1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fifa 10 vs PES 2010

Discussie in 'Algemeen' gestart door Daz, 11 sep 2009.

  1. | QuickneZ |

    | QuickneZ | Ik ben sexy

    Berichten:
    544
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit jaar weer Fifa10, na pes 8 gestopt met pes, dat was gewoon de druppel. Pes 5 was goed, maar dit was gewoon shit. En dit jaar vindt ik Fifa weer geniaal spelen, ik denk dat Fifa weer wat voorsprong neemt op Konami.
     
  2. Booster

    Booster verified user

    Berichten:
    763
    Leuk Bevonden:
    0
    ontopic: weet iemand wanneer de fifa demo ook voor silver beschikbaar is?


    @ kaasstengel

    je kon beter zeggen dat je wel 10-12 bent want dan hadden we zo'n reactie nog kunnen begrijpen want jouw reactie hoort echt niet thuis bij iemand ouder dan 12

     
    Laatst bewerkt: 13 sep 2009
  3. Kaasstengel

    Kaasstengel Never, ever give up!

    Berichten:
    502
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat sommige mensen van jou leeftijd sarcasme niet snappen...waar gaat het toch heen met de wereld :{

    Anyhow, wanneer komt de PES demo uit, dan kan ik ze eens vergelijken :)
     
  4. dannyn1972

    dannyn1972 Active Member

    Berichten:
    1.640
    Leuk Bevonden:
    0

    23 september als het goed is
     
  5. appie21

    appie21 Active Member

    Berichten:
    3.899
    Leuk Bevonden:
    22
    Dat ben ik met je eens.

    Bij Pes heb je meer van wow! ik kijk naar een voetbalwedstrijd.. bij fifa heb allemaal van die onmogelijke camera standpunten. en dat haalt de sfeer er uit.
     
  6. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Ja, dat is één, twee drie keer leuk maar daarna begint het zwaar te irriteren.
     
  7. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Ik ga voor PES, vooral omdat Fifa mij niet kan raken. Waarom weet ik niet want Fifa is de betere simulatie. Maar voor mij betekent beter niet per definitie ook leuker eigenlijk. PES is gewoon mijn ding. Ik zal waarschijnlijk weer zeiken over PES 2010, er zal heel veel niet goed zijn imo. Maar toch speel ik liever PES met vrienden dan Fifa.

    Er zal een hoop mis zijn met PES, de game zal zeker geen nieuwe kopers aantrekken dit jaar. Maar de oude PES liefhebbers zullen hem wel gaan kopen. Ik hoorde laatst iemand zeggen dat op de toernooien waar PES wordt gespeeld de gemiddelde leeftijd boven de 25 lag. Zegt genoeg, de vergrijzing slaat toe voor PES.
     
  8. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Eenmaal PES, altijd PES. Dit omdat je gewoon niet af wilt wijken en trouw wilt blijven aan een footie die je al jaren speelt / koopt. Datzelfde geld voor FIFA. Is ook niet meer dan normaal :)
     
  9. appie21

    appie21 Active Member

    Berichten:
    3.899
    Leuk Bevonden:
    22
    Ben ik niet met je eens zeker als je met een spannende wedstrijd bezig ben en je moet nog een goal. en het is 90 e minuut en dan krijg je nog maar 1 kans en die schiet je net naast... En dat je dan gewoon ff een animatie te zien krijgt dat hij balend op zn knieën valt. )heb jij ff tijd om je controller weer op te rapen..*)

    oke ze mogen uiteraard niet het zelfde zijn die animaties..

    (maar als ik ze nu zie zijn ze mooi om naar te kijken)
     
  10. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Oh, klopt. Het is altijd leuk om daar naar te kijken ... maar in FIFA09 had je dat in ieder geval wel als ik me niet vergis. T'is een persoonlijke keuze ... ik vind het niet veel toegevoegde waarde hebben.
     
  11. 360man

    360man Active Member

    Berichten:
    1.593
    Leuk Bevonden:
    46
    Beter toch! Over 50 jaar zullen opoe's pes 2060 spelen :thumbs:
     
  12. TSquares

    TSquares Pionier

    Berichten:
    1.299
    Leuk Bevonden:
    0
    Onzin. Ik heb 6 jaar lang PES gespeeld en Fifa in die tijd niet aangeraakt. Sinds 2 jaar ben ik echter overgestapt op Fifa.
     
  13. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Lees mijn zin nog eens. Ik zeg dat je gewoon trouw wilt blijven aan je "vaste footie". Datzelfde geld voor consoles.

    "Ik heb een XBOX 360!"
    "Ik een Playstation 3!"
    "Iew! De PS3 stinkt ... ik blijft 360 for-life!"
    En dan een jaar na de opmerking heeft hij zelf een PS3 ;)

    Als hij dan jaar-na-jaar teleursteld kan ik begrijpen dat je een overstap wilt wagen.
     
  14. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Zo zijn er nog velen hoor. Maar er zijn er ook wel een aantal die toch nog altijd liever PES spelen. Maar vroeger zou ik Fifa niet eens proberen. Dat doe ik nu elk jaar wel, maar ieder jaar is de conclusie na een week toch dat ik PES er weer in doe om tegen vrienden te spelen.

    Dit jaar ga ik Fifa 2010 ook gewoon echt laten voor wat het is, ik ga niet weer 2 footies kopen. Ik ga gewoon voor het spel dat mij het meest plezier geeft en dat is voor mij persoonlijk PES. Natuurlijk zal ik Fifa 2010 wel gaan checken bij vrienden, maar de kans dat ik hem koopt is eigenliijk wel nihil.

    Het is dus niet zo dat ik PES speel en niet kijk naar de concurrentie. Ik kijk wel, maar voorlopig is de concurrent niet van dien aard dat ik hem blijf spelen. Ik speel PES nog altijd omdat ik dat gewoon leuker vind dan Fifa, al weet ik dat Fifa de betere simulatie is.
     
    Laatst bewerkt: 14 sep 2009
  15. s4nd3r

    s4nd3r Active Member

    Berichten:
    932
    Leuk Bevonden:
    152
    23 september schijnt de demo van PES te komen dus dan zal ik ff checken of het was is. Ik hoop het wel want ik twijfel nog een beetje over FIFA 10........
     
  16. dannyn1972

    dannyn1972 Active Member

    Berichten:
    1.640
    Leuk Bevonden:
    0

    Same here...ik probeer elk jaar de Fifa, tot nu toe elk jaar na een maand weer voor een schijtprijs in de verkoop.Ik beleef meer plezier aan PES.Dit jaar koop ik Fifa niet, want PES 10 is sowieso al een stuk beter dan PES 2009 en daar beleef ik nog steeds uren plezier aan in de online Legends mode!!
     
    Laatst bewerkt: 14 sep 2009
  17. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.756
    Leuk Bevonden:
    2.012
    Mjah, ik ben oorspronkelijk ook een PES-fan van het eerste uur (ISS op de SNES), maar wanneer een developer (in dit geval Konami) de laatste jaren er zo'n potje van heeft gebakken, dan eindigt die loyaliteit gewoon op een bepaald moment.

    Destijds was ISS en later PES gewoon meesterlijk, mede ook omdat er geen goed alternatief was. Vervolgens is de PES-serie grotendeels stil blijven staan (en in sommige aspecten is het minder geworden), en is FIFA steeds beter geworden.

    Nadat ik me vorig jaar weer kapot ergerde aan het gecheat van de AI in PES, ben ik gewoon overgestapt op FIFA, en dat vind ik in de single-player gewoon een stuk minder frustrerend.

    Ik weet het echt nog niet voor komend seizoen. Ik hoop op een fantastische come-back van PES, maar ik zal FIFA10 sowieso niet fullprice gaan kopen. Daarvoor is FIFA dit keer gewoon te weinig verbeterd. Dan speel ik FIFA09 nog wel even wat langer door.
    Mocht PES10 echt goed worden, dan ben ik wel bereid om die fullprice te kopen (gewoon importeren natuurlijk), maar dat wacht ik dus rustig af.

    Ik wil gewoon dat dat gecheat van de AI afgelopen is in PES.
     
  18. Molly

    Molly #PES2015 #FTW

    Berichten:
    946
    Leuk Bevonden:
    7
    Exact mijn mening ten aanzien van het eerste gedeelte. Gisteravond ook weer tot (veel te) laat met 3 maten PES 2009 gespeeld. Blijft geweldig hoeveel emotie er loskomt bij het spelen met meer man. Op de een of andere manier heeft FIFA (09) dat effect niet.

    Hoewel ik juist wel denk dat er nieuwe kopers zullen zijn voor PES. Grafisch is het de betere van de twee dit jaar en als het spelen met vrienden weer top is dan zullen best FIFA spelers de game een kans geven. Dat geloof ik wel.
     
  19. Kaasstengel

    Kaasstengel Never, ever give up!

    Berichten:
    502
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee,daar klopt ook niks van. In chronologische volgorde heb ik gehad: Playstation,Gamecube,Playstation 2, NDS,NDSlite,Xbox360

    En niet gaan zeggen dat je het nu over de next-gens heb aub :)

    Heb je nog meer uitwegen? :D
     
  20. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Nee hoor, hoef geen uitweg te zoeken. Sommige mensen zoals jou zien dingen nou eenmaal anders en staan open voor verandering. Ik zeg simpelweg wat de meeste fans doen. Zo heb je die-hard fans van Playstation en de XBOX ... of Nintendo. Mensen kopen geen XBOX omdat ze dan van hun standaard afwijken. Een DIE-HARD fan van PES zal geen FIFA kopen ... mensen die wat willen proberen wel ... t'is maar hoe je het ziet.
     

Deel Deze Pagina