1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Prijsvragen

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door nofearz, 6 sep 2009.

  1. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Daar hebben wij ook over nagedacht, maar wij zien toch enkele voordelen.

    Als er vanaf de website mensen naar Hyves gaan, en zich aanmelden op deze Hyve, kunnen anderen dat zien. Zo valt de website (in directe zin de hyve daarvan), meer op.
    Daarnaast bedienen we met de Hyves een publiek dat minder bereikt wordt via de website en het forum, blijkt nu. Op de frontpage en hier kom ik voornamelijk negatieve of twijfelachtige meningen over dit Hyves tegen. Via de Hyves heb ik echter een boel positieve reacties gehad, per bericht, als krabbel en ook op de XBW Hyve zelf.
    Ook gaan we prijsvragen meer verdelen. Er was pas een Green Mily Only prijsvraag, nu is er één via Hyves. Er zal vaker voor verschillende locaties gekozen worden. Prijsvragen waarin we enkel een x aantal games weggeven blijven op de frontpage.

    Dit voordeel wil ik ook noemen:

    Zo hoog mogelijk komen staan in de lijst van Hyves over Xbox.

    De XBW Hyve is nu één dag bijgewerkt en als het ware opnieuw in gebruik genomen. De prijsvraag loopt beter dan verwacht, de aanmeldingen ook. Na deze eerste dag, een paar uur zelfs, kunnen wij (en jij ook niet ;) ) beoordelen of dit goed of niet goed is. Als over een week of over een maand blijkt dat het helemaal niet werkt zo, kunnen we de Hyve anders gaan gebruiken. Er wordt nu geëxperimenteerd.

    Daarnaast wil ik nogmaals benadrukken dat dit een positief gebaar is naar mensen die Hyves gebruiken en het leuk vinden dat er een XBW Hyve is. De mensen die geen Hyves gebruiken worden er niet slechter van, op het feit dat ze een enkele prijsvraag zoals deze over schoenen zullen missen. Je moet je Hyves-doelgroep wel iets kunnen bieden.
     
  2. Orange

    Orange One of a kind.

    Berichten:
    2.138
    Leuk Bevonden:
    0
    Hebben jullie een mogelijkheid om te zien, hoeveel mensen van XBW naar Hyves gaan, en visa versa?

    Daar gaat het immers om, de inkomsten komen via de site en niet via de hyves. Daarnaast onstaat er nu ook een risico dat mensen alleen de hyves bekijken, en niet de site.

    Maar zoals je zegt het is het proberen waard. Naast de genoemde punten van jou is er ook nog de mogelijkheid dat mensen bij de hyves van vrienden kijken en dan XBW zien verschijnen.
     
  3. Cybermaxxx

    Cybermaxxx It just a game!

    Berichten:
    667
    Leuk Bevonden:
    0
    Goed idee hoor Willem, op lange termijn levert het meer leden en pageviews op, weet ik zeker, naarmate we hoger in de ranglijsten onder de term xbox komen te staan (meer leden als hyve dus).
     
  4. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Ik weet niet of die er is, maar ik ga dat zeker uitpluizen.

    Ik ben nu voornamelijk met de Hyve bezig en ik ga er voor zorgen dat er op de Hyve veel verschijnt dat linkt naar de frontpage. Ook zit ik er aan te denken om een maandelijkse nieuwsbrief op te stellen met interessante nieuwtjes en artikelen, maar ik ga eerst vragen wat de Hyve leden hiervan vinden.
     
  5. Kortestier

    Kortestier Shortbull XBW.nl ICT

    Berichten:
    3.105
    Leuk Bevonden:
    121
    @Willem
    Je hebt ook zeker gelijk dat het voor de traffic wel voor een kleine boost kan zorgen op het lange termijn. Maar mij gaat het meer om het feit dat zo'n site niet echt bij het imago past van XBW. Waar in mijn ogen XBW meer ziel heeft dan zo'n ordinaire puber site. XBW levert content met inhoud, gaat niet van geruchten uit en loopt met de reviews niet mee met de massa. XBW is uniek. En dat doet pijn als ik ineens Hyves op de voorpagina zie staan.
     
  6. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Aye, ik snap hoe je jezelf daar bij voelt. In zekere zin heb ik dat gevoel ook, maar we willen de mogelijkheden verkennen die er met Hyves zijn. De tijd zal leren hoe we hier mee verder gaan.
     
  7. Orange

    Orange One of a kind.

    Berichten:
    2.138
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat zich er ordinaire pubers op bevinden, maakt het niet meteen een ordinaire pubersite. Neem aan dat XBW gewoon dezelfde content blijft leveren, de doelgroep blijkt ook hetzelfde. Dat er ordinaire lezers bijkomen lijkt me niet zo'n ramp. Tenzij ze ook op het forum komen. :+

    Komen er ook Last.fm prijsvragen? Al 89 leden. ;)
     
  8. WOUW5

    WOUW5 Cpt. Censorshades!

    Berichten:
    2.588
    Leuk Bevonden:
    13
    Ik moet zeggen dat ik inderdaad bang ben dat met deze actie een hoop puberale en irritante ventjes naar de site komen.

    Desondanks ben ik lid geworden, omdat ik ook kan inzien hoe het voordeel brengt en als er een keer een prijsvraag komt die wel interresant is, dan wil ik die liever niet missen.

    Maar waarom die kleine schoenmaten?8) Dit is toch een site met voornamelijk mannen? Het lijken wel vrouwenmaten.
     
  9. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Don't count on it. 8) Al zouden we een soundtrack hebben, de laatste plek om naar XBW te halen is wel Last.fm. :+

    @Wouw5: De schoenen zijn zo aan ons ter beschikking gesteld voor een prijsvraaag, wij hebben ook niet te kiezen welke maten. ;)
     
  10. Ferron

    Ferron Active Member

    Berichten:
    5.446
    Leuk Bevonden:
    38
    Hyver moet 12.000 euro boete betalen om 'krabbelspam'

    Niet spammen dus! :+
     
  11. Kortestier

    Kortestier Shortbull XBW.nl ICT

    Berichten:
    3.105
    Leuk Bevonden:
    121
    En zo hoort het :cool:
     
  12. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    wat achterlijk dat je daar voor een dikke boete krijgt 8)
     
  13. nals

    nals Active Member

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    0
    3.2 Miljoen bericht de (vul hier je woord in)8)
     
  14. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Ik spam niet. Als je spam van Xboxworld Hyve ontvangt kan dat enkel een groepsbericht zijn, en dat is iets waar je zelf toestemming voor gegeven hebt. Je bent immers lid van de Hyve. :cool:
     
  15. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Weet niet of het al gezegd is, maar wil iemand aub al dat gespam van ricepuppet (zijn paintjobs vd console) van de xbw hyve deleten?

    Oh en de hyve zelf mag wel wat opgepimpt worden! :9
     
  16. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Welk gespam? Ik heb direct dergelijke tekst weggehaald, enkel de foto's laten staan. Die heb ik inmiddels ook verwijderd.
    Er werkt iemand aan een fijn achtergrondje + logo.
     
  17. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Ja al die foto's bedoelde ik dus:).
     
  18. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Oke, die zijn nu weg dus. Nice! :9
     
  19. snake88

    snake88 Active Member

    Berichten:
    328
    Leuk Bevonden:
    0
    Vraagje: Zijn de goodie pakketten van de borderlands prijsvraag al verstuurd? Ik heb namelijk al wel een hele tijd geleden een mailtje gehad met de DLC code maar heb verder nog niets over de goodie packs gehoord. Ik vraag het maar even aangezien er anders misschien wat mis is gegaan bij de postbode.

    Iemand die mij verduidelijking kan geven?
     
  20. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Ik zal je verduidelijking geven. ;)

    De goodiebags gaan binnenkort (zo snel mogelijk) op de post. Die gaan dan gelijk met alle andere prijzen de deur uit.
     

Deel Deze Pagina