Xbox 360 DVD(Films) probleem (Afspelen)

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Leis, 2 sep 2009.

1. Leis

Leis Arkham Knight / 2015

Leuk Bevonden:
    7
    Hallo allemaal,

Wanneer ik een game af speel met de Xbox 360 hoor ik geluid, maar wanneer ik een DVD (Film) uit de kast pluk en af wil spelen zie ik wel beeld maar krijg geen geluid.. Ik heb van alles al geprobeerd, maar niks wilt helpen.

- Kabel eruit gehaald erin gestoken.
    - Updates opgehaald.
    -Andere DVD's geprobeerd.
    Helpt allemaal niet.

Het is een Xbox 360 Elite van 2 weken uit, mag nog niet gebeuren lijkt mij? ;(

Laatst bewerkt: 2 sep 2009
  2. Dutchman020

Dutchman020 Wtf.

Leuk Bevonden:
    0
    Vaag. Heb je de DVD al in een ander device gebrobeert?

3. Leis

Leuk Bevonden:
    7
    Inderdaad. Ligt volgens mij aan de Xbox 360 maar was benieuwd of meer hier dit probleem hadden? O-)

Laatst bewerkt: 2 sep 2009
  4. Orange

Orange One of a kind.

Leuk Bevonden:
    0
    Hoe staan je geluidsinstellingen op de Xbox 360 ingesteld? Probeer het eens terwijl hij op stereo staat.

5. Dutchman020

Dutchman020 Wtf.

Leuk Bevonden:
    0
    Nee ik heb er nooit last van gehad. Ik heb trouwens in de afgelopen 2 jaar 2 keer een DVD gekeken op mn 360.

6. Leis

Leuk Bevonden:
    7
    Ik heb sowieso alleen stereo. :9 Heb ik wel eens uit en aan gezet, maar werkt nog steeds niet. Weet even zelf geen raad meer, waar dit probeer aan kan liggen. :confused:

7. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Niet toevallig een dvd met enkel een Dts audio track?

8. Leis

Leuk Bevonden:
    7
    Heb ik helaas hier niet liggen.:'-(

9. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    Ik denk ook dat je een audio instelling ergens hebt staan, maar weet niet wat het precies kan zijn.

Heb je de xbox met hdmi aangesloten en je hebt geen surround receiver?
    Je luistert het geluid dus gewoon door de speakers van je tv?

Reset je xbox anders ff naar de fabrieksinstellingen.

10. Leis

Leuk Bevonden:
    7
    Ik heb de Xbox 360 elite aangesloten (HDMI) Kabel op een LCD TV (HD Ready).
    Ik luister inderdaad geluid door mijn speakers van mijn TV, ik heb helaas geen Surround receiver.

Hoe kan ik de Xbox 360 resetten naar de fabrieksinstellingen? Nooit ig gedaan.

11. Orange

Orange One of a kind.

Leuk Bevonden:
    0
    System Settings --> Initial Setup

Not that hard. ;)

12. Leis

Leuk Bevonden:
    7
    Krijg ik dan ook weer de oude xbox 360 interface terug? Of reset 't maar gedeeltelijk? O-)

13. Orange

Orange One of a kind.

Leuk Bevonden:
    0
    Hij reset dan volledig, zoals hij uit de fabriek kwam. Waarschijnlijk worden alle updates dus ook verwijderd.

14. tigrau69

tigrau69 DEVIL

Leuk Bevonden:
    0
    ik zou eerst even de xbox aansluiten met wat anders dan die HDMI, dus ff het geluid aansluiten met je composiet.

15. Leis

Leuk Bevonden:
    7
    Yep, en daar heb ik wel geluid! Zou het aan de HDMI Kabel liggen? :{

16. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Ik weet niet wat voor versie kabel je hebt (en of de kabel hierbij wat uitmaakt:+).

17. Leis

Leuk Bevonden:
    7

Laatst bewerkt: 3 sep 2009
  18. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    Een andere hdmi kabel kan je altijd proberen, maar ik zou dat vreemd vinden aangezien je games wèl te horen zijn.
    Al vanaf hdmi 1.0 heb je beeld en geluid dus dat kan het niet zijn.

Het enige wat ik en anderen hier kunnen bedenken is dat je de audio instelling in het menu van de dvd-film zelf op bijv dts hebt staan en de xbox kan dat niet aan/decoderen en je daarom geen geluid hebt.

Op welke audio-instelling staat de xbox nu dan precies?

Ben wel benieuwd of het probleem verholpen gaat worden door de reset.
    Als het allemaal niet helpt, neem dan je Elite ff mee naar iemand met een hdtv en sluit het daar ff aan.
    Zo kan je uitsluiten dat het aan je tv ligt, al kan ik geen instelling op dit moment bedenken aangezien je games wèl te horen zijn.

Probeer ook s een andere hdmi input op je tv.

-------------

Over audio via hdmi, zoals ik al zei is dat echt al vanaf het begin hoor:

HDMI 1.0

Released December 2002.

* Single-cable digital audio/video connection with a maximum bitrate of 4.9Gbps. Supports up to 165Mpixels/sec video (1080p60Hz or UXGA) and 8-channel/192kHz/24-bit audio.
    http://forums.highdefdigest.com/high-def-disc-faqs/6019-hdmi-1-0-1-1-1-2-1-3-explanation.html

Dus hdmi 1.0 had al surround over 8 kanalen. De dvd-audio is wat anders, dat is audio op een dvd zoals die ook op een cd zou staan.

DVD-Audio (commonly abbreviated as DVD-A) is a digital format for delivering high-fidelity audio content on a DVD. DVD-Audio is not intended to be a video delivery format and is not the same as video DVDs containing concert films or music videos. The first discs entered the marketplace in 2000. DVD-Audio was in a format war with Super Audio CD (SACD), another format for delivering high-fidelity audio content.
    http://en.wikipedia.org/wiki/DVD-Audio

Laatst bewerkt: 3 sep 2009
  19. tigrau69

tigrau69 DEVIL

Leuk Bevonden:
    0
    als je via composiet wel geluid hebt ligt het niet aan de xbox of je tv. probeer een andere hdmi kabel. zo kunnen we langzaam dingen wegkrassen en krijgen uit eindelijk het probleem eruit en dus ook de oplossing.

20. Leis

Leuk Bevonden:
    7
    Bedankt voor jullie reacties.

Mijn instellingen audio (Xbox 360) staan op Stereo (Speakers van mijn TV dus standaard.)
    Ik heb net de Xbox 360 aangesloten beneden op een Full HD TV, precies het zelfde probleem nog geen geluid bij (DVD'S Films). Ook heb ik in de (Film) zelf gekeken in de menu's en daar 't geluid aangevinkt, maar werkt nog niet! :{ De Xbox 360 resetten heeft ook niet geholpen, helaas.

Ik heb nog geen andere HDMI Kabel weten te bemachtigen, ik ga zo even naar de winkel om 1tje aan te schaffen hopelijk is dan 't probleem opgelost!

Inderdaad, ben ik nu voor aan het kijken of 't daar aan ligt.

Laatst bewerkt: 4 sep 2009

Deel Deze Pagina