1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gamen met een Stuur (Wireless Racing Wheel en andere sturen) [Deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Fardo, 21 jun 2007.

  1. Skaaffie

    Skaaffie zoek dieper

    Berichten:
    146
    Leuk Bevonden:
    1
    Dubbel grappig!

    Toen ik het MS stuur had gehaald kon ik mijnog uit het vorige deel herinneren dat jij het hanssysteem samen met het MS stuur gebruikte.

    Kon alleen heel moeilijk op de foto zien hoe jij je pedalen had gemonteerd. Wilde je een PM sturen, tot ik zag dat al enige tijd niet actief was hier...
    Ik dacht laat maar even met rust.

    Stuur staat nu zonder die klem met spanbanden vast. Maar voor de pedalen ben ik nog aan het zoeken.

    Wel in een ander topic gezien dat iemand hem gewoon heeft vast geschroefd, dwars door dat witte voorste gedeelte, en dan achtekant los gelaten, kan dan toch niet meer kantelen.
     
  2. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Haha, leuk! :)

    Ik ga zo eens even brainstormen over het vast zetten van die pedalen. Ik ben in mijn hoofd aan het spelen met een idee om een nieuwe aluminium bodemplaat te laten snijden met ingebouwde bevestiging. Het is alleen even de vraag hoe ik het verstelbaar ga maken. Ideas are welcome!

    Kwam deze pic van mijn oude setup in mijn oude kamertje tegen... Zucht...dat was echt heerlijk racen met dat scherm zo laag...

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 30 okt 2009
  3. Gallardo

    Gallardo De vrolijke strijder

    Berichten:
    704
    Leuk Bevonden:
    0
    Je nieuwe opstelling is ook wel erg vet :+ Ik keek mijn ogen daar uit toen bij jou. Woon je nog steeds in dezelfde kamer?
     
  4. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Wow dude, die tv is net zo groot als je bed lang is :+
     
  5. the dutch phantom

    the dutch phantom Active Member

    Berichten:
    58
    Leuk Bevonden:
    0
    Nu heb ik ale blz. hier gelezen over dit onderwerp, en komen er veel soorten stuurtjes voorbij.
    Sommige niet geschikt voor de Xbox en andere weer niet meer leverbaar.
    Kan iemand op een rijtje zetten welke stuurtjes er nog zijn (liefst betaalbaar, we blijven nederlander) mischien in volgorde van goed naar slecht.

    Ik speel sinds kort Forza 2 en PGR 3 en ben me nu ook aan het bedenken of een stuurtje wat is of niet.
     
  6. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb net even gespeeld met de pedalen. Gekeken hoe ik ze het beste vast kan zetten op de Hans-System. In principe is een opstaand randje aan de achterkant genoeg. Dat ding kantelt echt niet als je hard je pedalen indrukt. Morgen nog eens kijken... ik wilde net even Forza spelen :9

    Ik heb trouwens een gaatje geboord onderaan de voorste buis. Ik heb het draadje naar de pedalen van boven naar beneden door de buis gevoerd, en hem er bij het gaatje weer uit laten komen. Ziet er érg clean uit nu!

    Yow dude! :D

    Hoe is het? Heb je al een kamer? Ik woon er inderdaad nog steeds. De grap is, diezelfde avond nog dat jij er was, kwam er als allerlaatste nog een meisje van IO naar de instemming. Ik heb haar gekozen. En nu wonen we hier samen \o/ Ze is voor een tweede studie met IO begonnen, 2e jaars nu, dus ik woon hier nog wel even! Mijn slaapkamer is nu algemene slaapkamer, de andere woonkamer. Ik zal weer eens een piccie posten :)

    Beamer ;)
     
    Laatst bewerkt: 31 okt 2009
  7. Wolfje

    Wolfje test...

    Berichten:
    225
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nu ook een stuur, ik speel op mn schoot wat eigenlijk al erg fijn werkt. Maar mijn vraag waarom racen mensen met de controller? :+
     
  8. Skaaffie

    Skaaffie zoek dieper

    Berichten:
    146
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik zal kijken of ik een foto kan maken van me huidige setup.

    Ik zit midden in de verbouwing van mijn huis, mijn huidige opstelling van tv/xbox/pc heeft prominente plaats in verder compleet lege woonkamer\o/
    Moet prioriteiten stellen....;)

    Om de pedalen op hun plek te houden heb ik het volgende knutsel werk gedaan.

    Grote doos waar de tv op staat, daar tegen aan een koelelement(je weet wel die je in de koelbox knalt), oude subwoofer die precies op het voorste gedeelte van het HS past, dan 2 houten blokjes tegen subwoofer aan, en dan daar weer het pedalensetje tegenaan :thumbs:

    Ach het werkt voorlopig.
     
  9. Wolfje

    Wolfje test...

    Berichten:
    225
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben verslaafd aan dat stuur, en ik vind op m'n schoot fijn. maar ik hoor zoveel betere reacties als je hem vast zet. Nu wil ik hem vastzetten, maar dat Hanssysteem vind ik te duur ivm het niet precies passen voor het MS stuurtje. Zijn er andere suggesties?
     
  10. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    past het stuurtje van Hans niet? Drive FX past er trouwens ook niet perfecht op, je kan de klemmen niet zo smal zetten

    dynamike, dat is lang geleden! :)
     
  11. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    De Rennsport Wheelstand van Fanatec is perfekt, maar waarschijnlijk nog duurder dan het Hans systeem.

    Ik ben alleen zelf vergeten de pedalenstopper erbij te bestellen, dus ik moet nog ff wat bedenken.
     
  12. Skaaffie

    Skaaffie zoek dieper

    Berichten:
    146
    Leuk Bevonden:
    1
    Hmmmm Hans stuurtje.....wat gemist:b:

    Haha, nee die bevestiging beugel die op het MS stuur zit, zit compleet in de weg om hem lekker op die plaat te bevestigen.
    Met het Logitech stuur had ik niet echt een probleem, wat klitteband aan de achterzijde en met de pootjes vast gedraaid, zonder er iets tussen.
     
  13. Ic3DFire

    Ic3DFire Active Member

    Berichten:
    3.352
    Leuk Bevonden:
    170
    En anders heb je ook altijd nog de Wheel Stand Pro

    Maar netzo als de rennsport wat duurder dan het hans systeem. Maar hij bevalt echt, hij staat stevig en binnen 2 seconden heb je hem in/uitgeklapt en opgeborgen :)
     
  14. Wolfje

    Wolfje test...

    Berichten:
    225
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja das toch echt te duur :p
     
  15. dakoota1

    dakoota1 Active Member

    Berichten:
    202
    Leuk Bevonden:
    0
    heeft er iemand ervaring met de rennsport wheel stand samen met het stuur van xbox? er moet een aparte adapter voor worden besteld. Wat is die adapter precies? en hoe zit het met de pedals? zitten die wel vast aan de constructie van rennsport?

    mbt. de wheelstand pro (waar enkelen al over spreken): is dat model helemaal gemaakt voor het xbox stuur? dus zitten de pedals ook vast aan de contructie?
     
    Laatst bewerkt: 1 nov 2009
  16. Zer0ch@0s

    Zer0ch@0s Active Member

    Berichten:
    846
    Leuk Bevonden:
    2
    Heb zelf gisteren het Microsoft Wireless Racing Wheel V2 stuurtje gekocht. Gaat super, moet alleen zelf even wat in elkaar flansen wat betreft de tafel waarop het stuurtje staat. Wil hem niet te hoog en niet te laag hebben namelijk.

    Maar,

    ik las in de handleiding dat er een software disk bij zou zitten om de xbox drivers te geven oid voor het stuurtje, alleen zit hij er niet bij. Het stuurtje doet het zelf wel goed, alleen misschien werkt hij beter als die upgrades via de disk worden geinstalleerd? Heeft iemand ervaring mee?

    Wel wennen hoor, zo'n stuurtje, pff.
     
  17. Skaaffie

    Skaaffie zoek dieper

    Berichten:
    146
    Leuk Bevonden:
    1
    Zer0ch@0s

    Die drivers zijn voor als je het stuurtje op de pc wilt gebruiken volgens mij.

    Op de xbox hoef je niks te installeren voor het stuur, gewoon aansluiten en rijden maar.

    Ik ga morgen op me werk eens kijken of het mogelijk is om het ontwerp van het Hansysteem in pvc is na te bouwen.

    Op zich is pvc niet echt buigzaam dus qua stevigheid zou het wel goed moeten komen.
     
  18. Wolfje

    Wolfje test...

    Berichten:
    225
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb net een schooltafeltje gekocht voor 5 euro, werkt perfect :)

    Maar, als je Dirt 2 speelt bv. en je wil de handrem gebruiken? Hoe dat dan met het MS stuur? :p
     
  19. Zer0ch@0s

    Zer0ch@0s Active Member

    Berichten:
    846
    Leuk Bevonden:
    2
     
  20. the dutch phantom

    the dutch phantom Active Member

    Berichten:
    58
    Leuk Bevonden:
    0
    Niemand die me opweg kan helpen:confused:
     

Deel Deze Pagina