Gamecube2 eerder dan xbox2 en ps3?

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door can-o, 8 apr 2003.

  1. can-o

    can-o Active Member

    Berichten:
    132
    Leuk Bevonden:
    0
    Gamecube-Nachfolger vor Xbox 2 und PlayStation3?

    08.04.03 - Die japanische Tageszeitung Nikkei Industrial Daily schreibt in ihrer heutigen Ausgabe, dass ein Gamecube-Nachfolger vor PlayStation3 und Xbox 2 auf den Markt kommen könnte.
    Die Geräte werden ab 2005 erwartet, wobei sich Nintendo durch den zeitlichen Vorsprung mehr Marktanteile am 'Next Generation'-Markt sichern will.(bron: gamefront.de)

    Voor wat het waard is. Ik denk dat het uiteindelijk er op neer gaat komen dat ze alledrie ongeveer gelijktijdig uit zullen komen. En dan moet Nintendo toch wat aan haar imago gedaan hebben, met name wat betreft het kiddygehalte en de grote europese vertragingen.
     
  2. Elite

    Elite Elite TAR

    Berichten:
    1.498
    Leuk Bevonden:
    14
    *pakt de telegraaf erbij
    *slaat de telegraaf open op pagina 8 (?)
    *leest "Gamecube eerste verliezer consolewars"
    *barst in lachen uit (weddenschapje met neef)(wat een Telegraafconclusie...)
    *denkt dat de gamecube2 geen partij wordt voor de Xbox2 en de PS3. (zie post 2)
    :+
     
    Laatst bewerkt: 8 apr 2003
  3. Croman

    Croman Burning out...

    Berichten:
    115
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat het afwachten is tot ze zelf echt data vrij gaan geven en dat het tot dan alleen duimen zuigen is...
     
  4. killabee

    killabee Brute Force

    Berichten:
    860
    Leuk Bevonden:
    0
    ik hoop wel dat nintendo in de console hardware buiseness blijft, want ik ben net van plan een GC aan te schaffen. en zo slecht doet ie het toch niet? in japan doet ie het erg goed en amerika nu ook wel.
     
  5. Croman

    Croman Burning out...

    Berichten:
    115
    Leuk Bevonden:
    0
    Ze komen nu leuk mee ja, en Nintendo houdt de zaak wel in evenwicht en blaast af en toe leven in de zaak. Maar doe mij toch maar XBOX
     
  6. Lucky_X_strikeR

    Lucky_X_strikeR I will strike back

    Berichten:
    99
    Leuk Bevonden:
    0
    ik zou er best een willen hebben
    met name voor de resident evil reeks
    en metroid prime en zelda

    maar voor de rest....
     
  7. TheFlood

    TheFlood Active Member

    Berichten:
    1.867
    Leuk Bevonden:
    9
    Ik hoop dat nintendo stopt met consoles maken netzoals sega.....

    ze hebben te weinig geld om echt goed rond te komen met developers kopen enz zoals sony en microsoft maar ze hebben de wel de games.

    Stel je voor dat Mario op de ps2 en xbox uit zo komen...in plaats van 3 miljoen verkochte mario'tjes heb je er dan 20 miljoen en dat zou voor hun dikke winst zijn.
     
  8. can-o

    can-o Active Member

    Berichten:
    132
    Leuk Bevonden:
    0
    iets te voorbarig denk ik. Zolang nintendo zich niet terugtrekt uit de consolewar kun je niet van verliezer spreken. Maar dat ze moeten aanpoten om de xbox bij te houden lijkt me duidelijk.
     
  9. ChaoZ-dRoNe

    ChaoZ-dRoNe Keeping shut

    Berichten:
    393
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben ik niet met je eens.

    Ik vind het al enorm jammer dat Sega weg is, en nu moet de andere grootmacht van jou ook nog weg?, man, Nintendo bestaat al 100 jaar (meer zelfs). Daarnaast, ook al verkoopt Nintendo slecht, ze hebben nog altijd enorme winst.

    Nintendo geeft het console maken niet zomaar op, dan moeten ze, net zoals Sega, echt een enorm teleurstellende console maken, en dat is de GC zeker niet, met titels als TLOZ:TWW, SoA:L en MP
     
  10. Croman

    Croman Burning out...

    Berichten:
    115
    Leuk Bevonden:
    0
    egotripper? gun je anderen het plezier van games niet, ook al zijn het soms kiddygames, Nintendo is vaak goed bezig...
     
  11. WiXX

    WiXX Kijk uit maloot...

    Berichten:
    2.027
    Leuk Bevonden:
    5
    Ja want nintendo maakt dit jaar maar een omzet van 3,9 miljard euro en een winst van 515 miljoen euro.

    En als Nintendo weg valt dan worden de PS3 en xbox 2 weer lekker duur, dat is wat we willen |:-

    Ik weet niet of je het weet maar ms maakt nog steeds verlies op de xbox en nintendo nog steeds winst op hun cube. Je kan lachen wat je wilt maar Nintendo heeft zijn zaakjes heel wat beter op orde en weet dat het gaat scoren met Zelda (en al aan het scoren is in Amerika). Ik ben absoluut geen fan boy maar ik vind dat je wel moet weten waar je over praat.

    Nintendo maakt ms nog dik in in Japan.
     
  12. can-o

    can-o Active Member

    Berichten:
    132
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij zou je daar best eens gelijk in kunnen hebben. De Gamecube was bij introductie half zo duur als de xbox. NU kosten ze ongeveer evenveel.
     
  13. Pablow

    Pablow -

    Berichten:
    868
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat de game cube een andere doel groep moet gaan zoeken als ze nog goed willen concureren want anders word daar nier meer naar omgekeken.
     
  14. Saaur

    Saaur Active Member

    Berichten:
    1.429
    Leuk Bevonden:
    0
    Als er op de cube nog meer spellen als MP uitkomen zal ik toch eens gaan kijken of ik er 1tje op de kop kan tikken :) want dat ding is echt zo slecht nog niet...maar de concurentie is zwaar...daar hebben ze alle 3 last van...en dat is goed voor de consument :D
     
  15. Lorre

    Lorre Brrrrrrrrmmm

    Berichten:
    650
    Leuk Bevonden:
    0
    hmmz

    als nintendo om de 3 jaar een nieuwe console gaat uitbrengen zullen ze er ook niet te veel meer gaan verkopen
    , want dan zullen veel klanten afhaken .
    binnen 3 jaar moeten ze weer een nieuwe console kopen...

    geen goed idee:{ ...

    wat betekent SoA:L ?? (sorry voor de domme vraag)
     
  16. ChaoZ-dRoNe

    ChaoZ-dRoNe Keeping shut

    Berichten:
    393
    Leuk Bevonden:
    0
    Skies of Arcadia: Legends (remake van de DC versie Skies of Arcadia
     
  17. Thundertje

    Thundertje Zwolle Bôppe

    Berichten:
    30
    Leuk Bevonden:
    0
    Zal wel wel weer ergens midden 2006 worden voordat ie hier komt, is toch nog 4 jaar voor een console.
    Vind ik best acceptabel nog, okee het kan langer. N64 heeft't 6 jaar ('96-'02) gedaan maar dat was't op het einde ook niet zo veel soeps meer. Liever 4 jaar een heleboel goede games ipv dat je zo'n half/half iets krijgt zoals met de N64 op't laatst.
    6 Jaar is misschien ook wel gewoon te lang voor een console tegenwoordig. Lijkt me slim als ze als eerste komen, hopen dat ze er net zo'n hype omheen kunnen bouwen als Sony dat heeft gedaan met de PS2.
     
  18. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Wat ben jij een ongelofelijk triest ventje zeg!
    En trouwens Nintendo is de enige van de drie die winst maakt op hun console. Sony en Microsoft maken er verlies op
     
  19. Clawviper

    Clawviper New Member

    Berichten:
    1.994
    Leuk Bevonden:
    0
    Doe niet zo triest man! Ik kan het best begrijpen dat je een voorstander van de Gamecube bent maar houd het dan wel realistisch.. Het is algemeen bekent dat de GC slecht verkoopt en er zelfs verlies op maakt, net als de Xbox overigens. Sony is de enige die er nog veel winst op maakt :)

    Betreft het feit dat de GC2 er eerder is, dat is toch alleen maar mooi. Dan hebben ze veel meer potentie een goed verkopende console neer te zetten ( ze zijn immers de enige ). Dat zou dus betekenen dat Nintendo niet hoeft te stoppen met de hardware, wat erg mooi is!
     
    Laatst bewerkt: 8 apr 2003
  20. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Ik denk dat je me verkeerd begrijpt.
    ten eerste ben ik een voorstander van alle drie ( gezonde concurrentie )
    ten tweede waar ik me aan erger is dat dat ventje in lachen uitbarst als hij ziet staan dat de gc niet zo goed loopt als verwacht.
    En dan dit:
    Waar baseert hij dit op?
     

Deel Deze Pagina