1920 x 1080@60Hz is connected to the HDMI IN 3 port, you should set the HDMI3/DVI mode
    to DVI PC in the Edit Name of the Input mode.

Wellicht dat Loewe ook zoiets heeft?

Laatst bewerkt: 30 jun 2009
  17. Smoby NL

Smoby NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan dat uitrustingen onder info niet vinden, wel weet ik dat de tv een aantal keer is upgedate. game- mode optie's etc zijn volgens mij ook niet aanwezig op dit toelstel. Bedankt voor jullie hulp, maar ik denk dat het simpelweg niet mogelijk is dit probleem op te lossen.

18. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Manieren om inputlag te verminderen komen naar voren wanneer de tv wordt getest bij review-site's.
    Kijk s of je zo'n test kunt vinden

Laatst bewerkt: 1 jul 2009
  19. lukeman

Leuk Bevonden:
    0
    @ Smoby NL: Om welk toestel gaat het hier eigenlijk?

Loewe heeft inderdaad geen gamemode, maar valt er wel heel wat per kanaal in te stellen of aan te passen.

Helaas is er op de verschillende reviewsites erg weinig te vinden over Loewe. Ik heb destijds gewoon het advies van Ferry34 opgevolgd: met de xbox onder de arm naar de showroom en alles zelf testen.

Deel Deze Pagina