De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 23]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 26 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is zijn huidige Sony 40W4000, sowieso heeft deze hele serie, dus ook de X4500 een zeer lage inputlag van 0-10ms. Geen enkele flatpanel TV op CRT na heeft dit ooit weten te bereiken.

    Trouwens die Sony X4500 is samen met de Samsung A956 serie ongeveer de beste LED LCD ooit gemaakt aangezien deze gebruik maken van RGB LED's ipv Witte LED's.
     
    Laatst bewerkt: 25 nov 2009
  2. titan1980

    titan1980 Bruce Springsteen

    Berichten:
    1.304
    Leuk Bevonden:
    33
    ik heb even gekeken en bij deze gegevens krijg ik te zien dat mijn tv 8ms reactie snelheid heeft. Mijn vraag nu is dit acceptabel of is dit slecht voor gaming? met snelle games als CoD en AC2 merk ik wel wat ghosting/slowmo maar of dat daar aan ligt? mijn broertje heeft een plasma van Samsung en daar zie ik dat veel minder..

    http://www.kieskeurig.nl/lcd_televisie/sony/kdl-32w4000/specificaties/216469/
     
  3. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Dat klopt wel ja. De lcd doet n refresh van 8 ms en de snelste doen 2-3 ms. Een plasma heeft n refresh van 0,001 ms.
    Het is niet slecht voor gaming, maar zoals je zelf al hebt gemerkt zie je t in het beeld.
    Mn eerste hdtv was n 30 inch lcd met 16ms (dat was toen snel). Ik merkte daar niks van, totdat ik n keer ging gamen op n plasma ;)

    Onslaught: wat zal de inputlag zijn van de oleds? Wat zijn de verwachtingen?

    En had die Samsung A959 Local dimming? Er was een model van 1,5 jaar terug die dit had. Of was dat een 7 serie?
    Samsung maakt zóveel modellen dat ik t niet meer kan bijhouden.
     
    Laatst bewerkt: 25 nov 2009
  4. Stealthstorm

    Stealthstorm Meuh!

    Berichten:
    255
    Leuk Bevonden:
    0
    Iemand hier toevallig de DELL 2407WFP-HC? Google anders even.

    Ik heb sinds kort toch maar eens de xbox360 aangeschaft en aangesloten op bovenstaande monitor. Nu is het probleem dat het er grafisch niet zo mooi uitziet. Ik heb verschillende kabels geprobeerd waaronder HDMI-component, HDMI-VGA en HDMI-DVI en HDMI-VGA ziet er het beste uit. Al is er weinig verschil tussen die en de HDMI-DVI.

    Ik kan bij HDMI-component tot 1080i selecteren maar als ik die selecteer trilt het beeld een klein beetje dus dat is geen doen. 720p werkt uiteraard maar dat ziet er grafisch ook niet geweldig uit (bv in COD MW2). Net alsof de pixels uitgerekt zijn.

    Bij gebruik van de kabels HDMI-VGA en HDMI-DVI kan ik tot 1920x1080 widescreen selecteren ook al ondersteund mijn monitor 1920x1200 widescreen. Maar dat ondersteund xbox360 weer niet.

    Monitor heeft trouwens ook 1:1 pixel mapping, aspect en fill maar met die verschillende settings word het ook niet mooier.

    Via google is te vinden dat iedereen met dit beeldscherm en xbox360 wat problemen heeft met de beeldkwaliteit alleen een echte oplossing kan ik niet vinden, wel zonde want het is een uitstekende monitor.

    Is er iemand hier die nog ideeën heeft? Wie kan mij helpen!

    Dat ik het niet mooi vind ligt trouwens niet aan mij, heb het op een HD TV geprobeerd en dat zag er strak uit.

    :'-(
     
    Laatst bewerkt: 25 nov 2009
  5. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Ik herinner me ook zoiets, dat 1 van die Dell monitoren niet goed aan te sluiten waren op een xbox, maar dat was nog in de tijd dat de xbox geen hdmi had. Ik zat er destijds aan te denken om zo'n scherm te kopen voor de xbox, maar toen las ik dat die niet compatible waren en heb ik n Iiyama gekocht.

    Ondersteunt xbox die reso niet via vga dan?
     
  6. Stealthstorm

    Stealthstorm Meuh!

    Berichten:
    255
    Leuk Bevonden:
    0
    1920x1080 widescreen staat aan met de vga kabel, maar dat ziet er nog niet mooi uit. Waarschijnlijk ga ik maar een FULL HD TV kopen.
     
  7. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    OLEDs hebben toch 0 vertraging? En 1:1.000.000.000 contrast:+
     
  8. Madoperator

    Madoperator Rape

    Berichten:
    937
    Leuk Bevonden:
    0
    Zou ik goed kunnen gamen zonder input lag met deze Philips tv?

    Edit: Zonder te veel input lag bedoel ik. (Vooral voor online shooters)
     
    Laatst bewerkt: 25 nov 2009
  9. Stealthstorm

    Stealthstorm Meuh!

    Berichten:
    255
    Leuk Bevonden:
    0
    Die wilde ik misschien halen :9
     
  10. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Hoe vonden jullie de beeldkwaliteit toen jullie je xbox erop aansloten dan?
    Werden heel snelle beelden goed weergegeven?

    Ik was n keer een 50 inch Hisense aan t bekijken, maar ik kende t merk niet dus ik zou m sowieso niet kopen.
    Beeld zag er goed uit, maar toen ik Forza2 erop ging spelen werd al snel duidelijk dat de achtergrond (tribunes) absoluut niet vloeiend werden weergegeven.

    Aan zo'n tv heb je dus niks.


    Ja dat zèggen ze, maar we weten hoe fabrikanten goochelen met specs.
    De Sony 15 inch die nu te koop is, is niet eens hdready. De reso ligt onder de 720p.

    En er wordt hard geroepen over contrast, maar waar we op zitten te wachten is een absolute zwartweergave van 0,0 (true black dus).
    Op dat moment is t contrast onmeetbaar.

    Bovendien moet iedere pixel apart kunnen worden gedoofd, anders heb je er nog niks aan. Dan komt dat enorme contrast alleen doordat de tv een enorme bak licht kan produceren en wordt het beeld heel onnatuurlijk.

    De reclamefoto's uit persberichten stellen me nog niet gerust, maar hopelijk zit ik er naast.

    dan heeft t scherm niet altijd een 1:1 pixelmapping, want dan zou t beeld wèl heel mooi zijn en zou je een zwarte balk onderin zien.
    Of er zit n slechte scaler in (volgens mij was dit t probleem).
     
    Laatst bewerkt: 26 nov 2009
  11. Stealthstorm

    Stealthstorm Meuh!

    Berichten:
    255
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja die balken heb ik dan ook.Heb nergens iets over een slechte scaler gelezen.
     
  12. pboy007

    pboy007 Game-freak

    Berichten:
    133
    Leuk Bevonden:
    0
    hallo,

    even een vraagje ik heb deze tv zins een week
    samsung ue46b8000 als ik forza 3 speel dan lijkt het wel
    of ik echt in het spel zit zo mooi
    maar als ik grand theft auto speel dan is het beeld nou niet echt mooi
    in de verte is alles wazig en niet mooi
    en op mijn plasma hat ik dat niet heel gek

    grt,
    patrick
     
  13. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Op een FullHD scherm zit GTA er stukken slechter uit dan op een HDready scherm.
    De "problemen" worden veroorzaakt door de graphics van de game , je zal er mee moeten leven.
     
  14. Dennisunified

    Dennisunified Active Member

    Berichten:
    74
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke ik snap er niks van! Ik heb nu een Sony40W4000 en is te verkrijgen vanaf 930€. http://www.kieskeurig.nl/lcd_televisie/sony/kdl-40w4000/prijzen/276551/#prijzen

    De Sony 40W5500(nieuwe versie) Heeft betere specs maar is goedkoper!
    verkrijgbaar vanaf 790€. http://www.kieskeurig.nl/lcd_televisie/sony/kdl-40w5500/310150/

    Nu zit ik te denken om deze te nemen http://www.kieskeurig.nl/lcd_televisie/sony/kdl-40z5500/335515/.

    Deze heeft 200Hz. Iemand ervaring met 200Hz ivm gamen? Is dat een groot verschil in vergelijking tot 50 Hz?
     
  15. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.862
    Leuk Bevonden:
    2.060
    Welke plasma had je hiervoor?

    Ik heb GTA4 in 2008 even een kwartiertje ofzo gespeeld op een Pioneer FullHD plasma, en zag er wat mij betreft goed uit (was de PS3 versie), maar ik heb alleen vergelijkingsmateriaal met een SDTV... :x
     
  16. ibrahim006

    ibrahim006 Active Member

    Berichten:
    324
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

    Mijn neef heeft sinds kort een Xbox 360 Elite. Hij wilt zijn Xbox 360 op zijn kamer met een scherm. Hij heeft zelf twee keuze's gemaakt: LINK

    Nu is de vraag: Welke van de twee? Of zouden jullie iets anders aanraden?

    De scherm heeft het liefst de volgende dingen:
    - Minimaal 22"
    - HDMI (Xbox360)
    - DVI/VGA (PC)
    - SCART/DVB-TUNER (TV)
    - (Het liefst)Full-HD
    - Eventueel ingebouwde luidsprekers
    - Max Budget: €250,00

    Graag hoor ik het van jullie(Per PM).

    Ibrahim
     
  17. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    [​IMG]

    Ik wil misschien een nieuwe tv gaan kopen, want ik wil een wat grotere (en FullHD) hebben, ik heb nu een 32" LG LCD TV (die ik te koop heb staan, zie link in mn sig). Nu is mijn oog gevallen op de LG 50PS3000. Die zag ik namelijk op Kieskeurig.nl staan als de goedkoopste 50 inch en die vond ik wel een goede inch / euro verhouding hebben :D Op Kieskeurig.nl krijgt ie een 9.8, maar dat is gebaseerd op 1 review. En hier zitten natuurlijk de grootste experts, dus ik vroeg me af wat jullie ervaringen zijn met deze TV.

    Even snel wat specificaties:

    Beelddiagonaal 127 cm
    Helderheid 1500 cd/m²
    Dynamisch contrast 2000000 :1
    Resolutie 1920 x 1080
    Aantal HDMI-ingangen 3
    Scart-aansluiting(en) 2
    Componentingang
    S-video ingang
    USB

    Link naar kieskeurig

    Alvast bedankt :)

    Groeten Daan
     
  18. Wolfje

    Wolfje test...

    Berichten:
    225
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nog een CRT deze wil ik graag kwijt voordat ik een LCD koop, zijn er inruil acties ergens dat jullie weten?
     
  19. FFWD

    FFWD XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.370
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb zelf de 2333HD. Ben er erg tevreden mee.:)
     
  20. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Inruil Acties zijn er maar weinig.
    De inruilwaarde wordt meestal bepaald aan de prijs van een LCD , Led of Plasma.
    Bijvoorbeeld € 300 retour bij aanschaf vanaf € 1500
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina