[XOne] Xbox Live Vragen [Deel 5 - Korte vragen/Connectie problemen? ‎

Discussie in 'Games' gestart door Fardo, 29 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. The Joopster

    The Joopster Member

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, goeie vraag, hier ben ik achter gekomen na een aantal weken tobben met mijn internet verbinding. Iemand anders was zo aardig geweest, deze oplossing op een ander forum te posten. Toen had ik alles al uit de kast gehaald en zelfs mijn PC helemaal van de grond af geinstalleerd. Het probleem was toen nog niet weg, ik werd er gek van. Ook zo leuk dat Telfort dit soort dingen met niemand communiceert! Maar feit is wel dat op 100 Mbps ik geen verbinding kan krijgen met het netwerk, terwijl daarvoor toen het nog Tiscali was gewoon wel werkte. Maar ja hoe kan ik de Xbox op 10 Mbps krijgen? Ik kan dat nergens invoeren. Ik heb geen zin om voor die enkele keer dat ik op live wil voor een update om een draadloze adapter te kopen. Ik vind die n.l. behoorlijk duur.
     
    Laatst bewerkt: 29 sep 2009
  2. Kapitein_Merijn

    Kapitein_Merijn PSN: Kapitein_Merijn

    Berichten:
    1.115
    Leuk Bevonden:
    240
    Ik probeer het ook even hier:
    Ik heb de laatste tijd veel problemen met live.
    Ik kan vaak een party niet joinen en mensen kunnen mijn party/game niet joinen. Wat ook regelmatig gebeurt is dat ik ineens van live af word gegooid en er 'sign in status changed' in beeld verschijnt. ik kan me hierna wel direct weer aanmelden.
    Het vreemde is dat we met meerdere 360's op een netwerk zitten en ik eigenlijk de enige ben die er last van heeft.

    Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Kan het intern met mijn xbox te maken hebben?

    Alvast bedankt!
     
  3. Saint920

    Saint920 Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Het Probleem

    Wat is het probleem (korte omschrijving)?:Krijgt helemaal geen verbinding met Xbox live, bij de test al niet!
    Welke provider?:planet Internet
    Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?:ADSL
    Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?:393.6 KByte/sec / 43.0 KByte/sec

    Modem

    Welk merk modem heb je?: Thomson
    Modem type?:thomson speedtouch 780
    USB/ Ethernet?:Ethernet

    Internet Delen / ICS

    Werk je net ICS (Ja/Nee)?:
    Welke Firewall heb je (Zone Alarm/Mc Afee/ Windwos/ Norton/ etc)?:Windows

    Router

    Welk merk router heb je?:Thomson
    Welk router type?:thomson speedtouch 780
    Welke firmware?:7.4.5.1
    Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?:Ethernet

    De Foutmelding
    Wat is de exacte foutmelding?:There is a problem with your connection
    Wat heb je geprobeerd?:Instellingen modem/router, porten opengezet, andere port achter op de router
    Waar stopt de test?:Network: Connected
    Internet: Connected
    Xbox LIVE: Failed en dan geeft die de foutmelding

    Wat zijn de suggesties van de xbox 360? (zie more info): Om de modem even aan en uit te zetten ook dit heb ik geprobeert

    Als je iemand niet kan zien of horen

    Wat staat er bij NAT?:

    W: 0000 - 000B
    X: 0001 - 8005
    Y: 00A8 - 6800
    Z: 8015 - 190D
    ID: FFFF - FFFF
     
  4. LB06

    LB06 Active Member

    Berichten:
    107
    Leuk Bevonden:
    0
    Sorry als het al tig keer is gevraagd maar is het mogelijk om met 2 Xbox'en achter dezelfde router op live te spelen? Ik neem aan dat dit geen probleem oplevert, maar dat de host dan wel Open NAT moet hebben? Want je kunt poort 3074 logischerwijs naar slechts 1 Xbox 360 forwarden, waardoor er altijd 1 Xbox zal zijn met Moderated of Strict NAT; klopt dit?

    Sowieso, zijn er veel mensen met NAT problemen op live? Zelf weet ik dat niet omdat ik normaalgesproken wel gewoon met portforwarding speel.

    Niet dat het er toe doet, maar FRT: ik heb een directe (modemloze) 100/100 FttD/EttH verbinding en een D-Link 655 met 1.21EU. Ik wil alles bedraad aansluiten.
     
    Laatst bewerkt: 1 okt 2009
  5. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Bij mijn oude Linksys WRT54G moest ik de UPnP aanzetten.

    Als ik dat niet doet wordt de 1e Xbox360 van XBL gegooid als de 2e Xbox360 online gaat en andersom.
     
  6. LB06

    LB06 Active Member

    Berichten:
    107
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke en dan moet je zeker ook de expliciete portforwards eruit gooien of niet?
     
  7. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Inderdaad, niet de zogenaamde oplossing proberen waarbij je een xbox ip portforward en het andere in DMZ zet, de connectieproblemen die onstaan door het gebruiken van dezelfde poorten tegelijkertijd blijven dan normaal gewoon bestaan.
    Je moet eens enkel UPnP aanzetten en port range triggering gebruiken (bij port range forwarding lukt het slechts met 1 console).
    • triggering range is 52-54 forward port 53
    • triggering range is 79-81 forward port 80
    • triggering range is 87-89 forward port 88
    • triggering range is 3073-3075 forward port 3074
     
  8. BartW

    BartW Member

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    0
    Middag!

    Ik heb sinds een week een Xbox360 en probeer nu natuurlijk ook online te gaan. Ik heb dus een UTP kabel in ons modem gestopt maar helaas gaat de Xbox niet online. Bij de test pakt hij wel het netwerk, maar niet internet.

    Het Probleem

    Wat is het probleem?: Zie hierboven, geen verbinding met internet mogelijk
    Welke provider?: KPN, Internet + bellen
    Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?: ADSL
    Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?: 8mb/s en 1mb/s

    Modem

    Welk merk modem heb je?: Speedtouch
    Modem type?: THOMSON SpeedTouch 780
    USB/ Ethernet?: Ethernet

    Internet Delen / ICS

    Werk je net ICS (Ja/Nee)?:
    Welke Firewall heb je (Zone Alarm/Mc Afee/ Windwos/ Norton/ etc)?:

    Router

    Welk merk router heb je?:
    Welk router type?:
    Welke firmware?:
    Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?: ethernet

    De Foutmelding
    Wat is de exacte foutmelding?: There is a problem with your connection
    Wat heb je geprobeerd?: Ik heb handmatig alle IP-adressen, subnet en gateway adressen ingetikt net zoals de DNS1 en 2 adressen. Toch pakt hij hem niet. MAC adres is ook aangemaakt voor de XBox
    Waar stopt de test?: Tussen network en internet
    Wat zijn de suggesties van de xbox 360? (zie more info): Your DNS can't resolve XBox live server names

    There may be a problem with the routing tables used to find Xbox Live on the internet. This is usually a problem outside your home network. Inform your ISP


    Heb ook de poorten 88 en 3074 open gezet en hij kan de Xbox wel vinden in het netwerk.

    Error status Report
    W: 0000-000B
    X: 0000-000D
    Y: 0000-0000
    Z: 8015-1904
    ID:FFFF-FFFF

    [​IMG]
    [​IMG]

    Bij voorbaat al dank
     
  9. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    O wacht het is een router -- edit komt nog een antwoord

    Kan je alle instellingen weg halen en automatisch proberen?
     
    Laatst bewerkt: 2 okt 2009
  10. BartW

    BartW Member

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    0
    Zal het eens proberen,

    is dit interessant?

    Verbindingsinstellingen

    Info PVC (VPI.VCI): 8.48
    Type: PPPoA


    En idd, foutje van router en modem, sorry
     
    Laatst bewerkt: 2 okt 2009
  11. BartW

    BartW Member

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    0
    Alles op automatisch helpt niet.
    Zijn DNS 1 en 2 voor alle apparaten overigens hetzelfde? Of moet die per pc/console verschillen
     
  12. lluuk

    lluuk Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo!
    Kan ik op een andere xbox inloggen met mijn live account om daar een avond online te spelen? Of is mijn live account xbox gerelateerd? Alvast bedankt. Kon het zo niet vinden met de zoekfunctie?
     
  13. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    heb je een andere poort geprobeerd .. dns is altijd hetzelfde
     
  14. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    dat kan gewoon (account recovery en dan spelen)
     
  15. lluuk

    lluuk Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    En het is het dan geen probleem om hem later weer te gebruiken op de xbox bij mij thuis? Ik had namelijk iets gelezen dat dat meer was voor als je een nieuwe xbox aanschaft (en dus die oude niet meer gebruikt voor dat account).
     
  16. BartW

    BartW Member

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    0
    Andere poort in de router bedoel je ?

    edit:
    Ik heb hem in een andere poort gestopt en nu krijg ik de melding:

    your network doesn't have a sufficient MTU Setting, Xbox live requires a minimum MTU setting of 1364.

    edit2:
    Het jammere alleen nu is, dat ik zelf op zoek ben gegaan. Stuitte op deze zin:
    "set subinterface "<interface naam>" mtu=1450 store=persistent"
    had deze ingevoerd bij cmd en sindsdien kan mijn xbox geen connectie meer maken met het netwerk, ben weer heel erg terug bij af dus. Eerst eens kijken hoe ik dat oplos. Ik ben lekker bezig!
     
    Laatst bewerkt: 2 okt 2009
  17. The Joopster

    The Joopster Member

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    0
    He Guys,

    Ik heb het nu gedaan via de methode om de internetverbinding te sharen.
    Nu kan ik wel op Live. Wel een beetje een gedoe zeg, maar met de tweede netwerkkaart in mijn PC kan ik zo van 100 Mbps Full Duplex (Xbox) naar 10 Mbps Half Duplex (Netwerk) zonder enig kastje er tussen. Kon ik eindelijk de Rock Band patch voor de Lips microfoon installeren. :thumbs:
     
  18. Rydan

    Rydan Active Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    18
    Klotezooi, nou heb ik opeens geen IP-adres meer. Gister was ik volgens mij nog online, maar nu heb ik het opeens niet meer. Op mijn Laptop heb ik ook een homeplug zitten en daar werkt het opeens ook niet meer via homeplug (alleen via draadloze waar ik nu op zit). Snap niet hoe dat opeens kan. :confused:

    Edit 2: Ik heb nu dezelfde gegevens als mijn laptop ingevuld en zegt hij dit: Your router maybe be filtiring out your console's mac adress. On your pc, go to your router configuration Web page. Make sure your router's MAC filtering allows your console's mac adress or is disabled. Your console's mac adress is 0017faf41539.
     
    Laatst bewerkt: 3 okt 2009
  19. Rickkkkk

    Rickkkkk Active Member

    Berichten:
    205
    Leuk Bevonden:
    56
    Een vriend van mij heeft het volgende probleem.

    Na een lange tijd heeft hij eindelijk een kabel getrokken vanaf zijn router en die verbonden aan zijn Xbox 360. Hij had nog een maand gratis Xbox Live Gold liggen en heeft zich dus meteen geregistreerd. Merkwaardig was al dat zijn oude gamertag niet geschikt bleek te zijn en dus moest hij een nieuwe maken (niet zo'n big deal verder).

    Als hij een game start (willekeurig, in dit geval gebruik ik GTA IV als voorbeeld) doet hij het volgende:

    hij plaatst de DVD in de tray, drukt de tray dicht, het spel start (er verschijnt een introscherm), er komt een popup (er is een update beschikbaar), hij drukt op ja en wordt vervolgens disconnected van Xbox Live. De update geeft aan dat die niet uitgevoerd kan worden, en zodra hij weer in het dashboard is wordt hij weer verbonden met Xbox Live.

    Bij de connectie test komen geen rare problemen naar voren overigens. Zowel hij als ik hebben een tijd rond gegoogled maar zijn niet veel wijzer geworden, misschien is er hier iemand die hem kan helpen!?
     
  20. Ferron

    Ferron Active Member

    Berichten:
    5.446
    Leuk Bevonden:
    38
    Router al opnieuw opgestart?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina