1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 13]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Pegas, 22 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Syn3rgy

    Syn3rgy Active Member

    Berichten:
    1.107
    Leuk Bevonden:
    1
    Hmm, mijn 2.1 Setje op me PC heb ik nu erop aan gesloten, dat is een Creative Inspire P380 volgens mij. En die zou ik gewoon kunnen aansluiten dus? Maar als ik dat dan doe dan komt er soms geruis uit. Betekent dit dat ze opgeblazen zijn of gewoon klote zijn?

    Is er een test ofzo om te kijken of ze zijn opgeblazen?
     
  2. swordman

    swordman Active Member

    Berichten:
    658
    Leuk Bevonden:
    5
    Ik ben afgelopen zaterdag naar de foka gegaan om nog 2 Kef IQ30's aan te schaffen maar aangezien ik dan ook weer 2 Stands nodig heb zou het kwa prijs evenveel kosten als een set IQ50's.
    Ik geluisterd naar de IQ50 en besloten toch die maar te nemen volgens de website van foka gewoon op voorraad en meneer in de winkel zegt dat hij ze niet meer heeft.
    Toen gevraagd of ik ze ook op de Marantz SR6003 kon beluisteren maar dat kon hij ook niet doen omdat hij dan alles moest vebouwens ( = dus reciver van de plank halen en even bij de speakers zetten:confused: )
    Nou toen ik mar gevraagd of hij wou bellen als hij de IQ50's weer binnen had maar ook dat kon niet wantr was allemaal te veel werk klanten bellen, ik moest zelf maar bellen of ze er waren of op de site kijken die dus ook onbetrouwbaar is kwa voorraad.
    (kortom service bij Foka was zwaar klote verkoper was ook nog eens met iedereen tegelijk bezig).

    Toen ben ik met mijn vader naar correct gereden om te kijken of ik de Speakers voor dezelfde prijs mee kon krijgen (want de prijs bij foka was echt voor niks) maar dat kon niet toen wel de marantz SR6003 mee genomen want hier gignen ook leteerlijk honderden € vanaf bij correct.

    Maandag ging ik eens bellen naar MM middelburg, Rotterdam centrum, Rotterdam Alexandrium.
    om te vragen of hun t hadde staan in rotterdam centrum wist de verkoper van de Hifi afdeling niet eens dat kef t merk was en IQ50 t type (vind dat als jij op die afdeling hoor je dat wel moet weten hoor, maarja had in Rotteram centrum niet anders verwacht eigenlijk, maar hij had ze niet).
    In Alexandrium alleen in Dark Apple maar ik moest zwart.
    En in Middelburg hadden ze nog een setje staan en aangezien ik te horen heb gekegen dat de importeur van Kef Falliet was ben ik ze smiddags gelijk gaan ophalen.

    Gister alles afgesteld m.b.v. de Audisy mic en daarna de blu ray van the Forbidden Kingdom gekeken en ik kan niet anders dan geweldig het verschil met gewoon dolby digital is zo groot, veel voller veel meer detail.

    Nu mis ik alleen nog een center uit de IQ serie dus hier gebruik ik zolang de cener van mijn JBL SCS 260.5 set voor evenals de subwoofer.
     
  3. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Ga denk ik voor de aanschaf van een Logitech Z-5500. Nu ik de Popcorn Hour heb ontvangen en moeiteloos 1080p kan kijken is natuurlijk een mooie 5.1 set onontbeerlijk. Ook voor m'n Xbox360 is dit natuurlijk heerlijk. Moet nu nog steeds naar beneden, om te kunnen genieten van DD5.1 (home cinema set van m'n ouders)..
     
  4. Syn3rgy

    Syn3rgy Active Member

    Berichten:
    1.107
    Leuk Bevonden:
    1
    Hmm, ik heb dus die 2.1 set aan me TV aangesloten, en via de TV doet alles het prima, geen geruis of what ever.. Alleen wanneer ik met de xbox ga gamen, bijv Gears of War 2 dan hoor ik veel geruis en loopt het niet lekker. Ik heb een 32LG3000 en een Creative Inspire P380. De Xbox is dmv HDMI kabel aan de TV aangesloten.

    Hoe kan ik dit oplossen?
     
  5. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Zojuist de Logitech Z-5500 besteld. Komt morgen binnen, ben erg benieuwd! :)
     
  6. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Hmm, de logitech zit met een 3.5mm minijack in de tv?

    Wellicht dat je het geluid van de xbox ff op stereo moet zetten ipv surround?
    Deze zal op surround staan neem ik aan en misschien dat de logitech dat niet lekker vindt. Dat zou verklaren dat die het via de tv wèl goed doet.


    Als je de xbox met een hdmi kabel aangesloten hebt, moet je dit wel ff regelen mbt het geluid. De logitech heeft geen hdmi input en ik denk dat die 1 optische ingang heeft?
     
    Laatst bewerkt: 10 jul 2009
  7. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Heb nog de 'oude' Xbox360 Pro, dus heb 'm via Component aangesloten. Er gaat dus een optische kabel vanaf de Xbox360 naar de Logitech. M'n Popcorn Hour heeft ook een optische uitgang dus zal kabeltje moeten switchen wanneer ik film wil kijken of wil gamen. Of ik moet nog zo'n switch kopen, maar dat kijk ik nog wel.
     
  8. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Stuur anders even een PM, ik heb er nog 1 liggen waar ik niets meer mee doe sinds ik een losse receiver heb.
    We komen er wel uit. ;)
     
  9. Syn3rgy

    Syn3rgy Active Member

    Berichten:
    1.107
    Leuk Bevonden:
    1
    Hmm, bij mij is hij aan het groene jack aangesloten.. Maar is er zeg maar niet zo'n converter waar de kabel van de boxen in een kabel gaat met een witte en rode uitgang om die in de TV te doen?
     
  10. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
  11. Syn3rgy

    Syn3rgy Active Member

    Berichten:
    1.107
    Leuk Bevonden:
    1
    Hmm, ja zo iets.. Maar zou hij het dan doen of?
     
  12. Binh

    Binh asiannerd

    Berichten:
    347
    Leuk Bevonden:
    0
    Mocht er interesse zijn, ik verkoop mijn 5.1 Creative GD580 (DTS, Dolby Prologic 2 en Dolby Digital).

    [​IMG]

    /Mod Je kan het beste jouw hardware aanbieden via Marktplaat of Speuders - Melbuuln
    /Mod Dit is namelijk niet de juiste plek hiervoor !
     
  13. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Is de ruis nog verdwenen na die tip van mij om het geluid van de xbox in de audio-instellingen van surround te halen en op stereo te zetten?
     
  14. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Vandaag komt m'n Z-5500 binnen. Ben erg benieuwd! :cool:
     
  15. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Heb inmiddels weer mijn audio-meubel van de kant kunnen halen.
    Had de linker en rechter surroundspeakers (4x) verkeerd staan |:-

    Hoop dat ik vanavond eindelijk eens een keer rustig naar een Blu-ray met Dolby True-HD kan kijken.
    Met de film Twilight klaar liggen !!

    Wat is eigenlijk een goede stand-alone Blu-ray speler die ook Bitstream kan weergeven ??
    Van de week even rond gekeken bij de MM , maar waar wordt ik niet veel wijzer.

    Twijfel tussen een Sony en Panasonic speler , Philips valt vanwege de lelijke behuizing af.
     
  16. Syn3rgy

    Syn3rgy Active Member

    Berichten:
    1.107
    Leuk Bevonden:
    1
    Nee :mad:
     
  17. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Voor Sony zou je kunnen kijken naar de BDP-S350 of van de nieuwe modellen de BDP-S360 en BDP-S363. De 350 en 360 kunnen DTS-HD MA niet intern decoderen, dus ze ondersteunen alleen bistream uit. De 363 kan beiden. Verder zijn de 360 en de 363 weer wat sneller met opstarten dan de 350 en zijn ze zuiniger. De verschillen tussen de 360 en 363 zijn volgens mij alleen de AB verlichting en interne DTS-HD MA decodering. Voor Panasonic lijkt mij de DMP-BD60 een hele mooie speler. Kan ook alle formaten decoderen en als bitstream uitsturen, energieverbruik is gelijk aan de nieuwe Sony's en je kan 'm in het zilver krijgen. :cool:
     
  18. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Als je ook nog is mkv etc streamt (dmv ps3 of zo) en je wilt dit ook op een blu-ray speler kunnen , dan wellicht is de HD Dune wat voor je.

    HD DUNE
     
  19. Syn3rgy

    Syn3rgy Active Member

    Berichten:
    1.107
    Leuk Bevonden:
    1
    Ok mensen, met het kraak probleem heb ik nu eigenlijk een oplossing gevonden. Andere boxen van de zolder gehaald. Zijn zeker 10 jaar oud maar werken nog perfect.

    Ik heb deze met een 2 to 1 converter geconnect aan mijn TV. Het gekraak is er nog een klein beetje, maarja.. ik kan echt niks anders verzinnen. Heb elke instelling geprobeert maar doet niks. Ik heb de set met een 2 to 1 Converter aangesloten omdat de Roodwit aansluiting het niet doet op mijn tv, vind dit bizar ( 32LG3000).

    Heb ff een foto gemaakt, kwaliteit is niet zo best, iPhone :+

    [​IMG]

    Zou iemand misschien weten waarom hij het niet doet met de rood witte aansluiting? Achterkant of Zijkant, beide doen het niet.
     
  20. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Naar mijn weten zijn jou tulp-aansluitingen (rood-wit) van je tv een input en geen output aansluiting.

    Input: geluid van apparaat naar tv
    Output: geluid van tv naar apparaat.

    Wat wil je aansluiten ?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina