1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 13]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Pegas, 22 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Hoeveel metingen heb je verricht (maximaal 3 punten)? Heb je de meetmicrofoon op een tripod of iets dergelijks gezet zodat ie op elk meetpunt op dezelfde hoogte staat? ± oorhoogte op de luisterplaats. Bij het plaatsen van de meetmicrofoon moet je er ook rekening mee houden dat je 'm niet te dicht tegen de muur plaats, hou 'm een centimeter of 30 van de muur af.

    -11dB voor de subwoofer zou betekenen dat het volume achterop sub te hoog staat ingesteld. Een goed uitgangspunt om mee te beginnen is om het volume op de helft te zetten (12 uur stand). Een uiteindelijk resultaat van +/- 3dB correctie voor de subwoofer is op zich prima. Heb je trouwens de LFE ingang op de sub gebruikt? Hiermee wordt namelijk het interne wisselfilter gepasseerd zodat alleen het filter in de receiver wordt gebruikt. Als je 'm op de L of R ingang aansluit is het interne filter wel actief, en dan kan Audyssey vanwege de dubbele filters ook vreemde resultaten geven. Probeer ook om de subwoofer ± 15 cm van de muur af te houden.

    Wanneer alle metingen zijn voltooid, is het belangrijk om niets meer te veranderen aan de gemeten speaker afstanden of het volume achterop de subwoofer. Anders raakt Audyssey in de war. De wisselfrequentie die Audyssey voor je speakers heeft ingesteld mag je zelf wel hoger instellen dan de gemeten frequentie, maar niet lager omdat onder de gemeten frequentie geen akoestische correcties zijn uitgevoerd.

    Ik heb de metingen zelf ook een paar keer moeten herhalen om het gewenste resultaat te verkrijgen. :) Het kost wat tijd, maar als het eenmaal gelukt is dan klinkt het heel goed.
     
  2. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Woon op nog <100 meter van het spoor en woon ook nog eens in een hoekhuis.
    Ondanks de muurisolatie , kunststofkozijnen en dubbele ramen hoor ik de treinen in mijn kamer heel goed.
    Vermoed dat de Onkyo hierdoor niet goed in de speakers kan instellen.

    Daarbij komt ook nog eens dat er boom voor mijn kamer staat wat vol zit met irritante vogels , die hun snavel niet dicht kunnen houden :+

    Paar instellingen/aansluitingen veranderd , ben vanmiddag toch ALLEEN thuis dan wil ik de Setup Mic nog een keer doen
    De Subwoofer staat inderdaad op LFE , heb hem nu op L gezet.
     
  3. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Heheh, dat is inderdaad knap irritant als je even stille omgeving nodig hebt. :+ Ik heb gelukkig geen last van treinen, maar daarentegen wel van de aanvliegroute naar Rotterdam Airport en een speeltuin 8)

    Ik zou 'm juist op de LFE ingang laten zitten! Daardoor maak je alleen gebruik van het filter in de receiver, waardoor Audyssey ook niet onnodig hoeft te corrigeren. LFE is in dit geval de beste keuze.
     
  4. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Vandaag een heel mooi onkyo/jamo setje bij ibood in de aanbieding! Het is dat ik er nog geen ruimte voor heb, maar anders!
     
  5. Davey666

    Davey666 Dislocated Boy

    Berichten:
    4.611
    Leuk Bevonden:
    80
    Eigenlijk gaat het hier er niet over, maar post het toch maar hier :)

    Wat is een goede draadloze hoofdtelefoon voor het spelen op mijn Xbox?
     
  6. snake88

    snake88 Active Member

    Berichten:
    328
    Leuk Bevonden:
    0
    Sinds een paar maanden heb ik een Samsung T240 syncmaster full HD Monitor/ Tv die ik voornamelijk gebruik voor games te spelen op mijn Xbox360 en te Internetten op mijn Zeer oude computer. Vroeger speelde ik altijd games op mijn xbox zonder surround sound of geluid uit boxen of iets dergelijks maar gewoon met geluid rechtstreeks uit mijn Tv, sinds kort heb ik er echter 2 geluidsboxen bij gezet die bij mijn computer van 10 jaar oud zaten. Hier zat natuurlijk geen niewe aansluiting bij en deze heb ik dan ook door de aansluiting voor een koptelefoon met mijn Tv verbonden. Hier kwam echter zo'n goed geluid uit dat ik erover dacht om een Nieuwe geluidsinstallatie te kopen.

    Onlangs kwam ik op Xboxworld in een Thread waarin iemand een Logitech x 530 set had toen ik hier naar ging zoeken kwam ik erachter dat deze zo rond de 80 euro koste. Toen zag ik deze Thread en op de begin pagina zag ik een andere mooie set namelijk de Logitech z 5500 van zo'n 250 euro. Nu is mijn Vraag: Welke set is beter, waar zou ik hem kunnen bestellen/kopen, heb ik er nog decoders of iets dergelijks voor nodig, Zoja hoe Duur zijn die ongeveer, is het mogelijk om hem op mijn Tv aan te sluiten zonder dat ik de draden moet gaan veranderen? (had iets gelezen dat je Geluidsinstallatie niet te gelijk met een HDMI kabel in een Tv kon)

    Als er iemand is die een betere geluids set heeft voor onder de 200 euro gelieve dat te vermelden. Zelf weet ik namelijk niet veel af van Geluid sets, Televisies of computers.

    Ik hoop voldoende Informatie te hebben gegeven zodat het een beetje duidelijk is.

    Thanks,
     
  7. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Mooi begin van de week :D:
    [​IMG]

    Oude situatie:
    [​IMG]

    Nieuwe situatie:
    [​IMG]
    [​IMG]

    Het geluid klinkt weer een stukje beter. Hoewel ik nu geen sub meer gebruik, mis ik hem tot op heden nog niet echt. Tuurlijk is het laag minder aanwezig, maar dat vind ik eigenlijk wel prettig... Met de oude satellieten heb je zeker een sub nodig, maar met deze zuilen valt het me 100% mee! \o/

    Iemand trouwens interesse in mijn oude Infinity 5.1 setje? PM gerust... :)
     
  8. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
  9. harm_ltc

    harm_ltc Active Member

    Berichten:
    28
    Leuk Bevonden:
    0
    Pfoe een klein dilemma, Ibood doet nu een goede aanbieding. Iemand hierboven had het er al over, ze bieden namelijk de Onkyo TX-SR307 5.1 Home Theatre Receiver met Jamo A-405 Design Speakerset aan voor € 469,95 + (7,95).
    Ik was van plan om over een maandje de Onkyo HT-S5205 (of 5105) te gaan kopen. Deze ligt op een aantrekkelijke prijs voor mij en schijnt een goede instap set te zijn. Ik ben dan ook totaal geen expert, maar die set leek me een goede koop in die prijsklasse.
    Deze Ibood aanbieding gaat daar 100 euro overheen. Nu is mijn vraag aan jullie of ik deze beter zou kunnen kopen. Zal je veel verschil horen, heeft deze set functies die de 5205 niet heeft of andersom?
     
  10. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Die Z550 is natuurlijk beter dan die x530. De laatste is dan ook geen surround maar een 2.1 Voor weinig geld heb je meteen wel n stuk beter geluid dan vanuit je tv speakers.

    je kunt alleen surround van je xbox krijgen via hdmi of een optische kabel.

    De Z5500 sluit je via een optische kabel aan op je xbox. De kabel prik je in de hd componenten- of vga kabel. De decoder zit daar al in, komt dus niks meer bij.
    Gebruik je echter hdmi op je xbox dan moet je een audio dongle kopen of een componenten- of vga kabel strippen. De uitleg staat in de startpost met video!

    Wanneer je de audio via de tv doorlust (audio out), heb je nooit surround.

    Onkyo heeft home theatre sets die niet zo duur zijn, maar dan zit je wel op €350-€450).
     
  11. Macciez

    Macciez Active Member

    Berichten:
    71
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ken die x530 niet en ik weet, dat de z550 goed geluid geeft. Maar het is niet bij voorbaat zo, dat 5.1 beter is. Je kan beter een goede 2.1 hebben dan een slechte 5.1.
    edit: ik kom eigenlijk nooit in dit forum, maar via een linkje uit de groene mijl dus als dit overbodige info is, mijn excuses :)
     
  12. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Ziet er gaaf uit! Veel plezier ermee! :) Heeft je receiver btw voldoende ventilatie aan de bovenkant? Het lijkt zo krap op de foto. :eek:
     
  13. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Ik heb zelf de Z-5500 en hij is geweldig! :cool:
    Wil je echt intens genieten van je games en films en niet al te veel geld uit geven, dan is de Z-5500 de perfecte set.
     
  14. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Maar die 2.1 set heeft geen surround/dts decoder en de Z5500 wel. De x530 is puur voor je computer en je mp3 speler. De Z5500 is daarnaast ook perfect voor consoles of je dvd speler. De z5500 is ook erg populair bij de doelgroep en klinkt ook best aardig al zeg ik het zelf.
    Alleen bij muziek klinkt het niet helemaal super vergeleken met een goede 2.1 set, maar dat heb je vaak als je muziek via een 5.1 set gaat luisteren (afgezien van het betere hifi spul natuurlijk).

    Die kast is volgens mij open aan de achterkant, dus dat helpt ook wel mee.. :)
     
  15. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Zolang je de Z-5500 op Stereo laat staan klinkt muziek nog aardig goed hoor. :)
     
  16. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Ja aardig, maar niet meer dan dat, je mist frequenties ofzo ik weet niet wat het is :) Helemaal als je gaat vergelijken valt het erg op.
     
  17. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Dank je! De kast is inderdaad open aan de achterkant en de receiver heeft ongeveer 1,5 cm ruimte aan de bovenkant. Moet genoeg zijn, want hij wordt niet zo heel heet. Wel warm, maar niet heet :p
     
  18. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Zondag alles handmatig de instellingen aangepast en gisteren mijn 1e dvdtje gekeken.
    Het geluid is nu perfect.

    Ben wel een een irritant ding tegen gekomen.
    Als ik bij de PS3 kies voor de DTS track dan staat er Dolby EX in het display van de Onkyo.
    Heb dit alleen via de HDMI en versterker ziet via de optische ingang wel het DTS signaal.
    De PS3 is een hele mooie speler waar vind de ondersteund van alleen PCM via HDMI maar niets.
    Deze week toch maar een standalone Blu-ray speler met Bitstream kopen.

    Kon gisteren kiezen uit 2 tracks DD 5.1 of DTS 5.1 maar bij beide tracks stond er Dolby EX in het display van de Onkyo :mad:
    Merkte wel dat het DTS track vele malen mooier was dan DD 5.1.
     
  19. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Wat is nu het daadwerkelijke verschil tussen DTS en DD5.1? DTS is een nieuwere vorm van 5.1?
     
  20. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Pak even de dvd van Gladiator en luister de veldslag tussen de Romeinen en Germanen eerst in DD5.1 en dan in DTS.
    Je weet dan meteen het verschil ;)

    Het verschil zit hem in de gebruikte compressie van de audio-track.
    DD5.1 = 12:1 en DTS = 3:1
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina