1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 13]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Pegas, 22 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    Ik heb thuis nog een Z-5500 set staan die ik niet meer gebruik en ook niet meer ga gebruiken. Mocht iemand interesse hebben in zo'n set dan kun je een PM sturen.

    Prima set voor het geld trouwens. Met veel plezier gebruikt voor gaming in mijn vorige woning.
     
  2. Rolopo

    Rolopo Active Member

    Berichten:
    119
    Leuk Bevonden:
    2
    Bedankt!
    Nu wordt het dus weer een logitech.
    Aangezien ik maar een klein kamertje heb denk ik dat ik voor de Z-2300 ga.
    Ook omdat deze mooier geprijsd is. :)
    Nog 1 ding. Het is zo dat beide Logitech een enorme subwoofer hebben.
    En zelfs nu met mijn X-230 sub op 1/3 van zijn capaciteit word er al geklaagd ouders/buren. Iemand hier nog advies over?

    Bedankt!
     
  3. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    Ja. Koop een Auralex Subdude voor ontkoppeling met de vloer en een veel strakkere bass.

    [​IMG]


    Wat bijbehorende tekst van deze link: http://www.musicdirect.com/product/81147.

    Amazing—A Budget Tweak that Works Wonders

    The SubDude Riser is incredibly effective when placed under tower speakers or a subwoofer. The SubDude prevents speaker vibrations from getting to your equipment and stops the left speaker from interacting with the right.

    Huge increases in sound-staging and tighter, more controlled bass. Your downstairs neighbors will thank you for it! (15” x 15” x 2” H – Holds up to 200 lbs.)


    Even uit mijn hoofd kost dit rond de € 50,-. Zeker doen!
     
    Laatst bewerkt: 6 aug 2009
  4. Burnfout

    Burnfout Active Member

    Berichten:
    2.085
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe sluit je een subwoofer high aan, ik heb een rode, een gele, en een zwarte draad, maar waar moeten die precies in mn receiver?

    Rood moet in de rechter front speaker, geel in de linker front, maar zwart?
     
    Laatst bewerkt: 6 aug 2009
  5. Syn3rgy

    Syn3rgy Active Member

    Berichten:
    1.107
    Leuk Bevonden:
    1
    Is de kleur dan niet zwart? Dat heb ik tenminste met mijn Decoder.
     
  6. Burnfout

    Burnfout Active Member

    Berichten:
    2.085
    Leuk Bevonden:
    0
    Denk het wel ja, heb hem denk ik!
     
  7. Rolopo

    Rolopo Active Member

    Berichten:
    119
    Leuk Bevonden:
    2
    Gister avond voor 109 euro de Z-2300 gehaald, prima set!:)
    Nu nog ff naar een goedkope oplossing kijken voor ouders/buren overlast.
    Heb nog een rubberen tegel liggen, zo eens ff proberen.
     
  8. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    Ik geef je toch 1 post onder je vraag een suggestie? 50,- vind ik persoonlijk niet veel om buren tevreden te houden én een veel strakkere bass te krijgen.
     
  9. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Zelf ik onder mijn oude Yahama Subwoofer rubberen tegeltjes van 100x100x10 mm.
    Ze worden in de machinebouw gebruikte voor het dempen van trillingen en wat perfect werkte bij de Yamaha en laminaten vloer.
    Bij mijn nieuwe JBL heb je niet meer nodig omdat deze rubberen voetjes heeft.

    Iemand hier ervaring met deze dingen ??
    [​IMG]

    WL-060 SITECOM WIRELESS AUDIO TRANSMITTER € 49,00
    Door de WL-060 Sitecom Wireless Audio Transmitter met je stereo installatie te verbinden, wordt het mogelijk om de muziek die op je PC of notebook staat draadloos via je luidsprekers af te spelen.

    De WL-060 Sitecom Wireless Audio Transmitter bevat een USB stick welke in een vrije USB poort gaat op een Windows XP/VISTA of Mac X machine. Daarna maakt hij verbinding met het basis station welke via een tulp stekker of audio jack kan worden verbonden met uw stereo installatie.
     
  10. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
  11. Willem-P

    Willem-P Fifa 09

    Berichten:
    166
    Leuk Bevonden:
    0
    Beste forumleden,

    Ik wil voor onze keuken een mooi speakersetje aanschaffen. Nou heb ik zeer weinig verstand van audio, dus ik ben naar de Mediamarkt gegaan. Daar konden ze geen goed advies geven, daarom vraag ik het hier.

    Ik zoek een mooi geluid voor in de keuken dus. Het budget is rond de €800. De set moet CD's kunnen afspelen, een tuner hebben, een Ipod-afspeelmogelijkheid hebben en het liefst 2 niet te grote boxen zijn. Verder heb ik het liefst geen Phlipis, Sony etc. Zouden jullie weten wat een geschikte set zou zijn?

    Bij voorbaat dank,

    Willem Berger
     
  12. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Zo'n Japans B-merk zou ik ook niet kopen. Kun je beter voor een Philips gaan! :+
     
  13. Rolopo

    Rolopo Active Member

    Berichten:
    119
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb nu ook een oude rubberen tegel gevonden, werkt prima en koste niks! :b:
     
  14. Bram87

    Bram87 Active Member

    Berichten:
    393
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik ga zometeen naar de Media Markt op te kijken wat de Phillips MCI 500 daar kost. Ik ben er al langer over aan het denken om deze te kopen, maar het is er nog niet van gekomen. Heeft iemand van Jullie ervaring met dit setje?

    Edit://

    Ik heb hem vandaag gekocht, en hij bevalt goed!:9
     
    Laatst bewerkt: 11 aug 2009
  15. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    discussie hier met iemand over wat audio pass through is. Ik heb er zelf wel een idee van maar wil het hier eens vragen. Wat is precies pass through van audio (bijv true hd) en kan iemand het omschrijven met voorbeeld?
     
  16. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Is een pass-through niet dat de receiver het signaal gewoon doorgeeft zonder er iets aan te veranderen?
     
  17. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    zo heb ik het ook altijd begrepen, maar wat houdt dit in in de praktijk.
     
  18. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Bv.: PS3 stuurt True HD signaal door naar receiver, receiver stuurt het door naar de speakers?

    Een beeld signaal is misschien een duidelijker voorbeeld: PS3 stuurt 720p signaal de naar receiver en de receiver stuurt het 720p signaal door naar de tv. Had de receiver dat 720p signaal geupscaled naar 1080p dan had hij het signaal dus aangepast en kan je niet meer spreken van een (gewone) pass-through.

    Tenminste, dat ik toch wat ik ook altijd onder een pass-through heb begrepen. Kan dus zijn dat ik ook flikker fout zit :+.
     
  19. Mystic2010

    Mystic2010 Active Member

    Berichten:
    148
    Leuk Bevonden:
    0
    Is het hierbij niet zo dat de hdmi specificatie een rol speelt?
    Receivers met 1.3 kunnen ook geluid doorgeven via hdmi.
    Receivers met <1.3 kunnen enkel het beeld doorgeven, geluid niet.

    (of lees ik alles nu verkeerd en zit ik vanuit een totaal verkeerd perspectief te antwoorden? 8))
     
    Laatst bewerkt: 11 aug 2009
  20. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Ja :+
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina