Game Boy Advance SP: 117,600 (Annual: 571,700) PlayStation 2: 56,900 (Annual: 935,500) Game Boy Advance: 22,900 (Annual: 733,200) GameCube: 22,900 (Annual: 214,100) Wonder Swan Crystal: 1,390 (Annual: 17,600) Xbox: 1,300 (Annual: 47,400) PSOne: 1,200 (Annual: 31,300) Game Boy Color: 410 (Annual: 9,400) Wonder Swan Color: 340 (Annual: 9,900) Xbox niet zo best
Dat komt door Zelda. Al die mensen kopen nu een gamecube omdat Zelda uitgekomen is. Al die mensen in de VS zijn Zelda-gek. En misschien is dat wel terecht.
jappen zijn verlieft op hun eigen cube.ps2 doet het ook behoorlijk.en de GBA sp is ook een magneet voor de japanertjes.ik snap niet waarom geen xbox kopen.veel beter
een handheld, die niet in nederland te koop is in de grote winkelketens (wel in speciaalzaken als platenkoning) 2 crystals:
globaal staat de GC dus nou op nr2 wel vreemd dat nog steeds in elk nieuwtje wordt vermeld dat het zogenaamd zo slecht gaat met de GC in Japan gaat het nou dus goed in Amerika staat ie nou dus op nr2(PS2 natuurlijk op 1:/maar dat kan zelfs de grootste n00b op deze planeet vertellen) in Europa doet de GC het op het moment dus ook beter dan de XBOX en over een paar weekjes komt Zelda uit nu de GC het goed doet moet wij dus onze kop houden? ik zal je maar niet verklappen hoe blij sommigen waren toen de XBOX goed verkocht
Ik geloof hier dus helemaal niks van. Altijd als dit soort berichten worden geplaatst vind ik nergens een bron terug, en is er ook helemaal niks officieel bekend gemaakt. Dus geef er voortaan ff een bron bij wil je
De GameCube staat qua totaal aantal verkochte consoles toch niet op de 2de plaats? Er zat toch een paar miljoen verschil tussen de XBox en de GameCube en volgens mij kan zelfs Zelda hier toch niet zo´n verkoopboost aan hebben gegeven dat de GameCube nu op de 2de plaats staat. Ieder keer als iemand weer van die maandcijfers laat zien krijgen we deze zelfde discussie.
de GC stond rond de jaarwisseling helemaal niet zo veel achter op de XBOX...er werd beweerd van wel maar sommige onderzoeken wezen weer uit dat de GC voorstond de XBOX verkoopt veel minder dan de GC in Japan...na de release van MP in EU loopt de GC weer heel goed(de eerste week deed de GC het beter dan de PS2 in Engeland) en nou doet de GC het ook heel de VS het goed en nou zal de GC waarschijnlijk wel op nr.2 staan(kan best zijn dat het verschil heeel klein is)
Ik las net op RTLZ in het nieuws dat onder in beeld langs komt:" Verkoop nintendo's gameconsole valt zwaar tegen" Het gaat dus niet zo goed met de Gamecube ze zullen hier in NL wel op de 3e plaats staan.
Het voledige bericht was dat er minder winst is gemaakt dan verwacht. De Gc staat in europa op de 2e plaats in in de VS zelfs op de 1e plaats
Staat ook op Nu.nl Verkoop GameCube grote teleurstelling Uitgegeven: 7 april 2003 14:28 AMSTERDAM - De introductie van de spelcomputer GameCube is voor de Japanse fabrikant Nintendo op een grote teleurstelling uitgedraaid, zo meldt de Telegraaf. De GameCube ging het afgelopen jaar 5,6 miljoen keer over de toonbank. De directie had gerekend op 10 miljoen. De concurrentie is moordend onder de spelcomputers. De GameCube ondervindt veel concurrentie van de Xbox en de Playstation 2. Nintendo kwam maandag meteen met een winstwaarschuwing. http://www.nu.nl/news.jsp?n=130542&c=55
Dat verhaal heb ik gehoord op de radio vanmiddag... Schijnt niet zo tof te zijn voor de Cube Online mogelijkheden gaan waarschijnlijk niet meer door. En ik heb nog zitten twijfelen tussen het kopen van een XboX en een Cube...
zelf vind de online strategie van nintendo's GameCube niet zo sterk. ze hebben maar 1 spel online!!(fantasy star online 1&2, ...toch? als ik het goed heb.) dus dat schiet niet echt op. maar wel vreemd dat metroid prime en de nieuwe zelda niet een enorme verkoopboost geven! misschien komt Nintendo straks wel met een enorme prijsverlaging!! zou wel leuk zijn!!