[XOne] Xbox Live Vragen [Deel 5 - Korte vragen/Connectie problemen? ‎

Discussie in 'Games' gestart door Fardo, 29 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. t00bster

    t00bster Member

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    0
    Hij heeft het ook ingevoerd in zijn DMZ en het werkt nog steeds niet..
    Heb geen ander spel, heb al1 fifa 2010. Maar vind het zo raar dat ik wel met andere vrieden in party kan, maar al1 met hem niet.

    edit:

    Als ik rechtstreeks ga ( zonder router ) dan werkt het wel gewoon..
    Vind het maar vaag, iemand een idee waar dat aan kan liggen?
    Met anderen mensen doet die er niet moeilijk om ( met router ), maar alleen met hem kan ik niet in een party.
    Met andere woorden, met router er tussen werkt alles prima, kan tegen iedereen spelen op xbox live.
    Maar niet tegen hem, dat kan ik alleen zonder de sweex router..
    Heb DMZ ingevuld..
     
    Laatst bewerkt: 26 okt 2009
  2. $uperman.nl

    $uperman.nl Active Member

    Berichten:
    1.516
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik en mijn huisgenoot hebben beiden een 360, maar we kunnen niets samen doen via Live. Party's, live chat en games joinen gaat niet. Vanwege een connectie-probleem.

    Onze xboxen zijn allebei via een switch (ieder zijn eigen) op ons eigen internetconnectie aangesloten.

    Bij het testen van de live connectie komen er geen fouten naar voren, ook geen NAT. Het probleem zal dus waarschijnlijk komen doordat we op hetzelfde netwerk zitten, iedereen in dit gebouw heeft namelijk een internet via een gezamenlijk netwerk (voorzover ik het kan overzien)

    Weet iemand een oplossing voor dit probleem?
     
  3. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Er is misschien een IP conflict als je op hetzelfde netwerk zit, probeer eens je DNS te flushen (run > cmd > ipconfig /flushdns).

    Als dat het niet beter maakt, staat je UPnP optie ook aangevinkt? Probeer eens port range triggering te gebruiken, niet gewoon forwarding want dan staat je router gewoon in luister modus voor die poorten op dat specifiek ingesteld IP. (Dus geen DMZ of portforward!) Zou je multiple-console moeten oplossen of toch alvast beter maken naar een moderate NAT.
     
    Laatst bewerkt: 27 okt 2009
  4. $uperman.nl

    $uperman.nl Active Member

    Berichten:
    1.516
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zal het proberen.

    Even voor de duidelijkheid, de xboxen zijn op de switches geplaatst naast de pc's.

    Heeft het DNS flushen dan wel nut, aangezien het ik de verbinding naar de xbox niet via de pc heb lopen?
     
    Laatst bewerkt: 27 okt 2009
  5. thijsjah

    thijsjah Active Member

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey!

    Ik heb een probleem met de ouderaccount op mijn xbox, want ik heb het emailadres per ongeluk verkeerd ingevuld. weet iemand hoe/waar ik dit kan veranderen?
    alvast bedankt voor moeite
     
  6. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Bedoel je gewoon het emailadres dat gelinkt is aan je gamertag? Zou je moeten kunnen veranderen bij account management > windows live ID ofzo...
     
  7. thijsjah

    thijsjah Active Member

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0

    nee de ouderaccount van de family settings, die je altijd moet invullen voordat je family settings in komt.
     
  8. d-arnhem

    d-arnhem Active Member

    Berichten:
    106
    Leuk Bevonden:
    0
    Lig het aan mij of is het xbox live connecten met een party gewoon klote nu,vrienden horen me niet vrienden worden er de heletijd uitgegooid ,is er weer wat loos met live.
     
  9. BassieBaas

    BassieBaas Active Member

    Berichten:
    650
    Leuk Bevonden:
    0
    $uperman.nl is dus mijn kamergenoot. En wij kunnen ook niet met elkaar praten via de controller (headset) e.d. Zou het dus aan live liggen of wat? Wij vermoeden omdat dat we op hetzelfde internet zitten dat dit het probleem is. Aan de andere kant als een huishouden bijv. 2 xboxen 360 heeft moet dit toch ook gewoon werken? Iemand nog suggesties? Gr. Bassie
     
  10. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Bij gebruik van 2 Xbox360 op het zelfde netwerk MOET de UPnP in de router aanstaan !!!
    UPnP = Universel Pug and Play.
     
  11. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Zoals Melbuuln reeds zei, zie dat UPnP zeker aanstaat! Daarnaast ook DHCP & verwijder specifieke portforwards naar jullie xboxen mochten die er zijn, of DMZ settings!
     
  12. BassieBaas

    BassieBaas Active Member

    Berichten:
    650
    Leuk Bevonden:
    0
    Daar heb je gelijk in, echter is het zo dat hier geen router staat! Het is zegmaar een studentenflat waarbij inet gewoon een plugje in de muur heeft. We hebben er een switch tussen gedaan om zo meerdere apparaten op het inet aan te kunnen sluiten (pc + xbox). Hoe kan ik dan die UPnP uitzetten? Ik ben op het gebied van netwerken echt een leek.

    Gr. Bassie
     
  13. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Maar als je in een grote studentenflat zit gaat er normaal zeker ergens een router (of switch) staan maar zodanig dat jullie er niet aankunnen waarschijnlijk of instellingen veranderen... Het kan bijna niet anders, want elke kamer een echte aparte verbinding geven lijkt me niet realistisch of nuttig.

    Als je probeert het default gateway adres (start > run > cmd > ipconfig) invult in je inet browser, geraak je dan op een routerpagina?
     
  14. $uperman.nl

    $uperman.nl Active Member

    Berichten:
    1.516
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee, geen routerpagina.

    Dat we geen aparte verbindingen hebben lijkt mij ook logisch, maar hoe het dan wel geregeld is weet ik niet.

    We weten nu wel dat andere bewoners van dit gebouw geen problemen hebben om via Live met hun huisgenoten te connecten.
     
  15. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Hm en zij verbinden hun xbox (en pc) ook via nog een switch? Heb je al eens geprobeerd zonder die switch?

    En hebben jullie een aparte login pagina om op internet te geraken zoals meestal bij student internet? Indien zo kan je dit vermijden door het fysieke adres van je local area connection op je pc (waarmee je bent ingelogd) in te vullen als alternatief MAC adres op je xbox. (edit settings > additional > advanced) Maar aangezien jullie al wel op live geraken met je xbox zal dit waarschijnlijk het probleem wel niet vormen.
     
  16. Rebel8319

    Rebel8319 XBW Addict

    Berichten:
    2.784
    Leuk Bevonden:
    0
    bestaat er eigenlijk een site waar je kan checken welke games doorhoeveelheid gamers word gespeeld op de xbox 360 ?
     
  17. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Nee dat niet normaal, wel kan je wekelijks een rangschikking zien welke games het meest gespeeld werden (zoals hieronder in de spoiler), maar geen exacte aantallen.

     
  18. t00bster

    t00bster Member

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb nog altijd last van me "router" probleem.
    Heb dit echter met iedereen met wie ik fifa wil spelen.
    KAn wel gewoon op live MET router, kan ook gewoon alles doen. Maar wil ik tegen een vriend spelen dan kan ik dat NIET MET de router er tussen.. Zijn er mensen met een enig idee wat het kan zijn? Heb upnp al open staan, heb dmz al open staan, word er een beetje gek van :mad:
     
  19. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Hm iemand met hetzelfde probleem als jou zei dit en iemand bevestigde dat het werkt... misschien even het proberen waard.
    Mocht dit de oplossing zijn lijkt het iets EA server related te zijn.. maar er zijn hier ook al meer mensen gepasseerd die gewoon met sweex op zich problemen hebben/hadden.
    Wat zegt je xbox bij een connectie test? Geen NAT opmerking? PS; DMZ niet gebruiken voor je xbox's IP als je UPnP al hebt geactiveerd.
     
  20. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Misschien raar om hier te vragen maar ik kan het niet doen op het xbox.com forum.

    Ik wil me daar steeds inloggen ( met deze gamertag ) maar ik krijg steeds het scherm te zien voor nieuwe mensen, die dus nog geen account hebben.
    Als ik mijn gamertag invoer krijg ik logischerwijs de melding dat deze al in gebruik is.
    Ook als ik kies voor het menu, ik ben al lid, krijg ik hetzelfde scherm.

    Een week of 2 geleden was dit nog niet
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina