1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Final Fantasy XIII

Discussie in 'Algemeen' gestart door Pegas, 14 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Was het vandaag bevestigd dat FFXIII in April komt?
     
  2. LocKuM

    LocKuM Active Member

    Berichten:
    3.171
    Leuk Bevonden:
    52
    Volgens mij was het zelfs 9 maart!
     
  3. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.660
    Leuk Bevonden:
    4.786
    Als je nou eens 3 posts boven je kijkt :+ 9 maart 2010 dus
     
  4. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Damn overheen gelezen. IIg bedankt. Weet iemand of er een console nog iets exclusiefs krijgt?
     
  5. Remy669

    Remy669 Active Member

    Berichten:
    467
    Leuk Bevonden:
    0
    Oeps, ik bedoelde dus Final Fantasy 9 :x
     
  6. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    ik heb X onlangs weer eens een paar uur gespeeld en vooral de slechte voice-overs irriteren toch behoorlijk.

    Ik vraag me daarnaast af of ik me wel weer tot een jrpg kan zetten. De actie is repetitief, er is eigenlijk helemaal niks te doen in de spelwereld behalve lopen van dorp naar dorp en van cutscene naar cutscene in een vrij dode wereld.

    LO is daar ook een mooi voorbeeld van. De eerste Disc met veel plezier uitgespeeld en daarna kwam de sleur er in.....
     
  7. Ashavan

    Ashavan Guest

    Bij JRPG's moet je het gewoon van het verhaal hebben. Als dat je niet aan staat dat is het inderdaad allemaal eentonig en repetitief. Maar guess what...zo zijn de meeste games. Shooters en sport games zijn ook fucking eentonig om maar iets te noemen.
     
  8. FinalBob

    FinalBob Active Member

    Berichten:
    1.455
    Leuk Bevonden:
    858
    Ben ik niet met je eens, in een hoop jrpg's ontwikkel je je characters dusdanig dat de battles ook echt veranderen naarmate je verder komt. TLR is daar een goed voorbeeld van maar ook al ES waar je steeds meer chains kan maken en andere special moves krijgt.

    Maar daarnaast is het verhaal (en persoonlijk voor mij de muziek vooral) waar je een jrpg voor speelt. na FFVIII ben ik niet echt meer enthousiast geweest over een ff, maar deze spreekt mij tot nu toe echt heel erg aan! Dus ik zou zeggen, kom maar op :D
     
  9. MaxxRaptor

    MaxxRaptor Eigen aanduiding

    Berichten:
    2.637
    Leuk Bevonden:
    36
    Tja maar dan toch, FF is en blijft voor mij nog altijd de RPG. Wat ik mooi vind aan deze reeks is dat iedere game een andere setting heeft, en ik zie het dan ook meer als een beleving en niet zozeer als een typische game. Dat je niets met de omgevingen kan doen stoort mij echter niet, maar wat ik zo geweldig vind is dat je de band voelt die de personages onderling hebben, dat is bij de westerse RPG vaak nogal wat afstandelijk. Ook vind ik achtergrond verhalen van personages uit westerse RPG's meestal wat oninteressant, en zijn ze daarom wat minder episch voor mij persoonlijk.

    Neem bijvoorbeeld die soort piraat uit deel 12 met zijn metgezelle, dat vond ik nu 2 toffe personages. Maar de hoofdpersoon, ja die vond ik minder.
     
  10. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Ik sluit me aan bij Ashavan.

    Neem de beste racegames die er zijn: Vaak zijn er een beperkt aantal tracks of 1 stad waar je steeds dezelfde races aflegd alleen dan in tegengestelde richting, of je pakt het einde van race 1 geplakt aan het begin van race 2, en dan wisselen ze dezelfde races nog af met andere auto's.

    Het blijft toch van A naar B rijden.


    Sportgames idem: Het maakt niet uit hoeveel customisation of spelmodi ze in Fifa gooien. Het blijft voetbal waarbij je altijd op een rechthoekig veld 11 vs 11 speelt en ieder team dezelfde moves heeft. Alleen zijn de stats beter/slechter per team.

    Dan shooters: uitzonderingen daargelaten zijn de meeste shooters een grind waarbij je van A naar B loopt en vijanden in je gezicht soms letterlijk spawnen.

    Voordeel van RPG zoals eerder vermeld is dat het battlesysteem uitbreid en je gaandeweg het verhaal nieuwe characters krijgt met nieuwe abilities.

    In een shooter krijg je wel nieuwe wapens maar het blijft toch hetzelfde op zeer vette wapens na zoals de gravity gun uit HL 2 bijvoorbeeld.
     
  11. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Iedere game heeft dat. Verder vond ik LO juist steeds beter worden. Jammer dat hij na de eerste paar bosses makkelijker werd. Vond het leuk dat die eerste juist zo moeilijk waren en dat je echt met je equip en strat ze moest verslaan.
     
  12. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.477
    Leuk Bevonden:
    8.472
    Verkeerde quote? Jouw reactie slaat eerder op de post van Kevf. O-)
     
  13. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Hier precies hetzelfde!
    FF8 is voor mij nog steeds de beste game ooit (nee, geen typfout. Niet beste RPG, maar beste game!). Sommige pics/filmpjes van 13 doen me een beetje denken aan deeltje 8, dus ik kijk nu nóg meer naar deze game uit!!:)

    Ik hoop alleen niet dat de datum in dat filmpje op de Amerikaanse manier is;
    dat betekend namelijk maand/dag/jaar en niet dag/maand/jaar.
     
  14. FinalBob

    FinalBob Active Member

    Berichten:
    1.455
    Leuk Bevonden:
    858
    :thumbs: Eindelijk iemand die ook FFVIII de beste game ooit vindt :D Dacht dat ik de enige was haha. Ik heb hem zo vaak uitgespeeld, laatste paar keer echt tot op het bot zodat alle bazen, ook omega weapon peanuts was, heerlijk slashen met Lionheart.

    ontopic: Inderdaad, dat vond ik ook, veel omgevingen die ik zie in het filmpje doen me daaraan denken. Ik ben ook echt benieuwd naar het battlesysteem :p Junction zou wel leuk zijn :lol:
     
  15. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Ah, FinalBob heeft een goede smaak.:thumbs:

    Het combatsysteem, van wat ik gezien heb, ziet er zeer interessant uit. Hopelijk hebben de Guardian Forces (:9) deze keer ook echt nut...bij deeltje 12 waren ze echt kompleet waardeloos, je had er niks aan!.
     
  16. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Vond het ook een geweldige game, maar toch 1 van de mindere FF games dankzij het achterlijke draw systeem :mad:
     
  17. J-Jonny

    J-Jonny limit-breaker

    Berichten:
    219
    Leuk Bevonden:
    0
    Heeej!! Ik vind FF8 ook de beste game allertijden. We zijn dus echt niet alleen!! (Daarna komt trouwens Xenogears).

    Ik kijk voor het eerst sinds FFX ook weer uit naar FFXIII. Vond deel XII eigenlijk niet zo veel aan.
     
  18. MetalSonic

    MetalSonic MetalSonicNL

    Berichten:
    4.536
    Leuk Bevonden:
    0
    hmm jammer van de hokjes geest hier. Speel zelf met veel plezier verschillende soorten genres. Ik wissel ze graag af, platform, fps, rpg, rts. En af en toe ook nog race games. Dat je in een fps van A naar B moet is wel heel erg oppervlakkig. In een rpg ga je ook van A naar B, je blijft niet hangen bij A.

    Verhaal in fps games zie ik genoeg, Halflife serie, Bioshock, Metroid Prime en zo kan ik wel even door gaan. maarja ik neem 't wss weer te zwaar op ;), ik ga deze FF wss wel halen, mijn vorige favo ff was FF X \o/\o/\o/\o/\o/
     
  19. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.477
    Leuk Bevonden:
    8.472
    Over hokjesgeest gesproken. :+
    Metroid Prime is helemaal geen FPS, ook al lijkt het erop, net zoals Fallout 3 ook geen FPS is.
     
  20. kwdtje

    kwdtje Active Member

    Berichten:
    2.773
    Leuk Bevonden:
    1
    FFVII vind ik nog steeds de beste JRPG, al moet ik zeggen dat ik met heel veel plezier Tales of Vesperia gespeeld heb ( nog niet eens uitgespeeld :|)

    Ben benieuwd naar deze FF, het ziet er prachtig uit maar voor mij is het belangrijk dat er in een JRPG coole karakters in zitten zoals een Tifa of een Barret !
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina