1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 22]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 1 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meteorwings

    meteorwings Active Member

    Berichten:
    1.607
    Leuk Bevonden:
    0
    Pas geleden een nieuwe HD TVtje gehaald. Maar nu heb ik op een paar zenders wat ruis. Iemand enig idee hoe dit te verhelpen is?

    Ik heb tv via de kabel.
    De TV in de woonkamer heeft nergens last van.
    Er is een optie die ik selecteerde om het beeld te testen, daar werd gevraagd of het probleem zich bleef voordoen, maar dat was niet het geval.
     
  2. Chiem

    Chiem Chemical Waste

    Berichten:
    268
    Leuk Bevonden:
    0
    Heeft iemand trouwens al TV via (KPN bv) glasvezel? Ik kan nog maar weinig info hierover vinden en ben erg benieuwd welke decoder er dan gebruikt wordt en of je deze decoder via UTP kan aansluiten ipv coax......?
     
  3. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.760
    Leuk Bevonden:
    2.015
    Gisteren teruggekomen vanuit Hong Kong. Vlak voor de vakantie digitale TV van UPC etc besteld, extra media-box besteld ook voor boven, zodat ik nu meteen een plasma kon gaan kopen, aansluiten en van genieten...

    Goed, gisteren dus terug. Vlak voordat ik vertrok hadden we al last van 'signaalverlies', dus ik heb op vakantie dikke kabels met de beste aansluitingen etc gekocht, want ik zoek uiteraard eerst het probleem bij onszelf, maar gisteren via die nieuwe kabels aangesloten en nog steeds 'signaalverlies' problemen en gekut met 'on demand' etc, dus het ligt gewoon aan de sterkte van het signaal dat hier binnenkomt. (Ik hoorde van mijn moeder dat de buren ook UPC hebben en hetzelfde probleem hebben).

    Ow... en UPC heeft ook de 2de mediabox nog steeds niet afgeleverd(!)
    Echt heerlijk.

    (Daarnaast hebben we nu ook inet via UPC, maar volgens mij zijn de nieuwe snelheden nog niet toegepast, en lijkt de oude router niet normaal te werken achter de UPC-modem, maar goed... dat is weer een heel ander verhaal. Wel irritant om thuis te komen, denkend dat alles goed geregeld is, en opeens moet je weer van alles gaan regelen...)
     
  4. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij mij staan de HD zenders gewoon naast de andere HD zenders en niet op 1 t/m 3. Dit kan je uiteraard bij je favorieten veranderen maar ik wacht nog wel even. Er zijn bar weinig HD uitzendingen en ik heb liever geen zwarte balken aan de zijkant O-)
     
  5. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Bij de Cisco (iTV) staan de HD-zenders op 1 t/m 3.
    De gewone analoge zenders staan weer naast Discovery HD.
    Vind het jammer dat de NOS 4:3 uitzendingen niet upscaled naar 16/9.
     
  6. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Blijven die nu altijd HD of moet je er dadelijk voor betalen?
     
  7. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Vanaf nu blijven ze in HD. Ze staan op kanaal 1,2 en 3 omdat dat vanaf nu de standaard is en op deze maneir kijken de mensen eerder naar de HD versie ipv helemaal naar 71, 72, 73 moeten zappen.

    Zoals het er nu uitziet blijft het wel gratis, maar dat weet je natuurlijk nooit...
     
  8. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Had niet verwacht dat ze gratis zouden zijn. Iig weer een stap vooruit! Moet zeggen dat het er beter uit ziet als dat ik verwacht had. Had verwacht dat heel veel alleen geupscaled zou zijn. Wel jammer dat ze dat met sommige 4:3 uitzendingen niet doen. Die zwarte strepen links en recht zijn gewoon lelijk.
     
  9. meteorwings

    meteorwings Active Member

    Berichten:
    1.607
    Leuk Bevonden:
    0
    someone?
     
  10. Muramasa

    Muramasa PS4 Gamer

    Berichten:
    27
    Leuk Bevonden:
    0
    Ruis heeft meestal te maken met slechte bekabeling, interferentie of een zwak signaal. Probeer eens goede coax kabels te gebruiken, en als dat onvoldoende blijkt, een antenneversterker gebruiken.

    Het betreft analoge tv neem ik aan?
     
  11. meteorwings

    meteorwings Active Member

    Berichten:
    1.607
    Leuk Bevonden:
    0
    ja klopt. ik heb het maar op 5 zenders ofzo. en de tv in de woonkamer heeft nergens last van. ik denk dat ik het allemaal van de week maar ff ga testen met een andere kabel dan :).
     
  12. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Controlleer eerst of de verbinding in de stekker wel goed is.
    Als de kabel en stekker goed is dan is een antenne-versterker een goede oplossing.
    Zo'n versterker kost bij de Praxis € 14,95
     
  13. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Heeft iemand hier verstand van dreamboxen?

    Ik krijg waarschijnlijk draadloos internet waarvan de router niet bij mij komt te staan, dus ik vraag me af of de dreambox tussen PC en TV in zit, of dat de dreambox een eigen internet aansluiting vereist (dan is een draad waarschijnlijk wel een vereiste).
     
  14. Chiem

    Chiem Chemical Waste

    Berichten:
    268
    Leuk Bevonden:
    0
    DM in je netwerk, dus eigen aansluiting met draadje is het best.
     
  15. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Eigen aansluiting gaat sowieso niet lukken, de router komt beneden te staan. En draden doortrekken naar vier appartementen wordt waarschijnlijk te veel rompslomp, vandaar.

    Wat is DM trouwens?

    Bestaan er geen routers waarmee je draadloos signaal kunt ontvangen en weer kunt splitsen met draden?
     
  16. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Er is nog een andere oplossing namelijk een netwerk aanleggen doormiddel van Homeplugs.
    Data ontvangen/versturen via het stopcontact.
     
  17. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Dat werkt inderdaad heel goed heb ik gehoord van een collega.
     
  18. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Wat wil je splitsen ??
    Data of Audio/Video ??
     
  19. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Eehm, internet. Ik zou dus het draadloze signaal van de router beneden op willen vangen, en dat dan zelf weer splitsen met een router. Kan dat?
     
  20. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Moet je beneden nog een router neerzetten en die instellen als Acces Point
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina