[Centraal] MotoGP @ Live

Discussie in 'XBW Gaming' gestart door Pejannl, 13 mrt 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    Mugello is absoluut niet mijn lievelingsbaan. Samen met Brno trouwens die ik ook nog niet onder de knie heb (maar heb ik ook nog niet veel gereden).

    Ik heb 2 motoren : een Honda V4 Custom 30/20/30/30 en een Honda V4 Custom 30/24/26/30. Mijn tijd is daarmee een 1.35.02 die ik al weken heb staan. Wordt tijd om de 1.34 in te gaan :) (zeg ik ook al weken)

    Met Chris Walker heb ik ook gereden en was mijn snelste rondetijd een 1.35.60!
     
  2. jorjo

    jorjo G-Force

    Berichten:
    30
    Leuk Bevonden:
    0
    jezus wat snel , 01.35.02, ik rijd nu helemaal foutloos en elke bocht bijna perfect en me tijd is 01.37.23 en jij bent nog 2 seconden sneller, |:- maarja het is dus mogelijk om nog sneller te gaan . kan je me mischien toevoegen in friendlist dan kan ik een keer tegen je racen
     
  3. Mc Nappy

    Mc Nappy Crew X-Power.be

    Berichten:
    265
    Leuk Bevonden:
    1
    lolz, daar heb ik ook nog al eens problemen mee als ik tussen de uberracers zit zoals u, er ligt er nogal regelmatig eentje tegen het asfalt door een tikje van me, ook al is het niet zo bedoeld uiteraard 8)
     
  4. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    als je ooit een keer een persoon met de naam Insane Dark Sky of, OneBadHuskerFan tegen komt als je racet op Mugello. LET DAN OP! ;) Die gasten rijden een 1.31.60 of lager :) dus nog weer 3,5 seconde sneller als ik!

    en stuur maar een friend request via je Xbox Live dashboard hoor!
     
  5. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    Tja, de race voor de X-Power.be wedstrijd heb ik tactisch wel sterk gereden vond ik. Niet als normaal gelijk eerste willen liggen, maar wachten op het goede moment. Een race duurt meestal langer als 1 ronde! :)
     
  6. Mc Nappy

    Mc Nappy Crew X-Power.be

    Berichten:
    265
    Leuk Bevonden:
    1
    daar heb je volkomen gelijk in, maar als ik achter een snel(ler) iemand rijd en ik zie een openingske, dan heb ik echt automatisch de neiging daar in te willen vliegen en hem voorbij te willen gaan, omdat ik dan ook tegelijk vrees dat als ik er achter blijf hangen te lang dat ik er stelselmatig wordt afgereden, want dan ben je ook ferm in't nadeel he, je moet immers je lijnen aanpassen aan diegene die voor je rijdt, en op zo'n moment wil ik al wel eens vaak in't gras gaan rijden (alleja, meer als anders :9 )

    maar kheb het al even aangehaald, racen met 'no collicions' is vaak erg spennend hoor, daar wissel je soms echt voortdurend de kop af etc, maar ik zal eens proberen wat voorzichtiger te rijden...can't promise anything though ;)
     
    Laatst bewerkt: 8 apr 2003
  7. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    LOL! (dit ga ik heel voorzichtig zeggen) soms is de persoon voor jou sneller, maar houd die zich een beetje in omdat ie bang is in elke bocht neergereden te worden :eek:

    je hebt wel helemaal gelijk hoor. We zijn hier met zijn allen nog niet zover dat we allemaal een race kunnen rijden met op de juiste momenten inhalen en zo weinig mogelijk crashes. Dus wordt je nog regelmatig van achteren onderuit gehaald. Maar vaak als ik het echt te "oneerlijk" vond van mezelf, houdt ik in en wacht ik tot die persoon weer vlak voor me licht. Ookal kost dat me 6 plaatsen.

    Maar als iemand constant tegen mee aan zit te tikken en ik haal hem perongeluk onderuit vind ik het anders.

    Btw, ik zal eens goed nadenken over die no-collisions on, want de race bij X-Power was wel spannend!
     
  8. XtrordinarY

    XtrordinarY Active Member

    Berichten:
    400
    Leuk Bevonden:
    1
    No collisions is inderdaad heel spannend.. heb zo keer volgens mij ook tegen MacNappy en Jerhui en nog 2 anderen geraced... en jah was gewoon een close groepje van 4.. was echt spannend.. elke foutje word dan meteen afgestraft... en inhalen... bij langzamere personen is het makkelijk inhaln.. wacht je gewoon totdat ze bochtje te wijd gaan of bocht verkeerd aansnijden en je duikt het gat in.. maar bij snellere lui (vooral lui met custom bikes die sneller accelereren sneller) gaat het nogal fout omdat dat niet zo werkt.. ze kunnen sneller herstellen van een fout en dan zit j bijvoorbeeld naast ze in een bocht wil je op gas gaan maar jah dan ga je automatisch naar buitenkant van een bocht en druk je ze eraf... das wel ff lastig
     
  9. Dschadir

    Dschadir DG meeting addict

    Berichten:
    244
    Leuk Bevonden:
    1
    Wat ik irritant vind (en anderen vinden dat van mij waarschijnlijk ook als ik een fout maak) is, dat als je vlak achter iemand aan zit en die persoon maakt een fout en vervolgens zwabbert hij/zij de hele baan over, dat je onmogelijk nog kan ontwijken. Dan tik je er wel eens iemand af, maar ja dat hoort er bij. Zelf probeer ik tegenwoordig zoveel mogelijk te remmen of een andere lijn te rijden, maar dat mislukt wel eens als die ander hetzelfde idee heeft.
    No collissions is dan absoluut een uitkomst, alhoewel sommigen het niet sportief vinden om met "No Collisions" te rijden.

    Een andere tactiek is om gewoon iedereen te laten gaan. Als je dan als laatste de eerste bocht in gaat, haal je over het algemeen het hele veld al weer in en zit je toch nog dicht genoeg op de rest van het veld. Ik ben niet de snelste, maar ik kom op die manier wel regelmatig naar een hoge klassering toe in een race.
     
  10. XtrordinarY

    XtrordinarY Active Member

    Berichten:
    400
    Leuk Bevonden:
    1
    Klopt.. mestal op alle banen laat ik meestal de eerste bocht voor wat het is.. doe ik rustig aan.. meesten vliegen toch wel rechtdoor.. of gaan wijd enz.. en als je dan de betere lijn pakt.. heb je zo soms de kop positie... maaar een goeie start wil ook wel helpen.. als je goed start dan heb je ook minder problemen
     
  11. Dschadir

    Dschadir DG meeting addict

    Berichten:
    244
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb nu een nieuwe custom bike 30/20/30/30 (save game van een vriend). Ik moest daar wel erg aan wennen, ik had eerst zelf een custom gemaakt, die was iets van 24/23/30/27. En die reed absoluut heel anders.

    Als je time trials rijd in de demo, tellen die, dan ook voor de ranking. Ik heb in een time trial nog nooit mijn race tijden gehaald namelijk, dus dat weet ik niet. ;)
     
  12. Mc Nappy

    Mc Nappy Crew X-Power.be

    Berichten:
    265
    Leuk Bevonden:
    1
    No collisions maakt de races volgens mij niet alleen spannender, maar ook net eerlijker, nu heb je vaak van die races, vooral met een hoger aantal laps dan, waar je na een tijdje een pak gedubbelden tegenkomt, en tja, dan merk je al snel waarom die zover achter hangen, vaak doen die niets anders dan over de weg zwabberen en je kan gewoon niet inschatten welke kant nu veilig is om te passeren...

    kheb zo ooit eens race op Mugello gedaan met Wouter en nog wat anderen ook, en na enkele laps kom je dan gedubbelden tegen, ik had een voorsprong van kleine 5 seconden dus ik reed expres wat voorzichtiger en wachtte op een duidelijke opening, die was er dan uiteindelijk, ga ik erin en doet die andere weer zo'n totaal onvoorspelbare beweging en ramt me van de baan, op zo'n moment zit je wel te vloeken want plots heb je zelf 5 seconden achterstand. als je no collisions aan hebt staan kan je op zulke momenten gewoon de ideale lijn aanhouden...
     
  13. Dschadir

    Dschadir DG meeting addict

    Berichten:
    244
    Leuk Bevonden:
    1
    Het wil dan nog wel eens zo zijn, dat je netjes door de bocht gaat, maar getorpedeerd wordt door iemand, die te laat remt. Meestal kies ik dan dus voor de optie om rustig te beginnen, levert in het begin van de race inderdaad ook wel eens de koppositie op, die verlies ik meestal wel weer, naarmate de race vordert.
     
  14. Dschadir

    Dschadir DG meeting addict

    Berichten:
    244
    Leuk Bevonden:
    1
    Heb ik nog een leuke situatie voor je: lui die de andere kant oprijden.
     
  15. Jerhui

    Jerhui <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.081
    Leuk Bevonden:
    0
    Gisteren reed ik echt als een vaatdoek doordat mijn handen gewoon te pijnlijk zijn geworden door het veel racen… :'-( ik heb de komende paar dagen niet zo veel tijd meer om te spelen waardoor ze misschien weer wat kunnen helen. :cool:

    Mijn voorkeur gaat ook uit naar no-collision, aangezien te vaak een race wordt beslist in de eerste bocht, of door het “lopen kutten” van de achterliggers of de figuren die het zo leuk vinden om tegen het verkeer in te rijden… :mad:

    Ik wil niet zeggen dat ik perfect rij… (verre van) ik kegel zelf ook regelmatig mensen om, maar het verschil is dat ik het niet met opzet doe… iets waar ik bij sommige nog wel eens aan twijffel. :eek:
     
  16. Mc Nappy

    Mc Nappy Crew X-Power.be

    Berichten:
    265
    Leuk Bevonden:
    1
    toch niet bij mij? :eek:
     
  17. Dschadir

    Dschadir DG meeting addict

    Berichten:
    244
    Leuk Bevonden:
    1
    Gingen ze in Moto GP 2 nu dat in tegenovergestelde richting aanpassen?
     
  18. Jerhui

    Jerhui <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.081
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee hoor… :+ het verschil met mensen zo als jij (waar ik van weet dat ze echt kunnen racen) is dat je het daar ook van accepteert, aangezien ik weet dat een fout in een klein hoekje zit.

    Zoals ik al zei gebeurt het mij ook regelmatig dat ik iemand per ongeluk onderste boven rij, maar dit komt dan meestal doordat ik te dicht op mijn voorganger lig.

    Waar ik op doel zijn de mensen die op het rechte stuk tegen je aan blijven duwen en de mensen die (bv in de eerste bocht Mugello) met volle vaart de bocht in gaan zonder de intentie te hebben om deze bocht te halen, waardoor ze dus overal dwars doorheen rijden.
     
  19. Jerhui

    Jerhui <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.081
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, in MotoGP 2 zul je een tussen vorm van no-collision krijgen waarbij je nog wel gewoon tegen “normale” rijders aan kunt rijden, maar niet meer tegen mensen die te langzaam (stil staan), of tegen het verkeer inrijden kunt aanrijden.
     
  20. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    Jullie hebben allemaal gelijk met de no-collisions races. Evt ga ik daar ook op over. Maar in de toekomst als iedereen dit spel meer gewend is, wil ik toch zeker weer over op de realistische manier.

    Vind het gewoon leuker, door iemand heenrijden is toch anders (een mooie inhaalactie heeft nu 0,0 waarde).

    Just my .02 cents :)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina