1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

System failure

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Vriendloos, 24 sep 2009.

  1. Vriendloos

    Vriendloos Guest

    Ik startte laatst me Xbox 360 op door middel van me controller en tot me schrik kreeg mijn Xbox 360 1 rood lampje en op het beeldscherm kwam te staan iets van: 'system failure' toen deed ik de Xbox uit en aan en toen deed hij het weer. Tot op heden geen last meer van gehad, maar ik kan niet meer mijn Xbox opstarten met mijn controller, nou was me vraag heeft dat iets met RROD te maken of misschien een fout van me controller? Ik hoop het 2e natuurlijk
     
  2. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    kun je niet even een controller van iemand lenen om te testen?
     
  3. Vriendloos

    Vriendloos Guest

    Ik heb zelf nog wel een controller hoor, en die kan de Xbox wel opstarten. Ik heb verder geen problemen ook meer, ik kan die ene controller ook nog wel gebruiken, alleen ik kan me Xbox er niet meer mee opstarten. Dus ik vroeg me af of het gewoon dus een 'system failure' was met het opstarten met de controller, of dat het dus een voorteken is op RROD.
     
  4. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Ik heb het zelf nog nooit gehad maar als het 1 controller is waarmee de xbox niet meer wil opstarten zou ik mijn geld zetten op een fout in de controller. De lampjes van de xbox kunnen om allerlei redenen rood knipperen, ook als er iets misgaat in combinatie met een accesoire volgens mij.

    Als alles met een andere controller nog goed werkt zou ik me geen zorgen maken.

    weet je nog welk lampje het was van de 4 ? want dan is het te googlen

    1 rood lampje kan duiden op oververhitting (E74 error) maar dat lijkt me heel stug als je hem net aan zet
     
    Laatst bewerkt: 24 sep 2009
  5. Vriendloos

    Vriendloos Guest

    Ja, ik zette hem aan en had hem voor de rest niet gebruikt en ik heb nu nergens meer last van, geen vastlopers of wat dan ook. Het enige wat ik dus heb is dat me Xbox weigert op te starten met die controller. Maar als ik me Xbox handmatig aanzet dan kan ik die controller ook gewoon gebruiken

    En op het beeldscherm verscheen dan een error waarin stond iets van een system failure. En dat had je dan in verschillende talen enzovoort.

    Welk lampje het was weet ik echt niet meer, volgens mij rechtsonder als je de Xbox staand hebt. Niet dat dat bij mij het geval is overigens
     
  6. Arabar NL

    Arabar NL infinity

    Berichten:
    39
    Leuk Bevonden:
    0
    Het maakt niet uit of dat je 360 nou staat of dat hij 'ligt' want er zit een klein sensortje in wat dat detecteerd en zich er op aanpast :). Verder vroeg ik me af of dat de desbetreffende controller eentje met draad is, of een draadloze controller met standaard accu erin...? Want ik heb persoonlijk zelf niet veel vertrouwen in de keuze van MS voor hun accu's... Heb er verder geen verstand van maar misschien dat de accu klein beetje voorbij doodgaan is? Dat er wel genoeg spanning op staat zeg maar, alleen dat het eigenlijk niet meer goed functioneert? Misschien dat iemand anders hier meer over weet? Want dit vroeg ik me persoonlijk regelmatig af ivm levensduur van die dure MS rechargeable accu's...
     
  7. Vriendloos

    Vriendloos Guest

    Het was er 1 met draad, ik had even gekeken naar de topic met problemen met je Xbox en kon erin terug vinden dat het is dus ging om een hardware failure en heeft dus niet direct iets te maken met RROD. Het enige is echt dat ik me Xbox niet meer kan opstarten met die controller, maar ik denk ik vraag even hier voor de zekerheid of dat iemand het ook heeft of heeft gehad :)
     
  8. Arabar NL

    Arabar NL infinity

    Berichten:
    39
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok nou ik hoop dat je hier geholpen kunt worden. Ik opperde mijn 'vraag' daarin omdat ik 2 draadloos controllers heb/had, waarvan allebei een accu hadden. En een van die controllers (na garantie) ging uiteindelijk stuk omdat ik em een tijd niet gebruikt heb, en die accu blijkbaar stuk was. Maar goed eveneens veel succes. En daarnaast ben ik benieuwd of dit meer vragen oproept bij mensen die dit lezen. Greetz :b:
     

Deel Deze Pagina