1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 23]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 26 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Nee, ik heb geen OLED. Ik heb een Pioneer plasma, maar onslaught zn ogen zien de plasma trails en dus wacht hij op de OLEDS.
    De Sony van vorig jaar had volgens mij een reso lager dan 720p, dus ik was benieuwd hoe de ontwikkelingen gaan.
    Ook is het wachten op een 0,0 zwartweergave, al moet ik zeggen dat die Pioneer dat echt bijzonder goed doet! (0,0031)

    Heb geprobeerd nog wat foto's te maken, maar het wil niet heel goed lukken.
    De kamer is te donker, mn toestel pakt het nauwelijks. Ik moet dan gaan flitsen, maar daar wordt het niet mooi van.

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 13 nov 2009
  2. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    jeb ik zie ook plasma trails en wacht op een oled we hebben nu een lcd. Maar je set ziet er erg gaaf uit :)
     
    Laatst bewerkt: 13 nov 2009
  3. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Thanks, als het licht uit gaat is het veel mooier. Ik ben er weer heel blij mee in ieder geval.
    Wàt een beeld geeft dat ding zeg!

    [​IMG]

    [​IMG]

    Ben wel benieuwd naar het oled beeld en hoop echt dat het megacontrast niet resulteert in een onnatuurlijk beeld.
     
    Laatst bewerkt: 13 nov 2009
  4. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    OLED duurt nog wel even voor dat in zulke formaten op de markt komt geloof ik.
     
  5. BlackTerror

    BlackTerror Delicious

    Berichten:
    1.118
    Leuk Bevonden:
    4
    Lol Ferry34, ik ben al blij met mn 37 inch.
    Haha ach je moet ergens beginnen toch:)
     
  6. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Als het maar HD is blackterror, dat is de grootste sprong!

    Bovendien: als je van een crt naar 37 inch gaat dan is dat echt huge hoor!

    Ik speelde eerst op mn 17 inch pc monitor.
    Mijn eerste hdtv was een 30 inch lcd en Need for Speed Underground 2 was het eerste HD spel dat ik daarop speelde: weergaloos!
    Heerlijk om door de nacht te scheuren met zo'n getunede MX5 met een dikke uitlaat :thumbs:

    Daarna kwam de xbox360 uit en sloot ik mn lcd daarop aan.
    2 jaar later kocht ik een Panasonic 50 inch hdready en toen ik mn toen favoriete spel op de xbox Gears of War 1 weer speelde, viel ik bijna van mn stoel. Waanzinnig veel plezier gehad van mn Pana.

    Deze Pioneer is de overtreffende trap, ook wat betreft grootte. Dat kon ik 5 jaar geleden alleen maar van dromen :b:
     
  7. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.761
    Leuk Bevonden:
    2.015
    Ik zit nog steeds op een SD-tvtje te kutten.
    Komende week waarschijnlijk de X10 (zit eigenlijk te wachten tot ie onder de 500-525 euro schiet met een aanbieding ofzo...)
    Ben erg benieuwd of ik vervolgens ook beter presteer in games als Battlefield 1943 enzo. Soms moet je op zo'n SD scherm gewoon verdomd goed kijken, en vooral met tegenstanders in de verte is het natuurlijk vaak maar een onscherp stipje waarbij je een beetje moet gokken of je op zijn hoofd mikt of niet :)
     
  8. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Dat zal inderdaad een stuk schelen als je op zo'n X10 speelt!

    Vanavond laat weer ff battlefield gedaan en het ging weer erg goed. Sta 36ste op de wereldranglijst :)
     
  9. Norfolk

    Norfolk Active Member

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een klein probleempje. Ook ik heb op mijn Samsung LE32B554 last van kartelrandjes in games, welke opties zou ik aan of uit moeten zetten om dit weg te krijgen?
    Ik heb de tv nu op standaard fabrieksinstellingen staan en heb de x-doos aangesloten via HDMI :)

    Ook heb ik last van een zwarte balk rechts in beeld. Dit lijkt erop alsof het beeld niet volledig wordt gevuld. Dit heb ik links in beeld echter niet. Iemand enig idee hoe dit kan komen?

    Alvast bedankt voor de hulp! :D
     
  10. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Haal de beeldinstelling in ieder geval meteen van Dynamisch af en zet m op Film of Normaal.

    Zet ook de scherpte zo laag mogelijk als je kijkt naar HD, zoals games, blu-rays etc.
    Staat de xbox op 1080p? Daar moet die natuurlijk op.

    Hm, die verschoven lijn hoor ik wel vaker, maar waar dat aan ligt weet ik niet.
     
  11. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Een goede om mee te beginnen bij Samsung TV's is inderdaad door de TV op Film/Movie te zetten, de backlight maximaal op 5 van de 10, contrast 95-98, helderheid/brightness 44-50, kleur/color 50-52, tint 50/50, dynamisch contrast uit, black adjust uit of laag, color space auto, color tone warm1 of warm2 en hdmi black level low voor 16-235 (limited range) bronnen en normal voor 0-255 (full range) bronnen.

    De verschoven lijn zal wel iets te maken hebben met goedkopere panelen die Samsung aantrekt van externe partners CMO panelen bijvoorbeeld. Bij Samsung krijg je alleen een Samsung paneel (S-PVA) wanneer er SQ0x aan de zijkant van de TV staat. Alle andere type zijn voorzien van de mindere A-MVA (AA0x) of S-MVA (SS0x) panelen.
     
    Laatst bewerkt: 16 nov 2009
  12. Peter Boudewijn

    Peter Boudewijn Active Member

    Berichten:
    79
    Leuk Bevonden:
    0
    zondag me nieuwe scherm opgehangen...

    een Panasonic TX-P50G10

    wat een monster zeg... ben er echt heel goed over te spreken...

    bij tv/film kijken zitten we er ongeveer 4,5meter vanaf en met gamen ongeveer 3meter...

    echt een ongelofelijke beleving in combie met me Harman/Kardon AV255 en de speakerset 11BQ

    Groetjes,
    Peter
     
  13. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Mooi beeld hè Peter?!

    En eh...foto's!
     
  14. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.814
    Ik heb nu al last van inbranding of wat het ook mag zijn. Heb nu The Ballad Of Gay Tony zo'n 3 weken en heb in die 3 weken de game een uur of 25 gespeeld. Nu zie ik onderin links als het beeld heel erg donker is mijn health balk een beetje. Je ziet het eigenlijk nooit, alleen als ik hem bijvoorbeeld op component zet terwijl mijn 360 nog uit staat. En zag het van de week terwijl ik tv zat te kijken en in de film het erg donker was. Ook heb ik Modern Warfare 2 deze week een uur of 10 gespeeld en zie nu ook al heel lichtjes rechts beneden een balkje daarvan.

    Echt afschuwelijk, heb alles gedaan wat er voor moest zorgen dat het niet gebeurde. Alles staat laag qua contrast enzovoorts en ben er heel voorzichtig mee. Heb GTA deze week niet eens een uur gespeeld en heb de HUD maar uitgedaan maar zie het nog steeds. Wat moet ik doen? Begin toch wel spijt te krijgen van mijn aankoop, had beter voor een LCD kunnen gaan.
     
  15. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Is gewoon image retention en dat gaat vanzelf weer weg. Als je last hebt van hardnekkige image retention, moet je tijdens de inspeelperiode het contrast ff op max 50% zetten.

    Zodra er content op t scherm wordt weergegeven is t weg, dus er is niet echt een probleem toch?
    Net als het backlight bleeding probleem bij lcd's. Als je t maar nooit kunt zien bij donkere scènes of beelden dan is t een non-issue.

    Na de inspeelperiode heb je er geen of nauwelijks last meer van.

    Hoe bevalt het beeld?
     
    Laatst bewerkt: 17 nov 2009
  16. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.814
    Ja het is natuurlijk niet heel erg, maar ik maak me altijd druk om een klein ding :+. Contrast staat al op 45% dacht ik. En ik zie het ook niet tijdens het tv kijken/gamen, alleen afgelopen week toen het donker was tijdens de film en ik me op die plek ging focussen.

    Beeld is wel goed, zit er zo'n 2 meter vanaf meestal. Meer gaat niet lukken in mijn kamer helaas. Qua gamen is het mooi, heb hem zelf gewoon op 720P staan terwijl hij 1080P kan upscalen. Maar vind het in 720P veel beter. TV kijken is ook wel oké, maar niet echt heel super. Maar dat komt omdat ik nog kabel tv heb. Maar moet wel zeggen dat de overstap van SDTV naar HDTV is meegevallen, werd eigenlijk niet echt weggeblazen van het verschil. :+
     
  17. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    De xbox op 720p geeft een duidelijk mooier beeld dan wanneer die op 1080p staat??
    Dat is raar en kan gewoon niet.

    Hoe heb je de xbox aangesloten dan? (welke kabels? Het verschil tussen SD en HD is heel erg groot juist. Analoog is natuurlijk geen gezicht op zo'n tv.

    Hoe staan de instellingen op je tv? Hij staat toch niet op stand Dynamisch hoop ik? ;)
     
    Laatst bewerkt: 18 nov 2009
  18. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.814
    Ja, 720P is veel scherper dan 1080P ondanks dat mijn scherpte heel laag staat volgens mij. Dynamisch staat in ieder geval uit, zal eens mijn instelling posten binnenkort. 360 is aangesloten via component.
     
  19. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Ah componenten! Een Pana accepteert helemaal geen 1080p over componenten. Je kan dan volgens mij helemaal geen beeld hebben! Hij kan max 1080i aan.

    Je weet 100% zeker dat de schuif op de kabel op HD staat!?
     
    Laatst bewerkt: 18 nov 2009
  20. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.814
    Hehe, schuif staat op HD ja. En ik krijg wel beeld op 1080P, maar niet zo mooi. Is trouwens een Samsung hé, geen Panasonnic ( Denk dat je dat bedoelt met Pana :+ )
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina