[XOne] Afgesloten rond 19:00

Discussie in 'Games' gestart door WesleyRBK, 17 nov 2009.

  1. WesleyRBK

    WesleyRBK Active Member

    Berichten:
    788
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo mede xbox gebruikers,

    Ik had de wireless adapter van microsoft maar die had ik al snel verkocht nadat ik er achter kwam dat hij destijds geen wpa 2 ondersteunde. Heb sinds kort nu een powerline/homeline adapter gekocht waardoor het internet door het lichtnet gaat. Overdag gaat dit super goed. Krijg geen fouten. Maar zodra de klok 19:00 passeert kan ik geen 1 game meer joinen (MW2). En komt er dat vervelende icoontje te staan dat de ethernet kabel eruit ligt. Wat dus echter niet waar is. Wat ook nog is raar is dat ik nog wel op xbox live zit. Maar kan er niks mee. Als ik marketplace bijvoorbeeld afspeur dan komt er regelmatig die fout dat mijn router geen info van xbox live kan krijgen. Mijn NAT staat wagenwijd open. De firewall naar me xbox staat uit dus daar kan het niet aan liggen.

    Regelmatig word ik ook helemaal van xbox live afgegooid. Als ik dan via de tests kijk waarom ik niet meer kan connecten komen er verschillende problemen langs. De ene keer "passed" test 2 (internet) niet. Dan de andere keer test 3 (xbox live) weer niet. En je raad het al de andere keer "passed" test 1 (netwerk) weer niet. Na een paar keer de tests gedaan te hebben kan ik weer connecten met xbox live maar nog steeds met de problemen in de vorige alinea. En dit gebeurt allemaal na 19.00. Ik heb geen timer op me router staat dus daar hoef je ook niet naar te vragen.

    Al deze problemen komen inmiddels me strot uit omdat ik al letterlijk maanden bezig ben om me xbox live weer werkend te krijgen. En xbox live tikt ook lekker weg :). Want ik kom rond 18:00 pas weer thuis. Dan ga ik eten en dan heb ik mischien een kwartiertje speel plezier. Dus ik hoop op een voorspoedig antwoord.

    Mvg,

    Wesley :b:
     
  2. Kaasstengel

    Kaasstengel Never, ever give up!

    Berichten:
    502
    Leuk Bevonden:
    0
    De Modern Warefare servers liggen er na 19.00 uit omdat ze willen dat iedereen op tijd naar bed gaat.
     
  3. Kortestier

    Kortestier Shortbull XBW.nl ICT

    Berichten:
    3.105
    Leuk Bevonden:
    121
    Het lijkt mij dat er rond 19.00 een apparaat aanspringt in je huis waardoor het internet niet meer vloeiend door je lichtnet komt. Centrale verwarming?
     
  4. WesleyRBK

    WesleyRBK Active Member

    Berichten:
    788
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee meerdere apparaten in me huis maken gebruik van hetzelfde systeem. En dat blijkt wel te werken na 19:00.
     
  5. Volkoren

    Volkoren Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.096
    Leuk Bevonden:
    3
    Dit heeft inderdaad met jouw lichtnet te maken. Ik denk idd dat je moet kijken naar zoiets als centrale verwarming oid.
     
  6. WesleyRBK

    WesleyRBK Active Member

    Berichten:
    788
    Leuk Bevonden:
    0
    Tsjah als het daar dan uiteindelijk aan ligt. Hoe zou ik dat dan moeten oplossen. Kan moeilijke de verwarming uitzetten als ik online wil gaan :). Weet iemand eigenlijk wanneer de nieuwe adapter uit komt? Denk dat ik daar dan uiteindelijk naar over stap. Vorige werkte ook wel lekker. Tot een huisgenoot dacht dat het leuk was om over te stappen naar WPA2.
     
  7. Kortestier

    Kortestier Shortbull XBW.nl ICT

    Berichten:
    3.105
    Leuk Bevonden:
    121
    Het enige wat je kunt doen is kijken wat er aanslaat of aangezet wordt rond 19.00 Daarna zet je dat apparaat een keer aan en uit en kom je er vanzelf achter wat het signaal stoort.
     
  8. Volkoren

    Volkoren Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.096
    Leuk Bevonden:
    3
    Je zou de beveiliging in de router kunnen aanpassen naar WPA. Dat is voor nu de beste oplossing!
     
  9. WesleyRBK

    WesleyRBK Active Member

    Berichten:
    788
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar ik heb de wireless adapter al lang geleden verkocht ;). Deze powerline adapter werkt wel met wpa2 want dat gaat namelijk via draad. Maar er is geen oplossing om dit probleem te fixen? Wachten tot de zomer zodat er minder apparaten aanstaan tijdens de avond :p?
     
  10. Volkoren

    Volkoren Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.096
    Leuk Bevonden:
    3
    De powerline adapter misschien in een ander stopcontact doen?
     
  11. WesleyRBK

    WesleyRBK Active Member

    Berichten:
    788
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga thuis even kijken. Helaas is het andere stopcontact een kleine 8 meter verwijderd van me xbox.
     
  12. Fergie

    Fergie FR vak W1

    Berichten:
    938
    Leuk Bevonden:
    0
    Is het niet mogelijk om die WPA2 om te zetten naar een ander soort zoals WPA of WPE. Dan zou je eventueel die wireless adapter weer kunnen aanschaffen.
     
  13. WesleyRBK

    WesleyRBK Active Member

    Berichten:
    788
    Leuk Bevonden:
    0
    Er is een update voor uitgebracht dat hij nu wel WPA2 ondersteunt. Maar als ik een draadloos adapter haal ga ik nog even wachten. De nieuwe komt toch binnenkort. Ik heb nu een 20 meter kabel gepakt en direct in de router gedaan. Nu werkt het perfect denk dat ik het zo maar even ga houden tot de nieuwe adapter er is.
     
  14. Atmaxar

    Atmaxar Banned

    Berichten:
    363
    Leuk Bevonden:
    2
    Misschien heel stom, maar zit er nie toevallig ouderlijk toezicht op die verbied om na 19:00 nog te spelen.
     
  15. Volkoren

    Volkoren Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.096
    Leuk Bevonden:
    3
    Goed om te horen! Niets is erger dan met lag spelen!
     
  16. WesleyRBK

    WesleyRBK Active Member

    Berichten:
    788
    Leuk Bevonden:
    0
    @Volkoren: Heb er nu nauwelijks last van :). Soms even een paar hikjes maar dat komt gewoon door de host.
     
  17. yakumo885

    yakumo885 Member

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    0
    je kan ook eens proberen om je adapter in een ander stopcontact te steken dat op een andere kring staat.Want er mogen max.8 stopcontacten per kring. mischien word die kring te hard belast door de andere stopcontacten.
     
  18. Atmaxar

    Atmaxar Banned

    Berichten:
    363
    Leuk Bevonden:
    2


    Ik bedoelde natuurlijk op je xbox zelf en niet de router.
     
  19. WesleyRBK

    WesleyRBK Active Member

    Berichten:
    788
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm kan het mischien aan liggen. Maar er springt niks aan in stroom kring rond 19:00. Ik ga thuis even kijken.

    Zou niet weten waarom ik dit zou aanzetten op me xbox :p. Heb nu ook een draad rechtstreeks van me router naar de xbox gedaan. En hij sluit niet af rond 19:00.
     

Deel Deze Pagina