Dolby Digital 5.1 geluid

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door iMand, 19 mrt 2003.

  1. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    lol

    je mag mijn setje wel kopen :+
    ben er alweer bijna op uitgekeken.
     
  2. WiXX

    WiXX Kijk uit maloot...

    Berichten:
    2.027
    Leuk Bevonden:
    5
    Xbox heeft geen chip voor 6.1 support en ik vind het een irritant systeem, want die box die recht achter me staat daarvan kan ik de kabels niet wegwerken. Als het dan toch goed moet ga dan voor 7.1 want dan blijven de boxxen aan de zijkanten staan zodat ze de kabels makkelijker weg te werken zijn.
     
  3. hunter

    hunter Battleship

    Berichten:
    446
    Leuk Bevonden:
    0
    6.1 kopen als de xbox alleen 5.1 ondersteund ? lekker zinloos ! ik heb zelf btw die creative 5500D en die bevalt me prima !
     
  4. Tom Clancy

    Tom Clancy Karpatenlonghond

    Berichten:
    470
    Leuk Bevonden:
    1
    Onder het motto "meer is beter" kopen veel mensen een 6.1 geluidssysteem maar komen vaak bedrogen uit omdat ten eerste een zeer klein aantal films 6.1 ondersteunt en bovendien het geluid dat links en rechts achter je is hoorbaar uit welke richting het komt maar de centerspeaker die achter zit is slecht te localiseren omdat onze oren meer op geluid van voren en van opzij is gericht.
     
  5. Freerider

    Freerider - Oldskool NL -

    Berichten:
    90
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor het verschil in prijs hoef je het niet te laten...
    En ik heb niet gezegt dat 6.1 zo tof is voor je xbox, dat het maar tot 5.1 gaat weet ik ook wel.
    Ik bedoelde er eigenlijk mee te zeggen dat als je dan toch een goeie set wilt aanschaffen waar je de komende jaren plezier van kunt hebben...6.1 ;)
    En dan niet alleen voor de xbox (jahaaaa...is maar 5.1), maar vooral ook voor films kijken...
    Voor mijn part met een stand-alone dvd speler, stereo radio luisteren...etc.etc.
    Dan is je geluid tenminste helemaal compleet, of wil je voor elk apparaat een aparte versterker :confused:
     
  6. Freerider

    Freerider - Oldskool NL -

    Berichten:
    90
    Leuk Bevonden:
    0
    ...om even te reageren op Hunter en Wixx trouwens ;)
     
  7. RZA

    RZA Koekebakker

    Berichten:
    92
    Leuk Bevonden:
    0
    denk dat je beter een goeie 5.1 set kan halen dan een mindere 6.1 set....its yo call
     
  8. Marsupilami_NL

    Marsupilami_NL MarSu

    Berichten:
    77
    Leuk Bevonden:
    0
    zeker weten, 5.1 is al een perfect egluid.
    mij lijkt 6.1 en 7.1 een beetje overdone, en alleen
    voor de weinige films als ze er al zijn
     
  9. RZA

    RZA Koekebakker

    Berichten:
    92
    Leuk Bevonden:
    0
    ook dat, 6.1 en 7.1 word nog niet eens zoveel ondersteund. Maar goed als je budget het toelaat kan je natuurlijk ook voor een 6.1 opstelling gaan met het oog op de toekomst.
     
  10. X master desser

    X master desser Vin Diesel

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Je moet eens kijken of je pro logic het al goed doet!!!!
     
  11. Freerider

    Freerider - Oldskool NL -

    Berichten:
    90
    Leuk Bevonden:
    0
    ...daar ben ik het helemaal mee eens !
    Ik ben in verhouding met de meesten hier (denk ik) al een 'ouwe' knakker 8)
    Heb een full-time baan dus mijn budget laat het toe.
    Ik heb begrepen dat diegene die dit topic begon dus ook genoeg verdient(?) om een dergelijke set in huis te halen.
    Inderdaad, mijn menig is met oog op de toekomst zo'n set kopen, want de prijzen worden nu best aantrekkelijk.
    Wat te denken van een plasma tv ? Om maar even door te gaan :9
    Die dingen waren niet zo lang geleden te koop voor minstens 10.000 euro, tegenwoordig is de goedkoopste iets van 4.000 euro.
    Nog steeds een hoop geld, maar de prijzen dalen heel snel...
    Het zal niet lang meer duren of de prijs is vergelijkbaar met die van een goeie 100hz breedbeeld van tegenwoordig.
    Kan haast niet wachten op dat moment, plasma tv's zijn GROOT en de beeld kwaliteit is echt goed.
    Voor mij is dat echt iets om naar uit te kijken, hoewel ik op dit moment niets te klagen heb
    ;)
     
  12. Tom Clancy

    Tom Clancy Karpatenlonghond

    Berichten:
    470
    Leuk Bevonden:
    1
    Ja alleen staat bij plasmatv's vaak niet aangegeven op hoeveel Herz ze draaien. En als het een 100Hz is wordt er vaak mee geadverteerd als een goede eigenschap van de tv. Tot nu toe heb ik bij plasma's van rond de 4000 euri nog nooit 100Hz erbij zien staan.
     
  13. Freerider

    Freerider - Oldskool NL -

    Berichten:
    90
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is waarschijnlijk omdat plasma schermen anders werken als 'normale' tv's.
    Het beeld van een plasma is opgebouwd uit vloeibare kristallen, en die van een tv uit elektronen stralen.
    Een plasma is dus standaard scherper als een tv...vergelijkbaar met een 100hz.
    Bij plasma's kijk je naar resoluties, hoe hoger hoe beter...
    En die dingen van rond de 4.000 euro zijn al een genot om naar te kijken !
     
  14. Freerider

    Freerider - Oldskool NL -

    Berichten:
    90
    Leuk Bevonden:
    0
    ...die 'goedkoopste' plasma's hebben trouwens al een diagonale schermgrote van maar liefst 107cm !
    Dat is dus echt smullen met je XboX games of je DVD films :D
     
  15. RZA

    RZA Koekebakker

    Berichten:
    92
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind geluid veel belangrijker dan beeld. geluid geeft je echt dat gevoel dat je er middenin zit. mits je natuurlijk een degelijk teeveetje hebt, anders zie je ook neits.
     
  16. Bidle

    Bidle Bidle

    Berichten:
    3.686
    Leuk Bevonden:
    355
    Ik denk dat je mij bedoelt, kan het mis hebben hoor. Maar ik ben iig de topicstarter niet. Denk dat wij beide één van de oiudere hier zijn.

    btw Plasma is TOP. Moet je zeker aanschaffen als je je het kan permiteren.
     
  17. Freerider

    Freerider - Oldskool NL -

    Berichten:
    90
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja inderdaad, AJK bedoelde ik...had even niet door dat een ander met dit topic begon |:-
    Plasma is zeker heel erg mooi...maar gezien de prijs wacht ik toch nog even.
    Ik moet eerst m'n geld aan andere dingen besteden die op dit moment belangrijker zijn (helaas).
    Maar ik zal zo'n scherm zeker een keer in huis hebben, mischien over een jaar of twee ofzo...
     
  18. Tom Clancy

    Tom Clancy Karpatenlonghond

    Berichten:
    470
    Leuk Bevonden:
    1
    Het zijn toch LCD-tv's die gebruik maken van die kristallen en op high res. draaien? En Plasma tv's heten toch zo omdat ze zo plat zijn of heb ik het nu bij het verkeerde eind?
     
  19. Freerider

    Freerider - Oldskool NL -

    Berichten:
    90
    Leuk Bevonden:
    0
    Voorzover ik weet slaat 'plasma' op de 'vloeibare kristalen' die uiteindelijk het beeld weergeven...
    Omdat je dankzij die vloeibare rotzooi geen lichtkanon meer nodig hebt, zijn die dingen plat.
    Dat is wat ik heb gelezen en gehoord...:p
    Ik was eerst helemaal in de wolken van een video projector, tot dat ik het haarscherpe beeld zag van zo'n plasmascherm.
    En ze gaan blijkbaar ook heel erg lang mee...iets van 25 jaar zeggen ze.
     
  20. Quack

    Quack That's my stapler.

    Berichten:
    958
    Leuk Bevonden:
    0
    Re: lol

    Wat wil je er voor hebben??
     

Deel Deze Pagina