1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gamen met een Stuur (Wireless Racing Wheel en andere sturen) [Deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Fardo, 21 jun 2007.

  1. Skaaffie

    Skaaffie zoek dieper

    Berichten:
    146
    Leuk Bevonden:
    1
    @the dutch phantom


    Maar natuurlijk.

    Voor de xbox zijn er 3 stuurtjes die met FFB werken.

    Van goedkoop naar duur.

    Logitech DriveFX> zal je wel wat moeten zoeken omdat deze niet echt meer verkocht wordt, maar Kevf heeft er laatst volgens mij nog nieuw gescoort), ben je voor ongeveer 35/40 euro klaar.

    MS stuur> ik heb wat mensen voorbij zien komen die hem voor 60 euro hebben kunnen bemachtigen bij de Bart Smit. Normaal zo rond de 80 euro.

    Fanatec Porche stuur> niet te vergelijken met bovenstaande, ik geloof dat je voor ongeveer 300 euro dat stuur kan bemachtigen. Echter heb je hier een koppelingspedaal bij en een versnellingsbak zoals bv de Logitech G25/27(die werken weer niet op de xbox). En kwaliteit is ook wel ok zo te zien.

    Logitech heeft officieel geen FFB, maar axial feedback(waarom? Lang verhaal, iets met Logitech en MS die elkaar niet zo mogen geloof ik). Echter is meestal wel de juiste setup te vinden om het stuur lekker te laten werken.
    Degelijke bouw.

    MS stuur, tsja is natuurlijk voor de xbox ontworpen en reageert erg ok met FFB. Wel vind ik de bouw in vergelijking met de Logitech een stuk minder.

    Pin me even niet vast op alle prijzen, ik was even te lui om te googlen.

    Heb zelf het Logitech stuur, en sinds kort ook het MS stuur. Moet alleen nog even testen hoe de logitech het met FM3 doet.
     
  2. the dutch phantom

    the dutch phantom Active Member

    Berichten:
    58
    Leuk Bevonden:
    0
    Kijk das duidelijk, dank je wel.

    Moet zeggen voor 30 a 35 euro zou mooi zijn, dus als iemand een tip heeft.
    En 60 inplaats van 80 ook nog het nadenken waard. (als ie inderdaad ergens voor dat bedrag te vinden is)

    Is er nou echt een duidelijk ja tegen een nee tussen de 2 eerst genoemde stuurtjes?
    Of beide zijn voors en tegens?
     
  3. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb vandaag aan het Hans Systeem geknutseld.

    Ik had onderaan de voorste poot een gaatje gemaakt. Vandaag daadwerkelijk het snoer er doorheen gevoerd. Overtollig draad gewoon in de buis gestopt, niemand die het ziet :)

    Ook de pedalen heb ik gefixt. Dat klittenband vond ik niks, constante gekraak. Nadat ik de pedalen sowieso gesmeerd had van binnen hoorde je het alleen maar meer. Ik heb twee grote ringen op 10mm hoogte boven de plaat vastgezet met twee M6 verzonken kop bouten, 10mm afstandsbussen, en twee M6 vlindermoeren. Deze vallen in het 'gat' in de pedalenset waar je hielen zeg maar zitten. Omdat het oppervlak waar de ringen tegenaan vallen schuin zijn, word de pedalenset een soort van tegen de plaat getrokken wanneer je met je voeren tegen de pedalen drukt. Anyways, kijk maar op het plaatje :)

    [​IMG]

    De pedalen zitten dus nog wel los, maar bewegen totaal niet meer als je gewoon aan het spelen bent. Naar voren kantelen doet ie niet meer \o/

    Hier nog een pic van mijn huidige cockpit, waar je kunt zien dat het kabeltje naar de pedalen netjes is weggewerkt.

    [​IMG]
     
  4. Skaaffie

    Skaaffie zoek dieper

    Berichten:
    146
    Leuk Bevonden:
    1
    Very nice Dynamike!

    Zo simpel doch doeltreffend.

    Alleen heb ik denk iets langere benen in me bezit, mijn pedalen staan meer in het midden.

    Gaat morgen traanplaat HS tracteren op meerdere gaatjes.
     
  5. jaimy

    jaimy Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    fanatic

    Hoi ik heb jullie onderwerp een beetje door zitten lezen en nu was ik geintresseerd in die wheel stand van fanatic!
    Alleen ik zag op die site wel die stand maar niet die adapter + pedaalstopper die jullie een keer beschreven.
    Dit omdat dit nodig is voor het xbox stuur van microsoft.
    Waar kan ik deze vinden op de site?

    Alvast bedankt Jaimy
     
  6. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    dat is nice die snoeren erdoorheen. Daar ga ik ook eens mee bezig.

    edit: voor de geinteresseerden. Ik heb een drive fx ZONDER adapter te koop voor 25,- incl verzenden
     
  7. Daniël

    Daniël Staatsfeind Nr. 1

    Berichten:
    1.285
    Leuk Bevonden:
    18
    Om wat voor adapter gaat het? Heb misschien wel interesse.
     
  8. axi73

    axi73 Active Member

    Berichten:
    114
    Leuk Bevonden:
    0
    RennSport Wheel Stand Pedal Stopper
    RennSport Wheel Stand adapter for Xbox 360 wireless racing wheel
    Alleen zijn beide niet meer op voorraad tot eind december.
    Ik heb zelf het MS-stuurtje gewoon met 4 korte zelftappertjes vast geschroefd omdat ik toch het Fanatec stuur (afgelopen dinsdag binnen gekregen _O_ ) had besteld maar het heeft maandenlang goed vastgezeten.
    [​IMG]
    Als je goed kijkt zie je ze zitten.
     
    Laatst bewerkt: 6 nov 2009
  9. the dutch phantom

    the dutch phantom Active Member

    Berichten:
    58
    Leuk Bevonden:
    0
    Heeft iemand een tip of er nog en Barts smit is die hem inderdaad voor 60 euro verkoopt?(MS stuur)
    Kom hem nu op 2 plekken voor 80 euro tegen verder nog duurder.

    Of weet iemand het Logitech stuurtje nog voor rond de 35euro te vinden?

    Kom zelf uit Haarlem.
     
  10. Skaaffie

    Skaaffie zoek dieper

    Berichten:
    146
    Leuk Bevonden:
    1
    Ben bang dat er even geen aanbiedingen zijn voor het MS stuur. Even op de Tweakers pricewatch zitten kijken, maar zelfs bij online shops heb je hem niet voor minder dan 90 euro.

    Logitech vind ik maar 1 aanbieder http://www.castlegames.nl/Consoles/xbox_360/4164 heb je hem voor 51,99 euro.

    Als je op die pricewatch ziet wat de prijzen in het verleden deden, een aantal maanden in 2008 zat ie onder de 30 euro!

    Misschien dan toch het stuurtje zonder de adapter van Kevf scoren. De info voor de adapter heb ik hier al eens eerder gepost.
    Denk dat je met zo'n universele instelbare adapter het wel moet lukken, en anders bij een winkel waar ze er verstand van hebben vragen.
     
  11. the dutch phantom

    the dutch phantom Active Member

    Berichten:
    58
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben nooit zo van 2e hands.
    Zat net op de verschillende mediamarkten te kijken op hun site.
    En dan per vestiging zoeken op xbox, het stuurtje gaat van 49 euro Heerlen(helaas veel te ver weg) tot 100 euro natuurlijk de dichtsbijzijnde.

    Inderdaad vreemd dat de prijzen zo omhoog schieten.:confused:
     
  12. Probailer2

    Probailer2 Casual gamer

    Berichten:
    716
    Leuk Bevonden:
    0
    Op ebay is er een vaste verkoper van die Logitech stuurtjes, ik heb er zelf eentje gekocht.
    Ik meende 40€ betaald te hebben
     
  13. the dutch phantom

    the dutch phantom Active Member

    Berichten:
    58
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik overal zoeken en kijken naar een mooie aanbieding.
    Zit er hier in de winkelstraat in Haarlem een beetje vaag computer winkeltje met wat logitech spul onder andere.
    Denk toch eens kijken, staan er 2 stapels denk stuk of 12 in totaal van de Logitech Drive FX stuurtjes, bij navraag ging 50% vanaf dus was nu 25 euro.
    Heb me dus om te kijken of het wat is maar zo'n stuurtje aangeschaft, voor dat geld is het nog te proberen leek me.
     
  14. Daniël

    Daniël Staatsfeind Nr. 1

    Berichten:
    1.285
    Leuk Bevonden:
    18
    Helaas wat ver weg voor mij :+ , wel mooie aanbieding. Heb kevf maar een pm gestuurd, kijken of hij zijn stuurtje nog wegdoet:)
     
  15. duco3101

    duco3101 Active Member

    Berichten:
    785
    Leuk Bevonden:
    0
    het MS stuur is een stuk beter dan de logitech. ik zou eerder een ms stuur kopen voor 80 euro dan een logietch voor 30 euro persoonlijk.

    -de logitech heeft het voordeel dat hij goed gebouwd is, erg solide
    geen ffb. het dingetje trilt alleen maar.

    -het ms stuur heeft ffb en dat voelt echt 10x beter aan. Hiervoor moet je antuurlijk wel Race Pro hebben, want de ffb is bij forza eigenlijk geen ffb te noemen. super zwak.
     
  16. Daniël

    Daniël Staatsfeind Nr. 1

    Berichten:
    1.285
    Leuk Bevonden:
    18
    Hmmm, is het overdenken waard, als het echt zo een groot verschil is :)
     
  17. Ic3DFire

    Ic3DFire Active Member

    Berichten:
    3.352
    Leuk Bevonden:
    170
    Zo zwak is de FFB in Forza 3 ook weer niet, en het is zoiezo handig dat je kan voelen wat je auto doet. Met de 'beperkte' FFB die in Forza zit kun je dit aardig goed voelen. Ik persoonlijk ben voor het MS Wheel gegaan omdat ik FFB wou :)
     
  18. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Nogmaals: het Microsoft stuurtje is gewoon heel erg goed. Het is solide gebouwd en zit muurvast als je m op een tafel of bureau klemt.

    De force feedback is ook top. Mn vroegere Logitech Momo was zeker niet beter! De MS is stiller en de pedalen zijn veel mooier en steviger.
     
  19. Gallardo

    Gallardo De vrolijke strijder

    Berichten:
    704
    Leuk Bevonden:
    0
    De logitech trilt niet alleen, maar zet het trillen ook om in axial feedback. Dus om nou te zeggen dat hij alleen maar trilt is ook niet juist.
     
  20. Probailer2

    Probailer2 Casual gamer

    Berichten:
    716
    Leuk Bevonden:
    0
    En wat is het verschil dan tussen axiale feedback en force feedback?

    Trouwens, iemand enig idee weer ik goedkoop een kuipzetel of zo iets dergelijks kan kopen? Playseat systeem maak ik zelf wel
     

Deel Deze Pagina