1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 12] ‎

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door WinterBase, 12 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hallooow

    Hallooow Active Member

    Berichten:
    115
    Leuk Bevonden:
    0
    Die nieuwe processors X2 X4 etc die lopen dus op een een snelheid van bijv. 2*2700mhz. Een totaal van 5200mhz dus, of een totaal van slechts 2700mhz waarbij zij het werk "verdelen" ?
     
  2. xboxgangsta

    xboxgangsta Reëel

    Berichten:
    1.981
    Leuk Bevonden:
    2
    Het zijn als het ware 2 verschillende processoren die beiden op een snelheid van 2700MHz lopen.
     
  3. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Kan je beter wachten op de i5, die worden nog betaalbaar :+
     
  4. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Ik heb de Q9550, clocked goed over en heeft enorm veel cache. Maar volgens mij is er al een nieuwere generatie quadcores die wat goedkoper is (niet de i7)
     
  5. xboxgangsta

    xboxgangsta Reëel

    Berichten:
    1.981
    Leuk Bevonden:
    2
    i5<i7, dan kan ik net zo goed een Q9550 nemen aangezien deze in sommige gevallen al in de buurt van de i7 komt. De i5 zal wat dat betreft dan ongeveer gelijkwaardig zijn aan de Q9550, dus waarom zou ik dan enkele honderden euro's extra uitgeven voor een nieuw moederbord etc.?
     
  6. Hallooow

    Hallooow Active Member

    Berichten:
    115
    Leuk Bevonden:
    0
    Dus de "goedkoopste" AMD processor loopt al op 5400 mhz :{

    Heb ff een verbruiksmeter gehaald, pc trekt maar 120watt :+

    -ATI Sapphire 1950GT
    -Asus A8N-SLI
    -AMD 64 3000+ (2400mhz)
    -WD HD (kgeloof 7200 rpm)
    -CD-rom speler
    -Brander
    -Floppydisk
    -1xLED-fan
    -1xLED fan grill
    -2x30cm cold cathode

    Wel erg weinig 120 watt ?
     
  7. xboxgangsta

    xboxgangsta Reëel

    Berichten:
    1.981
    Leuk Bevonden:
    2
    Jij haalt nu verschillende dingen door elkaar, mhz is wat anders dat watt.
     
  8. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    Nee, die heeft 2 cores die lopen op 2700Mhz.
     
  9. McSparkle

    McSparkle Well-Known Member

    Berichten:
    7.028
    Leuk Bevonden:
    1.189
    Ik zie trouwens nog een probleem. Mijn PSU heeft een 4-pins aansluiting voor op het moederbord, en dat moederbord heeft een 8-pins aansluiting nodig. Ik kan dus mijn (Hiper 580 Watt) voeding ook nog is vervangen?

    Ik ga het toch wat groter aanpakken door meerdere onderdelen te vervangen; link (Suggesties/feedback aub ;))

    Moet nu nog een case, en dus eventueel een PSU erbij.
     
  10. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Ik heb een E8400 op een Asus P5N-T Deluxe moederbord, maar momenteel ook aangesloten op alleen 4pins, terwijl er ook 8 pins op mijn moederbord zitten. Weet ook niet echt wat het nut is van die 8 pins op het moederbord, hij doet 't nu ook prima :+
     
  11. McSparkle

    McSparkle Well-Known Member

    Berichten:
    7.028
    Leuk Bevonden:
    1.189
    Ok, dan probeer ik het gewoon. Mocht het niet werken dan haal ik nog wel een andere PSU. Iemand trouwens enige suggestie voor een goede case? Hij moet goede kabelmanagement, en airflow hebben. (+/- €100.-)
     
  12. Hallooow

    Hallooow Active Member

    Berichten:
    115
    Leuk Bevonden:
    0
    LOL weet ik :) Waren ook twee verschillende vragen hoor :)

    Zo kan je moederbord kapot gaan doordat het te weinig stroom krijgt, heb dit zelf een keer met een grafische kaart meegemaakt (Nvidia 6800GT) welke ook nog een appart stroom van de voeding nodig had maar dit niet voldoende kreeg ---> net als resultaat een kaotte kaart na verloop van tijd.

    Ik heb nog een ander vraagje, ik wil een nieuw toetsenboordje halen een Logitech G15 maar waarom heeft de nieuwe maar liefst 12 macro knoppen minder :confused:

    [​IMG]

    *Edit

    Ik lees dat veel mensen meer te spreken zijn over de AMD Athlon X2 7750 (dual core) dan de AMD Phenom X4 9650 (quad core) de X4 zou veel herrie maken, erg warm worden en er naar verhouding niet veel beter op presteren ?
     
    Laatst bewerkt: 30 jun 2009
  13. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Maar een videokaart is wel ff wat anders dan een CPU. Als ik een ander budget moederbord had gekocht had de CPU maar 4 pins gehad, terwijl je videokaart dan alsnog extra voeding vereist. Daar zit het verschil ;)
     
  14. McSparkle

    McSparkle Well-Known Member

    Berichten:
    7.028
    Leuk Bevonden:
    1.189
    Ik blijf maar bijstellen. Gaat dit werken met elkaar? Als het zo is, ga ik het vanavond nog bestellen :)
     
  15. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Erg leuk systeempje moet ik zeggen :)
     
  16. Daantjuhh14

    Daantjuhh14 Guest

    Ik heb hier ook de G15 refresh(die met de oranje ledjes) Maar deze heeft geen 12 macro's minder hoor, Er zitten bovenop 3 knoppen, waardoor je het volgende krijgt:

    Knop 1-
    Macro 1
    Macro 2
    Macro 3
    Macro 4
    Macro 5
    Macro 6

    Knop 2-
    Macro 7
    Macro 8
    Macro 9
    Macro 10
    Macro 11
    Macro 12

    Knop 3-
    Macro 13
    Macro 14
    Macro 15
    Macro 16
    Macro 17
    Macro 18

    Zo kun je dus de macro's meerdere keren gebruiken, en krijg je hetzelfde effect als de"gewone" G15
     
  17. McSparkle

    McSparkle Well-Known Member

    Berichten:
    7.028
    Leuk Bevonden:
    1.189
    Ok. Dat wordt 'm dus. Hopelijk krijg ik geen gedonder met mijn huidige voeding. (Moederbord heeft 8-pins/24 voeding - Mijn voeding heeft 4-pins/24) Mocht het problemen zijn komt er een nieuwe voeding bij. Over een week of 3/4 een ATI HD4870X2 bij, en misschien wel in CF :)

    Alleen nog een case 8)
     
  18. *Xink*

    *Xink* Spartan U13

    Berichten:
    2.525
    Leuk Bevonden:
    0
    3x 320 GB?
    Waarom niet gewoon 1 keer TB? of 2 keer zelfs voor die prijs.

    Ik heb over een tijdje weer geld voor een nieuw systeempje.
    Wou eerst mn huidig systeem upgraden maar een nieuwe HDD, CPU, PSU, ram en case is gewoon een 2e systeem zowat. :+
    Heb nu een 4800+ x2 samen met een 4890 (i know 8) ) en die kaart ga ik dus gebruiken in mn volgende systeem.
    Nu moet ik een kaartje hebben die eigenlijk perfect bij mn 4800 past, zou dat een 4770 zijn?
    Ook komt er een mugen 2 op de 4800 dus hij gaat denk ik rond de 2,8GHz lopen (ben nog beetje voorzichtig met clocken)
     
  19. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Waarom koop je 4 SATA kabels erbij, die zitten ook al bij je moederbord in de doos als het goed is :+
     
  20. McSparkle

    McSparkle Well-Known Member

    Berichten:
    7.028
    Leuk Bevonden:
    1.189
    Heb amper 100GB nodig. Ga raid conf maken.

    Zijn voor een maat van mij ;)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina