KPN Experia en Xbox LIVE

Discussie in 'XBW Gaming' gestart door Tallon 4 NL, 29 mrt 2006.

  1. Genyus

    Genyus Member

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    0
    Vaag, elke keer dat ik een match zoek/join in MW2 begint mijn ping te stijgen en zit ie zo to schomellen van 4000 naar 6000 naar 9000 naar 1000 enz.

    Niemand anders maakt gebruik van het internet hier en zodra ik leave is mijn ping ook weer normaal. Heb dit sinds ik die connectie gebridged heb. Enig idee wat dit veroorzaakt?

    Ja, ik heb al me ports geforward en mijn NAT is open.
     
    Laatst bewerkt: 3 dec 2009
  2. Genyus

    Genyus Member

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    0
    Nu is me NAT ook nog eens opeens op strict gegaan nadat ik de router heb gereset vandaag vanwege internet problemen.

    (ja ik heb de poorten opnieuw geforward)
     
  3. Quintenw

    Quintenw Active Member

    Berichten:
    15
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb niks gedaan met mijn internet en ook mijn NAT is sinds een paar dagen geleden op Strict gegaan.
    uPnP staat aan en de poorten staan ook open.
     
  4. Razcos

    Razcos Active Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn oplossingen voor het KPN Experiabox-probleem

    1. Je kan de Experiabox flashen (originele software erop zetten)
    2. Je kan de Experiabox gewoon vervangen

    Uitleg:

    Oplossing 1. is relatief ingewikkeld.
    Als je de Experiabox niet meer aan de praat krijgt, krijg je van KPN te horen dat het je eigen schuld is. Je mag je Experiabox namelijk niet flashen.
    Er horen ook heel veel stappen bij. Bovendien heb ik geen tutorial kunnen vinden voor de Thomsom TG787 (zwarte Experiabox) die ik heb. Wel voor de Speedtouch.
    Als het je lukt, merk je dat de originele (Speedtouch of Thomson) software veel meer opties heeft dan de dichtgegooide KPN-rotzooi. Je NAT krijg je dan gemakkelijk open.

    Hier is een tutorial: http://kpn.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?thread_id=148

    Oplossing 2. is wat ik heb gedaan na maanden irritatie.
    Wat je nodig hebt is een modem-router. Er zijn heel veel modem-routers op de markt. Een modem-router is een router die ook een ingang heeft voor de telefoonlijn. De Experiabox zelf is een voorbeeld. Ze kosten tussen de 40 en 300 euro. Ik persoonlijk heb een Sitecom WL 322 gekocht voor €70 en mijn Experiabox is exit. Wat je nodig hebt zijn je KPN-inloggegevens (of Planet etc) en klaar. Bijv. jansen043@direct-adsl en je password die je ook gebruikt om je KPN (of Planet) e-mail te checken. Ze staan ook op de brief die je kreeg toen je abonnee werd.
    Mijn NAT is uiteraard weer open.

    Let wel op!
    Abonnees met alleen internet (analoge lijn) hebben een Annex A modem-router nodig.
    Merken die werken: Sitecom, Netgear, FRITZ!Box. Waarschijnlijk werken alle merken modem-routers met KPN (of elke andere provider).

    Abonnees met internet plus bellen (ISDN) moeten een Annex B modem-router kopen. Ik heb gelezen dat je telefoon soms niet meer werkt. Wel het internet. Dan moet je je Experiabox weer aansluiten. Het topmodel van FRITZ!Box werkt wel met IPB van KPN (bron: kieskeurig.nl) maar hij kost €200. http://www.kieskeurig.nl/draadloze_router/avm/fritzbox_fon_wlan_7270/296125/ Lees de reviews en vragen.
    Ik heb op internet gelezen dat het wel kan, maat het is niet zo simpel als bij mensen zoals ik die alleen internet hebben. Je moet je SIP-instellingen kennen voor je telefoon. Deze geeft KPN niet vrij (al zijn ze van jou). Met de originele modemsoftware zijn ze zichtbaar. Dus goed informeren anders verspil je je geld.

    Er zijn ook modem-routers die beide Annex A en Annex B zijn. Of je kan je vaste telefoonabonnement afsluiten. We gebruiken allemaal een mobiel tegenwoordig.

    Op ALLE modem-routers zit een telefooningang, maar niet altijd een RJ-11 (klein telefoonstekkertje). In plaats daarvan een RJ-45 telefooningang (het ziet eruit net als de andere 4 ingangen, voor je pc's). Wat je dan doet, je steekt (met een speciaal tangetje) de blauwe en rode draad van je telefoonkabeltje in de middelste 2 gaatjes op een RJ-45 kopstuk (kun je overal kopen/bestellen) en klaar. Bij IPB een ander verhaal, informeer jezelf. Omdat ik geen IPB heb, weet ik er niet veel over, sorry. Maar het KAN wel.

    KPN ondersteunt deze methode niet (natuurlijk niet), en ondersteunen ook Live niet als je over een stricte NAT klaagt (eigen ervaring). Ze zeiden letterlijk 'Xbox Live ondersteunen we niet, meneer.'

    Maar het werkt perfect en het is (relatief) goedkoop (iig voor mensen zonder IPB).


    Succes!
     
    Laatst bewerkt: 18 dec 2009
  5. CrispyMule

    CrispyMule -No Guts No Glory-

    Berichten:
    49
    Leuk Bevonden:
    0
    Nog goedkoper en simpeler is om bij KPN te vragen naar firmware 8.2.T.4, hiermee zijn de problemen ook opgelost.
     
  6. Timo12

    Timo12 Active Member

    Berichten:
    243
    Leuk Bevonden:
    1
    Hier precies hetzelfde, heb helemaal niks aan gepast.
     
  7. CrispyMule

    CrispyMule -No Guts No Glory-

    Berichten:
    49
    Leuk Bevonden:
    0
    Kijk eerst even of de xbox geen ander IP adres heeft gekregen,
    Tijdelijke oplossing is om alle toegewezen poorten te verwijderen en de rules opnieuw aan te maken ik zou voor de zekerheid ook poort 8603 toevoegen.

    Uiteindelijke oplossing is nieuwe firmware of andere type experia box.
     
  8. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Het kan zijn dat de provider de firmware heeft geupdate ofzo..
     
  9. Timo12

    Timo12 Active Member

    Berichten:
    243
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb gewoon in de toolbox upnp opnieuw aangezet (stond opeens uit), en sindsdien is mijn NAT weer gewoon open :)
     
  10. mr.elite

    mr.elite Active Member

    Berichten:
    170
    Leuk Bevonden:
    0
    iemand hier al ervaring met de nieuwe draadloze adapter voor de xbox?
    wij krijgen namelijk in januari internet van kpn, en ik las hier ergens boven dat de nieuwe modem van kpn deze ook ondersteunde
    wilde eerst n netwerk kabel gebruiken maar vind draadloos iets fijner
     
  11. Razcos

    Razcos Active Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, hetzelfde als de gewone g-adapter. Maar dan sneller. Eenvoudig te installeren. Het werkt perfect.
     
  12. MonkeyBrainsNL

    MonkeyBrainsNL Active Member

    Berichten:
    614
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedraad is altijd beter dan wireless..
     
  13. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Dat is niet helemaal waar.
    De meeste problemen ontstaan door onwetendheid en slecht werkende routers.

    Kom regelmatig bij mensen over de vloer waar het draadloze netwerk niet/slecht werkt.
    9 en de 10 keer wordt dat veroorzaakt door verkeerde instellingen die elkaar alleen maar tegen werken.

    Daarbij komt ook dat verschillenden merken zoals Belkin en Linksys elkaar graag dwars willen liggen.
     
  14. dazzie

    dazzie Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    Gigaset SX551 Nat type nog steeds strict

    Ik heb dit gehele topic doorgelezen en zo'n beetje alles geprobeerd wat er is gezegd. Ik heb de grijze experia box de SX551 en mijn xbox zit nu op 192.168.2.56 (vast ip). Ik heb de DHCP range aangepast en loopt nu van .2 naar .50. Daarnaast heb ik meerdere dingen geprobeerd:

    - UPnP aan / uit
    - Xbox in Exposed host
    - Poorten 88, 53, 3074 geforward naar xbox

    Niks lijkt te werken. Ik heb het vermoeden dat dit te maken heeft met de nieuwe firmware (1.47.0c-vuf-7.5.1.226 (Dec 19 2008 16:20:58)) van het modem.

    Heeft iemand hier nog suggesties voor? Ik hoop het echt want ben onderhand ten einde raad....

    Thanx
     
  15. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Probeer even het volgende.

    1. Verwijder alle gemaakte instellingen !
    2. Start de Siemens opnieuw op *
    3. Als de Siemens is opgestart , activeer je alleen de UPnP en schakel de interne Firewall helemaal uit.
    4. Start daarna de Siemens weer opnieuw op *

    * = Het beste kan je de spanning even van het modem halen.

    Laat de DHCP range zo klein mogelijk.
    Als je hem namelijk ingesteld op .50 dan maakt de router 50 ip-adressen aan , ook al heb je maar 3 apparaten !!!
     
  16. ShinjiNL

    ShinjiNL -

    Berichten:
    161
    Leuk Bevonden:
    0
    Sinds begin december internet+bellen van kpn (Experia box Thomson TG789vn). Sinds die tijd zonder enige problemen met mijn NAT open kunnen spelen. Koppel ik mijn xbox los van het internet om beneden op de tv te gamen, sluit ik hem later weer terug aan. Staat mijn NAT opeens op strict..

    Ik hem UpnP op enabled staan en ik heb de toepassing xbox live voor mijn Xbox 360 aanstaan op mijn router.

    Hoe kan dit probleem ineens naar boven komen zonder enige wijziging.. Iemand een oplossing
     
  17. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Die 'toepassing voor xbox live', is dat toevallig gekoppeld aan een vast IP? En staan je settings op je xbox op automatisch of heb je'm een statisch IP gegeven?
     
  18. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Dat onding doet het weer eens een keer niet hoor :mad:
    Het is nu zelfs zo erg dat ik gewoon geen games meer kan vinden bij MW2.. Wat moet ik hier nou mee? Ik heb een statisch ip, maar m'n nat is gewoon strict. Heeft een lange tijd op Open gestaan, en zo opeens uit het niets is ie strict.
     
    Laatst bewerkt: 14 jan 2010
  19. Erba Verde

    Erba Verde Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor de mensen met een zilveren Siemens SX551
    Ik heb ook meer dan een half jaar last gehad van die Kl*te Nat settings.
    Ik was ook helemaal in mijn nopjes toen ik het had opgelost.
    Dit is wat ik gedaan heb.
    Log in op 192.168.2.1
    Ga naar internet -> internet connection
    [​IMG]
    Vul de gegevens in het rode vak,
    Zorg dat je Xbox ook op dezelfde IP ingesteld staat. Ook heb ik mijn Xbox
    ingesteld als exposed host op de SX551. Bij mij staat UPnP uit.
    Ook heb ik alle benodigde poorten open staan door mijn vorige pogingen
    voor een open NAT. Dus ik weet niet of dat ook nodig is.
    Veel succes met het open krijgen van je NAT.
     
  20. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Exposed host zal waarschijnlijk een soort DMZ functie zijn waardoor al de poorten naar dat IP toegankelijk zijn, normaal als je dat gebruikt moet je geen manuele portforwards naar hetzelfde IP gebruiken of UPnP.

    Maar bij de KPN experia box is wel meer abnormaal! Ook bij de implementatie van het UPnP protocol. Dus als het zo bij jou werkt (NAT = open), laten doen maar! Mensen met eenzelfde opstelling/quirky Experia box gedrag kunnen er maar baat bij hebben.
     

Deel Deze Pagina