Na aanleiding van het laatst geposte nieuwsbericht wat ging over een interview met de makers van Halo2 wat hier terug te lezen is heb ik het een en ander gevonden in een TeamXbox forum post wat interessant zou kunnen zijn.
In Halo 2 willen de makers "Photon mapping" en "Ray tracing " gaan toepassen. Aldus het volgende stukje uit het interview "Instead, Perez claims Halo 2 will use "photon mapping." Photon mapping is an extension of ray tracing-- it makes the graphics engine capable of efficiently simulating global illumination in complex scenes"
Het topic wat ik op TeamXbox tegen kwam gaf de volgende screenshot van een filmpje waar photon mapping wordt toegepast op een kamer. Dit filmpje is het resultaat van een ontwikkeld allogaritme voor het berekenen van globale belichting door Henrik Wann Jensen aan de Stanfrod University. Het bijbehorende filmpje is hier te downloaden. Onderstaande afbeelding is dus geen foto van een bestaande kamer.
![[IMG]](http://graphics.ucsd.edu/~henrik/images/imgs/mie3pm.jpg)
Als ze dit soort lichteffecten gaan toepassen dan wordt Halo 2 echt een enorme eye-candy in de gamewereld. Ik ben benieuwd in hoeverre ze dit realtime kunnen gaan toepassen. Zijn er mensen die misschien wat meer kunnen uitleggen over Photon Mapping en Ray Tracing ?
Laatst bewerkt: 7 apr 2003