1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 23]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 26 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
  2. Solidripper

    Solidripper Active Member

    Berichten:
    32
    Leuk Bevonden:
    0
    voor de mensen die het nog niet weten bij de action kost die maar 3 euro:D
     
  3. Ferron

    Ferron Active Member

    Berichten:
    5.446
    Leuk Bevonden:
    38
    Voor de mensen die het nog niet weten bij de action is het wel een HDMI 1.2 i.p.v 1.3 :+
     
  4. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Voor de meeste mensen voldoet de HDMI-kabel van de Action perfect hoor.

    Heb hier ook zo'n simpele HDMI-kabel.
    Als ik het beeld op 1080p zet en kies vervolgens ook nog eens een DTS-HD MA 7.1 audio-track dan slaat mijn Onkyo/Bravia volledig op tilt.
     
  5. Ferron

    Ferron Active Member

    Berichten:
    5.446
    Leuk Bevonden:
    38
    Wat is eigenlijk het verschil tussen .2 en .3 ? :p
     
  6. Dutchman020

    Dutchman020 Wtf.

    Berichten:
    481
    Leuk Bevonden:
    0
    .3 kan ook DTS-HD en Dolby TruHD (HD audio) meesturen.
     
  7. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    voornamelijk dat ik het spotlight voor de mensen die een audio dongel willen voor bij hun HDMI.
    de HDMI kabel die erbij zit kan gestolen worden van mij:+
    eigenlijk die audio dongel ook :+
    eigenlijk de meeste TE dure xbox hardware shitzel:+
     
  8. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    En er zit een lipsync correctie ingebouwd die niet altijd werkt.

    De xbox heeft overigens een hdmi 1.2 output, dus daarbij maakt het niet uit. De ps3 doet wèl 1.3 en dat is nodig vanwege de blu-ray vanwege die hd audio.
     
  9. NeonovA

    NeonovA XBW VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.285
    Leuk Bevonden:
    14
    Hier een maand de Panasonic Plasma 42inch G10. (42G10)
    Wat een prachtig beeld! Gamen is echt waanzinig mooi!
    Alleen is er een "klein" probleempje.... Inbranding....

    Aangezien ik nog in de eerste 200 uur zit heb ik alle instellingen niet hoog staan. Contrast niet hoger als 30, helderheid -5 en om de 2 uur het scherm even op een ander kanaal zetten. Toch zit er spijtig genoeg sinds maandag een hele mooie kilometerteller in mijn scherm gebrand. Na het spelen van 5 films zie ik hem nog steeds zitten als het beeld wit/grijs is. (nu al 2 dagen).

    Hopelijk gaat het er nog uit. Het sneeuwscherm staat nu aan (tot vanacht) in de hoop dat het nog weg gaat of zwaar verminderd wordt. :'-(
     
  10. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Je moet wel met jouw tijd meegaan want we hebben al HDMI 1.4

    Alle voordelen van HDMI 1.3 met als extra toevoeging een datakanaal (100Mbps).
     
  11. xNetwerkkabel

    xNetwerkkabel Call of Duty 4 FTW

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
    HDMI - DVI

    Heey Xboxers. :D

    Ik heb een Samsung Syncmaster T220HD en deze heb ik met een HDMI-Kabel aangesloten op mijn Xbox. Maar ik heb boven en onder een zwart balkje. Hoe kan ik dit verhelpen?

    _0/
     
  12. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Moet je niet verhelpen, anders rekt het beeld uit zijn verband. Gewoon zo laten dus :)
     
  13. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Precies wat Lenny zeg: gewoon laten zitten.

    Dit komt omdat je monitor een afwijkende reso heeft van 1680x1050 en full hd is 1920x1080.
    Daarom raad ik altijd aan om een 1920x1080 monitor te kopen, want dan heb je dit soort dingen niet ;)

    Het beeld is toch prachtig lijkt me?
     
  14. xNetwerkkabel

    xNetwerkkabel Call of Duty 4 FTW

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja het beeld is inderdaad super, bedankt voor jullie tijd en hulp. :D
     
  15. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Ligt er aan waar je hem voor gaat gebruiken. Puur voor pc-games hoef je echt geen 1080p scherm te halen. Zeker niet als je onder de 22" blijft. Daarboven kan je het nog overwegen want dan wordt het verschil wat groter.

    Ik ga binnenkort ook een nieuwe monitor aanschaffen voor mijn pc met een IPS paneel erin, maar dit wordt max een 1650.1050. Mede omdat ik niet groter wil dan 22" en omdat ik graag alle instellingen op Max heb staan. Dit gaat je niet lukken op een resolutie van 1080p met 1 betaalbare singegpu.
    Ik sluit me pc via het netwerk aan op mijn Popcorn Hour en zo kan ik me films bekijken op me 107cm plasma. Daar kan geen enkele monitor tegen op :thumbs:

    Daarom is puur voor pc gaming een 1080p scherm nog niet altijd aan te raden, zeker niet op een geringe beelddiagonaal. Ga je hem echter voor een console gebruiken en veel films op kijken? Dan is het inderdaad het overwegen waard. En over een tijdje is 1080p makkelijk te trekken door de videokaarten, maar dan komt er ook weer een hogere resolutie dus dan zijn we weer bij af :lol:.

    Maar dit is nogal offtopic zie ik, mijn excuses!
     
  16. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    1080p is nu ook al makkelijk te trekken door videokaarten, dus dat maakt niet uit..
     
  17. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Chef, ik heb een x4 945, 4890 SC Edition en 4 GB. Alles op ultra, AA en AF full en op 1600/1200 trekt hij het maar net op 21fps. Dat de videokaarten het aan kunnen, wilt niet zeggen dat ze het ook met acceptabele frames kan spelen.

    [​IMG]

    Je hebt dus al 2 vga-kaarten nodig OF een Dual GPU kaart om die resolutie voluit te kunnen draaien. Oftewel een uitgave van minimaal 400 euro extra. Als je dit hebt, dan is 1080p inderdaad wel leuk. Hoewel je met de duurste opstelling nog maar NET 36 FPS haalt. Echt te weinig om een FPS goed te spelen. En voor Jan Modaal echt niet aan te raden. Anders moet je AA, AF of instellingen al lager zetten. Dan speel ik liever op 1650/1050 max out dan beperkt op 1080p.
     
    Laatst bewerkt: 19 sep 2009
  18. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Ja daar noem je ook een spel..Andere spellen werken stukken beter. Ik heb een 4870x2 en die heeft me €250 gekost, dus €400 extra is wat overdreven 8)
     
  19. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik had het dan ook over de nieuwprijs ;). Maar ik bedoel alleen maar te zeggen dat veel mensen een monitor kopen met een hoge resolutie, zonder erbij stil te staan of hun videokaart het ook allemaal wel trekt. Zometeen komen weer nieuwe games uit die voor 1080p een veel zwaardere videokaart nodig hebben. Die kosten je dan ook weer zeker 200 euro als je dit wilt doen. (nieuwe DX11 kaarten).

    En zeker op een redelijk klein formaat (onder de 22" ongeveer) is het imho weggegooid geld omdat je het verschil met 1080p en 1050p dan echt niet duidelijk ziet.
     
    Laatst bewerkt: 19 sep 2009
  20. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina