Live, de grote revolutie zoals verwacht of..?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door WouteR, 28 mrt 2003.

  1. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    We hebben nu een tweetal weekjes mogen proeven van Live; Een erg leuke online service. Maar is dit ook echt een groot selling-point voor de Xbox? In hoeverre denken jullie dat Live de Xbox verkopen of het succes van de Xbox kan beinvloeden? Er zijn immers niet al teveel Live kitjes (hier in Nederland iniedergeval niet) en het aanbod aan games is ook nog niet optimaal (hoewel relatief).
     
  2. T-box

    T-box XBW donkergroentje

    Berichten:
    761
    Leuk Bevonden:
    0
    ik denk niet dat het de verkoop enorm zal stimuleren. Zoals Wouter al zegt, begint het al bij te weinig kitjes; schande. Daarnaast zijn er nog niet veel mensen die over breedband en een creditcard beschikken. Een groep wil ook niet 'uitbreiden'. Het idee van de console was toch lekker snel gamen zonder de rondslomp van een pc, alhoewel Live wel erg toegankelijk is.
    En wederom is de aanvoer van spellen niet groots. Ik had toch verwacht, als dit de/een grote troef van Microsoft is, dat het hele gebeuren iets groter was aangekondigt; mede met meer spellen.
    Daarentegen juich ik Microsofts houding: "eerst zien, dan promoten" wel toe. Het wordt iig geen opgeblazen geheel.
     
  3. jacco

    jacco Active Member

    Berichten:
    471
    Leuk Bevonden:
    0
    Door het in mijn ogen te kleine Live games aanbod heb ik nog niet een Live kitje gekocht. Als er wat meer games verschijnen die Live ondersteunen ga ik zeker een kitje kopen. Ik denk dat er wel meer gamers zijn die zo denken. Ik geloof ook echt wel dat het Live gebeuren goed is voor de verkopen van de Xbox.
    Het is gewoon een beetje het gevoel van saamhorigheid, dat er overal te wereld mensen achter hun Xbox samen en tegen elkaar aan het spelen zijn. :)
     
    Laatst bewerkt: 28 mrt 2003
  4. Elite

    Elite Elite TAR

    Berichten:
    1.498
    Leuk Bevonden:
    14
    waarschijnlijk, tegen de zomer, als alles goedloopt, dan moeten ze eigenlijk met reclame beginnen en dan zullen de verkopen omhoogschieten!
     
  5. mac-x

    mac-x Active Member

    Berichten:
    45
    Leuk Bevonden:
    0
    ik denk dat op denduur dat het voor de xbox goed uitpakt, mits ze de setjes in grote getalen kunnen aanvoeren en misschien de noodzaak van een creditcard afschaffen. (<--- dat is een groot debakel voor sommige jongere gamers onder ons )
     
  6. Maas

    Maas besjoh!

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    1
    met oog op de gamecube die ook zeer binnenkort online gaat heeft microsoft het slim aangepakt door zo snel mogelijk met hun onlinedienst op de markt te komen. ik denk dat als microsoft niet als eerste maar bijvoorbeeld als 2e (na de gamecube) met onlinegamen was gekomen dat er minder aanmeldingen zouden zijn of in ieder geval minder revolutionair dan nu. ze hebben nu echt de primeur...

    en ja net als bij de launch van de xbox zelf is het nu ook zo dat er te weinig spellen zijn, maar nu voor xboxlive. gelukkig komt daar al snel verandering in.

    maar een revolutie op online gamegebied mag ik het wel noemen. persoonlijke meningen kunnen nog wel uiteenlopen maar over het algemeen zeer positief.
     
  7. Sidereal

    Sidereal Guest

    is er een noodzaak voor een creditcard????????????????

    ook als je bijv. gewoon een spelletje moto-gp online wil spelen?????
     
  8. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Je moet een xbox live account hebben en deze kan je alleen aanmaken met een creditcard.... :{
     
  9. Locke

    Locke Organic intellectual

    Berichten:
    184
    Leuk Bevonden:
    0
    Xbox Live is voor Nederland een goede service voor meer hardcore gamers. Breedband is toch redelijk duur en nog niet heel erg verspreid om de verkopen van de Xbox te stimuleren. Wel is het een goede extra feature van de Xbox ten opzichte van de andere consoles. Xbox is qua technische specificaties en mogelijkheden net een trapje hoger dan de anderen. Probleem is echter dat de kwaliteit van de games het succes van de console bepalen. Xbox vist ook teveel in de vijver van PC gamers. Maar goed, voor mij is Xbox Live de oplossing voor multiplay. Ik heb geen vette PC meer (al paar jaar oud) en via Xbox Live heb ik nu toch hetzelfde plezier, maar dan vanaf de bank ipv gekromd voor de monitor.

    - Locke
     
  10. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Helaas heb ik nog geen credit card dus kan ik niet live en ik mag die van me vader ook nooit lenen dus daar kan ik ook weinig mee en er zit een firewall op me pc waardoor ik niet kan connecten en die firewall kan ik er niet afhalen want ik zit op een netwerk van weet ik niet hoeveel pc's en dat mag dus niet en dat kan alleen op de server dus voor mij geen opties Helaas *zucht*
     
  11. macdaddy

    macdaddy Active Member

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    0
    nou mense ik vind dit echt het beste dit is zeker een revolutie ik heb dit ding pas 2 uur en ik ben al helemaal verslaafd eraan en die stemme is helemaal top en het belangrijkste van ze allemaal is dat er geen in het spel zit
     
  12. rolorob

    rolorob Active Member

    Berichten:
    2.036
    Leuk Bevonden:
    2
    Willen ze het een succes maken, droppen ze de CC, anders komen velen echt niet online, wat ze ook proberen... (inclusief ik)
     
  13. NiX

    NiX The G.O.A.T.

    Berichten:
    47
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij is de creditcard het 'enige' minpuntje over het algemeen gezien voor de xbox, omdat in NL de creditcard (nog) niet ingeburgerd is. Het argument dat NL niet veel kabelaansluitingen heeft is volgens mij onzin, want NL is 1 van de landen met gemiddeld de meeste kabel aansluitingen (correct me if i'm wrong). Maar goed gelukkig heb ik een CC }:]

    Samenvattend: Xbox Live Kix @ss!!!!
     
  14. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Ik vind de CC juist een groot pluspunt, omdat vals spelen nu lastiger is ;)
     
  15. kalifa

    kalifa Active Member

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat vind ik nu ook, op zo'n manier houd je toch wel de minder serieuze spelers buiten.
    Heb Xbox live nu een aantal dagen, en ik ben er weg van hoor.
    De stemmen zijn goed te horen en heb nog geen Stotterend beeld gezien.
    Het is in mijn ogen veel leuker tegen mensen te spelen dan een computer. Nu nog wachten op wat meer titels.
    :9
     
  16. Sidereal

    Sidereal Guest

    wtf?

    das aardig minder...denk niet dat mn pa dat gaat doen voor me...

    valt toch ff vies tegen....gister xbox gekocht ik denk volgende maand ff live erbij kopen....niet dus.
     
  17. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja ik had hem veel eerde maar toen ik hoorde dat xbl kwam dacht jippie vol smart wachtten en wat is er creditcard ik smeeken bij me vader maar krijg het niet [​IMG] dit voor me vader
     
  18. da_master_chief

    da_master_chief Morrowind Master

    Berichten:
    994
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik had met mijn vader al geregeld dat ik zijn cc kon gebruiken, had al geregeld dat ik mechassault over kon kopen van mijn neefje. Lees ik op xbw dat adsl light niet snel genoeg is......K*T.

    Live blijft voor mij nog een droom :'-(

    Maar ik denk wel dat Live zijn verwachting waargemaakt heeft. Lees hier op het forum bijna alleen maar positieve dingen. Ik kan niet wachten tot ik adsl basic krijg.
     
  19. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Ja laten we de pappa's maar even achterwege laten, shall we?
     
  20. Vaag

    Vaag Active Member

    Berichten:
    748
    Leuk Bevonden:
    2
    Xbox live is voor mij persoonlijk gewoon een extreem mooie toevoeging aan het plezier van console gamen.
    Om nou tezeggen dat het hier om een enorme revolutie gaat?
    Nee dat vind ik niet.

    Xbox live is pas het begin van wat mogelijk is,en ik ben zeer benieuwd hoe microsoft dit alles gaat verbeteren.
    Qua nieuwe opties bedoel ik dan he(voicemail enz enz enz)

    Ik beleef nu wel veel meer plezier aan het aantal games dat ik speel dan vroeger zonder live.
    Het lullen met gasten is gewoon super alleen mogen ze van mij die hele voicemask eraf pleuren.
    Het gemak waarmee ik een game join is natuurlijk helemaal geweldig dus klasse hoor microsoft!

    Tja het Creditcard probleem :)
    Ik vind het nogsteeds een pluspunt.
    Jammer voor de mensen die geen CC hebben hoor,maar als microsoft op deze manier cheaters enz weg kan houden komt dit toch alleen maar ten goede van het gamen?

    Breedband i-net only is ook een goede keuze.
    Niks geen gezeur met vollop lag in elke game ofzo,maar gewoon rustig je spelletje spelen.

    Xbox Live! is gewoon een heeeeeerlijke toevoeging op het gamen voor jong en oud,en iedereen zou het moeten aanschaffen :)

    Greetz angelo

    Ps:Ik ga ff spelen daaaaaaaag :)
     

Deel Deze Pagina