Shenmui II is uit!

Discussie in 'Algemeen' gestart door degged, 21 mrt 2003.

1. degged

degged Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb gelijk een vraagje over dit spel. heb deel 1 nooit gespeeld, maar ik kan haast nergens wat vinden over dit spel. weet iemand of het een goed spel is en eventueel een spel waar het een beetje mee te vergelijken is?

2. Clawviper

Clawviper New Member

Leuk Bevonden:
    0
    Sorry niet echt vergelijkingsmateriaal. Maar ik heb hem al 2 dagen in huis en hij is echt goed!! Je moet alleen even door het begin heen bijten ( veel filmpjes enz ) .. Hij is trouwens goed speelbaar als je deel 1 nooit gespeeld hebt.

3. Nosh

Nosh innit?

Leuk Bevonden:
    9
    lijkt me koel spel

4. killik

killik Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De ervaring is eigelijk alleen echt goed als je Shenmue1 ook hebt gespeeld, dat maakt het gewoon compleet.

5. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Ik heb hem al een paar dagen liggen en ben nog niet echt onder de indruk. Ik voel me zoals Ryo zich ook vast voelt; Niet helemaal thuis meer in het wereldje. Het begin nu wel weer een beetje te komen maar het echte Shenmue gevoel heb ik nog niet (althans, het doet mij nog niet verbazen noch amuseren). Nougoed, van het weekend flink tijd in steken, eind volgende week een review.

6. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Owja, er zit dus ook een DVD bij waarin het verhaal uit Deel 1 uitgebreid wordt verteld (in-game beelden + cut-scenes uit het spel) zodat je volledig op de hoogte bent van het verhaal.

7. Clawviper

Clawviper New Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja inderdaad, na een tijd wordt het spel als maar beter. Aan het begin is het niet echt een goed spel imo..

8. Edge

Edge Hardcore Gamer

Leuk Bevonden:
    0
    De echte actie komt in dit deel op het eind heb ik me laten vertelllen...

9. F3000

F3000 Exceptional Dude

Leuk Bevonden:
    0
    Waar hebben jullie het al in de winkel gezien dan?
    ik heb hem namelijk gereserveerd bij dimension plus doetinchem maar hij is nog steeds niet binnen. Ook bij dixons, intertoys en huls (plaatselijke "v&d") is ie der nog niet.

10. Raymond

Raymond Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    IK heb hem al 2 jaar op dc :)!
    hij verschilt heel weinig!
    alleen grafisch ff wat beter!
    maar het is een heel goed spel!

11. Clawviper

Clawviper New Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hij ligt al een weekje bij de dixons hier :)

12. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Nah, ik ben nog aan het twijfelen. Aan de ene kant hou ik wel van een game met veel vrijheid en een goed verhaal. Maar aan de andere kant heb ik wel gehoord dat hij ook heel saai kan zijn.

13. Yoost

Yoost brains not included

Leuk Bevonden:
    0
    Lijkt me wel opzich wel cool, maar ik heb tegenwoordig niet meer zo'n zin in adventure's waar je uren doorheen loopt. Als het een beetje meeslepend is dan koop ik hem wel een keer op XBazar, maar voorlopig hebben andere spellen de voorkeur voor mij..

14. Eckie

Eckie Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    Uhm... vrijheid?
    Tsjah je kan op zich wel veel doen, maar de gameplay is (voor zover ik gespeeld heb, en ik moet toegeven dat dat nog niet zo lang is) zéér rechtlijnig.

15. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Het verhaal is idd beheurlijk lineair. Je hebt alleen een aantal mogelijkheden in de wereld zelf om te doen (arcade halls etc). Is wel cool, maar draagt niet bij aan het verhaal.

16. tyrone

tyrone BattleChaserOriginal

Leuk Bevonden:
    0
    IK heb ze bijde op de DC gespeeld en zonder 1 snap je het verhaal ookwel,
    deel 2 is wel erg maar het begin is wat saaier en vermoeinder als je verder komt word het wel erg.
    Ik weet niet hoeveel discs die game heeft op de xbox maar op de Dreamcast werd het bij eind disc 1 begin disc 2 echt vet.

17. martines

martines Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb hem vandaag gekocht. Shenmue 2 is echt vet! Ik had zelf al de DC versie, maar Shenmue 2 op de Xbox is ook goed. De graphics zijn wel een klein beetje verbeterd, zo kan je nu door glazen deuren en ramen heen kijken. De muziek is een stuk beter geworden dankij Dolby Digital 5.1. Er zit ook nog een fuctie in die niet in de DC versie zat. Je kan met die functie foto's maken van de omgevingen. De karakters hebben dit keer engelse stemmen. Het spel is ook werkelijk supergroot. Het is echt onmogelijk om dit spel binnen een dag uit te spelen. Op de DC was hij vier cd's groot! Je bent dus wel een maandje zoet met dit spel!

18. kaliet

kaliet Xbox-loos

Leuk Bevonden:
    1
    ik koop 'm niet, heb deel 1 en 2 uitgespeeld op de DC, ECHT EEN GEWELDIGE GAME!!! het is gewoon een legende, hazuki style 4 life, kaliet hazuki is de naam :D ik wil deel 3!!

edit: ik weet niet of je in shenmue2 ook het begin filmpje van deel 1 kan zien in die dojo met lan di en ryo zijn vader, maar das ook dikke shit hoor!, toen ik die graphics 4 of 3 jaar geleden zag op mijn dc lag ik echt weg te kwijlen, the legend will never die!

Laatst bewerkt: 22 mrt 2003
  19. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Er zit een DVD bij met het complete verhaal, dus ook de scene waar Hazuki-san wordt vermoord door Lan Di

Deel Deze Pagina