Masive Multiplayer On-line Roleplaying Games en Xbox Live

Discussie in 'Algemeen' gestart door kierewietje, 25 mrt 2003.

1. kierewietje

kierewietje Diehard

Leuk Bevonden:
    1
    mmorpg's: welke?

duz... 16 mei komt phantasy star online naar nederland... ik twijfel zwaar of ik die moet gaan halen... aan de ene kant lijkt mmorpg me erg vet... aan de andere kant zijn er waarschijnlijk die xtra kosten van 9e95 per maand en bovendien vink het spel zwaar lelijk en kan ik volgens mij beter wachten op fable (uhh wanneer kwam die ook al weer)! die wordt denk ik erg bruut... wat vinden jullie? welke mmorpg moet ik gaan halen en waarom?

/off-topic: 't zal wel aan mij liggen, maarruhhh wordt deze post nu weer gesloten ofzo? ik ben niet dom (lees: hoogbegaafd), maar op een of andere manier toch niet slim genoeg om een fatsoenlijke post te plaatsen zonder commentaar van dezen of genen. :confused:

2. Tigerstyle

Tigerstyle Cinematic

Leuk Bevonden:
    5
    okeej, hoogbegaafd, ik ben trots op je!.. maar de belangrijkste punten zijn: geen nutteloze topics, geen opsomtopics, geen topics die er al zijn en duidelijke titels!

/ontopic Spel je betaalt (€10 per maand) wel voormeer warde, aangezien je relatief enrom veel tijd stekt in zo'n titel, en per maand meer dan je voor €70 en bv. Splinter Cell zou doen.

Maar goed, de volgende MMORPGS duren nog lang, maar Fable is geen MMORPG, maar een RPG. True Fantasy Live Online en Star Wars Galaxies wel.

3. patsem

patsem zie hierboven

Leuk Bevonden:
    2
    ff een vraagje : Betaal je die maandlijkse kosten via je CC of moet je dat weer apart overmaken ofzo?.

Ik heb nl die CC van iemand ander "geleend" en het zou een beetje lullig zijn als diegene de kosten moet betalen. Dat hadden we niet afgesproken.

4. Tigerstyle

Tigerstyle Cinematic

Leuk Bevonden:
    5
    lijkt me CC, balen voor jou en je vriend, moet je even onderling regelen dat hij dan elke maand jou weer 10Euro geeft ofzow

5. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Heropened en hernoemt .... ik wacht met smart op een MMORPG voor de xbox

6. MrJoinT

MrJoinT -=SMILE=-

Leuk Bevonden:
    0
    Re: mmorpg's: welke?

Die word idd vet bruut......maar offie live word......das nog maar de vraag geloof ik.

7. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Fable gaat niet Live ... (mogelijk een vervolg wel)

8. kierewietje

kierewietje Diehard

Leuk Bevonden:
    1
    aha.. maaruhh galaxies wordt toch een stom schietspel ofzo? ennuh ik vind true phantasy ook maar lelijk (graphix). Voor het echte werk moeten we duz maar wachten tot NeXt? Ik denk dat ik toch maar op 16 mei voor pso ga... tenzij iemand mij overtuigd te wachten...

9. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Star Wars Galaxies word geen dom schiet spel ... maar een wereld (Galaxy)... dus dat valt wel mee.

Ik vermoed zelfs dat HALO2 een MMORPG/FPS gaat worden

10. DiaLogical

DiaLogical 3 red lights

Leuk Bevonden:
    2
    acht ik onmogelijk

11. Vivi Ornitier

Vivi Ornitier Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    halo2 mmorpg/fps??? zaaaaaaaaaalig!!!!

12. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224

Hmm tja het is een gerucht ... ik verwacht dat Halo2 (gerucht) deze een MMOFPS
    - Massive Multiplayer on-line First Person Shooter word... het RPG gehalte veracht ik ook niet ... Ik veracht wel dat er meer dan 16 spelers het on-line tegen elkaar gaan kunnen opnemen ... Het is een gerucht meer niet en minder niet .

Oja de rede waarom ik dit verwacht :+ :

Multiplayer
    The true difference between Halo and its sequel, will of course be the multiplayer aspect. Now that XBox - Live is fully launched and well established in most gaming nations, Halo 2 has the potential to prove very useful in drawing in XBox Live subscribers. Halo 2's multiplayer function, will be designed from the ground up. What's more, the multiplayer experience is being completely redesigned. The first Halo offered just a glimpse of what Bungie originally had in mind. In Halo 2 we should expect a few surprises, a hint as to what those will be comes from lead designer, Jamie Griesemer, we still have the multi-player game-types that people loved in Halo, but we?re planning something special for multi-player in Halo 2. 'I dont want to ruin the surprise, but imagine the essential Halo single player experience: pitched battles between the humans and the Covenant, massive vehicle and infantry engagements. Now imagine that every combatant is an actual person playing over Xbox Live. With no bots planned, Bungie are really trying to create a Next - Generation title.The Halo 2 online multiplayer experience will feature squad-oriented team-play, real-time voice chat, and extensive community support.

13. The Summoner

The Summoner X...B...O...X

Leuk Bevonden:
    0
    ik hoop echt dat HALO 2 geen MMOFPS word!

14. Locke

Locke Organic intellectual

Leuk Bevonden:
    0
    Uit het citaat van Fardo vind ik niet blijken dat het om een MMOFPS gaat. Er staat gewoon dat er een team-based MP variant komt waarin spelers of Covenant of Marines zijn. Een MMOFPS moet een persistent world hebben en geen maps. Het spel zou simpelweg te groot zijn als het én een singleplayer-gedeelte én een MMO gedeelte bezit. Ik zie het niet gebeuren.

- Locke

PS Het wordt natuurlijk wel een erg goed spel

15. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Ik weet het niet ... het is de next step .. ik verwacht dat ze naast SP en MP iets nieuws hebben bedacht... een kleine persistent world lijkt mij de logische stap... maar ja we zullen zien

16. Jajojo

Jajojo ÜberCosy!

Leuk Bevonden:
    4
    Het wordt wel duur als je ook nog maandelijks een bedrag moet betalen voor online games (kpn+provider+modem+game+xboxlive+maandelijkse kosten)

Ik val hierbij af, ook al kan ik het wel betalen. het moet wel leuk blijven.

17. Fliepke

Fliepke Wiekser

Leuk Bevonden:
    0
    Want ik nu dus niet snap, he?
    Iedereen zit te zeuren om die paar pleuro per maand die je uitgeeft aan een MMORPG.
    Gaat er hier niemand eens uit? of ga je nooit naar de frietkraam ofzo?
    Je geeft een rondje in de kroeg en dan betaal je vaak al meer dan een maandje MMORPG en hoe lang heb je plezier van dat biertje voor jou en je vrienden, 10 minuten? :confused:

hoe lang heb je plezier van die paar pleuro voor een MMORPG?
    juist uuuurrreeeen, dus zit daar toch niet over te miepen, en denk eens eerst na over allemaal die andere uitgaven die je maandelijks doet.

18. Jajojo

Jajojo ÜberCosy!

Leuk Bevonden:
    4
    Dus jij wilt liever spelletjes spelen dan bier drinken met je vrienden, dat moet je zelf weten. Mijn prioriteiten liggen anders en dat heeft niks met miepen te maken.

Het feit dat ik wel eens uit ga zorgt er nou juist voor dat ik geen budget heb om ook nog elke maand dikke centen te dokken voor die mmorpg's.

19. Dioga

Dioga Piraat

Leuk Bevonden:
    52
    Ik betaal liever voor gezelligheid die ik kan delen met vrienden als dat ik in me 1tje een spel ga spelen met mensen waarvan ik de meeste niet ken.

Voor een 5 euro per maand zou ik een MMORPG spelen, 10 euro vind ik echt TE veel...

20. SuperZaadje

SuperZaadje Mosterdn00b

Leuk Bevonden:
    0
    10 euro is niks, kan ik wel missen per maand

bij sommige uitgaans plekken als je dan 1 biertje minder neemt scheelt je dat weer 10 euro 8)

Deel Deze Pagina