[XOne] Communicator aftappen

Discussie in 'Games' gestart door MrJoinT, 23 mrt 2003.

  1. MrJoinT

    MrJoinT -=SMILE=-

    Berichten:
    138
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou graag die communicator aftappen en er dan speakers op aansluiten. Zodat de mensen die naast je zitten te kijken, ook begrijpen waar je het over het hebt. Maar nou vraag ik me dus af iemand dat al geprobeert heeft met een mini-jack ofzow. Anders koop ik voor jan l*l een splitter/verlengsnoer en convertor.
     
  2. Devink

    Devink Barbarian

    Berichten:
    202
    Leuk Bevonden:
    0
    ja hier zat ik ook al aan te denken , is inderdaad soms erg vreemd , voor de mensen naast je als je ineens begint te lachen :p ik heb alleen geen idee hoe je het zou moeten doen
     
  3. WiXX

    WiXX Kijk uit maloot...

    Berichten:
    2.027
    Leuk Bevonden:
    5
  4. MrJoinT

    MrJoinT -=SMILE=-

    Berichten:
    138
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou.......de aansluiting van die headset lijkt op een mini-jack plug. Maar, dan zou je gewoon moeten kijken welke draadjes voor het geluid zijn. Ik kan het fout hebben, maar het lijkt erop alsof er 3 draden door dat draadje gaan (je ziet 2 randjes op het plugje
    ) Maar hoe doen ze dat dan...... 1 voor de speaker en 1 voor de mic met een gedeelde ground ofzow :confused:
     
  5. MrJoinT

    MrJoinT -=SMILE=-

    Berichten:
    138
    Leuk Bevonden:
    0
    Tnx wixx. Daar hadk ehm nog nie gezien |:-
    Maar ik wil dan wel voor manier 2 gaan zoals ik al zei. Maar tis jmr dat ie daar nie ff een pic van heb.
     
  6. Tigerstyle

    Tigerstyle Cinematic

    Berichten:
    849
    Leuk Bevonden:
    5
    hmz, lijkt me idd wel vet.
    Alleen zal de kwaliteit goed zijn? want als je kijkt nar de communicator en het praten met bv de amerikanen, en dan ook nog voicemask.. Dan doek meteen de boxen af..
     
  7. MrJoinT

    MrJoinT -=SMILE=-

    Berichten:
    138
    Leuk Bevonden:
    0
    Echt minder......4 zaken afgeweest hier in Zeist. Maar nergens een 2,5mm jackplug verdelertje te krijgen. De meesten komen eerst aanlopen met de 3,5mm, en kijken je vervolgens raar aan als je zegt dat je een kleinere nodig hebt. Dus ik zal hem ergens moeten bestellen. Heeft iemand anders het intussen al geprobeerd?

    Weet iemand waar ik zown splittertje op inet kan bestellen? Want als ik ernaar zoek met google, krijg ik alleen een paar deense sites, en maar weinig nuttigs. Ik heb al bij conrad.nl gekeken, maar die lijken ze niet te hebben.

    Ik bedenk me nu trouwens ook, dat je het geluid eventueel ook gewoon over je tv speakers kan krijgen. Door een splittertje aan een van de tulp kabels te hangen. Dan kan je dus het geluid van de voice over de linker of rechter speaker van je tv laten lopen.
     
    Laatst bewerkt: 27 mrt 2003
  8. FLurYu

    FLurYu Me PWN U

    Berichten:
    91
    Leuk Bevonden:
    0
    ehm, als je dit doet is dat dan niet erg irritant voor de andere mensen... Ze horen zichzelf dan praten, als de mic tenminste het geluid van de boxen opvangt, maar dat zal denk ik wel.
     
  9. Eckie

    Eckie Active Member

    Berichten:
    1.851
    Leuk Bevonden:
    15
    Dan zou je ook altijd de achtergrondmuziek van andere mensen horen, en dat is bijna nooit zo.
     
  10. MrJoinT

    MrJoinT -=SMILE=-

    Berichten:
    138
    Leuk Bevonden:
    0
    Luitjes ik heb intussen de nodige spulletjes gehaald, en kijk hier voor uitleg:Communicator Over Speakers

    Ik heb dus nog een vraag. En voordat die beantwoord is kan ik niet verder. Welke draadjes van de 2,5mm plug moeten waar op de 3,5mm contra, zodat er geen mic functie mee komt?
     
    Laatst bewerkt: 28 mrt 2003
  11. MrJoinT

    MrJoinT -=SMILE=-

    Berichten:
    138
    Leuk Bevonden:
    0
    Hier een klein situatie schetsje.

    [​IMG]
    De "/" zijn convertors

    Op deze manier, maak ik een custom kabeltje voor naar mn tv toe, waarbij ik dus de mic functie uit wil schakelen. Dan kan ik namelijk ook deze eruit halen, en dmv een 3,5/2,5mm convertor een 2e headset erin doen, zodat er ook eventueel iemand mee zou kunnen lullen.

    Alleen moet ik wel eerst weten welk draadje voor de mic is, zodat ik kan zorgen dat deze niet word doorverbonden.
     
    Laatst bewerkt: 28 mrt 2003
  12. Graveman

    Graveman Geest verkenner

    Berichten:
    234
    Leuk Bevonden:
    0
    niet gewoon een 3.5 splitter en een 3,5 naar 2,5 adaptertje/convertertje kopen..
    Kan niet meer als € 5,- zijn

    Ik heb er ooit eentje (splitter) gekocht voor mijn walkman, zodat je met zijn 2-en kan luisteren..
    Denk niet bij dixons.. maar een fotozaak of hifiwinkel wel denk ik.
     
    Laatst bewerkt: 28 mrt 2003
  13. MrJoinT

    MrJoinT -=SMILE=-

    Berichten:
    138
    Leuk Bevonden:
    0
    Mjah, je snapt waarschijnlijk niet precies wat ik wil gaan maken. Want ik koop nu dit:
    -2,5mmMALE naar 3,5mmFEMALE van communicator`s 2,5mm naar 3,5mm
    -3,5mm SPLITTER
    -3,5mm naar 2,5mm convertor (voor elke headset 1)

    Maar voor het verbinden met de tv haal ik dus ook nog:
    -3,5mmMALE en 3,5mmFEMALE SOLDEERBAAR om de mic functie eruit te kunnen halen.
    -tulpFEMALE naar 3,5mmMALE convertor
     
    Laatst bewerkt: 28 mrt 2003
  14. MrJoinT

    MrJoinT -=SMILE=-

    Berichten:
    138
    Leuk Bevonden:
    0
    mwah, Ik ga het nu anders doen. Ik ga de meeste kabeltjes zelf maken, maar dan krijg ik ook wel wat moois.

    Ik maak ten eerste zelf een splitter die van 2,5mmSTEEK naar 2x 2,5mmCONTRA gaat. Hier kan ik dan dus 2 headsets op aansluiten, met een werkende mic functie.
    Dan maak ik nog een apart kabeltje met 2,5mmSTEEK aan de ene kant, en 3,5mmCONTRA aan de andere kant. Bij dit kabeltje moet ik eerst even testen welke van de 2 aders er voor de speaker is, zodat ik deze aan de 3,5mmCONTRA kant, aan beide kanalen kan aansluiten, (zodat je er dus stereo van maakt) Het adertje van de mic verbind ik dan niet door. Vervolgens split ik de ingangen van de geluids tulpjes (wit/rood) op dat mooie tulp->scart blokje dat je bij je xbox krijgt. Zodat ik daar dus weer mbv een 3,5mmSTEEK->2x tulp covertor het signaal van de voice communicator op kan aansluiten.

    Het is best een ingewikkeld verhaal, maar als het gaat lukken, maak ik een mooie guide met duidelijke uitleg, voor de liefhebbers.
     
  15. gaizka

    gaizka Ajax Kampioenen !!!

    Berichten:
    1.648
    Leuk Bevonden:
    10
    juist ja....

    dat je zelf nog een idee hebt hoe dit moet :D
    rdelijk technisch denk?
     
  16. MrJoinT

    MrJoinT -=SMILE=-

    Berichten:
    138
    Leuk Bevonden:
    0
    Valt wel mee, gewoon veel zoeken op internet, en vragen bij de winkel, en heeeeeel erg logisch denken. Ik ben meer van de computers :cool:
     
  17. Vaag

    Vaag Active Member

    Berichten:
    748
    Leuk Bevonden:
    2
    Met normaal nadenken kom je al een heel eind hoor Gaizka :)
    Goed kijken wat je doet,en weet wat je planning is en 9 van de 10 keer kan je alles zelf maken.

    Doe ik hierro thuis ook.
     
  18. MrJoinT

    MrJoinT -=SMILE=-

    Berichten:
    138
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een klein tutorialtje gemaakt, waarin te zien is hoe ik het nu heb opgelost.
    Kijk hier
     
  19. King Blow Me

    King Blow Me Texas dialectspreker

    Berichten:
    43
    Leuk Bevonden:
    0
    iemand op Live had het ook, en het is echt MEGA irritant, hij had zijn geluid ook nog eens heel hard aantstaan, zodat je je zelf nog een keer hoorde, en toen gebruikte hij ook nog eens een cheat zodat hij het hele veld over stuiterde als een soort ghost.

    Block NL was het, Block nu vraag ik aan je (neem aan dat je XBW member bent met je NL erachter) wil je dat wel niet weer doen?

    hoor ik mijn eigen stem, en daar heb ik zo'n hekel aan.

    En MRJoinT, ik hoop niet dat jij dit nog eens gaat doen zo.
     
  20. MrJoinT

    MrJoinT -=SMILE=-

    Berichten:
    138
    Leuk Bevonden:
    0
    Da was ik, onder Block zijn account :D
    Maar ik weet dat het idd irri is, en dat je jezelf hoort. Maar da zal nie meer voorkomen. Ik ga deze setup gebruiken om enerzijds, met 2 headsets te kunnen spelen, en anderzijds, om mn computer erop aan te sluiten, terwijl ik 1 headset op heb. Zodat ik af en toe een leuk geluidje kan afspelen.

    Dat rondstuiteren is geen cheat sjaak (WHAHA) Maar dat heet LAG. Dan had ik mn E-mule namelijk nog aanstaan :9 die mn upload met 10kB/s vulde.
     

Deel Deze Pagina