1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Films] Meningen, reviews, previews, etc! [Deel 10]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Hybrid, 5 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Ik had nog heel veel films dus kijk er nu elke avond wel één. Daarnaast ben ik mijn xbox beu dus dat scheelt ook weer in vrije tijd :+
     
  2. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Hehe same here. Heb net even een paar stukjes zitten kijken van Sex Drive en het gaat idd nergens over en iedere scene is zo typische American Pie awkward moment. Gaat die condooms kopen staat die weer voor schut en etc. Maar dat is eigenlijk best wel leuk. :+
    Gewoon voor een avond nutteloos films kijken.
     
    Laatst bewerkt: 22 sep 2009
  3. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Hm, daar ben ik het niet mee eens. Toen The Phantom Menace in 1999 uitkwam was dat ook een kleine revolutie. Bedenk ook even dat de eerste Star Wars film alweer uit 1977 stamt, dus dat vind ik zeker een groot verschil en een succesvolle 'reboot' (wat het eigenlijk niet is).
    En dan nu genoeg Star Wars verdedigt. :+ Meningen verschillen.
     
  4. Ebrithil

    Ebrithil Active Member

    Berichten:
    1.048
    Leuk Bevonden:
    39
    Dus? Star Trek komt uit 1966 (niet dat ik die ooit gekeken heb hoor) :+
     
  5. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Sex Drive

    Haha hij is best wel geniaal. Verder wel vaag. Er lopen dan soms naakte mensen door het beeld en je hoort steeds scheten in de achtergrond. Maar was net even aan het eten en ik moest even gniffelen toen ik terugdacht aan die scene met die Amish gast op die koets en dat gevangenis stukje. "So where are good?". Verder is het soms belachelijk voor worden maar het blijft grappig. :+

    7.5/10
     
  6. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Ik heb bij een aantal scenes ook hardop gelachen en dat doe ik normaal nooit 8) Het einde ook met zijn costuum en inderdaad Seth Green die zoals altijd weer een geweldige rol heeft met al zijn sarcastische opmerkingen. Het is echt een aanrader, zelfs al ben je niet in een lamme bui :+

    Net trouwens Quarantine gezien. Je hebt remakes en directe kopietjes, dit was gewoon een kopie. Waarom zou je een film als [REC] letterlijk overnemen terwijl dat gewoon een toffe film was? I.p.v. daarvan komen ze met mindere acteurs waardoor de hele feeling van de film zowat pleite is. Als je [REC] niet gezien hebt dan is hij vast wel te doen want op zichzelf is hij wel aardig. Maar ik kon mij veel meer plaatsen in de rollen en handelingen die de Spaanse cast neerzette.
     
  7. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Ja idd dat sarcastische gedoe als ze die auto hebben gemaakt en dat 2x. ;)
     
    Laatst bewerkt: 22 sep 2009
  8. Daan03

    Daan03 Cry Before You Die

    Berichten:
    64
    Leuk Bevonden:
    0
    Rustig maar. En je hebt het niet nodig, maar het helpt ontzettend... Het maakt het reëler en dus is het makkelijker voor mensen om lekker diep in het verhaal te duiken. Dat jij dit onzin noemt zegt meer over jou dan over mij. :): En met kennis bedoel ik dat er vroeger minder films (minder "reële fantasie"-films) werden gemaakt en Peter één van de eerste was die er echt mee doorbrak. Nu zijn de tips en trucs om zoiets te slagen meer algemeen bekend en is het dus makkelijker voor een iets minder goede regisseur om ook een goede fantasie te maken.

    Gerjan heeft het ook al mooi verwoord.

    En de technologie is totaal niet snel ontwikkeld in die 8 jaar... Nee je hebt helemaal gelijk. */end sarcasm*

    *edit: Al met al vind ik het niet meer de beste/mooiste film die er is, maar ik zal het altijd kunnen blijven waarderen als een van de eerste goede fantasiefilms... Met een prachtig verhaal natuurlijk!

    Gr :)
     
    Laatst bewerkt: 22 sep 2009
  9. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Ja, daarom is die nieuwe Star Trek ook een goede reboot van die oude franchise. Net als de nieuwe klassieke trilogie dat ook is. ;) Ik vind overigens ook dat Star Wars en Star Trek eigenlijk totaal verschillende dingen zijn. Die hebben zo'n verschillend karakter.
     
  10. apoc123

    apoc123 Lucian

    Berichten:
    1.939
    Leuk Bevonden:
    0
    De echte klassieke Fantasy films vind ik toch stukken beter dan het grootste gedeelte van wat nou uitkomt. kijk maar naar Dark Crystal of The Neverending Story, Daar zit zo'n abnormale sfeer in, waardoor het een echte fantasie film word. Ben ook erg tegen het zwaar CGI gebruik van tegenwoordig, poppen of zo zien er toch vaak beter uit (vind ik natuurlijk ;)).
     
  11. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Ik vind Star Wars echt leuk en Star Trek helemaal niet. Verder vond ik de nieuwe Star Trek wel een toffe film maar dat kwam meer de actie maar verder heb ik er niks mee. :)
     
  12. Ebrithil

    Ebrithil Active Member

    Berichten:
    1.048
    Leuk Bevonden:
    39
    Wat ik goed vind aan Star Trek is dat ze echt een wereld geschapen die nog een beetje realistisch aansluit met onze wereld. Nou vind ik de series zelf ook niet echt super ofzo hoor, maar het verhaal kan me wel boeien. Dus wat die nieuwe film doet, het combineren met moderne filmstijlen en goede actie is voor mij helemaal prima ;)
     
  13. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Zucht |:-

    Geen behoefte om er nog verder op in te gaan, als mensen zo bekrompen naar films kijken.
     
  14. Daan03

    Daan03 Cry Before You Die

    Berichten:
    64
    Leuk Bevonden:
    0
    :L Had ik ook gezegd als ik niets kon verzinnen...

    En ik vind inderdaad de sfeer ook heel belangrijk, daarom blijft z'n klassieker (zelfs een goede zwart/wit-film kan dat hebben) nog altijd prachtig om te kijken. Al zie je dan wel gewoon dat ze toen mindere middelen hadden.

    Gr :)
     
  15. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Dat is zo en dat is de / een charme die Star Trek heeft. Ik vind Star Wars zo geweldig omdat er een botsing is tussen de Jedi en de Sith, en met name in achtergrondmateriaal (games, boeken) blijkt er helemaal niet zo'n duidelijk grens tussen te zijn. En daarbij, spetterende lichtzwaardduels. :D En tja, ik lees nu een aantal boeken over de Clone Wars. In het tweede boek uit de serie (Republic Commando) verzeilen twee groepen Commando's in een black / secret ops missie op Coruscant (dichtbevolkte stad) en worden de clones tussen de normale mensen geplaatst. Dan beseffen die clones dat ze allemaal gemaakt zijn om te vechten en niet meer, dat ze zoveel van het leven missen, dat ze 2,5 keer zo snel ouder worden dan normale mensen. Er zit zoveel in, en ik heb het idee dat er zoveel meer in zit dan in Star Trek, juist omdat die wat dichter naar de huidige mensheid getrokken wordt.
    Weet je dat ook weer. ;)
     
  16. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Vooruit dan:

    Je had het over 'spit' (?) afbijten. Wat bedoel je daar in godsnaam mee? Het feit dat je doet alsof er een enorme berg kennis in 8 jaar is bijgekomen op het gebied van filmmaken slaat nergens op. En je zegt ook nog dat het de eerste goede fantasyfilm was. WTF!?

    En het ergste van alles is dat je impliceert dat de meeste films beoordeelt dienen te worden op in hoeverre ze realistisch ogen (d.m.v. computertechnologie).

    Ik heb niet het gevoel dat je veel verder kijkt dan je oud bent, of een bredere filmkennis hebt dan wat mainstream troep (zoals LOTR). Je lijkt het af te doen alsof LOTR een begin van een tijdperk was en alles wat daarvoor is gemaakt geen maat is voor de film die het 'spit' heeft afgebeten. Dat stoorde me bijzonder.
     
    Laatst bewerkt: 22 sep 2009
  17. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    631
    Reservoir dogs

    Lekkerrrr. Leuke film, goede dialogen en een interessante tijdsvolgorde! Heb mij er goed mee vermaakt :)

    8,5/10
     
  18. jan_tran

    jan_tran Active Member

    Berichten:
    304
    Leuk Bevonden:
    13
    Hij's 16 jaar en vindt The Onion Movie van begin tot eind hilarisch.

    Die conclusie had ik al kunnen trekken bij zijn eerste post m.b.t. Lord of the Rings :+
     
  19. Daan03

    Daan03 Cry Before You Die

    Berichten:
    64
    Leuk Bevonden:
    0
    De LOTR heeft wel degelijk het "spit" afgebeten in zijn genre in de zin dat hij (één van) de eerste goede fantasie films was.

    Hoe kan je in godsnaam denken dat er in 8 jaar geen gigantische berg filmkennis is bijgekomen? Denk eens even na. De technologie gaat gigantisch snel en dat geld ook voor films. Denk hierbij aan betere camera's, betere computer gemaakte achtergronden etc etc.

    Jij maakt ervan wat je zelf graag wil horen. Wat ik zeg is het volgende : Realiteit is erg belangrijk. Het helpt ontzettend om goed in de film te zitten en dan kan je ook beter meeleven met de personages, wat het alom dan een betere film maakt. Natuurlijk is dat niet het enige, maar je gaat me niet vertellen dat jij bijvoorbeeld Satan's Little Helper echt spannend kan vinden of er echt lekker in kan komen.

    Wat ik zelf erg belangrijk vind aan films zijn de volgende dingen:
    -Hoe goed doen de acteurs het?
    -Hoe goed is het script?
    -Muziek.
    -Hoe realistisch ziet het er uit, oftewel kan ik er lekker in komen?
    -Hoe het gefilmd word.
    En ga zo maar door.

    Bedankt voor het compliment, en een beetje jammer dat je me op m'n leeftijd gaat beoordelen ipv dat je even oplet en leest wat ik zeg. Wat is er trouwens verkeerd aan de mainstream? Smaak is smaak daar valt niet aan te twisten. En nee, ik vind sommige mainstream films wel goed maar ik heb het liefst een goede ingewikkelde thriller/crime of een mooie fantasie. Ik heb het niet zo op van die standaard actie films waar je in de eerste twee minuten het eind al kan vertellen.

    *edit* Ja ik hou van sarcasme, spot en ironie... Is dit erg?

    Bedankt voor je GEWELDIGE toevoeging. Dat jij conclusie's trekt over iemands filmkennis omdat ik je verteld heb wat ik grappig vind, oftewel wat mijn humor is. Is zo intelligent ik zou je er graag een lintje voor willen geven.
    En ik geloof graag dat jij de volwassenheid zelve bent met je o zo mooie toevoegingen aan deze discussie.

    Gr:)
     
    Laatst bewerkt: 23 sep 2009
  20. NapoleJon

    NapoleJon Active Member

    Berichten:
    634
    Leuk Bevonden:
    0
    Woei, verhitte discussies.

    *Schaart zich achter Daantje


    Goeie CGI helpt absoluut wel om fantasy films geloofwaardiger te maken, of om je iig bij het verhaal betrokken te houden i.p.v. je constant te storen aan de lelijkheid die je anders steeds ziet. In LOTR heb ik ook nog regelmatig momenten waar ik me erger aan slechte CGI.
    Om nou te zeggen dat LOTR de (een van de) eerste goede fantasy film was is een beteje een bold statement. Bijv. Jason and the Argonauts heeft een niet minder legendarische status met voor zijn tijd ook state of the art special effects.

    In 8 jaar tijd is er wel een hoop kennis bijgekomen, maar ik heb niet het gevoel dat er opeens veel meer dingen mogelijk zijn die men 10 jaar geleden niet kon doen. Ik verbaas me nog wel eens over wat ze in 1990 al uit de computer konden trekken. En vergeet Star Wars niet, wat er ook gewoon subliem uitzag.

    Over persoonlijke aanvallen op leeftijd e.d.... beetje makkelijk, maar gelukkig blijft ie overeind.

    continue.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina