[XOne] [Centraal] Chello en Xbox Live

Discussie in 'Games' gestart door masterape, 12 mrt 2003.

  1. STARBL@DE

    STARBL@DE New Member

    Berichten:
    30
    Leuk Bevonden:
    0
    help

    Fardo,

    Heb ik ook geprobeerd. De modem 2-3 min. uitgezet, weer aangesloten en aangezet. Hetzelfde resultaat. Het rare is dat hij elke keer alles wel herkend, maar geen connectie kan maken. Kan dus ook geen account aanmaken. Klote!

    Jeroen
     
  2. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Re: help

    Jouw probleem klinkt mij meer dan bekend in de oren (of is het ogen?). Wat waren die X, Y en Z waarden? En welke versie van het dashboard gebruik je? (Staat bovenin het scherm als je op "Y" hebt gedrukt en ook de X, Y en Z kunt zien).
     
  3. STARBL@DE

    STARBL@DE New Member

    Berichten:
    30
    Leuk Bevonden:
    0
    help

    pejannl.

    1.00.5335.01
    w: 0000-0015
    x: 0000-F021
    y: 00C2-01E4
    z: AFFF-0018

    wat kun je mij vertellen aan de hand hiervan??

    kun je mij helpen??
     
  4. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Re: help

    Ik vrees dat je Xbox terug moet. Ik had eveneens Y:00C2-01E4 en Z:AFFF-0018... Mijn Xbox ging terug naar M$ en daar hebben ze iets omgezet waarna alles keurig werkte.

    Is jouw XBox ooit open geweest? Is ie ooit voor reparatie bij M$ geweest?

    NB: De helpdesk weet hierover inderdaad van nix (of zegt dat ze er nix van weten). je zult flink moeten doorzeuren alvorens ze het naar een 2e lijn supportmedewerker doorverwijzen. Toen ik die problemen had heb ik hulp gevraagd aan de Xbox Live betatest coordinator en die heeft er toen voor gezorgd dat e.e.a. werd opgelost.
     
  5. kalifa

    kalifa Active Member

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
    OhOh ik weet dat die box van starblade een keer voor reparatie is aangeboden bij M$, zal het daar dan aan liggen. En wat hebben ze vergeten te actieveren?:{

    Starblade: vraag eens aan Tommo of hij langs komt met zijn Xbox, kan je in iedergeval cecken of het daar aan ligt.
     
    Laatst bewerkt: 5 apr 2003
  6. STARBL@DE

    STARBL@DE New Member

    Berichten:
    30
    Leuk Bevonden:
    0
    thank you

    Pejannl,

    Ik denk dat jij het lek voor mij boven hebt. Mijn X-Box is inderdaad voor reparatie weggeweest enkele maanden geleden.

    Kan je mij nog meer advies geven??

    Ik ga zo meteen bellen met de X-box helpdesk en ze dit voorleggen.

    Bedankt in ieder geval dat je me op weg hebt geholpen.

    Super.

    Jeroen
     
  7. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Re: thank you

    Klungels...

    In de Xbox zit een controle mechanisme wat kan checken of er iets aan je Xbox veranderd is. Als er een onderdeel vervangen wordt moet die check aangepast worden. Als ze die niet aanpassen dan denkt de Xbox "Ik ben ge-mod" en doet ie het niet op Live!. :9

    Toen ik mijn probleem meldde zeiden ze me eerst "Wij geven geen ondersteuning aan gemodde Xboxen". Ja, dank je de koekoek. Gemod door de reparatieservice... :eek: |:-
     
  8. bat70

    bat70 Ja 'tuurlijk !!

    Berichten:
    41
    Leuk Bevonden:
    0
    Vinden mac adres in XP

    Hallo , nog even een vraagje over het Mac-adres , kan ik die bij
    windows XP op dezelfde manier vinden als bij windows 98 en
    2000 ??
     
  9. bat70

    bat70 Ja 'tuurlijk !!

    Berichten:
    41
    Leuk Bevonden:
    0
    he he eindelijk !!

    Nou , eindelijk een notebook en vervolgens een
    Chello aansluiting , het leek er even op dat het niet zou lukken
    met de Xbox , gaf nl. allemaal errors , uitgezet , even koppie
    koffie gedronken , notebook aangesloten en weer op dit forum
    en dat van xboxlive gekeken , weer geprobeerd en ja hoorrrrr
    ik kon alles in voeren , effies Unreal gespeeld te gek ! Ik heb
    inmiddels wel pijn in m'n harses gekregen , dus ik hou het effe
    voor gezien , morgen ga ik er echt tegenaan !!!!! ;) :) :+
     
    Laatst bewerkt: 17 apr 2003
  10. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
  11. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Hebben jullie een firewall aanstaan?

    Windows ICS Connection: DNS Not Resolved Error Message

    To view error message details, select Help on the Connect Status screen when you receive the error message.



    Details: Communication error

    The Xbox Live service cannot be contacted or is not responding. Please try again later or visit www.xbox.com/live for more information.

    You may receive this error message for any of the following reasons:

    A component on the Internet path to the Xbox Live servers is down.
    The Xbox Live servers are down.

    You can check the status of the Xbox Live servers on the Xbox Live Support page.
    Your ISP is experiencing a network outage.

    Contact your ISP to determine whether the ISP is experiencing network problems.

    You are running firewall software in Windows that is blocking the ports that Xbox Live requires.
    A firewall is a security system that acts as a protective boundary between a network and the outside world by blocking network traffic on certain ports. If your modem supports Ethernet connections, connect your Xbox console directly to your modem (bypass the router), and then see if the problem is resolved.

    If you can connect to the network when you bypass your router, you may have to configure your firewall software to allow network communication on the specific ports that Xbox Live requires.

    For Xbox Live to work correctly, the following ports must be open:

    • UDP 88
    • UDP 3074
    • TCP 3074


    For information about how to open the ports that Xbox Live requires, see your firewall software documentation or contact your computer manufacturer (if the software was pre-installed).

    Details: DNS error

    The DNS servers could not be reached. Verify the DNS Server addresses match the settings provided by your ISP.

    There may be a problem with your ISP's DNS servers. With Internet Connection Sharing, the DNS information should be handled by Windows. Confirm that your DNS settings in the Network Settings area of the Xbox Dashboard are set to Automatic.

    If you continue to receive this error message, ICS may not be configured correctly in Windows. For information about how to configure ICS, view the following topics.

    Windows Internet Connection Sharing
     
  12. killabee

    killabee Brute Force

    Berichten:
    860
    Leuk Bevonden:
    0
    we hebben bij ons thuis dit weekend een nieuwe pc gekregen en hebben we meteen een netwerk aangelegd. de oude pc is naar mijn broer gegaan en de xbox staat op mijn kamer en de nieuwe gewoon beneden. alle 3 aangesloten op de router. de 2 pc's doen het echt perfect met internet. alleen sinds ik de xbox op de router heb aangesloten doet ie er erg lang over om de dns server te vinden, maar hij vind hem wel.

    voordat we het netwerk hadden had ik de xbox rechtstreeks op de modem aangesloten en toen deed ie het perfect.

    maar nu doet ie er erg lang over om de dns server dus te vinden.
    en als ik bijvoorbeeld moto GP ga doen dan krijgt ie me ingelogd en hij vind ook games bij optimatch.

    maar als ik een game aanklik en ik kom erin lig ik er gemiddeld na 30 seconden weer uit. ik krijg dan het bericht: "Lost connection to this game" of iets dergelijks, en af en toe krijg ik bij het zoeken naar een game ook het bericht dat er iets fout is gegaan bij het zoeken. als ik net ingelogd heb doet ie het 30 seconden goed en daarna gaat allen erg sloom. en kan ik maar 30 sec. in een game zitten. weet iemand wat ik hieraan kan doen?

    we hebben 1 pc 500 mhz windows 98 op de router aangesloten, 1 pc 2,66 mhz met windows XP op de router aangesloten en mijn xbox dus. en het is een router met 4 poorten en 100mbps.

    alvast bedankt.
     
  13. twist

    twist Guest

    Dit kan misschien zijn omdat de andere pc's worden gebruikt en er bijvoorbeeld software als kazaa word gebruikt, (of andere downloads) Hierdoor word een groot gedeelte van je bandbreedte gebruikt en vlieg je dus ook sneller games uit.

    Dit zou de oorzaak kunnen zijn, check het maar even voor de zekerheid. ;)
     
  14. killabee

    killabee Brute Force

    Berichten:
    860
    Leuk Bevonden:
    0
    nee dat heb ik allemaal al gecheckt. en ook als er geen 1 pc aan staat doet ie het nog hetzelfde. en zelfs als ik hem rechtstreeks op de modem aansluit doet ie er erg lang over om de dns server te vinden, dus waar het aan ligt weet ik echt niet.
     
  15. XiroKe

    XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.070
    Leuk Bevonden:
    26
    Ik heb mijn Xbox via een router op Chello breedband online en heb sinds 13 Maart Xbox Live.

    Enkel heb ik wel een probleem sinds ik voor het eerst online ging met mijn Xbox. De snelheid op mijn PC is 2x zo hoog (normale Chello snelheid) als op mijn Xbox. Op mijn PC is nl. de UL 110+ en op de Xbox 56!

    Ik weet zeker dat het niet aan de router ligt, ik heb hem hier voor namelijk ook al direct aangesloten en ik had het zelfde probleem. Ik heb net voordat XBL hier in Nederland uitkwam Chello hier over gemaild (inmiddels was bekend dat ze XBL gingen ondersteunen), maar daar wisten ze eigenlijk ook niet wat het probleem was.

    Het enige wat ik kan bedenken is dat de kabel die ik gebruik niet goed werkt, of alleen met de Xbox niet goed werkt. Want ik heb ook internet via deze kabel laten lopen op de PC om te kijken of dat verschil maakte voor de UL maar deze bleef normaal zoals hij altijd dus is op de PC (110).

    Ik moet nog kijken of het echt aan de kabel is, door een andere kabel te gebruiken. Maar die heb ik nu net niet bij de hand en wil dus weten of het dan toch iets anders is of dat het echt geen zin heeft om een andere kabel te gebruiken.

    (Om duidelijk te maken dat ik zeker weet dat het niet in orde is, als ik een game van bijv. UC wil joinen staat er bijna altijd, behalve op echt snelle servers, dat mijn huidige netwerk conditions de snelheid van de game zou kun omlaag brengen. En heb dan ook enorme lag als ik er toch mee door ga.)

    Iedereen die mij ook maar een klein advies kan geven is welkom, want ik wil nu eigenlijk toch 'echt' beginnen met Xbox Live. De demo disc spellen zijn namelijk de enige spellen die ik lag vrij kan spelen.
     
  16. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Welke abbo heb je van chello ... welke upload snelheden enz.. (ik heb geen chello ... maar ik probeer wel een beetje mee te denken)
     
  17. XiroKe

    XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.070
    Leuk Bevonden:
    26
    Er is volgens mij maar een abbo van Chello:

    128 UL
    5000 DL

    normaal gesproken, op de PC heb ik dat dus en op de Xbox heb ik

    56 UL
    900 DL

    als ik de modem uit doe, en na een tijdje weer aan heb ik een veel hogere DL maar nog steeds dezelfde UL?
     
  18. salva

    salva Active Member

    Berichten:
    287
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb dus hetzelfde probleem hier de upload van chello blijkt te laag voor ghost recon en of voor een optimaal gebruik met live.
    Wie nog meer??.

    Chello en xbox live weten geen oplossing.
    Het blijkt naar mijn mening niet aan chello te liggen aangezien ik een speed upload test heb gedaan en deze gaf aan 128kb ul en de xbox 56 ul.
    Chello wil niet helpen en xbox live kan niet helpen maar adviseerde om de settings van de modem te laten veranderen.

    Wie weet de oplossing???
     
  19. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    wat voor modem hebben juliie?
     
  20. salva

    salva Active Member

    Berichten:
    287
    Leuk Bevonden:
    0
    terayon de mijne is denk ik al zo'n 4 jaar oud.
    En ik heb een ICS verbinding.
     

Deel Deze Pagina