1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Windows 7

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door broodplank, 29 dec 2008.

  1. Furies

    Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.777
    Leuk Bevonden:
    6
    Al geprobeerd. Werkt niet.
     
  2. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
  3. nusti

    nusti Wannabe Diefast

    Berichten:
    507
    Leuk Bevonden:
    7
    net een clean install gedaan met windows 7 64bit.
    Even de quick launch in orde gemaakt (ik blijf een gewoonte dier). Het was wel even schrikken met het installeren van kaspersky 2009. Deze werkt niet op windows 7. Gelukkig kan je kostenloos upgraden naar de 2010 versie.
     
  4. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.476
    Leuk Bevonden:
    8.468
    Ik weet niet waarom er overal staat dat de Windows 7 Update niet te installeren is via de RC, maar volgens mij is het gewoon mogelijk. Ik heb eerst XP geinstalleerd, maar daarin werd aangegeven dat de dvd niet compitabel was. Toen maar vanaf cd opgestart en vanuit die setup kon ik gewoon C formatteren en installeren (Aangepaste installatie). Lijkt me dat hij dan niet eens hoeft te checken of je Windows wel klopt? (Kan zijn dat ie dit tijdens het opstarten van de setup checkt, hoor)
     
  5. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Maar dan doe je dus geen update maar een volledige installatie.
     
  6. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.476
    Leuk Bevonden:
    8.468
    Ja, en dat vroeg ik dus vorige keer waarna verschillende mensen zeiden dat dit niet kon. ;) Het kan dus blijkbaar wel gewoon. Waarom zou je in godsnaam willen updaten? :9
     
  7. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Een clean install kun je inderdaad probleemloos uitvoeren met de upgrade versie, ook als je de Win 7 RC hebt draaien. Volgens mij is het alleen niet mogelijk om vanaf de RC te upgraden naar de retail versie met behoud van alle geïnstalleerde programma's e.d.

    Edit: spuit11 :+
     
  8. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.476
    Leuk Bevonden:
    8.468
    Natuurlijk ben ik er al aan gewend, maar toch voelt het geweldig om eindelijk de retail versie erop te hebben. Hij loopt heerlijk soepel, maar dat komt natuurlijk voornamelijk omdat ik er nu nog nauwelijks shit op heb staan (op de belangrijke dingen als office, schoolprogramma's en virusscanner na). Nu kan ik eindelijk ook een extra setje geheugen erin gooien om het geheel op te krikken tot 4GB. 64-bit <3
     
  9. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Oke, situatie:

    Ik heb een nieuwe HHD gekocht en daar Win7 op geinstalled omdat ik dacht dat mn oude HHD kapot was. Win7 kon er niet op opstarten. Nu heb ik die oude HHD er weer bij in geprikt(als 2e HHD).
    Nu staat daar alleen nog Win7 op. Deze neemt onnodig ruimte in beslag dus ik wil deze graag verwijderen.
    kan ik dat doen dmv. selecteren + DEL of gaat dat niet werken? Ik neem aan va niet gezien er allerlei dingen installed staan. Hoe fix ik dit goeD?
     
  10. xboxgangsta

    xboxgangsta Reëel

    Berichten:
    1.981
    Leuk Bevonden:
    2
    Die kan je gewoon formateren. Je kan ook nog snelheidswinst behalen door de hele HD over te laten schrijven met 0'en of 1'en, google maar op HDwiper o.i.d.
     
  11. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    Dat is onzin. Zoiets doe je als je je harde schijf compleet onleesbaar wil maken, maar een snelheidswinst ten opzichte van formatteren haal je er niet mee.
     
  12. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    HDwiper dus?
    Hoef ik niet dingen te uninstallen?

    En hoe zit het met dat onleesbaar maken waar slurp het over heeft, want dat is dus niet de bedoeling!
     
  13. Nitram

    Nitram BiA!

    Berichten:
    1.501
    Leuk Bevonden:
    0
    Je moet gewoon formatten in windows, je heb daar geen programmatjes voor nodig.
     
  14. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Ja dat uiteindelijk maar gedaan.:)
     
  15. xboxgangsta

    xboxgangsta Reëel

    Berichten:
    1.981
    Leuk Bevonden:
    2
    Bij XP was het zo dat er na een format nog gezocht werd naar een leeg stukje HD wanneer er iets geschreven moest worden, hierdoor zou de access time verhoogd worden en de average read/write snelheden lager.
     
  16. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    Na een format staat alles gemarkeerd als leeg. Ook onder XP.
     
  17. TweaK

    TweaK Active Member

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    0
    Bah wat duurt het installeren van Windows 7 lang. :mad: Hij staat al een vrij lange tijd op "Installatie voltooien"...
     
  18. Bram87

    Bram87 Active Member

    Berichten:
    393
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb sinds vandaag ook Windows 7. Bevalt prima, alleen had je bij Vista een knopje op de taakbalk waarmee je in 1 klik weer in het bureaublad zat. Deze mis ik echter bij Windows 7. Kan ik die op de een of andere manier toevoegen?
     
  19. Nitram

    Nitram BiA!

    Berichten:
    1.501
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is helemaal rechts op je taakbalk, naast je klokje. Zie je een smal strookje. Als je daar op drukt ga je gelijk naar je bureaublad.
     
  20. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Hier niet hoor. Op zowel mijn PC als laptop was de installatie binnen een half uur klaar. Volgens mij was het zelfs nog iets korter.
     

Deel Deze Pagina