Disc unreadable probleem

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door thijsjah, 12 nov 2009.

1. thijsjah

thijsjah Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

ik heb een probleem met een aantal spellen op de xbox maar het ligt denk ik niet aan de spellen.
    Ik krijg steeds een melding bij spellen als GTA IV en Cod 4 mw 2 ´´The Disc is Unreadable´. Ik heb COD 6 net nieuw dus het lijkt mij sterk als hij dit spel nu al niet kan lezen, terwijl er geen een krasje op zit..
    weet iemand wat ik hier aan kan doen?
    alvast bedankt,

thijsjah

2. oeloeimanu

oeloeimanu Ah yes, "Reapers"

Leuk Bevonden:
    2
    Daar heb ik ook een poos last van gehad. Je moet gewoon je Xbox opsturen en dan repareren ze hem, er is namelijk wat mis met de Disc-reader. Bij mij doet alles het nu weer perfect:)

3. DiaL

DiaL XBW Senior

Leuk Bevonden:
    21
    Het is dan neem ik alvast geen probleem met regio-compatibiliteit. Probeer eens even een gewone CD af te spelen, zowel op pc/stereo installatie als op je xbox 360.

Als je een HDD of MU aan je xbox hebt hangen moet je deze eens even verwijderen en zien of je het probleem nog steeds hebt. Als het spel nu wel werkt is er waarschijnlijk een savegame corrupt geworden en moet je die van dat spel even verwijderen vrees ik.

Je kan ook nog eens proberen je xbox cache geheugen te clearen; System settings > memory > selecteer je HDD > (Y) voor opties > clear system cache.

En mocht dat nog niet werken ligt het vast en zeker aan je console en zal je hem moeten opsturen voor reparatie vrees ik. (Voor meer info, zie de startpost van deze thread)

Laatst bewerkt: 12 nov 2009
  4. XboxFreak36

XboxFreak36 Suzuki GSX-R750 K9

Leuk Bevonden:
    0
    Klasgenoot van mij heeft het zelfde probleem, gisteren heeft hij COD:MW2 gekocht, doet hij de CD er in krijgt hij die foutmelding. Ik heb maar gezegt dat hij microsoft moest bellen, hij stuurt hem vandaag ook op :) Knap zuur, net COD:MW2 en dan is de Xbox360 kapot 8)

5. thijsjah

thijsjah Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    thanks allemaal, zal de tips proberen

cker kut dat COD MW 2 et niet doet

6. FrostbiteNL

FrostbiteNL As We Fight

Leuk Bevonden:
    0
    Mijn oude Xbox 360 had hier ook last van. Opgestuurd naar MS en weer een nieuwe terug gekregen. Deze heeft echter ook last van dit probleem, tenzij ik na het spelen de game uit de Xbox haal. Dan werkt ie vreemd genoeg wel goed.

Ik heb het wel vaker gehoord dat het niet ejecten van games unreadable disc errors veroorzaakt, dus wellicht is het ook nog het proberen waard. :)

7. t0mas1

t0mas1 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb hetzelfde probleem: dinsdag cod mw 2 gekocht, leest ie geen cd's meer :confused: Nu moet ik um opsturen en dan pas over 2 weken weer cod mw2 :mad:=(

8. soulfly18

soulfly18 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zelfde probleem hier.

Echter heb ik geen garantie meer op de disc drive, hij is al bijna 3 jaar oud. Nu heb ik gebeld en ga ik hem opsturen als RROD.

Proberen kan altijd toch? :p Of zou MS hier een dikke boete voor geven ofzo? :p

9. DiaL

DiaL XBW Senior

Leuk Bevonden:
    21
    Een boete kunnen & gaan ze je wel niet opleggen, maar sowieso is je garantie toch maar 3 jaar, zelfs voor een RROD. Je hebt misschien wel meer kans dat ze'm dan toch nog gratis zouden herstellen, maar het zou in principe wel kunnen dat je enkel kan kiezen tussen betalend repareren of terugsturen en dat ze je de verzendingskosten nu wel aanrekenen..

10. FrostbiteNL

FrostbiteNL As We Fight

Leuk Bevonden:
    0
    Lost niks op.

MS repareert dan je "RROD" probleem en je zult naar alle waarschijnlijkheid gewoon weer je eigen Xbox 360 (met wellicht een nieuwe moederbord) terug krijgen maar er zit nog gewoon dezelfde disc drive in.

11. soulfly18

soulfly18 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De vorige keer bij mijn RROD is de Disc Drive vervangen volgens het formulier wat je van MS krijgt bij terugsturing.

En sowieso heb ik er nu niks aan, aangezien die games niet of nauwelijks leest, kan het altijd op deze manier proberen lijkt me :)
    Mochten ze betalend repareren of terugsturen aanbieden nou prima, een nieuwe kopen kan altijd nog :)

Mochten ze nu de DVD drive nog fixen dan doet die het in ieder geval nog ;)

12. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Als je er ook bij had gemeld dat je DVD drive naar de grutjes was :+.

13. smithlanger1

smithlanger1 Member

Leuk Bevonden:
    0
    sounds good to me :p

14. pgrferrari

pgrferrari ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Leuk Bevonden:
    0
    Je weet dat je een topic uit november 2009 kickt? :+

15. Daniël

Daniël Staatsfeind Nr. 1