1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 14]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 19 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    De center speaker zet je meestal onder de tv, in het midden.
     
  2. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Is dat aan te raden? Want ik heb inmiddels uitgevonden hoe ik em moet ophangen (als zal dat lastig worden door een schroef die helemaal dichtzit met verharde lijm), maar als het gewoon beter is om onder de TV te zetten die ik me de moeite niet.
     
  3. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Ik weet eigenlijk niet wat wordt aangeraden. Boven de tv schijnt een ruimtelijk effect te geven, maar ik zou bang zijn afgeleid te worden.

    Mijn hdtv staat voor een raam (verduisterd), dus erboven ophangen was bij mij sowieso geen mogelijkheid.

    Toch is het raar dat erboven wordt aangeraden, terwijl jouw centerspeaker met veel meer moeite is op te hangen. Helemaal aangezien de andere speakers hier wèl voor gemaakt zijn.

    Hm, ik zit 's te kijken maar de ene site zegt dat de centerspeaker boven de tv moet en de ander zegt erboven of eronder.
     
    Laatst bewerkt: 17 okt 2009
  4. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Mijn Center staat op een wandplank boven de tv.
    [​IMG]

    Bij mijn oude R71B stond de center achter de lcd , door de brede voet van mijn Bravia is dit niet meer mogelijk.
    Een grijze center voor een zwarte tv staat voor geen meter.
     
  5. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Dus toch ook boven de TV. :9 Vind ik zelf ook wat mooier uitzien.

    Alleen 1 probleem: Om de center speaker op te hangen moet je de voet omdraaien. En om dat te kunnen doen moet je de schroef uiteraard eerst losdraaien, maar bij mij zit er over de openingen waar je met de schroevendraaier in gaat geharde lijm ofzoiets. (het lijkt alsof er een druppel lijm net over die opening is gevallen)
    Geprobeerd los te peuteren, maar het wilt niet weg. :mad:

    Moet ik straks alleen voor zoiets stoms terug naar de winkel. Hopelijk willen ze ook alleen die center speaker omruilen, want alles staat nu eindelijk netjes geïnstalleerd.
    edit: Opgelost. Ze hebben het bij de MM even losgebeiteld. :+
    Iets wat ik zelf niet durfde. :p
     
    Laatst bewerkt: 17 okt 2009
  6. JoJo

    JoJo ☆☆☆

    Berichten:
    1.309
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe kan ik m'n subwoofer van mijn Z-5500 harder krijgen, zonder dat ik het geluid harder moet zetten? Mijn subwoofer staat al op z'n max, maar als ik op mn PS3 speel voel ik 'm amper.
     
  7. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Dan zal er wel weinig bass/laag in de game gebruikt worden.
     
  8. JoJo

    JoJo ☆☆☆

    Berichten:
    1.309
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar ik merk het ook met muziek, waar toch een aardige bass in zit.
     
  9. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    Nog even de oude gaten wegplamuren.

    Misschien geen ideale hoogtes/plaatsing, maar ja. Ben er zelf wel tevreden mee.
     
  10. kwdtje

    kwdtje Active Member

    Berichten:
    2.773
    Leuk Bevonden:
    1
    Surround speakers kun je het beste aan de zijkant plaatsen, ipv achter je ;)
    Maar ziet er nice uit!
     
  11. Dutchman020

    Dutchman020 Wtf.

    Berichten:
    481
    Leuk Bevonden:
    0
    Druk op level ( erk omt subwoofer te staan) en dan gwn harder zetten :b:
    Daar kan je ook je center en surround speakers instellen ;)
     
  12. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik erger me alleen aan de plaats van de Center :eek:
    Die hoort midden onder/boven de tv te staan en niet aan de zijkant }:]
     
  13. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Ruimteproblemen. :+
    Maar de center is wel recht op mij gericht, de TV staat alleen een beetje scheef.
    Komt doordat de sub zoveel ruimte nodig heeft.
     
  14. JoJo

    JoJo ☆☆☆

    Berichten:
    1.309
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat had ik dus al gedaan...
     
  15. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Dan zal je een kabeltje ofzo niet goed hebben zitten lijkt mij? Sub op max moet echt door alle verdiepingen heen donderen 8) Ook bij films nauwelijks merkbaar?

    (Ter verduidelijking, ik heb mijn z-5500 sub max op 4-5 streeptjes staan 8))
     
  16. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Ik op 3 streepjes en dan komen m'n ouders af en toe al naar boven. :+
     
  17. JoJo

    JoJo ☆☆☆

    Berichten:
    1.309
    Leuk Bevonden:
    0
    M'n subwoofer kan wel hard, maar dan moet ik het geluid ook harder zetten wat ik weer te hard vind :p. En de kabels zitten er allemaal in.
     
  18. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Waarom denk je dat?
    Als er een auto rechtsachter me rijdt met gamen, dan wil ik die ook rechtsachter me horen en niet naast me.

    De receiver verwacht ook dat de speakers achter je staan en past daar t geluidsbeeld op aan.

    Daarom vind ik de setting op bovengeplaatste foto's verre van ideaal. Het beeld is immers verschoven van het geluid. Het lijkt alsof je ruimte hebt om dit goed te monteren, maar misschien heeft hij geen zin ;)

    kan je geen andere geluidssetting instellen?
    Als ik op mn receiver de Pure setting gebruik dan hoor ik de sub nauwelijks. Zet ik m op Game- of Filmmodus dan komt de sub ineens tot leven :)
     
    Laatst bewerkt: 19 okt 2009
  19. Anju

    Anju Active Member

    Berichten:
    746
    Leuk Bevonden:
    0
    Heya,

    Ook ik had een vraagje mbt een geluidssysteempje. Ik ben namelijk opzoek naar een redelijk 2.1 setje dat in staat is het geluid van mijn tv te laten horen. Nu ben ik wel gecharmeerd van de Logitech Z3(-e), alleen heb ik het idee dat het niet echt mogelijk is om deze rechtstreeks aan mijn televisie te verbinden. Er zit weliswaar zo'n adaptertje bij voor gameconsoles, maar dat zou betekenen dat ik constant zou moeten switchen als ik op een ander platform aan de slag ga. Bovendien wil ik ook het geluid van televisieprogramma's op deze manier horen.

    Is dit mogelijk en zo ja, met welke kabels? Of ben ik naar een verkeerd segment aan het kijken?

    Thanks alvast.
     
    Laatst bewerkt: 22 okt 2009
  20. Kwakmannie

    Kwakmannie Active Member

    Berichten:
    824
    Leuk Bevonden:
    0
    Bijna elk pc-speaker setje kun je aansluiten op je tv door de 3,5mm jacket in je tv koptelefoon ingang te stoppen.
     
    Laatst bewerkt: 22 okt 2009
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina