Voor sommige ports moet je niet zo lang wachten, maar dan zijn ze onafgewerkt en buggy. De mannen van Rockstar daarentegen hadden vorig jaar bewezen met GTA3 dat Consoleports veel meer dan sloppy menu's en vage gfx kunnen hebben. En opnieuw met Vice City bewijzen ze dat ze een PS2 spel feilloos kunnen porten naar een PC game, met daarbij de nodige verbeteringen. De game draait nog steeds op de Renderware engine, maar er is nu volledige support voor DX9 en je kan spelen in resoluties van 1600x1200. Om deze resoluties te begeleiden zit er een gigabyte aan high-res texturen in het spel. De Draw Distance is ook enorm verbetert ten op zichte van het PS2 broertje en het "trail" effect is uit de game verwijderd.
Wat zal je nodig hebben om dit allemaal te kunnen draaien? De minimum specs liggen voorlopig op een 800mhz CPU en een Geforce kaartje, das nie niks! Voor een volledige preview van GTA: Vice City kan je een kijkje nemen op Gamespy.
Met dank aan preske voor het melden van dit nieuwtje
(bron: games.telenet)
Laatst bewerkt: 7 apr 2003