1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [deel 17]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 13 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Goed, ik ga even domen over een exclusieve Bully 2. :+
     
  2. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Interessant :) Maar goed, heb toch beide consoles dus mij maakt het verder niet uit op welke hij verschijnt :+
     
  3. Remy669

    Remy669 Active Member

    Berichten:
    467
    Leuk Bevonden:
    0
    Haha, echt wel. Ik heb een boek gelezen, daar had je op bepaalde momenten keuzes, en dan moest je naar een bepaalde blz. gaan:+
     
  4. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Wat betekend IP nou? Ik heb dat nooit begrepen :mad:
     
  5. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Intellectual Property
     
  6. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Incontinente Plaspop, aldus de PU. :+
    Nee, gewoon Intellectual Property.
     
  7. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Ah ok, moet dat weer zo ingewikkeld? Waarom noemen ze het niet gewoon een nieuwe franchise :+
     
  8. LB06

    LB06 Active Member

    Berichten:
    107
    Leuk Bevonden:
    0
    Even iets heel anders, maar wat ik een groot voordeel van de X360 vind is dat hij ook 16:10 resoluties ondersteunt. Als je net als ik een TFT hebt zonder 1:1 pixelmapping wordt je aspect ratio verticaal opgerekt van 16:9 (waarop het wordt gerenderd) naar 16:10 (waarop het wordt weergegeven). Dat leidt tot verlies van detail, jaggies en zelfs artifacten zoals deze op deze pagina staat uitgelegd: http://pixelmapping.wikispaces.com/Pixel mapping explained.

    Als je een PS3 hebt en deze wil je op een monitor aansluiten dan moet je of een vrij dure (en een wat grotere) monitor hebben met 1:1 pixelmapping of de playstation 3 moet 16:10 ondersteunen (wat hij dus niet doet). Hierdoor wordt de kans vrij groot dat je met een vervormd beeld zit opgescheept als je hem niet op een LCD TV aansluit met een native resolutie van 720p of 1080p.
     
  9. Chiem

    Chiem Chemical Waste

    Berichten:
    268
    Leuk Bevonden:
    0
    Er zijn zat monitoren die HDMI in hebben en een native reso 1080p. Ik zie het punt niet zo. Laatst nog een nieuwe monitor gekocht van Iiyama 24" (nja 23,4 geloof ik) voor nog geen 170 euro.....jou punt ontgaat mij een beetje
     
  10. LB06

    LB06 Active Member

    Berichten:
    107
    Leuk Bevonden:
    0
    Laatst ja, maar heel veel mensen hebben 'gewoon' een 16:10 monitor, vaak ook met een VGA widescreen 16:10 resolutie (1280*800, 1440*900, 1680*1050) of zelfs een andere resolutie (13nogwat). Let wel, LCD monitoren zijn al veel langer populair en betaalbaar dan LCD TV's.

    Ik zeg overigens ook niet dat dit een probleem is voor alle mensen. Sommige mensen hebben inmiddels wel 1:1 pixelmapping of hebben een 16:9 monitor; velen zijn minder kritisch aangaande de beeldkwaliteit (of vinden die zwarte balkjes maar niks en willen die juist weg hebben). Maar er is nog steeds een substantiële groep dit dit wel een probleem vindt en die nog een perfect werkende en misschien dure 16:10 TFT in gebruik hebben die in geen enkel opzicht inherent inferieur is aan een vergelijkbare 16:9 TFT.

    Dus ja, dat kan zeker een nadeel zijn en de X360 houdt daar netjes rekening mee, itt de PS3.
     
    Laatst bewerkt: 26 jul 2009
  11. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    http://kotaku.com/5326121/ps3-psp-sales-down-ps2-sales-up-

    tis wat :+
     
  12. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Tis idd wat, denk dat die PSPGo er weinig aan gaat veranderen eerlijk gezegd. Iedereen die een PSP wil hebben heeft 'm ondertussen wel..
     
  13. LB06

    LB06 Active Member

    Berichten:
    107
    Leuk Bevonden:
    0
    Hahaha. Tsja, het economisch getij is ook alles behalve gunstig voor de PS3. Want ze zetten zichzelf helemaal bovenaan de ladder met een ditto prijskaartje. En dat is niet handig in deze tijd.

    Bovendien blijft het nog steeds de vraag of en wanneer die hogere prijs zich nu daadwerkelijk gaat uiten op het gebied van PQ en framerate. Want dat verhaal kun je wel een tijdje blijven roepen, maar pas sinds dit jaar is de PS3 een beetje on par met de X360. En dat heeft m.i. veel te lang geduurd. De gamers zijn niet overtuigd en laten dat ook goed blijken.

    Het enige echte voordeel dat Sony nu heeft is dat het by default completer is dan de X360 en dat het media center beter is.

    Maar dat media center is nog steeds niks vind ik. De default features zijn karig op z'n best. Geen mkv, geen imdb integratie, geen boxart, geen variabele pan & scan en zo kan ik nog wel even doorgaan; het is eigenlijk gewoon een (ietwat buggy) filebrowser met een screenshotje erbij. Niet wat een media center hoort te zijn imho. Natuurlijk altijd nog een stuk beter dan de X360, maar goed. Beide zijn niet echt geschikt in mijn ogen.

    Zo hoort een media center er uit te zien in mijn ogen:

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 30 jul 2009
  14. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    waar is die van dan?
     
  15. LB06

    LB06 Active Member

    Berichten:
    107
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is Plex, een spinoff van XBMC voor OS X.
     
  16. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Eindelijk een man die de al lang bekende waarheid naar buiten brengt:
    Bron: CVG
     
  17. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    wilde het net posten. De ps3 is gewoon minder voor multiplatform. Maar de exclusives blijf ik super vinden
     
  18. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Eerst het mogelijk goede nieuws:
    Bron: Total Videogames

    Een prijskaartje van 300 is dus inderaad realistisch (250 niet) omdat ze dan nog steeds flink wat winst nemen.

    Sony's persconferentie op de GamesCon zou zo'n 3 uur duren. Ben benieuwd wat ze daar allemaal gaan vertellen :+. Blijf er nog steeds bij dat een prijsverlaging + aankondiging release Q4 2009 van GT5 een killercombo is voor de 360 dit najaar.


    Nu het slechte nieuws:
    Bron: MCV UK

    Al kan ik de man ten volste begrijpen, £70 zou gewoon weg veel te veel zijn. Zo zitten ze ver boven de psychologische plafond waardoor de verkoop van zo'n AAA game gewoon de diepte in zou duiken.
     
  19. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    £70 wtf, dat is (met de oude koers:+) €100. Bijna het dubbele wat je nu voor je game betaald.. en met tcomode aan 3x zoveel 8)
     
  20. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Ik voel een hype aankomen :+

    Maar dit gaat nooit gebeuren idd. Dan heeft niemand meer een legitieme console want met het geld van 3 spellen heb je dan al een nieuwe console. Ik snap het punt ook niet echt. Het ontwikkelen van spellen kost steeds meer maar de verkoopcijfers bij MW2 zullen toch ook weer extreem zijn dus het lijkt me dat ze de kosten er minimaal weer uithalen en dat IW ook weer kan cashen.

    Dat dikgedrukte is in mijn ogen nou ook niet echt een gangbaar oogpunt.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina