1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Final Fantasy XIII

Discussie in 'Algemeen' gestart door Pegas, 14 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PowerLines

    PowerLines #Lemonade

    Berichten:
    3.990
    Leuk Bevonden:
    1
    TGS 09: Official US Trailer
    [gt]57150[/gt]

    Dat zijn toch niet de US stemmen...? Ik vind Serah niet leuk praten hier :mad:.
     
  2. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Natuurlijk zijn dit wel gewoon de Engelse stemmen.
    Ze gaan heus geen trailer maken met andere stemmen.
    Dus reken er maar op dat deze stemmen ook in de full game zitten.
    Zelf vind ik ze prima klinken.
     
  3. Shinobi X

    Shinobi X Active Member

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het maar niks. Het maakt de sfeer er minder op IMO. Moet toch echt Japans zijn bij Final Fantasy. :)
     
  4. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Ja, maar die mening had je vast al voordat je de Engelse stemmen gehoord had.
    Hoezo hebben de Japanse stemmen meer sfeer? Je verstaat het vast niet.
    Met de Engelse stemmen kan je gewoon naar de filmpjes kijken.
    Met de Japanse stemmen moet je de ondertiteling gaan zitten lezen. En je weet niet hoe snel je de ondertiteling moet lezen, want je hebt geen idee wanneer de zin klaar is in het Japans.
     
  5. Dee0342

    Dee0342 Active Member

    Berichten:
    2.234
    Leuk Bevonden:
    0
    Engelse stemmen zijn merendeels geweldig in FF games, en vooral in Crisis Core heb ik van de Engelse stemmen genoten.
    Je moet wel heel erg purist zijn om deze Engelse stemmen af te keuren, en liever de Japanse te horen.
     
  6. PowerLines

    PowerLines #Lemonade

    Berichten:
    3.990
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik vind de stem van de man met dat oor-dingetje niet zo geweldig. Dat mag ik toch zo vinden...?=(
     
  7. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    De lipsyncing is nog niet helemaal geweldig, maar het komt in de buurt.
     
  8. Dee0342

    Dee0342 Active Member

    Berichten:
    2.234
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zeg ook merendeels, er zitten er altijd wel een paar tussen die dan toch minder of gewoon slecht gedaan zijn.
     
  9. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Ja, maar over het algemeen worden bij anime en jrpg's in het Engels altijd kinderachtige, irritante stemmen gekozen.
     
  10. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.648
    Leuk Bevonden:
    4.760
    Plus dat de echte jrpg purist een jrpg standaard met japanse stemmen speelt. Vaak kijk je anime's en dergelijk ook met japanse stemmen. Voelt imo altijd authentieker dan engelse stemmen, maar het is idd een kwestie van voorkeur :9
     
  11. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Ik speel niet zo vaak jrpg's maar de Engelse stemmen van Eternal Sonata vond ik ontzettend goed. Met Blue Dragon waren ze weer wat minder. Maar goed, als ik alleen stemmen belangrijk vind luister ik wel naar de radio ;) Het zijn heus geen koekebakkers bij Square, dus alle stemmen zullen heus wel goed verteerbaar zijn. Ik luister liever naar de Engelse, anderen weer naar de Japanse. So be it ;)
     
  12. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    *ahem* Star Ocean *ahem* :+
     
  13. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Ik speel een RPG (of welke andere game dan ook) ook liever in het engels, nutuurlijk omdat ik het dan versta, maar...ik vind die Japanse (vooral mannelijke) stemmen altijd zo ontzettend op elkaar lijken!
     
  14. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Ik snap niet waarom iederween japanse voice acting zo goed vind. Alsje japans spreekt/begrijpt snap ik het wel. Maar voice acting gaat bij mij om meer dan alleen hoe iemand zijn stem klinkt. Welke woorden krijgen de klemtoon? Hoe snel of langzaam wordt iets uitgesproken en waar houdt de stemacteur een pauze. Dit bepaald de sfeer en emotie van een scene.
    Als ik woorden niet ken en niet weet wat ze zeggen (ondertiteling helpt hierbij niet want dat is ook emotieloos) dan gaat het hele acteren van voice acting verloren.

    aangezien het een videospel is waarbij stmmen gekozen worden en er geen origineel is zoals bij een film met echte acteurs (comedy series ingesproken in anderew taal zijn een ramp) kun je niet spreken van authenticiteit.
    Daarnaast ben ik het met andere posters eens dat japanse stemmen allemaal op elkaar lijken voor mij.

    Waar ik wel een hekel aan heb bij engelse stemmen zijn characters met zo'n nep duitss, frans of russisch aceent terwijl ze toch engels spreken
     
  15. Shinobi X

    Shinobi X Active Member

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is niet dat ik ze slecht vind hoor. Zeker niet. Maar bij de setting en de stijl van Final Fantasy vind ik Japanse voice-acting persoonlijk beter passen, die ik overigens wel versta omdat ik vier jaar Japans heb gestudeerd en ongeveer 14 maanden in Japan gewoond heb i.v.m. mijn opleiding. ;) Moet wel zeggen dat een game als Final Fantasy veel moeilijke woorden bevat. 8)

    Maar ik overdreef misschien een beetje in mijn vorige post. lk vind het niet "maar niks", maar heb gewoon liever Japanse stemmen om de hier boven genoemde redenen. Toen ik nog niet zo goed Japans kon heb ik Final Fantasy X-2 ook in het Engels gespeeld zonder me er ook maar een beetje aan te storen.
     
  16. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    Ik vind de Japanse voicing ook beter passen, ondanks dat ik het niet kan verstaan. De stemmen passen gewoon beter bij de karakters. Ondanks dat klinkt de Engelse versie ook niet verkeerd.
     
    Laatst bewerkt: 3 okt 2009
  17. LocKuM

    LocKuM Active Member

    Berichten:
    3.171
    Leuk Bevonden:
    52
    Weer nieuwe character(was al bekend maar niet gepost), doe het in een spoiler want de afbeelding is HUGE.
    Kwa design vind ik haar een stuk interessanter om te zien dan de helft van de al bekende cast.
    [​IMG]
     
  18. PowerLines

    PowerLines #Lemonade

    Berichten:
    3.990
    Leuk Bevonden:
    1
    Wat een pixel-babe.
    Is ze ook speelbaar? :mad:
     
  19. Shinobi X

    Shinobi X Active Member

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    0
    Very nice! Zou ook heel graag met haar willen spelen idd! (no pun intended) Ik vind haar qua design een erg cool character.
     
  20. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Zag net weer een stukje voorbij komen op TV. Dit is de reden waarom ik een spelcomputer koop.. Dikke kans dat dit dit voor mij het beste spel ooit wordt, zelfs als het tegenvalt! haha

    Jammer dat het nog lang wachten is. Deze koop ik op de release en dan neem ik 2 maanden vrij ofzo :cool:

    *fanboy't*

    Trouwens, mocht het zo zijn dat deze game op de PS3 beter uit de verf komt (wat ik niet hoop en waar ik niet van uit ga) dan koop ik er een PS3 bij. ^^
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina