1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

DivX films

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door kanuter, 28 apr 2002.

  1. kanuter

    kanuter Iz it cuz I iz black

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    0
    Is het mogelijk om een film in Divx formaat op een rw-cdtje te zetten en dat dan af te spelen op een Xbox?
     
  2. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Nope
     
  3. BounceMeister

    BounceMeister Active Member

    Berichten:
    1.443
    Leuk Bevonden:
    4
    Zelfs omzetten naar VCD of SVCD zal niet werken... :mad:
     
  4. Mirik

    Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.476
    Leuk Bevonden:
    3
    Ja, kan!

    (hahaha nu ben je in de war!!!) Ik ben zo gemeen, nee het kan niet
     
  5. TheOne2000

    TheOne2000 Oldschool Xboxer

    Berichten:
    1.301
    Leuk Bevonden:
    0
    dus....... die kobold is maar een raar manneke :9
     
  6. De Maki

    De Maki Active Member

    Berichten:
    723
    Leuk Bevonden:
    0
    Das jammer... wilde eigenlijk nog eens gaan testen of dat ging werken. Niet dus...
     
  7. MarXbox

    MarXbox www.djaxn.nl

    Berichten:
    221
    Leuk Bevonden:
    0
    Was het maar waar,........
    Maar gelukkig heb ik een 25 meter lange kabel door mijn huis heen lopen, die d.m.v. mijn tv out perfect al mijn divx films op mijn breedbeeld afspeelt.:9
     
  8. BounceMeister

    BounceMeister Active Member

    Berichten:
    1.443
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik snap niet waarom iedereen zo met die DivX films bezig is! Je kunt veel beter een SVCD maken, dan kun je Dolby Surround geluid in meerdere talen toevoegen en meerdere ondertitels toevoegen. Je film staat op 2 CD's of bij erg lange films op 3 cd's. De kwaliteit is bijna zo goed als DVD. Geen irritante DivX blokjes meer dus! En je speelt ze gewoon af in je DVD speler. Jammer dat de Xbox het niet ondersteunt.

    (edit)

    Een SVCD ondersteunt ook chapters zoals bij een DVD.
    Met het programma VCDEasy haal je de beste resultaten.

    (edit2)
    Om van DVD naar SVCD om te zetten gebruik je DVD2SVCD en om de SVCD te branden VCDEasy
     
    Laatst bewerkt: 29 jul 2002
  9. Froggie

    Froggie Kwaaaaak

    Berichten:
    289
    Leuk Bevonden:
    0
    Jammer genoeg spelen ook lang niet alle dvd-spelers die dingen af :'-(
     
  10. MarXbox

    MarXbox www.djaxn.nl

    Berichten:
    221
    Leuk Bevonden:
    0
    Omdat.....ik hier rond de 120 divx films (dvd rips) heb liggen en geen 120 svcds...
     
  11. BounceMeister

    BounceMeister Active Member

    Berichten:
    1.443
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb ook een tijdje met 10 meter videokabel van mijn tv-out naar de tv zitten klooien. En dan al die programma's om de zwarte balken die rondom je scherm zitten weg te krijgen. De slechte kwaliteit van DivX daarbij opgeteld maakt voor mij de keuze makkelijk!
    Ik heb hier zo'n 23 Divx films liggen, maar toen ik een standalone DVD speler had, ben ik gelijk overgestapt op VCD's. Toen ik daarna doorhad hoe je SVCD's moest maken en dat de kwaliteit stukken beter was, ben ik daar op overgestapt.
    Ik heb wel mijn DVD speler uitgezocht op de specificaties natuurlijk. Hij speelt dus bijna alles af, is regiovrij en macrovisionvrij. Met die eisen, zijn er weinig DVD spelers om uit te kiezen. Ik heb een Cyberhome ADM 512.

    Je kunt hier een lijst zien met daarin een heleboel DVD spelers en wat ze kunnen afspelen.
     
  12. Guardian

    Guardian ------------

    Berichten:
    207
    Leuk Bevonden:
    0
    Ah, thanx zal eens kijken naar die spelertjes.

    Toch wil ik nog even kwijt dat als je alleen divxies download van die dvd-rips en het is iemand geweest die weet wat hij deed toen hij de dvd leeg trok dat je dan toch echt amper verschil meer ziet tussen dvd en divx. Geluid is een ander verhaal maar het beeld is met een bruut systeem toch echt geen probleem meer en dat al met goede rips van divx3/4 dus als de divx5 rips beginnen te lopen zal het alleen maar nog beter worden.
    Mensen vergissen zich er soms in dat dvd zo superieur zou zijn maar vergeet niet dat die op een 'langzame' hardware al moet draaien aangezien anders de spelers te duur worden. Op een pc met brute rekenkracht kan gewoon die hogere compressie van divx weer netjes teruggedraaid worden. Maar wat ik zeg je hebt daar een zware pc voor nodig (anders kan je idd die typerende mpeg blokken krijgen), veel zwaarder dan wat er in je dvd spelertje zit. Een kaartje met een goede tv-out is ook niet onbelangrijk voor een beetje kwaliteit, svideo uitgang is toch geen overbodige luxe voor een mooie dvd waardige divx-rip.
    Kortom ik koop of huur nooit een dvd (ok, heb er een paar) en kijk gewoon de divx. Het is echt super bij mij thuis. Goede player (BS-player; alles in te stellen en heeft makkelijk controls) en alle pre-rendering&post-processing voluit, juiste codec voor de juiste divx (gebruik geen divx4 om divx3 af te spelen, kan wel maar geen optimale kwaliteit), nette tv (100Hz breedbeeld) die gevoed wordt door een videokaart met goede tv-out. Dit alles leidt tot een divx ervaring die qua beeld niet veel onder doet voor een dvd-speler. Mijn cordless-keyboard is mijn afstandbediening dus het gebruiksgemak leidt er ook niet echt onder.
    Mensen die langskomen vragen vaak waar ik zo snel al aan die nieuwe dvd kom :) Vaak zijn het zelfs films die hun nog niks zeggen aangezien ze er hier nog niets overgehoord hebben en kijken hem ff mee. Later hoor je dan van ze als de film hier in de bios draait zo van; Lachuh man, die film hebben wij al een halfjaar geleden bij jouw thuis gekeken:D.
    Kortom ik vind divx wel prima, mijn geld gaat niet naar de dvd (voorlopig).
     
  13. Brembo

    Brembo X-box dude

    Berichten:
    129
    Leuk Bevonden:
    0
    Beeld zal allemaal wel mooi zijn, maar geluid is toch ook een belangrijke factor bij een film. Er is niets zo mooi als Dolby dig. 5.1 of DTS geluid. Volgens mij mis je dat bij DIVX..........
     
  14. Guardian

    Guardian ------------

    Berichten:
    207
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja maar als je als student zijnde niet meer hebt dan je DolbySurround torentje dat je op je middelbare school hebt gekocht (nou ook geen lullige losse componenten toren maargoed) mis je dat niet zo erg. Surround lukt wel met divx maar dan houd het op iid. ALs je in het bezit bent van een vette Digital toren met lekkere woofer dan wil je dat natuurlijk ook benutten.
     
  15. Brembo

    Brembo X-box dude

    Berichten:
    129
    Leuk Bevonden:
    0
    Ah....snap het.

    Zou ff flink wat bij klussen in de avond uurtjes en dan een dolby dig. receiver halen. Het wordt dan ook echt gaaf om met de X-box te spelen, kunnen de buren mee genieten......
     
  16. MarXbox

    MarXbox www.djaxn.nl

    Berichten:
    221
    Leuk Bevonden:
    0
    guardian ... precies wat ik bedoelde..... zo heb ik het ook...


    alleen ind ik het geluid juist prima!!!
    kzet mijn dolby set lekker hard, en t lijkt wel een bios in mijn huis@@@!!!
     
  17. Theeasygamer

    Theeasygamer Active Member

    Berichten:
    45
    Leuk Bevonden:
    0
    Nu klink ik misschien als een zeikerd maar jullie weten toch wel dat divx illegaal is als je de dvd zelf niet hebt he.
    Foei boefjes :)
     
  18. MarXbox

    MarXbox www.djaxn.nl

    Berichten:
    221
    Leuk Bevonden:
    0
    heheheh...ik heb ook 120 dvds thuis......
    divx gebruik ik als backup 8) :9
     
  19. Guardian

    Guardian ------------

    Berichten:
    207
    Leuk Bevonden:
    0
    Zelf zit ik hier met Dolby Surround en een brute subwoofer en voor mij is dat voldoende (mijn toren + divx hebben toch geen mogelijkheid voor digitaal geluid) en dat klinkt ook gewoon goed. Maar meer dan surround wordt het niet. Dus daarom zeg ik dat het geluid het niet haalt bij dvd, dat is gewoon waar. Dolby Digital klinkt gewoon vetter maar ja daar haal ik nu geen dvd-speler en D-digital reciever voor in huis.
    Maar wat MarXbox ook al laat blijken, een beetje goede surround en een woofer doen nog steeds leuke dingen met je buren, daar heb ik nog ff geen digital voor nodig :D
     
  20. Thijs

    Thijs You like Pain?

    Berichten:
    146
    Leuk Bevonden:
    0
    Potjandubbeltjes, wat is dat voor wijf in je avatar, telkens als je post kijk ik naar haar... doe me ff een naam of wat dan ook

    (die avatar heb je gaaf gemaakt met dat zwart-wit en met dat kleur bij haar ogen)
     

Deel Deze Pagina