1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Batman: Arkham Asylum

Discussie in 'Algemeen' gestart door Fardo, 13 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yaron

    Yaron <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    145
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het prima dat ze focussen op een paar villains ipv allemaal erin smijten. De Joker is duidelijk de nadruk, het zou zonde zijn om Two-Face ofzo er maar ff in te proppen zodat je hem op z'n bek kan slaan en verder gaan. Dat zou hem geen recht aan doen, en ze hebben duidelijk de Joker in de spotlight gezet. Goede move, en laat de deur open voor een vervolg.
     
  2. SammyR

    SammyR Active Member

    Berichten:
    757
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik ben van mening dat ze nog 1 villain er in moesten zetten buiten die die er nu in zitten, gewoon Two-Face/Penguin/Mr.Freeze/Riddler(maar dan wel echt erin.) Nu zitten De Joker, Harley Quin, Killer Croc,Clayface, Bane, Scarecrow,Poison Ivy erin dat klinkt wel veel maar ik vind killer Croc, Clayface, Bane en Harley Quin maar een halve villain, als je begrijpt wat ik bedoel.

    Maar in de volgende deel(als die komt) hoeven ook niet alleen maar nieuwe in, er kunnen ook gewoon 1 of 2 villains die in dit deel zitten ook naar het volgende deel gaan.


    Nog 9 nachtjes slapen:) :cool:
     
  3. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Liever 1 goed uitgewerkte villain dan 24 cameo's die alleen komen opdraven voor een bossfight.
     
  4. SammyR

    SammyR Active Member

    Berichten:
    757
    Leuk Bevonden:
    4
    True, true, hoewel ik denk dat killer croc, Bane en Clayface ook alleen erin voorkomen voor een boss fight ofzo.

    EDIT: Ik heb wat gevonden in een IGN video, volgens mij alle namen van villains:
    [​IMG]

    De lijst is volgens mij:

    Catwomen
    Two-face
    Mad Hatter
    Clayface
    Killer Croc
    Penguin
    ??
    ??

    Ik neem aan dat die met smileys, meedoen aan joker zijn plannetje om arkham over te nemen.
     
    Laatst bewerkt: 20 aug 2009
  5. Frangster

    Frangster Active Member

    Berichten:
    1.892
    Leuk Bevonden:
    28
    Ik verkondig hier mijn mening, volgens mij zitten we daarvoor op een forum. Ik onderbouw mijn mening ook nog eens op een normale manier. Daar mag je het mee eens zijn of niet, maar dan verwacht ik op z'n minst een normale respons op mijn bericht.

    Das altijd zo'n heerlijke dooddoener midden in een discussie. Moeten we het daarom maar altijd met alles een zijn? Omdat we het zelf niet kunnen? Of omdat het niet verplicht is om het te kopen? Lijkt me niet toch?

    @SammyR: Ik vraag me idd af hoe de rest van de villains opgevuld zal worden. Dienen ze puur als boss fight of krijgen ze ook diepgang? Al kan ik me nog steeds niet voorstellen hoe je een berg klei en een uit de kluiten gewassen krokodil diepgang kan geven, maar we gaan het vast en zeker beleven.
     
    Laatst bewerkt: 20 aug 2009
  6. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.761
    Leuk Bevonden:
    2.015
    Ik vind het ook wel prima zo qua villains. Natuurlijk is het leuk als je favoriete characters in zo'n game voorkomen. Ik had ook graag gezien dat je de singleplayer ook met Robin of Cassandra Cain had kunnen doorlopen, met andere moves en wellicht andere paden en wapens etc... maar als dit gewoon een prima Batman game is zonder al die extra toevoegingen dan vind ik het ook al prima.

    Wellicht dat ze dat soort zaken dan kunnen meenemen voor een eventuele sequel.
     
  7. SammyR

    SammyR Active Member

    Berichten:
    757
    Leuk Bevonden:
    4
    Nee, ik vind dat het echt alleen Batman erin moet zitten, Batman is op zijn best alone. Zoals hij zei in de demo tegen die guard, no thanks, i look/fight better alone.
     
  8. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.761
    Leuk Bevonden:
    2.015
    Ben ik het niet mee eens. Ik vind Robin, ook in de comics, wel degelijk iets toevoegen aan Batman. Het zijn toch 2 compleet andere karakters, en wanneer Robin aan zijn zijde is, is Batman toch een iets andere Batman, dan wanneer hij 'alleen' is.

    Daarnaast vind ik Robin gewoon een interressant personage, ook kwa kwaliteiten.

    Maar goed, dat is voor iedereen persoonlijk natuurlijk. En er zijn natuurlijk meerdere Robin's geweest, dus ook daarin verschilt het hoe je over het personage denkt. Dick Grayson is een compleet andere Robin dan Jason Todd, en Tim Drake is ook weer compleet anders. Om nog maar te zwijgen over de andere Robin's.

    Zou trouwens wel tof zijn als ze een wrede game van The Dark Knight Returns zouden maken, en als het dan even kan met een toffe filter ervoor zorgen dat het echt de stijl van de comic behoudt.
     
  9. Yaron

    Yaron <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    145
    Leuk Bevonden:
    0
    lol, lees je de comics niet of doe je expres zo dom? Clayface kan de vormen van andere mensen aannemen, zo deed hij ooit Jason Todd (de tweede Robin, die doodging) na. Als dat geen mindfuck is weet ik het ook niet meer. En Killer Croc is geen uit de kluiten gewassen krokodil maar een man met een mutatie.

    Niet dat ik verwacht dat iedereen dit weet maar als je gaat lopen bitchen over villains enzo mag je er ook wel wat over weten buiten wat de films je vertellen.
     
  10. Terminator.T2

    Terminator.T2 Dovahkiin

    Berichten:
    953
    Leuk Bevonden:
    1
    De 7e naam op de lijst is van The Ventriloquist en volgens mij is het (nog) niet bekend van wie de laatste naam is. Ben erg benieuwd wat deze lijst precies inhoud maar daar komen we volgende week wel achter. :D
     
  11. Frangster

    Frangster Active Member

    Berichten:
    1.892
    Leuk Bevonden:
    28
    Ik heb in m'n leven 1 comic van Batman gelezen.

    Ik wist wel dat het zoiets was, maar ja het zijn nu niet de meest voorkomende Batman villains in de films. Bane hebben we nog wel eens gehad in die foute laatste Batman film destijds. Zijn Clayface en die Croc echt zo veel voorkomend in de comics dan?

    Op het officiele forum van de game kwam deze screen ook onder de aandacht. Het schijnt dat de personen met een smile opgesloten zitten in Arkham en de mensen met een treurig gezichtje in een andere gevangenis / gesticht zitten. Tenminste, dat kwam er op dat forum destijds voor conclusie uit.
     
    Laatst bewerkt: 20 aug 2009
  12. SammyR

    SammyR Active Member

    Berichten:
    757
    Leuk Bevonden:
    4
    Mischien is Luke oliver een van die grote titans, met die clown gezichten.

    Komen er ook gamerpics/(Premium) Themes?

    En oja, jammer genoeg heb ik nog slechte herinneringen aan Bane, Ivy en Freeze in films. Batman & Robin was echt zo slecht he:p


    Ff weer de demo spelen #lol
     
    Laatst bewerkt: 20 aug 2009
  13. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.761
    Leuk Bevonden:
    2.015
    Daarnaast is het verhaal achter Clayface ook wel mooi (zoals eigenlijk bij de meeste Batman villains). Knappe acteur die misvormd raakt, en met een experimentele zalf kan hij zijn gezicht weer in vorm 'kneden'. Na verloop van tijd gaat dat mis, werkt het niet meer, hij gebruikt steeds meer, verandert uiteindelijk in een 'bonk klei', flipt natuurlijk, en wordt dus een villain.
     
  14. SammyR

    SammyR Active Member

    Berichten:
    757
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik zal eerlijk zijn, ik lees wel veel comics en ik wist wel over clayface, maar wist niet zijn origin zeg maar. Maarja ik spaar ook maar comics voor een jaartje ofzo.
     
  15. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.761
    Leuk Bevonden:
    2.015
    Bane ken ik zelf niet zo heel goed, want die comics heb ik gemist. Alleen een paar keer gezien in die cartoons geloof ik.

    Ivy is een ontzettend interressante villain, wanneer ze goed geschreven is: een harteloze en redelijk 'sluwe' eco-terrorist die mensenlevens ver onder het leven van planten en dieren plaatst. Het gaat haar dus niet echt om geld als een doel op zich, maar het is iemand die puur handelt vanuit haar principes.

    Mr. Freeze is ook een tragisch verhaal. Extreem slimme wetenschapper die zijn hart verliest.

    En ja, in de films is er nooit goed mee omgegaan.
     
  16. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.761
    Leuk Bevonden:
    2.015
    Zou trouwens mooi zijn als ook Man-Bat erin zou zitten, ergens in de diepe verlaten kelders van Arkham ofzo...
     
  17. SammyR

    SammyR Active Member

    Berichten:
    757
    Leuk Bevonden:
    4
    Man-Bat is toch een ''echte'' batman van een echte vleermuis?
     
  18. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Freeze wordt inderdaad ook vaak niet goed gebruikt.

    Als je meer over Bane wil weten. http://en.wikipedia.org/wiki/Bane_(comics)
    Deze wiki geeft uitleg over Bane uit de comics en gaat niet heel veel in op de andere versies.

    The Dark knight portretteerde de Joker imo goed. Het was dan weliswaar niet de comic of Jack Nicholson versie. Maar ondanks dat er totaal niet op zijn achtergrond werd ingegaan was er genoeg diepgang. Ik hoop dat ze die lijn blijven voort zetten in vervolg films. Misschien dat we dan wel een keer een goede Freeze, Bane, e.d. in een film zien.
     
  19. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.761
    Leuk Bevonden:
    2.015
    TDK deed dat inderdaad fantastisch. Voor veel mensen was de Joker gewoon een 'gek' met een rare kop, maar in TDK werd hij eindelijk neergezet als een compleet krankzinnige ontoerekeningsvatbare psychopaat voor wie alles een groot 'spel' is, en het (de moorden, de chaos, de explosies, het mindfucken) puur voor de kick lijkt te doen en zich daar ook totaal niet schuldig over voelt. Sterker nog, hij geniet er van :)

    Perfect geschreven idd.

    Ik zal me nog eens verdiepen in Bane. Hij was geloof ik degene die de rug van Batman brak toch? Ik weet dat dat een redelijk uitgebreid verhaal was, maar ik vond de artwork van die verhalen zo zwaar middelmatig/slecht en de kwaliteit van het papier was ook om te huilen, dus heb het nooit gelezen. Misschien wanneer het eens als Absolute-editie wordt uitgegeven dat ik het eens probeer, maar denk het niet.
     
  20. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Het artwork had misschien beter kunnen zijn, maar het verhaal zelf was erg goed. Vond ik tenminste. Het begon met de comic 'Vengeance of Bane' waarin batman zelf alleen in het laatste plaatje van de strip voor kwam (als ik het mij goed herinner tenminste).
    Daarna is het idd Bane die de rug van Batman breekt.
    Overigens zijn er nog een paar comics gelinked aan de hele Batman vs Bane saga. Batman - Venom b.v. waarin Batman zelf verslaafd is aan venom (de substantie, niet het Marvel character ;) )
    Hoe dan ook, als je een tof verhaal wil lezen dan is het hele Bane gebeuren het zeker waard om je in te verdiepen. En het mindere artwork zou geen belemmering daarvoor moeten zijn. Watchmen is b.v. ook niet briljant mooi, maar nog steeds één van de beste superhelden verhaal die is geschreven.

    Het gaat nu ook eigenlijk teveel over de comic dan over het spel. Wat ik tot nu toe gezien heb van Bane in het spel is hij weer eens niet meer als de domme bruut.
    Erg jammer vind ik dat. Hopelijk lijkt het zo alleen maar en blijkt hij (en Clayface e.d.) toch wat meer diepgang te hebben.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina