Gisteren dat ding gehaald, omdat ik nog een extra controller nodig had daar we gisteren co-op Halo gingen spelen. Zo'n 8-9 uur achter elkaar gespeeld Vergelijking met ms controller: Prijs: iets goedkoper Uitbreidbaarheid: zit maar 1 expansie slot op Knoppen: de triggers zijn iets gevoeler dan de ms controller. Ik vind het zelf een nadeel, daar ik ze soms per ongeluk indruk, maar ik ben dan ook trigger happy. De witte en zwarte knop zijn wat verder naar rechts verplaatst waardoor ze wat makkelijker te bereiken zijn. Digitale pad: De vorm is wat vierkanter. Ik heb gemerkt dat je hierdoor makkelijker de juiste richting kan geven. Met de thrustmaster lukt het me iets makkelijker de moves te doen. Analoge pads: De thrustmaster heeft niet de hollingen van de MS pad en zijn dus helemaal rond. Ik heb geen verschil kunnen merken in het spelgedrag. Het indrukken van de pads gaan hier even stug, dus per ongeluk indrukken zit er niet in. Programmeerbaar: Je kunt de functie van een knop/pad (behalve start en back) kopieren naar een andere knop. Ik heb zelf nog geen spel waar je de controller niet kunt configureren, dus het nut zie ik niet zo. Het werkt wel altijd, dus kun je met deze feature wel tijdens het spelen naar hiermee snel kijken waar je welke knop wilt. Kabel: Even lang Grip: Is even hoog en breed als de ms controller, maar iets platter. Ligt lekker in de hand en geen last van kramp gehad. Duurzaamheid: ziet er stevig uit en heeft ook het maffe verloopstukje wat los zou moeten springen als je aan de kabel rukt. Vergeef me dat ik dit niet ga testen force feedback: vibreert goed. Qua kracht ietsje minder Conclusie: Zeker de moeite waard als je nog een controller nodig hebt. Goedkoper en net zo goed. Als je zoekt naar een betere controller kan ik deze niet aanraden. Het iets platter zijn en de gevoeligere triggers zijn nogal persoonlijke smaak, dus zou je het moeten uitproberen. Wel kan ik zeggen dat het programmeer gedeelte zeer beperkt is, dus daarvoor moet je het niet aanschaffen.
Ik was van ook plan om een extra controller tegaan kopen. Maar ik wacht nu maar tot ik die gratis krijg van Microsoft. Als ik een programeerbare joystick ga kopen , dan moeten er wel meer games in kunnen. Bijvoorbeeld meerdere personen zoals in DOA3.
Met die reward pack kom ik nou op 3 controllers dus ik was wel van plan een extra controller aan te schaffen. Nu ik dit zo lees zal de tm controller wel een fijn ding zijn. Dan ga ik die ook halen als ik mijn rewardpack binnen heb. [edit] beetje raar lopende zin[/edit]
ik heb deze controller ook, hij ligt zeker lekker in de hand, en ik heb ook het gevoel dat je vingers meer ruimte hebben aan de onderkant, en dat van die gevoelige triggers ,had ik in het begin ook last van , ik bleef maar per ongeluk, grenaten gooien, lol maar daar wen je vanzelf wel aan
Ik heb deze ook nu in huis, mijn bevindingen : Hij is groter dan de officiele. De thumbsticks zijn te glad, en te rond, en het indrukken ervan gaat te soepel De rechterthumbstick ligt te ver naar het midden De knoppen ABXY en BW liggen WEL goed, maar dat wordt weer verneukt door de rechterthumbstick die verkeerd ligt de rumble is te zwak de triggers hebben niet veel vering. Dat is zo wat ik ff uit mn harses weet Ik ga morgen review schrijven
de meningen lopen wel heel erg ver uiteen.... Wie zegt de waarheid en wie probeert een product aan te naaien/ van te weerhouden... Is die van thrust nog groter? damm... vind zelf die van MS al wat aan de grote kant.... Is er nog een algemeen verkrijgbare controller die wat kleiner is?
De punten van de thrustmaster controller lopen iets verder uit. Als je die meerekent is ie groter ja. Dat ie platter is heeft meer effect. Of het nou beter is als je de ms controller te groot vind..denk het niet. Zoveel scheelt het nou allemaal ook weer niet qua grootte. Wat WouteR zegt is veelal zijn mening. Als je zo je review gaat schrijven dan hoop ik niet dat je daarmee de kost verdient
Bijna op alle punten is de officiele controller beter. Dat zal ik dan dus ook melden. Want die gladde thumbsticks zijn verrot, en die rechter thumbstick had ook iets meer naar lings gemogen
iemand anders ervaring met die van MadCatz http://archief.xboxworld.nl/index.php?show=hardware&id=10 Persoonlijk vind ik dat ding stront lelijk....
Ik heb nog die gratis 2e controller van FRS. dat ding zuigt heel erruhg! gelukkig nog een controller van MS erbij.(onderweg) Heb trouwens ook die Gamecube uitgeprobeerd. Tering....wat een mieten controllertje is dat zeg! Vind ik wel erruhg klein van formaat. Zat bijna met m`n duimen in de knoop!
Het is een tijdje geleden deze thread, maar weet er iemand of je bij deze Thrustmaster controller de triggers ook onder een andere knop kunt configureren?