Tao Feng FOTL= Hardcore + Anti button Smashing

Discussie in 'Algemeen' gestart door Edge, 23 mrt 2003.

  1. Edge

    Edge Hardcore Gamer

    Berichten:
    676
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit vond ik op een forum..het betreft Toa Feng : Fist of the Lotus.

    De game schijnt erg pittig te zijn en de controls zijn anti-button
    smashing..het gaat meer om de juiste knoppen op de juiste
    timing te drukkom om 7+ combos te kunnen uitvoeren...

    De gamers die de combos+timing leren zullen niet verslagen worden door de zoveelste n00b die het tegen hun opneemt
    en willekeurig elke knop op de pad drukt...

    (iets wat je kan vergelijken met iemand die zowat nooit Tekken speelt..dan Eddy Gordo kiest en op wonderbaarlijke wijze een veteraan verslaat met de meest prachtige moves )


    These posts are from another gaming forum and were made a few days ago by Richard Tsao, one of the producers of Tao Feng. I'll put his posts in italics.

    Combo System

    Tao Feng's combo system will be the most talked, loved or hated feature in this game.

    The combo system put into Tao Feng was implemented to reward the better players. If you're a very good player, and can execute 7 button combos flawlessly everytime, we will reward you for it.

    The game is balanced to give an advantage to better skilled players. Random button smashing will rarely beat a player who knows how to do combos. Players who know combos but can't execute them flawlessly everytime, can't beat someone who has mastered a character. Just imagine if you don't know Kung Fu, and you go against a black belt... Do you expect to even remotely have a chance?

    Now I want to explain clearly how the combo system works, so everyone can judge for themselves if they like it or not.

    - Only canned combos have stuns long enough in between each hit to allow the opponent to continue hitting you. If you miss the initial block, you could be stunned long enough for the subsequent hit of the next hit of the combo.

    - If you successfully block or evade the initial hit of a combo, you can counterattack with your own combo. The combo system is designed where you must always try to block or evade the initial blow, then counterattack with your own.

    - If the opponent misses the proper timing or button press for a combo, the player can counterattack, sidestep (evade), or block.

    - The longest canned combos from the default 12 characters is 7 buttons. This means you can at most be hit 7 times in a row due to stuns in between the longer combos. There is only a few combos where a maximum of 14 hits is posible, and that's due to a couple of fast character's ability to have a double strike hit for each button press; e.g. Jade Dragon.

    - The AI is a bit aggressive, so it may feel like it can do more than 7 hits that are unblockable. Once you get used to sidestepping, blocking and countattacking, I can assure you won't ever get hit more than 7 times in a row on the higher level difficulty AI.

    Now, my closing statement (you'll hear this statement a lot from me)... We are a new franchise, we wanted to try lots of new things, combo system was one of them. After Tao Feng 1 sells, we will listen to the the feedback from reviewers and players. We will take all the good stuff people like from TF1, fix the bad stuff, and introduce a sequel. That's how a new franchise establishes itself.
     
  2. Tigerstyle

    Tigerstyle Cinematic

    Berichten:
    849
    Leuk Bevonden:
    5
    Hmmz, lijkt me niet zo leuk MEER, ik heb me al zo ongelofelijk verdiept in Virtua Fighter 4, en geloof me, wil je daar goed in zin, moet je er echt goed tijd in steken en op oefenen.
    En het is leuk om het allemaal te kunnen, maar je hebt er naderahnd ook niets aan. Geef me maar instant fun, zoals de Tekken en DOA series (liever Tekken, DOA's combo systeem en balancing iz wel weer helemaal crap, vinnik).
     
  3. Edge

    Edge Hardcore Gamer

    Berichten:
    676
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm..ik kan virtua fighter 4 ook wel..maar dat komt doordat ik de voorgaande delen ervan had gespeelt..ik heb deel 4 vs gespeelt
    tegen een vriend ide hem een tijd heeft(voor t eerst dat hij een deel v VF had :p ) maar versloeg em easy...niet echt veel verandert.

    .DOA3 is erg pick up and play..daar kom je erg makkelijk ver mee..kan leuk zijn..maar soms kun je jezelf eraan ergeren dat iemand die hem zowat nooit speelt toch een grote kans heeft om v je te winnen...soms wil je gewoon dat als je ergens tijd insteekt je ook beloont word....en sommige games zijn daar duidelijker in en is kloof tussen novice en expert groter...en dat laatste heb ik liever...

    Soul Calibur is daar een goed voorbeeld v...
     
  4. Animus-X

    Animus-X Active Member

    Berichten:
    77
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit lijkt me juist gaaf!
    Ik vindt het veel leuker dat je er juist zoveel tijd in kunt steken en dan ook echt een karakter kan "masteren"
     
  5. pacboyslim

    pacboyslim jump for joy

    Berichten:
    1.961
    Leuk Bevonden:
    10
    Dat is juist niet leuk...
    Dan komt er iemand op bezoek en laat je hem alle hoeken van het scherm zien....
    Het is toch juist leuk als een "n00b" ook kansen heeft?
     
  6. Animus-X

    Animus-X Active Member

    Berichten:
    77
    Leuk Bevonden:
    0
    Neej, dat vindt ik niet....
    Je moet oefenen om goed te zijn. Het geeft toch ook meer voldoening om van iemand te winnen met vette combo's dan een beetje lukraak knoppies in te drukken? Dit is althans mijn mening... :{
     
  7. Cypher

    Cypher Yohohohohoho!

    Berichten:
    293
    Leuk Bevonden:
    8
    JA idd zo kan me neefje die nooit een fighting game speelt ook van me winnen :mad:
    Dus zo'n geadvanceerd combo systeem zie ik wel zitten :D
     
  8. Dmatri

    Dmatri Bleed til you die

    Berichten:
    251
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik hoop wel dat het vechtsysteem iets soepeler zal zijn dan MK5DA,afwachten dus...:confused:
     
  9. Renegades NL

    Renegades NL Active Member

    Berichten:
    1.019
    Leuk Bevonden:
    2
    weet iemand wanneer die in nl, uitkomt ????.
    wil hem wellicht toch halen hoewel die niet zulke goede revieuws krijgt.
     
  10. da_master_chief

    da_master_chief Morrowind Master

    Berichten:
    994
    Leuk Bevonden:
    0
    Zelfs als een n00b een kans maakt door button smashen, moet jij als veteraan toch kunnen winnen omdat jij alle moves kent om hem te blocken en counterattacken etc. Dit spel kan nooit een game worden om ff met vrienden te spelen. Je vrienden maken toch geen kans tegen een geoefend iemand.
     
  11. Lorre

    Lorre Brrrrrrrrmmm

    Berichten:
    650
    Leuk Bevonden:
    0
    gemengde gevoelens

    ik denk dat dit de fun uit fighting games haalt

    als ik zie dat mijn 8jarig neefje die met moeite een xbox controller kan vasthouden mij verslaat met mkda zeg ik bring it on!!!
     
  12. Renegades NL

    Renegades NL Active Member

    Berichten:
    1.019
    Leuk Bevonden:
    2
    ik vind doa erg toegankelijk maar iemand die het spel niet kent maatk mij echt niet af. het kan wel eenseen keer gebeuren maar dat is inderdaad juist leuk zodat je het met wat maten ook kan spelen
     
  13. Edge

    Edge Hardcore Gamer

    Berichten:
    676
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij een game als street fighter lukt dat zeker wel..maar bij
    Tekken met Eddy Gordo erbij minder..en niet alle characters daar hebben goede counters tegen de bewegingen v zo'n character..

    Bij DOA kun je natuurlijk wel counteren..als iemand Jann lee neemt en die unblockable flying kick vaak
    doet zonder dat je t verw8(en hij zelf ook niet.)....begrijp me niet verkeerd...je weet NATUURLIJK hoe je t moet counteren..maar als iemand het button smashed zit er geen logica/timing achter de bewegingen...

    Meestal wint wel de persoon met de beste skills..maar met TAG heb je maar 1 button nodig om een gevecht te keren..kan spannend zijn..maar ook enorm irritant alsl iemand wint zonder echt te weten wat/hoe hij het doet en zonder het ""masteren"" v een character...


    Nieuwe Tao Feng Fist of the Lotus Commercial

    http://www.studiogigante.com/downloads/tf_uncensored.wmv
     
    Laatst bewerkt: 24 mrt 2003
  14. Dark

    Dark Active Member

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    0
    Ga deze game nu zeker halen, mijn grootste twijfel was het controle systeem, in elke revieuw kwam terug dat je niks tegen deze combo's kon doen, maar nu is verklaard mijn dank hiervoor. dat je maximaal 7 hits kan krijgen als je het blokken/counteren onder controle hebt.
    Ik vind alleen fight games eigenlijk leuk, denk dat TAO fang een hele aparte ervaring gaat worden.

    Grtz Dark
     
  15. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Eddy gordo ruult :9
     

Deel Deze Pagina