Het is al weer een tijd geleden dat XBW een item had over een paar spellen voor de Xbox die door Nederlandse ontwikkelaars zouden worden gemaakt. Weet iemand hoe het met deze games staat? Misschien ook nog wel een leuke vraag: als je een Nederlandse Xbox game zou mogen bedenken, waar zou het spel dan over gaan? - Locke
Ik was een keer in HCC , games expo ofzo ... daar was ook een maker van een spel (nederlandse) .. ben de naam van dat spel vergeten ... iets met Black Zero ofzo geloof ik . Weenie of hij ook voor de Xbox uitkomt
Als ik een spel zou mogen bedenken zou deze gaan over het korps mariniers Een beetje Delta force, Gohst Recon achtig met veel landingen op stranden zoals wij die bij D-day kennen Misschien ook een paar missies met van de BBE er tussen. Lekker knallen op de rainbowsix manier.
Playlogic is Nederlands en ze werken op het moment aan een aantal games en op hun site staat dan ook het volgende: Helaas hebben we van deze game alleen nog maar art, maar áls hij Live gaat en het is een beetje degelijk hebben we toch nog iets om trots over te zijn. Wat dat betreft hebben bijvoorbeeld de Zweden het beter
Mmm, er zijn wat screenshots te zien. Ziet er wel aardig uit. Ben benieuwd wat ze er van gaan maken. Ik moet natuurlijk wel onze game-industrie ondersteunen. - Locke
bumblebeast heeft als het goed is ook een xbox dev kit tenminste het staat op hun forum big scale racing forum bumblebeast.com bigscaleracing
Er moet eens een WINDSURF SPEL uitkomen!!! Windsurfen is zo'n coole sport en als er veel werk wordt ingestoken kan je daar echt een heel cool spel over maken volgens mij.
WAt boeit het nou of een spel van Nederlands bodem is... Japans, Nederlands, Vaticaanstads.... Als het maar een goeie game is...
I totaly agree... WIndsurfing roelz, maar is wel een redelijk moeilijke sport zeg.. Nog een maandje ofzo, kan ik weer beginnen Toch maar eens wat beter leren springen enzo, dat ging nog niet echt geweldig, kwam niet echt hoog..
Wat misschien een gewaagd idee voor een Nederlandse game is, is een actie-RPG rond de stripserie 'Storm'. Voor diegenen die deze prachtige reeks (tekeningen van Don Lawrence) niet kennen: het is een soort Buck rogers verhaal waarbij een astronaut met een schip de rode vlek van Jupiter invliegd en daardoor in de tijd wordt verplaatst. De setting die het meest interessant is, is de wereld van Pandarve, waar men zich door de ruimte verplaatst in een soort ruimte-zeilschepen incl. windsurfing in de ruimte , en zo van maan naar maan en planeet kan reizen. De planeet is zelf een levend wezen die zich kan personificeren in verschillende gedaantes en er zijn de nodige schavuiten. Lijkt me erg interessant om als basis voor een game te zien. - Locke
Lijkt me een goed plan, als Davilex er maar met de fikken van af blijven!!! Project A2 racer Gotham ofzo. Maar verder maakt het toch niet uit waar een spel vandaan komt? (behalve als ze een typisch nederlandse setting gebruiken natuurlijk)
Dat zou echt zo'n heeel goede basis zijn voor een rpg. Ik heb er ook een aantal strips van. Veel exotische levensvormen en een origineel verhaal, waar vind je dat nog tegenwordig in een rpg? Maar ze zijn toch gestopt met het uitgeven van nieuwe strips of niet?
Nee, natuurlijk maakt eht niet uit waar een game vandaan komt. Tenzij het een erg specifiek onderdeel van de geschiedenis of cultuur is. Dat levert vaak games op die niet populair over de grenzen zijn. In het geval van een game gebaseerd op een strip uit een Nederlanstalig gebied heb je wel weer het voordeel dat je makkelijk met de makers kan overleggen omdat ze hier ook wonen. Er komen volgens mij ook geen nieuwe afleveringen meer uit, hoewel ik al jaren de serie niet meer heb gevolgd. - Locke
Hooligans was ook een echte nederlands game, vooral de cheats waren leuk. boerenkoolmetworst enz... :{
Ik heb niet egt veel vertrouwen in de nederlandse games industrie zoals het er nu bij staat playlogic heb ik nog geen spel van gespeelt dus dat is ff afw88 Maar ik ben blij dat davilex is gestopt daar heb ik nog nachtmerries over