Glasvezel

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door | QuickneZ |, 2 jul 2009.

  1. Nesem

    Nesem the realest NESEM

    Berichten:
    131
    Leuk Bevonden:
    0
    Hahahah dat is 97% glasvezel anders zou je nooit een snelheid van 120mb kunnen halen wat KPN niet gaat leveren en HD tv. Tot aan de wijkcentrale is het glas en dan coax. Denk je nu werkelijk dat van de modem naar oa je tv en pc glasvezel ligt?

    UPC is het overwegen waard bij ons in Almere heb je alleen elende met KPN werkt gewoon weg niet zelf gehad 4 weken geen internet opgezegd UPC fiber 30 genomen en nog geen probleem gehad.

    Je moet je meer verdiepen in de materie want je stelt dingen die niet kloppen. Glasvezel heeft niks te maken met het synchroon leveren van snelheden, want als dat zo is ligt er volgens jouw in maar een paar plaatsen glasvezel. Het hoofdnet van alle kabelproviders in Nederland is van glasvezel, ze boden alleen de snelheden nog niet aan. KPN zal ook geen synchrone snelheden gaan leveren, er is volgens eigen zeggen geen behoefte bij de consument. Merendeel download en maar 0,9% van de gebruikers is een zware uploader.
     
    Laatst bewerkt: 3 jul 2009
  2. TweaK

    TweaK Active Member

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee hoor. Glasvezel is niet 100/100. Glasvezel kan 100/100 zijn. Glasvezel kan symmetrisch zijn. Maar het hoeft zeker niet. Bij ons in de buurt is KPN de exclusieve aanbieder van glasvezel en bieden ze alleen maar schijtpakketten aan (naar mijn mening), geen enkele die ook maar in de buurt van 100/100 komt. Brons 30/3, Silver 50/5 en Goud 60/6. Dat vind ik ook geen doen. Geef mij dan maar 120/10. :)

    Edit: Nesem was me al voor met de symmetrie-opmerking (of zoals jij het zegt, synchroon).
     
    Laatst bewerkt: 3 jul 2009
  3. 1nfinity

    1nfinity Show your Skill

    Berichten:
    297
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb glasvezel van onsbrabantnet fibertothehome provider is EDUTEL aanbieder die volgens mij alleen maar internet via glasvezel aanbied en daar haal ik 99.2 mbps download en 80 mbps upload en dat vind ik toch vrij sym. verglijkbaar met die kpn shit waar het laatse stukje naar de meterkast geen glasvezel is.
    (als je hele hoge snelheden wil halen moet je vaak ook een nieuwe router kopen)

    en upload is wel belangrijk voor onder andere (xbox360 gaming)

    ik hoop dat jullie allemaal zo snel mogelijk glasvezel krijgen :b:

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 4 jul 2009
  4. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Ik heb XMS en ben er super tevreden over 100mbit, geen gekut met KPN *haat* geen andere abo's erbij gewoon alles door 1 draadje. Betaal dan wel 50 euro per maand maarja dan heb je ook wat. ;) Glasvezel is gewoon vuel beter dan kabel en adsl, als ik bij andere mensen op internet zit irriteer ik me gewoon aan de langzaamheid, moet alleen nog een keer een goede router kopen.
     
  5. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Na het aanleggen van de kabels moeten de wijkkastjes aangepast worden en weet ik wat nog meer. Bij mijn ouders ligt al 10 jaar een prachtig kabeltje tot in de meterkast. Helaas is er alleen nog geen enkele investeerder die het af wil maken.

    Niet dat mijn ouders het ooit zullen gebruiken, maarja, kan ik daar een pc 24/7 aanhouden ;)
     
  6. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Als jij als enige in de straat graag glasvezel wilt , dan heb je een groot probleem.
    Ze gaan niet voor 1 huis de hele straat open breken.
     
  7. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Tenzij je zelf de investeerder bent :+
     
  8. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    ja oke, alleen hier is dus wel al een investeerder. Ze zijn nu druk bezig het overal in hilversum aan te leggen. Wij hebben ook al een kabeltje dat ze tot aan onze deur hebben gelegd. Dus dat is het probleem niet. het probleem is dat het zolang duurt:+
     
  9. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Snap een paar dingen niet.

    1. Waarom loopt iedereen zo te geilen op glasvezel ??
    De maximale snelheid via een normale coax-kabel is 155Mb/sec.

    2. Iedereen is blij dat ze van KPN af zijn. Nu komt KPN met glasvezel en iedereen huppelt vrolijk terug naar KPN.

    Ik vind de abonnementen van KPN behoorlijk duur.

    € 65 , 30/3 , >50 tv-zenders , onbeperkt bellen.
    € 80 , 50/5 , >70 tv-zenders , onbeperkt bellen.
    € 110 , 60/6 , > 100 tv-zenders , onbeperkt bellen.

    Voor elke tv heb je weer een aparte decoder nodig.
     
  10. Fingon NL

    Fingon NL Active Member

    Berichten:
    449
    Leuk Bevonden:
    0
    1. Het is veel goedkoper (50/50 hier voor 60 euro, inc tv en radio en telefoon)
    2. KPN is kut
    3. Je moet niet bij KPN een abonnement nemen.
    En voor de duidelijkheid, hun Fiberpower is dus geen glasvezel, het is gewoon een slimme (lelijke) marketingtruc.
     
  11. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik vind 1 Euro per 1Mb/sec een mooie prijs.
    Maar 110 Euro bij KPN voor 60Mb/sec is veel veelste geld.

    Betaal bij Ziggo 64,95 Euro voor een 50/5 verbinding , dat wordt 4e kwartaal 2009 opgeschroefd naar 80Mb/sec.
     
  12. | QuickneZ |

    | QuickneZ | Ik ben sexy

    Berichten:
    544
    Leuk Bevonden:
    0
    Ziggo komt volgens mij ook goedkoper uit met 1 bundel 64 euro en heb je 50/ 5 dat is wel wat beter dan KPN, hoe zit het dan met overstappen ?? kan iemand mij dat vertellen en zit je dan een paar dagen zonder internet?
     
  13. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    De kabelmodem van Ziggo sluit je aan de tv-kabel.
    Geduurde een paar weken zal je 2 internet-abonnementen hebben Ziggo en KPN.

    Als er ook een telefoonlijn overzet moet worden , dan zit je wel een paar uur zonder telefoon.
    KPN moet eerst de stekker eruit trekken (telefooncentrale) en dan het nummer vrijgeven aan Ziggo.
    KPN verbreekt de verbinding meestal tegen 0.00 uur en Ziggo probeert rond 10.00 uur de lijn te activeren.
     
  14. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.743
    Leuk Bevonden:
    1.942
    edit//was een reactie op iets van de vorige pagina
     
  15. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    OnsBrabantNet is €47,90 voor 100/100 en radio en tv. Dus net iets beter! ;)
     
  16. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Hoop niet dat KPN hier in de het dorp begint met glasvezel , dan ben ik mooi genaaid met hun absurde hoge tarieven.

    Glasvezel heeft in mijn ogen 1 grote nadeel en dat ik voor elke tv een aparte decoder.
    Dat houd in dat ik naar elke tv in huis een utp-kabel moet trekken.
    We hebben hier in huis 4 tv's en dat zou betekenen dat ik 3 extra decoder moet huren.
    Gebruik nu 2 digitale hd-decoder en de andere tv's hebben alleen analoog.

    Wil ik een 3e en 4e decoder dan ik ze gewoon kopen via marktplaats , moet alleen bij Ziggo aankloppen voor een smartcard.

    Dinsdag heb ik een infoavond bij Woonbeheer over de aankomende grootonderhoud , kan dan ook meteen vragen of er al meer bekend is over glasvezel bij ons in het dorp.
     
  17. | QuickneZ |

    | QuickneZ | Ik ben sexy

    Berichten:
    544
    Leuk Bevonden:
    0
    Jammer genoeg woon ik niet in Brabant he. Anders was dit super geweest:)
     
  18. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Vind die upload snelheden bij KPN echt een lachertje! 8) WTF man... glasvezel met zulke upload... ik heb hier gewoon 100/100 en glasvezel is nu eenmaal beter dan kabel of ADSL. Als je het hebt wil je echt niet meer terug naar alles wat lager is, en dat over de utp-kabel kan je gemakkelijk oplossen door een splitter ertussen te doen.
     
  19. 1nfinity

    1nfinity Show your Skill

    Berichten:
    297
    Leuk Bevonden:
    0
    glasvezel is gewoon super !!

    heb je nou uiteindelijk glasvezel of in iedergeval veel sneller internet ??
     
    Laatst bewerkt: 4 aug 2009
  20. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    Zo even een oud topic van stal halen :+

    Momenteel krijgt onze gemeente ook de kans op op glasvezel over te stappen. Ik wil net zoals topicstarter naar KPN gaan. (Zilver 65 euro p/m 50 mbit/s down/upload plus tv en bellen).

    Mijn vraag is of het TV kijken via glasvezel van KPN, via internet dus, goed werkt. Ik heb er klachten over gehoord, waaronder bij Kassa volgens mij die net deden alsof het nooit werkt.

    Ik zou graag ook wat enthousiaste verhalen horen voordat ik de knoop doorhak. Ik heb toch nog 1,5 maand voordat de voorinschrijving sluit.

    Om bij elke tv internet te krijgen moeten we gebruik gaan maken van die kasjes die je in het stopcontact stopt en waar je internet uit plukt. Werkt dit goed?

    Alvast hartelijk bedankt :D

    Edit: lees net de prijzen die kpn in 2009 hanteerde en de snelheden. Is toch een stuk verbeterd.
     
    Laatst bewerkt: 16 feb 2011

Deel Deze Pagina