KPN Experia en Xbox LIVE

Discussie in 'XBW Gaming' gestart door Tallon 4 NL, 29 mrt 2006.

1. Genyus

Genyus Member

Leuk Bevonden:
    0
    ;)

2. Volkoren

Volkoren Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Jouw redenering klopt niet.
    Je moet de poorten forwarden naar jouw Xbox en ook al heeft jouw Xbox ICS, dan nog heeft jouw xbox zijn eigen ip.
    In dat filmpje wat ik had gegegeven stond ook hoe je jouw xbox een eigen IP kan geven.

3. Genyus

Genyus Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zoals je kan lezen heb ik mijn ports al geforward, als ik op mijn router ga dan staat er nergens een verbinding met de Xbox omdat hij ook niet zelf "verbindt" met het internet, dat doet de PC voor hem.

(Bijv. met MAC adressen, ik zou alleen mijn PC hoeven toe te voegen op de router en dan wordt de Xbox ook niet geblockt)

En zoals ik ook al zei: Ik heb dat filmpje gevolgd, en ben nu de hele connectie met internet op mijn Xbox kwijt, omdat de persoon in dat filmpje zijn Xbox op de router heeft aangesloten dmv een kabel of een draadloze adapter (die ik dus niet wil kopen).

Het verschil zit hem er dus in dat ik het via mijn PC doe, en daardoor is mijn Xbox niet op de router te zien.

4. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    euh welk filmpje? in de startpost wordt geen gebruik gemaakt van een wireless adapter hoor

Port forward werkt alleen met een xbox die direct op een router is aangesloten! dus niet via een pc! Je moet je connectie bridgen en geen ICS gebruiken .. heb je dan als nog een strict of moderate NAt dan moet je je xbox rechtstreeks met de router verbinden

Laatst bewerkt: 27 nov 2009
  5. DiaL

DiaL XBW Senior

Leuk Bevonden:
    21
    Ik denk dat hij het YT filmpje bedoelt dat Volkoren gepost heeft een pagina terug, maar zoals Fardo aanhaalt zijn dit de filmpjes die je ook even moet bekijken uit zijn Xbox live vragen startpost;

6. Volkoren

Leuk Bevonden:
    3
  7. Genyus

Genyus Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heb ICS uitgeschakeld en de LAN met de Wireless gebridged, moet nu elke keer als ik Live wil spelen mijn firewall uitschakelen, maar het werkt iniedergeval.

Bedankt voor de hulp.

8. Volkoren

Leuk Bevonden:
    3
    Je zou misschien ook de poorten in jouw firewall kunnen veranderen waardoor je hem niet hoeft uit te zetten!

9. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Bah, wat is het toch ook een verschrikkelijk rotding! Dat ze ooit zo'n slecht product op de markt hebben kunnen brengen zeg, echt om te huilen. Ik heb dezelfde xperia box als een vriend van mij, en het is een en al gezeur!

Wijs ik hem de service toe, en de volgende dag is ie opeens aan een ander onbekend apparaat toegewezen?! Helpt het als ik aangeef dat de xbox altijd dezelfde IP moet houden?

10. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Bij de Experia is de maximale leasetijd van een ip-adress maar 1 dag.
    Bij de oude Linksys kon ik de lease-tijd maximaal op 9999 minuten zetten en had daarom met dynamische ip-adressen nooit geen problemen.

11. geen

geen Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    bij ons thuis hebben we ook internetplusbellen van kpn. en ook bij mij staat de nat op strict. ik heb al van alles geprobeerd maar niks lukt. heeft iemand nog een idee?

12. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Melbuuln, ik kan bij elk ander apparaat aangeven dat ze altijd hetzelfde adres moeten houden, op de 1 of andere manier kan dat voor de xbox niet :mad:

Geen, begin maar eens met aan te geven wat je al geprobeerd hebt.

13. Volkoren

Leuk Bevonden:
    3
    Met wat bedoel je dat ze hetzelfde adres moeten behouden? Je moet het IP in de Xbox gewoon vastzetten, dan verspringt die ook niet.

14. Genyus

Genyus Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat bridgen van mijn Internet Connecite + LAN connectie heeft een nadeel, en dat is dat elke keer als ik mijn computer opstart, ik eerst weer de bridge moet verwijderen en hem dan weer opnieuw moet bridgen, anders werkt mijn internet niet.

15. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Oja, dat kan natuurlijk ook :+

Ik had het over de experia box, die geeft je ook de optie om een apparaat altijd hetzelfde IP adres te geven, maar die optie is er dus niet voor de xbox..

16. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Ja dat is het nadeel van gamen via de laptop. Het beste kan je je xbox rechtstreeks op de router aansluiten

17. Genyus

Genyus Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ach, liever die 5 minuutjes dan een een wireless adapter kopen. (kabels trekken wordt een beetje lastig als ik twee verdiepingen hoger dan mijn router zit :p)

18. DiaL

DiaL XBW Senior

Leuk Bevonden:
    21
    Of je zou kunnen gebruik maken van Homeplugs om internet bij je xbox te krijgen zonder teveel extra kabels.

19. Vegetom

Vegetom whojow!

Leuk Bevonden:
    3
    KPN heeft een nieuw type modem sinds kort, wel weer een speedtouch, maar nu versie 789. Ondersteunt als het goed is ook wireless N, dus als je de een nieuwe draadloze adapter haalt is dit wel een voordeel.
    Dus bel ff naar kpn en zeg dat je modem kapot is, start 'm een paar keer opnieuw op en zeg dat je niet weet hoe dit komt, of haal 'm helemaal van de stroom en zeg dat ie het niet doet. Misschien sturen ze dan wel het nieuwe type op, weet niet zeker of dat in alle gevallen gebeurt.

20. BlietZ

BlietZ Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb maar ff geregistreerd om te antwoorden :p want was toevallig aan het zoeken naar hoe ik op mijn nieuwe box wel op xbox live kwam en wel via internet kon gamen (NAT=Closed)

nja hier ff verhaaltje waarom ik hier nou precies reageer (voornamelijk op post boven me)
    onze oude modem is namelijk kapot gegaan (gewoon standaard modem, zonder router mogelijkheden, een oudere speedtouch dus)
    kpn heldesk gebeld, deze zouden een nieuwe zelfde opsturen
    Niet dus, krijg een kpn experia box, Met andere woorden eigen geconfigureerde linksys router (die perfect werkt) kan ik nu weggooien, of hier op de zolder (waar ik net geen ontvangst heb van router) gebruiken als acces point

Nu met dit nieuwe wifimodem ben ik dus mijn oude forward ports kwijt, heb ik een irritant groot ding ophangen, met aansluitingen voor telefonie wat we helemaal niet gebruiken. en een router die nu nog nergens voor dient

Nou dat me NAT gesloten is, heb ik denk ik nu opgelost mbv UPnP gebruik op aan te zetten bij de toolbox in het modem (nog niet getest btw)

Tevens is ook dit modem wat we ontvangen hebben een Wifi B+G ;) geen N dus (heb hem vandaag ontvangen)

zo nu ben ik me verhaaltje kwijt en wie weet zien jullie me nog wel terug op het forum

Deel Deze Pagina