nieuw positiev ruil systeem + waarschuwing's systeem

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door tistochwa, 28 mrt 2003.

1. tistochwa

tistochwa 13337 post's

Leuk Bevonden:
    0
    ok ik ben moderator van een ander forum met 15000 member's

op dit forum is er een systeem om effectief en goed bij te houden welke user's zich niet aan de regels houden

de moderator's krijgen de optie om bij elke user onderaan via een link warning points uit te geven daar krijg je dan een drop down box te zien met een stuk of 10 redenen waarom je deze user waarschuwt ook kun je meteen een reden invoeren dit wordt dan in een pm naar hem toegestuurd b.v

blabla (mod's naam) heeft je xx (aantal waarschwuing punten) uitgedeeld op grond van (reden komt hier)

ik denk dat dit ook positief kan werken voor deze site op deze manier kun je makkelijk bijhouden wie al es is gewaarschuwd..

misschien kun je dan aan de mensen die positiev bezig zijn (b.v hulpzaam in forum succesvolle ruils etc.) + punten uitdelen dit zou dan de vervanger voor de thread van succesvolle ruilers kunnen zijn en als je dan b.v aan de zoveel - punten komt dat je dan automatisch geband wordt.

just an idea dont shoot me

2. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Goed idee!

3. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Een systeem om users te monitoren hebben we al gepland, en zal alleen bestaan uit een tekstveldje waar de modjes het eea aan notes kunnen plaatsen. Verder weinig interessants voor de users, daar die dit niet kunnen zien.

Sowieso hebben wel al onze eigen manier om de boel in kaart te brengen en denk ik dat er ook wel een beetje vergevingsgezindheid bestaan mag. Mensen maken fouten, de echt chronisch irritante mensen hebben we direct door en is een dergelijk systeem weer niet voor nodig.

Blaat blaat

Bedankt voor je suggestie :) We hadden idd al zoiets in gedachte

4. kierewietje

kierewietje Diehard

Leuk Bevonden:
    1
    een goed idee, maar dat gaat niet werken hier... er zijn namelijk een aantal mods op deze site aktief, die de puberteit nog niet ontstegen zijn en die door de offthechart hormonenspiegel geen zuiver oordeel kunnen vellen over wat wel of niet door de beugel kan. Alsjeblieft, het is nu al erg genoeg.

5. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Helaas blijken er ook nog altijd pessimisten te bestaan.

6. SjoerdV NL

SjoerdV NL Hardcore Poster?

Leuk Bevonden:
    2
    damn, goed idee, maar wat bedel je nou met die pluspunten en vervangen?

7. tistochwa

tistochwa 13337 post's

Leuk Bevonden:
    0
    de grens zou dan ook pas liggen bij 25 punten ofzo

b.v 1e keer een waarschuwing bij pm of in thread als de user dit naast zich neerlegt dan kun je hem b.v een -punt of 1 a 2 geven en dan de automatische ban op 25 zetten

voorbeeld op mijn forum

nutteloos 1 punt
    spammen 2 punten
    insubordinatie 3 punten
    prive berichten misruik 4 punten
    flamen 6 punten
    etc. etc.

maar ik zie dat jullie als met zo iets bezig zijn bedankt voor de positieve reacties anyway
    :p :p

8. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Mjah, ik heb het niet zo op automatische bans, dat werkt gewoon niet.

9. tistochwa

tistochwa 13337 post's

Leuk Bevonden:
    0
    ook misschien een diee dat wij op het forum hebben is als mensen echt een keer geband zijn en dan via proxy verdergaan is stealth bannen

de ge stealth bande user kan wel berichten plaatsen en threads aanmaken etc. alleen niemand ziet deze behalve de persoon zelf best wel succesvol maar oke ga zo door tis verder een prima forum :)

10. Da BjOrN

Da BjOrN Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hoe zou je dat kunnen zien?
    Maarja dan heeft die persoon er zelf toch ookniks aan.
    Niemand heeft er dan volgens mij iets aan.

Correct me if i'am wrong

11. Pablow

Pablow -

Leuk Bevonden:
    0
    Jah kunt natuurlijk bezig blijven zo. Krijgt alleen maar extra werk. Er zijn mensen die idd bezig blijven die moet je gewoon een ban geven. En er zijn mensen die een foutje hebben gemaakt zoals mij. Om dat nou allemaal met puntjes bij te houden lijkt me wel erg flauw maarja dat is mijn mening.

12. OCM3RZ

OCM3RZ Ik vereer Mezelf

Leuk Bevonden:
    0
    Op welk forum ben jij mod dan? MIsschien kunnen ze er hier door er naar te kijken er wat van leren.

13. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Nee, dat vind ik ook nix. Nu ben ik een moddertor die mensen helpt en die af en toe sturend optreedt in het forum. Als ik plus- en minpunten moet gaan uitdelen word ik een soort onderwijzer of nog erger politieagentje... Nee, dank je.

Ik ben niets meer en niets minder dan elke andere forummember en heb er totaal geen zin in om een soort hogere macht te gaan spelen.

Dus lekker handmatig modderen, en als het het mis gaat gewoon even aan de 'foute' member uitleggen wat ik er van vind en waarom. Dat is mijn stijl en die werkt tot nu toe prima.

14. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    ik denk dat het ook gaat om het aantal leden. ik denk dat op dat forum van tistochwa zeker wel 10.000 ACTIEVE leden zijn. misschien zijn er hier net 4000 ACTIEVE leden.

ik weet niet hoor :p

15. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Ehh..?

Er is geen enkel normaal forum met 10.000 actieve leden, bij xbw zijn er ook maar een paar honderd ook daadwerkelijk op het forum actief (=actief deelnemen in discussie's)

16. 10000 actieve leden is inderdaad erg veel|:- :{

17. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    eh|:- , iets minder dan :).
    maar wat ik bedoel is, dat dat systeem (alleen) goed werkt op een site met veel (een paar honderd) actieve bezoekers/posters/members

ik zei ook zomaar wat.. :p

18. tistochwa

tistochwa 13337 post's

Leuk Bevonden:
    0
    nou het forum is www.multiplayercheats.de (ja ja anticheaters blabla lamers blabla) dit is een forum voor mutiplayercheats voor alle multiplayer games die er zijn (behalve xbox live natuurlijk ) het heeft denk ik 3-4000 active leden die 1 keer per 2 dagen checken/posten

en cheaters zijn meestal wel kinderachtig zoiet skom je hier niet techt tegen verder of van die anticheater mensen die het hele forum volspammen en elke keer met een proxy terugkomen daar heb je wel gelijk in

Deel Deze Pagina