Operation Flashpoint 2: Dragon Rising [Deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Distoration, 4 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rawr nl

    Rawr nl Active Member

    Berichten:
    48
    Leuk Bevonden:
    0
    nou nee, der is geen eindpunt. ik ren als een gek naar die raket, maar dan krijg ik als nog die kut melding, of ik moet heel de missie lekker opnieuw spele, maja waarom plaatse dan zoon kk checkpoint. pfff
     
  2. Nitram

    Nitram BiA!

    Berichten:
    1.501
    Leuk Bevonden:
    0
    De game is ook maar voor een kleine groep mensen. Het is een oorlogs simulatie. En op Normal difficulty komt het gewoon niet tot ze recht. Dan kan je gewoon rond lopen en dan zie je een vijand en die knal je ff neer.

    Maar als je de game echt wil spelen moet je op ze moeilijkst gaan. Dan is het uitdagend, dan kan je niet zomaar rondrennen, want als er ergens een vijand in de bosje zit en die schiet op je dan ben je de lul.

    Zelf is het ook niet mijn ding, te weinig actie. Maar ik kan me voorstellen dat het voor veel mensen wel interessant is, maar dan zou ik wel aanraden om op ze minst de 2e moeilijkheidsgraad te doen, of gewoon de moeilijkste. Want op Normal komt de game echt niet tot ze recht.
     
  3. Oujdi

    Oujdi Achievement unlocked

    Berichten:
    2.102
    Leuk Bevonden:
    92
    Ik heb mijn bestelling inmiddels geannuleerd nadat ik heb gelezen dat dit spel zwaar tegen is gevallen.

    Ik hoop dat ik mijn geld terug krijg......
     
  4. Nitram

    Nitram BiA!

    Berichten:
    1.501
    Leuk Bevonden:
    0
    De game valt tegen omdat veel mensen verkeerde verwachtingen hadden. Het is een hardcore tactical shooter, geen rollercoaster vol met actie zoals Call of Duty.
     
  5. Oujdi

    Oujdi Achievement unlocked

    Berichten:
    2.102
    Leuk Bevonden:
    92
    Ja daarom wacht ik toch op MW2. Ik heb liever Close Combat. En niet een grote veld waar je de vijand moet gaan opzoeken........
     
  6. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Maar dan nog is er niks vernieuwends/speciaals/leuks aan... Dan speel je op een moeilijker niveau, kan je alleen maar 10-tallen km's kruipen door hetzelfde eentonige (lelijke) gras, nee dat is leuk 8). Leuk dat ze wapens en voertuigen zo gedetailleerd hebben gemaakt, maar dat boeit niks voor de gameplay..

    Ik heb ontzettend veel America's Army gedaan, en dat is ook wel wat realistischer dan de meeste spellen, en dat kon me veeeel meer boeien.
     
  7. Nitram

    Nitram BiA!

    Berichten:
    1.501
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is subjectief, het is ook niet mijn soort spel. Maar ik kan me voorstellen dat er genoeg mensen zijn die het wel interessant vinden.

    Ik heb er zelf het geduld gewoon niet voor. Het is gewoon een game die niet mainstream is, maar wel een beetje gehyped is. Waardoor mensen die niet geïnteresseerd zijn in dit soort games toch de game hebben gekocht.

    Denk dat je dit vooral moet vergelijken met ArmA, het zijn allebei gewoon war simulatie spellen. Wat AA opzich ook wel is, maar bij Flashpoint heb je meer vrijheid om zelf te bepalen hoe je het op gaat lossen.

    Maar goed, denk dat ieder gewoon voor zichzelf moet bepalen of hij van het genre houd, het is zeker niet voor iedereen weg gelegd, ook niet voor mij.
     
    Laatst bewerkt: 7 okt 2009
  8. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Als ik deel 1 fantastisch vond ....zal ik dat van deze zeker ook ongetwijfeld vinden toch?
     
  9. Nitram

    Nitram BiA!

    Berichten:
    1.501
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor zover ik me kan herinneren wel ja. Je heb gewoon enorm veel vrijheid. En als je het op een wat hogere moeilijkheids graad kan het behoorlijk spannend zijn. Omdat je dan echt voorzichtig moet zijn waar je loopt. Op normal is dat niet, dan kan je gewoon rondrennen want je wordt toch niet geraakt, tenzij je 10 meter van ze af staat.

    En je moet geduld hebben, want het is heeft langzame gameplay, maar dat had het vorige deel ook. Je moet veel lopen.
     
  10. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Plus zoals de IGN review zegt, al die minpunten uit de singleplayer mode zoals A.I. en
    commando systeem zul je niet tegenkomen als je de co-op mode speelt. En juist dat zou ik dan gaan doen.

    En in deel 1 had je ook echt variatie qua gameplay maar ook verhaal. Op een gegeven moment kwam je aan in een soort kamp, dit was van de resistance geloof ik..en die ging je toen meehelpen enzo. Zat echt mooi sfeertje aan. 11 missies klinkt trouwens niet echt als veel.....
     
    Laatst bewerkt: 7 okt 2009
  11. Rebel8319

    Rebel8319 XBW Addict

    Berichten:
    2.784
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar het ligt je , of niet , en sommige games kan je nog wel zoiets hebben van a dat is best geinig , maar dit ligt je of niet
     
  12. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556

    Ja maar krijg je dan niet dat een lichaam gewoon POEF...volledig ontploft op een nogal rare manier zoals in dat filmpje die hier werd geplaatst? Maar je kunt met een heavy machine gun bijvoorbeeld dus wel armen en benen ..etc. wegknallen?


    Een 7 van Eurogamer

    http://www.eurogamer.net/articles/operation-flashpoint-dragon-rising-review?page=2
     
    Laatst bewerkt: 7 okt 2009
  13. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    hm.. ga m dus eerst ff "Proberen" op de pc. Bevalt ie dan koop ik m wel.

    ps. mocht er iemand zijn hier die van zn spel af wilt, PM me maar(A)
     
  14. inoway

    inoway Questing

    Berichten:
    1.633
    Leuk Bevonden:
    144
  15. Wayne Rooney

    Wayne Rooney everton fc

    Berichten:
    403
    Leuk Bevonden:
    5
    Ik heb hem ook vanaf gisteren en voor de operation flashpoint deel 1-liefhebbers is hij zeker een must.

    Ik heb gisterenavond alleen missie 1 afgerond. Ik speel op hardcore en dat is natuurlijk vrij lastig maar wel enorm uitdagend en continue die spanning.

    Het nadeel is dat ik soms niet goed zie waar mijn mannetjes zijn en dat ik de commandmenu nog niet 100% onder mijn knie heb. Ook als ik mijn mannetjes tegen een huisje of muurtje laat 'moven' dan zoeken ze onvoldoende cover, dat is wel jammer. Daarom verheug ik mij ook wel op co-op.

    Bij de 1e missie kun je toch artillery gebruiken op dat dorpje nadat je de radar hebt laten ontploffen. Nadat ik de missie een paar keer opnieuw heb opgestart was het zelfs zo dat andere USA forces het dorpje hadden ingenomen en dat artillery niet nodig was en dat er dus geen tegenstand was, vreemd of juist ludiek?:D

    Al met al een zenuwslopende realistische oorlogssim waar je zelf je eigen tempo aan kan geven, hoe langzamer hoe beter eigenlijk. Ik deed er bijvoorbeeld al een kwartier over om een groepje tegenstander te gaan aanvallen.. steeds kwamen we iets dichter sluipender bij.. voor mij de ultieme oorlogsgame.

    De vergelijking met COD slaat nergens op.
     
  16. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Zoals hierboven wordt vermeld, op Hardcore moet je overal rustig aan doen. Maar dat is het punt. Je kunt niet rustig aan doen want je moet binnen een aantal minuten iets laten ontploffen. Gerjan en ik deden gisteren een keer rustig aan, werden we bestookt..dus wij gingen verdedigen. Wilden we verder. Waren we bijna bij het objective, mission failed omdat we te laat waren! :emo:

    Ik ga 'm wel verder spelen, maar had er echt zo veel meer van verwacht! Je ziet je enemy gewoon totaal niet en dat is ook erg irritant.
     
  17. MissCoupe

    MissCoupe Active Member

    Berichten:
    151
    Leuk Bevonden:
    0
    Gisteren f anderhalf uur gespeeld. De eerste missie vrij makkelijk gehaald. En ik vind het wel wat! Het is zeker geen COD(maar die vergelijking slaat ook nergens op), maar de 2 missie is echt lekker. Zo snel mogelijk langs al die checkpoints zonder dat je gespot wordt door die gasten die overal zitten en rondlopen. Al heb ik em nog steeds niet gehaald omdat ik de hele tijd of krijg dat de fleet er bijna is. En dan denk ik: 'Shit ik moet opschieten' en ben ik nou al een paar keer hardstikke dood gegaan. Hoe kan je die missie halen? :):

    :+ Voel me een beetje ;) een nerd, maar waar kan je in vredesnaam je niveau wat je speelt aanpassen? :{
     
    Laatst bewerkt: 7 okt 2009
  18. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Inderdaad, zoals jij het zegt. Zo snel mogelijk langs alle checkpoints! Dat is niet de intentie van een realistische oorlogssimulator lijkt mij. Daarbij komt ook nog 's dat wanneer je de waypoints volgt, je een takke eind omloopt. Je kunt beter rechtstreeks naar de objective lopen, dan ben je er nog eerder ook! :+
     
  19. MissCoupe

    MissCoupe Active Member

    Berichten:
    151
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee dat is het zeker niet. Maar ik denk dat ze dat hebben gedaan :confused: omdat ze er voor willen zorgen dat je niet iedereen in dat gebied gaat afknallen. Er is namelijk 'haast' bij dat je zo snel mogelijk die raket vernietigd voordat de fleet er is. Maar erg realistisch is dat niet.

    Wat ik wel erg realistisch vond was dat als je gespot bent ze je ook echt gaan zoeken. Zelfs met helicopters erbij. Gaat die op je schieten, dan is het echt snel over!
     
  20. DriesM

    DriesM Active Member

    Berichten:
    433
    Leuk Bevonden:
    0
    Dus je kan het niet rustig aandoen en je eigen tempo bepalen? Je wordt dus echt gepushed om snel te spelen? :x
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina