1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 13]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 15 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daantjuhh14

    Daantjuhh14 Guest

    De versie met Window:)
     
  2. Chrizzle

    Chrizzle Active Member

    Berichten:
    1.150
    Leuk Bevonden:
    756
    Weet niet echt of het hier moet, maar het heeft wel met onderdelen te maken. Denk ik.

    Anyway, ik wil graag mn laptop naar de TV doen. Ik heb een HDTV (full) met de volgende aansluitingen: HDMI, component (y Pb Br), SCART, S-video, composite. Op mijn laptop heb ik alleen een VGA ingang en geen s-video of dvi.
     
  3. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Dan zou ik zoeken naar een VGA-->Component converter denk ik. Zijn volgens mij wel prijzig..
     
  4. Chrizzle

    Chrizzle Active Member

    Berichten:
    1.150
    Leuk Bevonden:
    756
    Haha ja, 100€+ :+

    Zou vga -> dvi -> hdmi goed zijn of gaat er dan veel kwaliteit verloren?
     
  5. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Ik denk zelfs dat dat niet mogelijk is, of alleen met nog duurder spul..
     
  6. Chrizzle

    Chrizzle Active Member

    Berichten:
    1.150
    Leuk Bevonden:
    756
    Nja de kabeltjes bij elkaar zijn 30€ ofzo dus dat valt mee. Maar hoezo zou dat niet werken?
     
  7. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
  8. Chrizzle

    Chrizzle Active Member

    Berichten:
    1.150
    Leuk Bevonden:
    756
    En deze oplossing dan?

    VGA in mn laptop...
    [​IMG]

    ...DVI in de DVI, HDMI in mn tv.
    [​IMG]
     
  9. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Je hebt verschillende soorten dvi, waaronder dvi-a, dvi-i en dvi-d.
    Dvi-a is analoog,
    dvi-d is zowel analoog als digitaal,
    dvi-d is alleen digitaal.

    VGA is ook analoog.

    HDMI is niet analoog dus van vga naar dvi werkt vaak wel, maar daarna zal het signaal toch echt digitaal moeten worden. En dat kan dus alleen dmv die omvormer.

    //edit die dvi naar hdmi adapter gaat er vanuit dat er al een digitaal signaal over de kabel loopt. In jou geval is dat dus niet zo omdat het vanuit de vga output komt.
     
  10. Chrizzle

    Chrizzle Active Member

    Berichten:
    1.150
    Leuk Bevonden:
    756
    Dus het is eigenlijk niet mogelijk?
     
  11. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Klopt.

    -Niet mogelijk met simpele kabels en adapters.

    +Wel mogelijk met een vga kabel, een hdmi kabel en een omvormer (dat kastje).
     
  12. Chrizzle

    Chrizzle Active Member

    Berichten:
    1.150
    Leuk Bevonden:
    756
    Oke top! Bedankt :)
     
  13. RedDevil_NL

    RedDevil_NL Ginger Kid

    Berichten:
    2.274
    Leuk Bevonden:
    0
    Vraagje over installeren van RAM geheugen:

    Ik had eerst 4*1GB er in zitten.. Helaas is één hiervan kapot gegaan. Nu heb ik ze allemaal op moeten sturen naar de shop waar ik ze oorspronkelijk gekocht heb.
    Mijn directe product is niet meer leverbaar, maar ik krijg nu 2*2GB (zelf uitgezocht) terug.
    Alleen.. Ff vraagje hoe ik die moet installeren..

    dit staat in boekje van mn moederbord:
    [​IMG]

    Dus als ik het goed heb moet ik nu ééntje in slot A1 en één in B1 klikken toch?
     
  14. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Yep, dat klopt. Meestal is dit aangegeven met een kleur op je moederbord en moet je beiden kaartjes in dezelfde kleur steken (wel zien dat het overeen komt met wat in je handleiding staat ofc).
     
  15. RedDevil_NL

    RedDevil_NL Ginger Kid

    Berichten:
    2.274
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke bedankt. Ja het staat idd wel aangegeven, met kleur en gewoon met tekst.

    Ander vraagje:
    Nu weet ik dus precies wel type/merk etc ik heb.. En ik wil niet weer hebben dat deze later niet meer leverbaar is wanneer ik wil upgraden naar 6-8GB geheugen..(liefst heb ik geheugen wat allemaal precies dezelfde is)
    Dus ik denk er over om nu maar gelijk nog een keer dezelfde te bestellen, dan kom ik dus uit op 8GB RAM geheugen.
    Maar heb je er nu al iets aan om 8GB geheugen te hebben? Merk je hier bij het gamen/applicaties draaien iets van? Of is dit gewoon nog te veel om mee te werken..
     
  16. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Of je er iets aan hebt hangt natuurlijk van jezelf af. Maar bij gewoon gamen ga je er niet veel baat aan hebben. Pas bij zwaar multi-tasking (of) met applicaties die veel geheugen vragen (video editing,...). De vraag is dan natuurlijk of de rest van je pc er dan wel zwaar genoeg voor is. En je hebt toch een 64-bit OS?
     
  17. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Over een paar jaar heb je er wel wat aan ja, nu nog niet (echt).
     
  18. *Xink*

    *Xink* Spartan U13

    Berichten:
    2.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik moet een pc voor bij ons in de woonkamer samenstellen, beetje zuinig en niet te duur.
    In mijn pc zit nog een 4800+ x2 samen met een k9a platinum, goed zat voor te gamen tot nu toe, dus helemaal voor woonkamer pc!

    Dus ik kan een leuke i5 of phenom 2 kopen.
    i5 750 lijkt me wel iets met een nieuw mobo maar nu dacht ik.. trek m'n voeding het wel?
    Ik heb nog een 460 watt, maar ik wil modulair dus is 500w genoeg voor i5 750 + 2 HDD (binnenkort) in raid, 4 gig geheugen, 4890?
    En heb ik dan nog wat overclock ruimte of moet ik echt een 600w+ voeding hebben?
     
  19. xboxgangsta

    xboxgangsta Reëel

    Berichten:
    1.981
    Leuk Bevonden:
    2
    Je hebt nog behoorlijk wat ruimte over, maar de i7 verbruikt behoorlijk veel meer wanneer je 'm overclocked.
     
  20. being-xboxed

    being-xboxed Peace here!

    Berichten:
    1.131
    Leuk Bevonden:
    85
    Mijn MP3 speler en draadloze netwerk kaart zijn laatst kapot gegaan, het upgraden van mijn PC wordt dus nog even uitgesteld. Kwam bij elkaar toch op zon 600 euro.

    Moet dus nog enkele maanden (enkele vakanties) wachten... :mad:
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina